Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Ik vind het een bijzondere gang van zaken maar het lijkt mij dat er een soort pre autorisatie heeft plaatsgevonden van het totaalbedrag. Dat wordt gereserveerd, gevalideerd, verdwijnt en uiteindelijk betaal je op locatie. Of is het bedrag ook van je rekening afgeschreven?
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Bij mij is de betaling er ook nog effectief af (geboekt bij avis.dk). Wat me wel opviel vorige maand toen ik mijn 1e prepaid boeking maakte bij Avis.dk is dat ik mijn kredietkaart niet moest verifiëren. Dat is op zich niets speciaal, gebeurd wel vaker (meestal op amerikaanse websites en amazon etc...) Toen ik echter mijn boeking annuleerde om een andere AWD te gebruiken en een nieuwe boeking maakte, ook op avis.dk, moest ik wel mijn betaling met kredietkaart verifiëren.
Viel me wel op als vreemd toen, maar ik maakte er niet veel van. Vraag me nu alleen af als ik mijn eerste boeking had gehouden, of dan nu ook de betaling niet zou 'verdwenen' zijn.
Viel me wel op als vreemd toen, maar ik maakte er niet veel van. Vraag me nu alleen af als ik mijn eerste boeking had gehouden, of dan nu ook de betaling niet zou 'verdwenen' zijn.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Gisteren aangekomen in Miami. Rond 18u op de Alamo verdieping. Die was dus nagenoeg leeg. Ook de National zijde.
Als je denkt keuze te zullen hebben, think again.
Wat er nog stond waren busjes en de ‘rij’ waar ik kon kiezen uit blauw, grijs of wit. Een veels te grote auto (pick up) maar goedkoper dan economy, midsize, suv edm.
Als je denkt keuze te zullen hebben, think again.
Wat er nog stond waren busjes en de ‘rij’ waar ik kon kiezen uit blauw, grijs of wit. Een veels te grote auto (pick up) maar goedkoper dan economy, midsize, suv edm.
- dejong89
- Amerika-expert
Vervelend,maar dit kan in de praktijk altijd voorkomen en zegt niets over het aanbod van morgen. Soms is de keuze reuze en soms heb je een mindere ervaring.
-
- Amerikakenner
Ja wat snel mijn reactie geplaatst maar ik wou enkel benadrukken en meegeven dat ik de garage nooit zo leeg gezien heb.
En klopt allicht ook dat deze week volgend aan Pasen nog drukker is dan normaal. Werd ook waargenomen aan prijzen/beschikbaarheid van de hotels.
En klopt allicht ook dat deze week volgend aan Pasen nog drukker is dan normaal. Werd ook waargenomen aan prijzen/beschikbaarheid van de hotels.
- dejong89
- Amerika-expert
En goed dat je dit deelt, het geeft alleen maar aan dat je geen garantie krijgt op een gewenste auto
Zoek je een specifiek model, maak dan een back up boeking.
En, een Pick up is wel een fijne auto hoor. Wij hebben 1x een dodge Ram gehuurd in Alaska. Dat was echt een prima wagen.
In Florida zou ik het ook overwegen, handig voor de kayaks , tubes of supboarden!
Zoek je een specifiek model, maak dan een back up boeking.
En, een Pick up is wel een fijne auto hoor. Wij hebben 1x een dodge Ram gehuurd in Alaska. Dat was echt een prima wagen.
In Florida zou ik het ook overwegen, handig voor de kayaks , tubes of supboarden!

Wij kregen op SFO voor het eerst een sleutel in onze hand geduwd met een parkeerplaatsnummer. Voor de pandemie altijd zelf een auto kunnen uitzoeken, nu dus niet.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
@Mrvanilla En wat zat er achter de sleutel, tevreden?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Op zich wel; een Toyota RAV4. Wel met veel miles op de teller (54k). Auto deed het verder prima en was van alle gemakken voorzien.
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Amerikafan
- Partner van: Richard
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Hier hetzelfde verhaal. Bij mij staat de reservering ook niet meer op de CC. Zojuist Avis.nl gebeld en ze konden de boeking wel zien staan. De boeking was omgezet naar: betalen bij aankomst. Raar, geen opdracht voor gegeven en zij wisten de reden ook niet. Maar de auto staat straks voor ons klaar. Pfft gelukkigJozs schreef: ↑21 apr 2022, 10:06Bij mij is de betaling er ook nog effectief af (geboekt bij avis.dk). Wat me wel opviel vorige maand toen ik mijn 1e prepaid boeking maakte bij Avis.dk is dat ik mijn kredietkaart niet moest verifiëren. Dat is op zich niets speciaal, gebeurd wel vaker (meestal op amerikaanse websites en amazon etc...) Toen ik echter mijn boeking annuleerde om een andere AWD te gebruiken en een nieuwe boeking maakte, ook op avis.dk, moest ik wel mijn betaling met kredietkaart verifiëren.

-
- Amerikakenner
Fijn is nu echt niet het woord.

Breed, hoog, lang ja
Maar idd zalige wagen om mee te rijden.
Even een foto geplaatst met ter vergelijking een Europese Q5 ernaast.
- Bijlagen
-
- 80B05A02-D3DD-4250-B1AF-9DC72C455A30.jpeg (117.53 KiB) 1467 keer bekeken
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Voor iedereen die bij Avis van Preferred Plus naar President’s Club wil, bovenstaande is probleemloos gelukt.hdehaan79 schreef: ↑08 apr 2022, 11:29Ik wil aanvullend nog onderstaande stappen uitvoeren... of is dit al eerder geprobeerd en niet gelukt?
- Je Preferred Plus status bij Avis matchen bij Enterprise naar Plus Gold status (https://statusmatch.enterpriseplus.com)
- Je Enterprise Plus Gold status matchen bij Avis naar President's Club (https://www.avis-preferred.com/statusmatch/index.php)
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Dit verklaart wellicht dan voor iedereen waarbij het bedrag niet van de creditcard afgeschreven is. Allemaal omgezet naar betalen bij aankomst?
Roland
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Echt heel raar en willekeurig zo....
Die van mij is gewoon afgeschreven van de CC.
Dus soms wel, soms niet, en bij mij nog een reservering daar bovenop.... lekker professioneel zo
maar we zien het maandag
Die van mij is gewoon afgeschreven van de CC.
Dus soms wel, soms niet, en bij mij nog een reservering daar bovenop.... lekker professioneel zo

maar we zien het maandag

2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Hoi,
Zouden jullie svp even met me mee willen kijken?
We zijn er eindelijk bijna aan toe om een huurauto te boeken voor onze roadtrip van Washington DC/New York naar San Francisco.
Dit wordt een zeer dure aangelegenheid, dat weten we al, want: in hoogseizoen en we zijn niet heel op tijd met boeken en we leveren de auto in aan de andere kant van het land.
Maar goed, het is niet anders. Maar het maakt t boeken wel eng (net als de vliegtickets...). Gewoon, omdat t toch een heel bedrag is.
Dus heb ik behoefte aan wat bevestiging/meekijken/advies
Ik heb gezocht via Hertz (met hier in het forum genoemde kortingscodes) en via Avis.dk/.is, ook met de kortingscode (die nog wel korting geeft maar, zoals bekend, wel veel minder dan een paar weken terug. Helaas).
We willen ophalen in NYC (vliegveld), tussen 20 juli en 27 juli (dag hangt af van keuze vliegtickets) en terugbrengen 26 dagen later in San Francisco (vliegveld).
Als ik op Avis.dk kijk krijg ik bijvoorbeeld het resultaat in het eerste screenshot.
We denken aan de categorie Chevrolet Tahoe omdat we (2 volwassenen en 2 grote pubers) ook willen gaan kamperen (tent en andere spullen kopen we dan bij Walmart) en dus bagageruimte nodig hebben. Geen idee wat voor model Avis dan vaak meegeeft (ik zal nog even kijken in het topic daarover)?
Deze categorie kost dus DKK 21.144 (bij nu betalen) = € 2.842. Extra chauffeur kost iets van € 60, valt me mee.
Nu vraag ik me het volgende af, ter bevestiging/check/advies.:
- gratis annuleren, dat kan ook als ik nu betaal, toch? Ik zie het wel staan maar just checking (sorry, newby en onzeker)
- hier zitten de benodigde verzekeringen bij in toch? Zie screenshot 2, onderaan.
- de one-way kosten zitten bij de prijs in (als ik het goed begrijp) en zijn DKK 8.332 = € 1120
. Dat is fors meer dan ik eerder vond (was € 500). Toch is Avis goedkoper dan Hertz.... Tenminste, wat ik heb kunnen vinden...
Wat vinden jullie van dit totaalplaatje? Boeken? Goedkoper wordt het niet?
Bedankt voor het meekijken/-denken!
En excuses voor het lange verhaal
Zouden jullie svp even met me mee willen kijken?
We zijn er eindelijk bijna aan toe om een huurauto te boeken voor onze roadtrip van Washington DC/New York naar San Francisco.
Dit wordt een zeer dure aangelegenheid, dat weten we al, want: in hoogseizoen en we zijn niet heel op tijd met boeken en we leveren de auto in aan de andere kant van het land.
Maar goed, het is niet anders. Maar het maakt t boeken wel eng (net als de vliegtickets...). Gewoon, omdat t toch een heel bedrag is.
Dus heb ik behoefte aan wat bevestiging/meekijken/advies

Ik heb gezocht via Hertz (met hier in het forum genoemde kortingscodes) en via Avis.dk/.is, ook met de kortingscode (die nog wel korting geeft maar, zoals bekend, wel veel minder dan een paar weken terug. Helaas).
We willen ophalen in NYC (vliegveld), tussen 20 juli en 27 juli (dag hangt af van keuze vliegtickets) en terugbrengen 26 dagen later in San Francisco (vliegveld).
Als ik op Avis.dk kijk krijg ik bijvoorbeeld het resultaat in het eerste screenshot.
We denken aan de categorie Chevrolet Tahoe omdat we (2 volwassenen en 2 grote pubers) ook willen gaan kamperen (tent en andere spullen kopen we dan bij Walmart) en dus bagageruimte nodig hebben. Geen idee wat voor model Avis dan vaak meegeeft (ik zal nog even kijken in het topic daarover)?
Deze categorie kost dus DKK 21.144 (bij nu betalen) = € 2.842. Extra chauffeur kost iets van € 60, valt me mee.
Nu vraag ik me het volgende af, ter bevestiging/check/advies.:
- gratis annuleren, dat kan ook als ik nu betaal, toch? Ik zie het wel staan maar just checking (sorry, newby en onzeker)

- hier zitten de benodigde verzekeringen bij in toch? Zie screenshot 2, onderaan.
- de one-way kosten zitten bij de prijs in (als ik het goed begrijp) en zijn DKK 8.332 = € 1120

Wat vinden jullie van dit totaalplaatje? Boeken? Goedkoper wordt het niet?
Bedankt voor het meekijken/-denken!
En excuses voor het lange verhaal

Laatst gewijzigd door MayJans op 22 apr 2022, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
@nwolf
Een hele goede reis en een mooie vakantie. Ik ben erg benieuwd hoe het met de Avis.dk auto gaat.
En die stok zondag wel goed diep in je neus stoppen hoor!
Een beetje wolf moet dat toch kunnen hebben. 
Een hele goede reis en een mooie vakantie. Ik ben erg benieuwd hoe het met de Avis.dk auto gaat.
En die stok zondag wel goed diep in je neus stoppen hoor!

@MayJans Ik zou sowieso indien mogelijk huren vanaf Washington DC (IAD) ipv NYC. Dat is namelijk veel goedkoper. Voor een midsize sedan (groep c) reservering scheelt dit ruim $900 voor exact dezelfde periode.
Als je een maand huurt is dat bij hertz goedkoper dan 26 dagen.
Als voorbeeld (excl one way fee die je ter plekke bij inleveren nog betaalt (informeer even hoeveel dit is, reken op minimaal $350)) kom ik voor een Gold Canopy reservering op $1714. Met PC status heb je een prima kans op een standard SUV die groot genoeg is voor 4 plus een sloot bagage.
Als voorbeeld (excl one way fee die je ter plekke bij inleveren nog betaalt (informeer even hoeveel dit is, reken op minimaal $350)) kom ik voor een Gold Canopy reservering op $1714. Met PC status heb je een prima kans op een standard SUV die groot genoeg is voor 4 plus een sloot bagage.
@MayJans
Je beide berichten brengen me in verwarring. Bij de vluchten ga je als voorbeeld in je print uit van 21 juli tm 25 augustus. In je bericht over een auto ga je uit van 25 dagen maar dan kom je als je vanaf 21juli rekent uit op 15 augustus??
Dus graag je aantal dagen dat je weg wilt en wanneer de eerste datum is dat je af kunt reizen en de laatste dat je terug wilt reizen.
Wil je trouwens een directe vlucht?
Je beide berichten brengen me in verwarring. Bij de vluchten ga je als voorbeeld in je print uit van 21 juli tm 25 augustus. In je bericht over een auto ga je uit van 25 dagen maar dan kom je als je vanaf 21juli rekent uit op 15 augustus??
Dus graag je aantal dagen dat je weg wilt en wanneer de eerste datum is dat je af kunt reizen en de laatste dat je terug wilt reizen.
Wil je trouwens een directe vlucht?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Dank Trom, hier ga ik dan nog even goed naar kijken!Isherea schreef: ↑22 apr 2022, 20:24@MayJans Ik zou sowieso indien mogelijk huren vanaf Washington DC (IAD) ipv NYC. Dat is namelijk veel goedkoper. Voor een midsize sedan (groep c) reservering scheelt dit ruim $900 voor exact dezelfde periode.
Uitleg bij het verschil in de data: aan het begin van onze reis willen we eerst een aantal dagen in Washington en New York doorbrengen. De reis tussen Washington en New York dachten we dan met de trein te doen. Pas aan het eind van ons verblijf in New York halen we de auto op en gaan we op pad. Aan het eind leveren we de auto in in SF en brengen daar dan nog 2 dagen door voor we terugvliegen (dan hebben we geen parkeerkosten). Dat is het idee en zorgt voor het verschil in data.
De reis is ook nog niet 100% uitgedacht en we zijn dus nog flexibel.
Via Avis vond ik geen grote (ok, wat is groot/klein) auto’s meer in Washington. Maar als die er wel zijn (via Hertz) en het is een stuk goedkoper dan is het wel een optie om het reisplan hier op aan te passen.
Tav vliegtickets gaat de voorkeur uit naar directe tickets maar als het veel scheelt is een overstap zeker een optie. Zo heb ik zelf ook steeds gezocht.
We willen 5 weken weg en kunnen vanaf 15 juli vertrekken.
We wilden eerst van west naar oost. Nu denken we toch aan oost naar west. Gunstiger met doorkruisen tijdzones. Eerst de drukte van grote steden en daarna meer natuur. Maar voor beide is natuurlijk iets te zeggen

- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Als het volle maan is komt dat zeker goed

2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12970 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties