Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Toegangsbewijs.nu test voor heenweg

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Ghis67
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Toegangsbewijs.nu test voor heenweg

Bericht door Ghis67 »

Ik heb toegangsbewijs.nu gebruikt. Paar dagen van te voren de testen besteld. Test 24 uur voor vertrek afgenomen en binnen half uur verklaring ontvangen. Test is geverifieerd en onder tekent .door een BIG geregistreerde arts. Ingediend bij united airlines en kon na een paar uur inchecken.
Geen enkel probleem.
Mariska27
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Mariska27 »

Ik was enkel benieuwd naar de procedure. Klink allemaal te simpel, dus had verwacht dat ze konden uitleggen hoe ze fraude in deze voorkomen. Het plotseling verdwijnen van de chat maakte het niet minder twijfelachtig, zo ook niet het feit dat de positieve reacties met name van Amerika-newbies op dit forum komen, die vanaf moment van deze reactie lid zijn en in geen enkel ander deel van het forum activiteit vertonen.
Je kunt mij achterdochtig vinden, maar je wilt ook niet dat je deze test doet en afgekeurd wordt op het vliegveld toch? Daarnaast zou mijn bericht mogelijk meer berichten met gelijke ervaringen opleveren. Daarom was ik dus benieuwd naar de ervaringen van jullie. Nu zag ik dat 1 die-hard fan er inmiddels een positieve ervaring mee heeft, dus wie weet.
1999: West USA
2008: Florida
2010: West USA http://www.lingetjes-at-westusa.reismee.nl
2012: West USA & Canada http://lingetjesatcanadaandusa.reismee.nl
2018: New York Manhattan
2019: Florida https://lingetjesinflorida.reismee.nl
Meisje22
Amerika-ontdekker

Bericht door Meisje22 »

Het testen maakt het op vakantie gaan heel anders dan voorheen dus ik begrijp je angst. Wat als je met een, volgens iedereen goedgekeurde test, toch ineens niet mee mag.
Jou argwaan is, zoals ik het interpreteer, dat op dit forum post verschijnen met positieve reacties op de testen die misschien wel geplaatst zijn door de leverancier zelf… of bedoel je dat niet?
Daarom nam je zelf contact op maar dat verliep “een beetje vreemd”
Volgens mij moet je een beetje vertrouwen op de meldingen op het forum … als je dat lastig vindt (en dat snapik ook best want wie kun je vertrouwen) dan is het goed om contact op te nemen met je luchtvaartmaatschappij om te vragen welke test ze accepteren
Volg je gevoel dat is denk ik het beste. Persoonlijk heb ik goede ervaringen met dit forum en voelt het als een veilige plek om vragen te stellen en de antwoorden serieus te nemen.
Hopelijk maak je een keuze die bij je past en heb je binnenkort een geweldige vakantie!
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Gaan we hier nu ook al naar de complottheorieën? :lol:
Meisje22
Amerika-ontdekker

Bericht door Meisje22 »

Ik niet hoor! Reageer op de post omdat ik eerder ook heb geantwoord…
kwarktaart
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 57

Bericht door kwarktaart »

De vliegmaatschappijen zijn erbij gebaat dat mensen kunnen reizen. Amerika legt de verantwoordelijkheid van de controle op testen bij de vliegmaatschappij. Het dus allemaal minder spannend dan we denken, want een goedgekeurde test gaat simpelweg niet afgekeurd worden op het vliegveld. Ja, het is een wassen neus, maar dat is hoe het is.
Ik had daarom ook verwacht dat het verplicht testen afgeschaft zou worden. Levert alleen maar kosten op voor reizigers, lange(re) wachtrijen ivm controles etc etc, maarja we lijken er nog even mee te moeten dealen.

Persoonlijk geeft het alternatief van testifly en toegangsbewijs.nu mij wel meer rust dat het goed komt, zelfs al zou een van ons corona onder de leden hebben. Voor de kerstvakantie was dat testen een enorme stress factor, ook natuurlijk omdat de besmettingscijfers toen zo hoog waren.
Arwin
Amerika-ontdekker

Bericht door Arwin »

hoi

het lijkt nu allemaal wat minder actueel, maar testen voor de heenreis is nog steeds nodig toch? Wij hebben voor de terugreis in Maart de testen van toegangsbewijs.nu gebruikt. Werkt echt heel makkelijk en alhoewel we het zelf wat spannend vonden, ging het echt prima en hadden we de certificaten snel in de mail. Dit was al ruim buiten kantoor uren maar goed, wij waren er blij mee. Even uploaden en "travel ready" :P

Ik zag ook wat twijfel bij Mariska over newbies en zo... ik denk dat er veel nieuwe aanmeldingen op het forum zijn, juist omdat mensen op zoek zijn gegaan naar antwoorden en daar blijkt dit Forum een perfecte plek voor. Ik heb me jaren geleden aangemeld en was het forum een beetje vergeten eigenlijk :roll: maar blij dat ik het weer gevonden heb en ben super goed geholpen door de posts en persoonlijke berichten van mede forum gebruikers, waarvoor dank, onze reis werd op deze manier toch een heel stuk leuker!

dat gezegd hebbende, hebben we nog 2 testen over van toegangsbewijs.nu, iemand interesse ze over te nemen? heb helaas voorlopig nog geen reisplannen 8)
The more you see, the less you know.
musmartine
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door musmartine »

Ik heb wel interesse in 2 testen. Wij vliegen 22 april naar Florida
preus015
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door preus015 »

Heb ook wel intresse in de testen
txgrl9899
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door txgrl9899 »

Ik heb een Antigeen test nodig voor een cruise met Royal Caribbean (vanuit Europa, maar ze hanteren Amerikaanse regels).
Ze accepteren wel een EMed test (met video verbinding afgenomen), maar verder staat erbij dat ze geen zelftest accepteren.

Voor degenen die deze tests al hebben gebruikt: staat er ergens op het certificaat dat het een zelftest is geweest? Of kunnen ze dit helemaal niet zien? Dat scheelt me namelijk een hoop gedoe om in Spanje een last-minute test te regelen.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Welkom op dit forum @txgrl9899, dit is geen Spanje forum...
Dat gezegd hebbende, Toegangsbewijs.nu weet ik niet; ik heb een Testifly zelftest gedaan en daar staat niet op het certificaat dat het een zelftest was.
Gast

Bericht door Gast »

txgrl9899 schreef:
13 apr 2022, 16:18
staat er ergens op het certificaat dat het een zelftest is geweest
Er staat op:

Name of test: Acon Biotec SARS-CoV-2 Antigen Nasal Test

Niet specifiek dat het een zelftest is.
txgrl9899
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door txgrl9899 »

Gast schreef:
13 apr 2022, 19:51
Name of test: Acon Biotec SARS-CoV-2 Antigen Nasal Test

Niet specifiek dat het een zelftest is.
Dank je wel!
AmerikaVlieger
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Toegangsbewijs.nu en United Airlines

Bericht door AmerikaVlieger »

Eind deze maand vlieg ik naar Florida met United Airlines. Ik weet dat KLM toegangsbewijs.nu gewoon goedkeurd van een ervaring van een vriend. Alleen hoe zit dit met United Airlines? Heeft iemand ervaring met toegangsbewijs.nu en United Airlines, is deze test gewoon goed?
mblokland
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Toegangsbewijs.nu en United Airlines

Bericht door mblokland »

Ja wij hebben deze bij united gebruikt afgelopen januari.
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Toegangsbewijs.nu en United Airlines

Bericht door JeroenB »

Wij hebben ze ook gebruikt in januari en ze werden zonder problemen goedgekeurd.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
Maggie1982
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Maggie1982 »

Vraagje is er iemand die de toegangsbewijs.nu al heeft gebruikt voor een cruise? Wij gaan cruisen met Royal Caribbean. De cruise vertrekt op zaterdag en de vlucht op donderdagmiddag. Het idee is om donderdagmorgen thuis te testen zodat we deze voor zowel de vlucht als cruise kunnen gebruiken. Nu had ik al testen van toegangsbewijs.nu besteld maar zie ik dat in het doosje ACON Biotech Flowflex zitten. In maart heeft de FDA daar een waarschuwing voor afgegeven waardoor ik nu twijfel of deze voor de cruise te gebruiken zijn. Voor de vlucht zie ik al heel veel positieve ervarings verhalen staan maar het lijkt er op dat de cruise maatschappij strenger is, zeker met thuistesten.
Er staat op de website: International guests sailing from the U.S. are able to complete their testing using telehealth test kits, providing the kit has been authorized for use by the U.S. FDA. Telehealth test kits obtained internationally that do not meet this requirement will not be accepted.
Ik weet dat toegangsbewijs.nu officieel niet de hele test filmt, en wellicht is testifly in ons geval een betere optie maar dan moet ik alsnog opzoek naar FDA approved testen. Mocht er iemand advies hebben of ervaring met het checken van negatieve testen bij de cruise port terminals hoor ik het graag.
Hierbij de link naar de FDA:
https://www.fda.gov/medical-devices/saf ... munication
BiancaUSA1
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door BiancaUSA1 »

Wij zijn net aangekomen in de USA (Amsterdam - Philadelphia- Charlotte - Pensacola) en getest met toegangsbewijs.nu.
Van te voren wat spanning door het moeten testen (neemt toch wat voorpret weg) en de diverse (covid)formulieren die je moest invullen + de formulieren die je geprint bij je hoort te hebben (internationaal herstelbewijs, internationaal vaccinatiebewijs).
Ervaring:
16 uur onderweg en continu een mondkapje was vooral voor de kinderen af en toe lastig). Zodra we buiten waren in Pensacola kon het kapje eindelijk af (op vliegveld ook overal mondkapje verplicht).
Nergens is er gevraagd naar de documenten. Bij de douane verliep alles zeer vlot. Ik ben blij dat we hebben getest met toegangsbewijs.nu ging heel simpel.
Nu genieten van de VAKANTIE!!!
BiancaUSA1
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door BiancaUSA1 »

AmerikaVlieger schreef:
14 apr 2022, 23:00
Eind deze maand vlieg ik naar Florida met United Airlines. Ik weet dat KLM toegangsbewijs.nu gewoon goedkeurd van een ervaring van een vriend. Alleen hoe zit dit met United Airlines? Heeft iemand ervaring met toegangsbewijs.nu en United Airlines, is deze test gewoon goed?
Wij vlogen met American Airlines, geen enkel probleem gehad met het testbewijs. Gewoon doen en nu al genieten van de aankomende vakantie.
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

@Maggie1982 De uitgangspunten van de CDC zijn leidend: https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... elers.html
Onder Test and documentation requirements vind je:
The test used must be authorized for use by the relevant national authority for the detection of SARS-CoV-2 in the country where the test is administered.
Dus de Europese regels zijn geldend en je kunt gebruik maken van de test.

https://ec.europa.eu/health/system/file ... ist_en.pdf
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer