Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis travellover: rondje Utah en Grand Canyon.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
travellover
Amerika-newbie

Reis travellover: rondje Utah en Grand Canyon.

Bericht door travellover »

Hallo, wij gaan met onze 2 volwassen kinderen voor het eerst naar Amerika. Hieronder kunnen jullie het reisschema zien dat wij voor ogen hebben.
Samenvatting route:

Datum Accommodatie in of in buurt van… Activiteit per dag
3 aug Las Vegas Heenvlucht naar Las Vegas; Aankomst 15u; Ophalen huurauto
4 aug Zion Transfer Las Vegas naar Zion, Bezoek Zion NP
5 aug Zion Bezoek Zion NP
6 aug Bryce Transfer Zion naar Bryce, bezoek Bryce NP
7 aug Bryce Bezoek Bryce NP
8 aug Torrey Transfer Bryce naar Torrey; Bezoek Capitol reef NP
9 aug Torrey Bezoek Capitol reef NP
10 aug Moab Transfer Torrey naar Moab; Bezoek Canyon lands
11 aug Moab Bezoek Arches NP
12 aug Monument Valley Transfer Moab naar Monument Valley; bezoek Monument Valley
13 aug Page Ochtendwandeling Monument Valley; Transfer Monument Valley naar Page
14 aug Grand Canyon Bezoek in de ochtend (rond 10am owv goede lichtinval) van LOWER Antilope Canyon;
Transfer PAGE naar Grand Canyon; Bezoek van bepaalde view points bij Grand Canyon NP?
15 aug Grand Canyon Bezoek Grand Canyon NP
16 aug Las Vegas Transfer Grand Canyon naar Las Vegas
17 aug 16u Terugvlucht vanuit Las Vegas

Vermits het onze eerste keer is, hebben wij toch wel een aantal vragen bij deze route:

1. Is er in dit reisschema voldoende tijd voorzien Canyonlands? En voor Arches? --> onze vluchten liggen vast, maar accommodaties nog niet, dus er kan eventueel nog geschoven worden.
2. Is een bezoek aan de LOWER Antilope canyon (minder druk dan Upper Antelope canyon) een goede keuze? Of toch beter de combi lower + upper? Waar best tickets bestellen? Iemand ervaring met Ken’s Tours?
4. Is 2 dagen Grand Canyon een goed idee (niet te druk)? Wat moet je als natuurliefhebber zeker gezien hebben bij de Grand Canyon? Of is het beter slechts 1 nacht te voorzien bij het Grand Canyon NP en ergens anders een extra nacht inplannen bijv. bij Moab (meer tijd voor Canyonlands? Of in buurt van PAGE?
4. Kan je als toeristen (gezin van 4 personen) in huurauto gebruik maken van de Annual pas America the beautiful? Indien ja, aan te raden voor onze route en online bestellen of ter plekke aankopen?
5. in welke parken moet ik op voorhand reserveren? Ik weet het enkel van Antelope canyon en van Arches. Ook nog andere?
6. Zou ik nu nog accommodaties zelf kunnen vinden en boeken voor onze reis in augustus? Tips voor goede websites? Locaties?
Ik kijk uit naar jullie reacties! Heel hartelijk bedankt alvast!

Ilse
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondje Utah en Grand Canyon

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum! Mooie route! Ik heb het even in een van/naar schema gezet, zonder de extra tekst, dan is in een oogopslag duidelijk waar je meerdere nachten hebt en wat de reisdagen zijn.

3-aug naar Las Vegas
4-aug Las Vegas - Zion
5-aug Zion
6-aug Zion - Bryce
7-aug Bryce
8-aug Bryce - Torrey
9-aug Torrey
10-aug Torrey - Moab
11-aug Moab
12-aug Moab - Monument Valley
13-aug Monument Valley - Page
14-aug Page - Grand Canyon
15-aug Grand Canyon
16-aug Grand Canyon - Las Vegas
17-aug Las Vegas terugvlucht

Het valt me op dat jullie eigenlijk geen tijd voorzien voor Las Vegas. Is dat bewust?
Voor Bryce zou ik in jullie geval een nacht minder uittrekken, en die gebruiken voor een extra overnachting in Moab, want daar is meer tijd wel aan te raden. Of doe tussen Torrey en Moab een overnachting in Hanksville of bij Goblin Valley zodat je ook tijd hebt voor Goblin Valley en Little wild Horse Canon.

Wat je vragen betreft:
1 Het kan, maar extra tijd is wel mooi, Ook buiten deze nationale parken is rond Moab meer dan genoeg te doen. Je weet dat je voor Arches een toegangsreservering nodig hebt? Zie www.nps.gon/arch.
2. Wij hebben alleen ervaring met de Lower, en dat was een prachtige ervaring. Beide lijkt me niet nodig. Volgens mij is Ken's tours een bekende aanbieder van tours.
3 Je hebt geen twee dagen, maar 2 nachten, dus 1 volle dag. De eerste dag kun je de viewpoints langs de east rim doen. Verder hangt het af van jullie plannen. Het is leuk om met de bus (en deels lopend) of op de fiets naar Hermits Rest te gaan, en een stuk naar beneden lopen is ook een aanrader. Als je ook geïnteresseerd bent in de geologie, een rangeractiviteit etc dan is twee nachten wel mooi. Aan de andere kant zijn er ook erg veel mensen die het allemaal een beetje meer van hetzelfde vinden en 1 nacht meer dan voldoende vinden. Kijk eens in ons 2013-verslag voor onze meest recente ervaring.
4 Ja, waarom niet? Kijk op de NPS-sites wat de toegang tot de parken kost, maar met het aantal parken dat jullie bezoeken kan die 80 dollar zeker uit. Je kunt het kopen bij de ingang van het eerst park dat je bezoekt.
5. Antelope Canyon is geen park. Reserveren is wel nodig. Mijn vraag over Arches is nu beatwoord zie ik. Verder hoef je nergens te reserveren voor de toegang.
6. Die vraag had je beter kunnen stellen voor je vluchten ging vastleggen. :-) Er is vast wel iets, maar de beste en/of goedkoopste opties zijn natuurlijk al volgeboekt. Kijk zo snel mogelijk naar de accommodatie en leg meteen iets vast als je iets vindt. Annuleren kan altijd nog. Wij boeken altijd rechtstreeks bij de accommodatie. Voor de GC vind ik overnachten in het park een aanrader, zie daarvoor www.grandcanyonlodges.com. In Zion is de Zion Park motel een mogelijkheid. Bryce heeft mooie cabins in het park, maar de Bryce View Lodge of Ruby's Inn zijn ook mogelijkheden. Of kijk in Tropic. In Torrey heb je meerdere mogelijkheden; wij hebben eens overnacht in een cabin op 1000 Lakes RV park (zie ons 2017-verslag).
In MV is een cabin of kamer bij de View Hotel erg mooi.
Ik weet niet of in augustus een wandeling te doen is in MV, ga in elk geval erg vroeg! Zie voor onze ervaring hier.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis travellover: rondje Utah en Grand Canyon.

Bericht door IngridZw »

Naast al het natuurgeweld is wat meer tijd voor Las Vegas een leuke afwisseling. Ook voor de volwassen kinderen lijkt me. Even totaal wat anders. En het is ook wel prettig om de reis rustig af te sluiten. Maar dat is mijn ervaring. Persoonlijk zou ik daar een nacht Grand Canyon voor inleveren.

Als je vanuit Moab naar Monument Valley rijdt hou je die dag genoeg tijd over om MV te bekijken. De wandeling kan je ook doen laat op de middag of in de vroege avonduren als het niet meer zo warm is. De volgende ochtend zou ik dan gelijk naar Page rijden zodat je diezelfde dag één van de Antilope Canyons kunt bezoeken. Is wat betreft tijd vervolgens ook gunstiger voor de Grand Canyon als je besluit om daar een overnachting te schrappen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
travellover
Amerika-newbie

Re: Reis travellover: rondje Utah en Grand Canyon.

Bericht door travellover »

Super dankjewel voor jullie reacties en tips Marianne en Ingrid!
Dit is echt een geweldig forum! Zoveel behulpzame mensen die elkaar helpen om van elke reis een pareltje te maken.
Nu die accomodaties nog geboekt krijgen...
Vele groeten,
ilse
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer