Hoi, ik heb voor mijn collega een rondje zuidwest in elkaar gestoken en zou graag nog eens eventuele opmerkingen van anderen horen hierover. Het is hun eerste rondreis in het zuidwesten. Ik ben wel al met hem in Vegas geweest waardoor hij destijds mgm gold heeft kunnen verkrijgen wat nu ook wat voordeel oplevert.
Is de ineengestoken route goed haalbaar en niet te gehaast? Ik heb er alles ingestoken wat ze wilden en overal geprobeerd voor een redelijke prijs dichtbij de parken te overnachten of op een degelijke stadslocatie.
Het totaal voor overnachtingen komt nu op 1850€ wat mij wel een goede prijs lijkt voor deze route.
Voorlopig ligt er ook een auto bij hertz vast voor $1190 (president circle ultimate choice)
Alle commentaar is welkom!
Hieronder het schema. De volgorde van de foto’s klopt wel niet helemaal…
Laatst gewijzigd door georgesken op 24 apr 2022, 13:45, 5 keer totaal gewijzigd.
477 km van LA naar Laughlin zou ik nu niet direct een lange rijdag noemen. Dat is eigenlijk maar 4 uurtjes. Vergeet onderweg wel Oatman en route 66 niet, daar is voldoende tijd voor.
Een helikoptervlucht boek je eigenlijk best 's morgens dan is er minder kans op turbulentie. Bvb m 9 uur de dag dat je uit GC vertrekt. Ik zou daar dus de activiteiten omdraaien.
Een boot op Lake Powell huren is niet goedkoop....
@Marcopstal thx voor de input!
De helikoptervlucht is al gereserveerd op dat moment en eigenlijk heel bewust daar zo voor gekozen. Voor beiden wordt dit hun eerste kennismaking met een NP in de VS en het leek mij daarom wel leuk om met die vlucht vanuit de lucht voor het eerst kennis te maken met de canyon voor je hem al van de rand gezien had. Oatman en route 66 stonden zowiezo al op de planning op de route naar GC.
Kan die turbulentie zo een probleem zijn in de namiddag?
De kans op turbulentie stijgt met het stijgen van de temperaturen. Om 14:30 heb je toch zowat het maximum bereikt.
Het meeste kans op een turbulentieloze vlucht heb je in de vroege ochtend.
Hoe erg het is hangt af van het weer van de dag en is onvoorspelbaar.
De laatste keer dat wij er waren werden de vluchten gecanceld omwille van te veel wind. Dat heb je dus ook niet in de hand.
Ik vind het wat lastig lezen. Zie ik het goed dat er maar 1 nacht voor zion is uitgetrokken? Ik zou een extra nacht daar wel mooi vinden, misschien ten kosten van een nacht Las Vegas. Of 1 nacht Bryce en 2 nachten Zion.
Waarom de meeste activiteiten in Page op de dag dat ze naar Bryce rijden? De dag ervoor kunnen ze ook al veel doen.
Ja sorry, het leest niet zo makkelijk idd. Het is gekopieerd van een overzichtelijke tabel, maar hier is het niet meer zo overzichtelijk.
Tja Vegas is al een compromis aangezien wij alletwee enorme vegasfans zijn (dus minder nachten daar is zeker geen optie)
Ze zijn wel 1,5 dag in Zion in dit schema (waaronder angels landing de 2e dag). Dit lijkt wel voldoende of zou je minder tijd voor bryce uitrekken (nu een avond en een volledige dag)
De activiteiten in Page hangen wat af wanneer ze uit monument valley aankomen en of ze daar al dan niet een rondrit met paarden gaan doen.
Lower antelope canyon is al gereserveerd om 11u na de nacht in Page.
Misschien dan het schema als plaatje kopiëren?
En ja, ik zou eerder een extra nacht Zion kiezen dan een extra nacht Bryce.
Zion is druk, het is mooi als je daar zoveel mogelijk de vroege en late uren van de dag kunt gebruiken.
En meer tijd voor Zion betekent ook dat er nog tijd is voor Valley of fire op weg naar Las Vegas.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.