Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Huisarts bezoeken als niet resident

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Renee86
Amerikafan

Huisarts bezoeken als niet resident

Bericht door Renee86 »

Hi allemaal,

Ik ga een paar maanden naar Amerika maar hoe moet dit als ik naar een huisarts moet en ik heb geen Amerikaanse verzekering?

Ik hoor dat je eerst een verzekering moet afsluiten maar dat lijkt me onmogelijk als niet resident.

Of kan ik gewoon ergens naartoe gaan en out of pocket betalen? Hoe werkt dit?

Thanks!
dennis112
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Huisarts bezoeken als niet resident

Bericht door dennis112 »

Volgens mij moet je altijd eerst zelf betalen en dan declareren in nederland bij je zorgverzekering of bij je reisverzekering als de zorgverzekering het niet dekt.
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

Je behandelende geneesheer kan dit perfect voor je beantwoorden en oplossen. :thumbup:
Robisjo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 37

Bericht door Robisjo »

Wij zijn al een aantal keer genoodzaakt geweest om een "walk-in clinic" te bezoeken. Tijdens het registreren kregen wij meteen te horen wat ze gingen onderzoeken en welke kosten daaraan hingen excl medicijnen. Dit moest vooraf betaald worden. Bij thuiskomst hebben wij alles ingediend bij de ziektekosten verzekering. Wat de ziektekosten verzekering niet betaalde weer ingediend bij de reisverzekering. Op die manier alles terug gekregen.
Wij hebben ook één keer een ziekenhuis moeten bezoeken en gelukkig kregen wij de tip om eerst contact op te nemen met de reisverzekering(uitbesteed aan Eurocross) hiermee hebben wij onszelf een hoop gedoe bespaard. Eurocross heeft alles tip top geregeld met het ziekenhuis waar wij naar toe gingen, wij hadden contact opgenomen met Eurocross en gemeld naar welk ziekenhuis wij gingen. Bij aankomst (reisduur +/- 15 minuten) werden wij al helemaal opgewacht hebben geen dubbeltje hoeven betalen.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

@Renee86 Je ging toch om medische redenen naar Amerika? Heb je daar geen behandelende arts?
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Renee86 schreef:
12 apr 2022, 15:33
Ik ga een paar maanden naar Amerika maar hoe moet dit als ik naar een huisarts moet en ik heb geen Amerikaanse verzekering?
Heb je geen reisverzekering met dekking van medische kosten? Doorlopende dekt 60 of 90 dagen verblijf.
MariekeH
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door MariekeH »

Onverzekerden kunnen best gebruikmaken van primary care (de walk-in clinics zijn erg handig), maar je zal inderdaad van tevoren moeten betalen en een huisartsbezoek is vaak niet goedkoop. Zoek goed uit wat jouw Nederlandse zorgverzekering en reisverzekering zouden vergoeden; er gelden vaak andere voorwaarden als je niet als toerist reist.

Maar je ging toch voor een medische behandeling naar de VS? Dan heb je toch een behandelend arts die je regelmatig ziet? Waarom zou je dan ook nog een huisarts nodig hebben?

En terugkoppelend naar je vorige topics: dit is wel 1 van de dingen die ter sprake kunnen komen tijdens je visuminterview. Als jij denkt dat de kans groot is dat je gebruik moet maken van de medische zorg in de VS maar je hebt geen plan voor hoe je dat gaat betalen, dan kan dat reden zijn om je visum te weigeren.
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Als je een reisverzekering wereldwijd hebt met de dekking medische kosten regelt de 'alarmcentrale' van je verzekering dit toch?

@Renee86
Maar je gaat toch niet voor een paar maanden naar de V.S. zonder reisverzekering met dekking medische kosten?
25 States so far...
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Dat vroeg ik toch ook al... Dat in combinatie met een NL zorgverzekering is voldoende.
IngridUSA
Amerika-expert

Bericht door IngridUSA »

Heb je al geïnformeerd bij je zorgverzekeraar en je reisverzekering?

Kosten voor zorg in het buitenland worden vergoed tot het tarief dat in Nederland normaal is. En kosten voor zorg in de VS zijn flink hoger dan hier.

Verder heb je geen dekking op je reisverzekering als het doel van je reis een medische behandeling is.

Ik zou dat beiden even na gaan vragen. En ook hoe lang je bij je reisverzekering aaneengesloten weg mag blijven.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Renee86 schreef:
12 apr 2022, 15:33
Of kan ik gewoon ergens naartoe gaan en out of pocket betalen? Hoe werkt dit?
Amerikaanse zorgverleners vinden het geweldig als je hun out of pocket betaalt! Als je hier geen huisarts (primary care physician) hebt, kan je idd vaak bij een walk-in of urgent care clinic terecht. Zorg alleen wel dat ze je een "itemized bill" geven zodat je het bij je eigen verzekering kan declareren.

En inderdaad: stel voor je vertrek zeker dat je een goede zorg- en/of reisverzekering hebt geregeld die medische kosten in de VS ook dekt! @IngridUSA geeft hierover goed advies.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

Ik herinnermij van de reisverzekering van onze dochter, dat zij volgens mij maar drie maanden aaneengesloten verzekerd was. Zij ging een half jaar op stage naar Australië. Ze geeft toen een verlenging moeten regelen.
Dus zoals veel reacties al aangeven goed van te voren navragen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
biebyip
Amerikafan

Bericht door biebyip »

De administratie van de zorgverlener die ik in Alaska bezocht (urgent care, een soort huisartsenpost) wilde dat ik meteen afrekende. En vond het zo geweldig dat ik dat meteen ook deed met mijn creditcard dat ik 2 keer korting kreeg. Omdat ik een out of network visitor was. En omdat ik meteen afrekende. Zo werd mijn bezoek van $750 ineens $450.

Een deel van dat bedrag kreeg ik van mijn zorgverzekering terug (nl het bedrag wat je in Nederland betaalt aan huisartsenpost). De rest van de reisverzekering. Die ik vooraf geïnformeerd had, en obv de uitkomst van het bezoek meteen actie namen voor mijn terugreis.
Het geld stond uiteindelijk eerder op mijn rekening dan het afschrift van de creditcard.

Dus; sluit reisverzekering af mét zorg én wereld dekking. En bekijk hoeveel dagen je mag reizen, die van mij is ook gelimiteerd tot 90. Ga je langer (en je b2 visum aanvraag doet dat vermoeden), dan moet je iets anders zoeken. Ik geloof dat hier op het forum mensen goede ervaringen hebben met https://www.oomverzekeringen.nl/verzeke ... buitenland, die juist voor langere reizen zijn.

En betaal meteen bij je arts. Dat scheelt en gedoe en geld.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

@Renee86 veel antwoorden met vragen, heb je hier wat aan?
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

Ik ben met mijn ex vrouw en zoontje in 2016 naar Florida geweest en daar kreeg hij zoveel pijn dat hij ter plekke naar de tandarts moet.
Nu kwam het mooie (Regio Frt Meyers beach) dat we dus eerst de verzekering hadden gebeld en gezien we medische kosten gedekt hadden dat het idd uiteindelijk door de verzekeraar wordt vergoed. We moesten het wel eerst cash betalen voordat we werden geholpen en daar kwam nog het mooiste.....

Van de misschien wel 10 tandartsen wilde uiteindelijk maar 1 ons helpen!!! Waarom weet ik nog steeds niet maar we vertelden overal netjes erbij dat we niet uit de US komen en toen was het vrij snel een soort van "alleen eigen volk" reactie en werden we doorverwezen naar de volgende locatie. Bij 1 hebben we het niet verteld om deze reden maar toen we daar aankwamen en onze gegevens lieten zien werden we letterlijk naar buiten gestuurd omdat we dus geen US paspoort hadden. Uiteindelijk was er 1 heel vriendelijke tandarts die Bastiaan heeft geholpen (Dr Santiago, weet de naam zelfs nog) maar we waren voor het verwijderen van een kies wel 300 dollar lichter. Uiteindelijk wel door de verzekering terugbetaald maar onderschat de verschillen in kosten tussen hier en daar niet!
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer