Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis preus015: rondreis West-Amerika.
-
preus015
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Reis preus015: rondreis West-Amerika.
Hoi, wij gaan 18 mei naar San Francisco, 3 dgn, om vervolgens 24 dgn met de camper te reizen.
Route: SF-yosimity-death Vally-las Vegas-Vally of fire-Zion-bryce, en hopen met een camper via boulder naar monument te kunnen- dan Grand Canyon,- LA-en de highway 1 weer terug naar SF.
Iemand nog tips wat we absoluut moeten doen?
Ge hans
Route: SF-yosimity-death Vally-las Vegas-Vally of fire-Zion-bryce, en hopen met een camper via boulder naar monument te kunnen- dan Grand Canyon,- LA-en de highway 1 weer terug naar SF.
Iemand nog tips wat we absoluut moeten doen?
Ge hans
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Rondreis west amerika
Ik denk dat als je even de tijd en moeite neemt om dit forum door te spitten dat je echt een hele hoop info tegen gaat komen
Daarnaast raad ik je aan om deze site eens te bekijken. De interactieve kaart van Tioga Tours staat ook boordevol tips
https://www.ontdek-amerika.nl/
https://tiogatours.nl/voorpret/beziensw ... onal-park/
Er is zo ongelofelijk veel te zien!
Daarnaast raad ik je aan om deze site eens te bekijken. De interactieve kaart van Tioga Tours staat ook boordevol tips
https://www.ontdek-amerika.nl/
https://tiogatours.nl/voorpret/beziensw ... onal-park/
Er is zo ongelofelijk veel te zien!
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
preus015
- Amerika-ontdekker
Okay thx, en contant geld meenemen altijd doen of gewoon pinnen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk ook eens naar de voorbeeldroute: http://www.allesamerika.com/rondreis-zu ... erika.html
Heb je al campings gereserveerd? En een route per dag gemaakt?
Als je nog niets hebt gereserveerd - wat ik niet hoop - zou je de route kunnen omdraaien zodat je de Tioga Pass kunt nemen.
Je kunt voor de eerste dag wat dollars meenemen. Ter plekke kun je pinnen. In de praktijk zal je maar heel zelden met contant geld betalen.
Marianne
Heb je al campings gereserveerd? En een route per dag gemaakt?
Als je nog niets hebt gereserveerd - wat ik niet hoop - zou je de route kunnen omdraaien zodat je de Tioga Pass kunt nemen.
Je kunt voor de eerste dag wat dollars meenemen. Ter plekke kun je pinnen. In de praktijk zal je maar heel zelden met contant geld betalen.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 13 apr 2022, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik raad je in Amerika altijd een creditcard aan (velen noemen het zelfs noodzakelijk). Contant geld op zak is ook handig, maar in de praktijk betalen wij het grootste deel vaak met de creditcard.
-
preus015
- Amerika-ontdekker
Eerste camping net voor yosemity gereserveerd ook al permit , wil juist als afsluiting de highway one als laatste pakken, lijkt me het mooist en relaxed
-
preus015
- Amerika-ontdekker
De rest van de parken nog niet aangezien ik ook niet precies weet hoe en wanneer ik dat ben
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Relaxed beginnen is natuurlijk ook niet verkeerd, en ik weet niet waarom de kust relaxter zou zijn dan Yosemite, maar goed, er valt nu niets meer te wijzigen.
Waarom zet je je route hier niet even neer, dan is het makkelijker om tips te geven.
Je hebt dus in Yosemite geen camping in het park? Hou er rekening mee dat het erg druk is daar, zeker in het weekend, dus rij heel vroeg het park in.
En heb je de campings in het Memorial Day weekend ook nog niet vastgelegd?
Marianne
Waarom zet je je route hier niet even neer, dan is het makkelijker om tips te geven.
Je hebt dus in Yosemite geen camping in het park? Hou er rekening mee dat het erg druk is daar, zeker in het weekend, dus rij heel vroeg het park in.
En heb je de campings in het Memorial Day weekend ook nog niet vastgelegd?
Je moet het echt zo snel mogelijk gaat uitwerken en vastleggen!
Marianne
-
preus015
- Amerika-ontdekker
Wanneer is memorial day
-
preus015
- Amerika-ontdekker
Ik weet de route al wel alleen niet-correcte wanneer ik waar ben dus zodoende niets besproken we kijken tzt als we er zijn maar de route weet ik
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Memorial Day is de laatste maandag in mei. Het is met name het weekend ervoor dat het echt heel druk is.
Ook buiten de weekenden zal het overal druk zijn.
Campings in de parken zijn vrijwel allemaal al volgeboekt dus je moet dan buiten dr parken overnachten.
Nogmaals, schrijf het per dag uit en kijk dan of je nog iets kunt reserveren. Je hebt weinig ruimte om veel te spelen met de dagen. In Zion is een camping (South) die 14 dagen voor aankomst gereserveerd kan worden, dat kun je nog proberen. Zie voor meer informatie www.nps.gov/zion.
En vermijd Zion in het Memorial Day weekend! Het is ene klein park en in dat (lange) weekend gaan veel Amerikanen er op uit. Het zal best lastig worden om daar niet in dat weekend te zitten. Daarom is het ook zo verstandig om de route per dag uit te schrijven.
Ik weet niet wat je had gepland tussen Yosemite en Death Valley. maar de mogelijkheid bestaat dat de Tioga Pass al open is. Of de Sonora Pass. Als dat het geval is, is die route het mooiste.
Wij waren er in 2013 in ongeveer dezelfde periode, en deden deels dezelfde route. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Marianne
Ook buiten de weekenden zal het overal druk zijn.
Campings in de parken zijn vrijwel allemaal al volgeboekt dus je moet dan buiten dr parken overnachten.
Nogmaals, schrijf het per dag uit en kijk dan of je nog iets kunt reserveren. Je hebt weinig ruimte om veel te spelen met de dagen. In Zion is een camping (South) die 14 dagen voor aankomst gereserveerd kan worden, dat kun je nog proberen. Zie voor meer informatie www.nps.gov/zion.
En vermijd Zion in het Memorial Day weekend! Het is ene klein park en in dat (lange) weekend gaan veel Amerikanen er op uit. Het zal best lastig worden om daar niet in dat weekend te zitten. Daarom is het ook zo verstandig om de route per dag uit te schrijven.
Ik weet niet wat je had gepland tussen Yosemite en Death Valley. maar de mogelijkheid bestaat dat de Tioga Pass al open is. Of de Sonora Pass. Als dat het geval is, is die route het mooiste.
Wij waren er in 2013 in ongeveer dezelfde periode, en deden deels dezelfde route. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Marianne
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik ben bang dat je dus geen idee hebt wat je onderneemt.
Je wilt mei/juni rond gaan reizen in het Zuidwesten en je ziet onderweg wel wat je tegenkomt en waar je slaapt? Denk dat dat erg tegen gaat vallen….
Ik zou echt een iets intensievere voorbereiding doen!
Schrijf je route eens goed uit, dan zie je ook of het haalbaar is.
Je wilt mei/juni rond gaan reizen in het Zuidwesten en je ziet onderweg wel wat je tegenkomt en waar je slaapt? Denk dat dat erg tegen gaat vallen….
Ik zou echt een iets intensievere voorbereiding doen!
Schrijf je route eens goed uit, dan zie je ook of het haalbaar is.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In 24 dagen zou je zoiets kunnen doen:
Wanneer moet je de camper inleveren?
Het laatste weekend in mei is dus erg druk; je moet er voor zorgen dat je dan iets hebt vastgelegd, en het liefst Zion vermijden. Je zou nog iets tussen kunnen voegen vóór Zion, zoals Snow Canyon, of het Kolob-deel van Zion (zie daarvoor ons 2019-verslag).
Stel dat je op 30 mei in Zion aankomt kun je op 16 mei daar nog proberen South Campground te reserveren.
Reserveren gaat via www.recreation.gov. Ken je die site al? Via die site reserveer je de campings in de nationale en staatsparken. Als je het nog niet hebt gedaan, maak dan alvast een account aan en kijk of je bijvoorbeeld nog iets in parken als Bryce, Capitol Reef en Grand Canyon (Mather Campgournd) kunt reserveren.
Marianne
Wanneer moet je de camper inleveren?
Het laatste weekend in mei is dus erg druk; je moet er voor zorgen dat je dan iets hebt vastgelegd, en het liefst Zion vermijden. Je zou nog iets tussen kunnen voegen vóór Zion, zoals Snow Canyon, of het Kolob-deel van Zion (zie daarvoor ons 2019-verslag).
Stel dat je op 30 mei in Zion aankomt kun je op 16 mei daar nog proberen South Campground te reserveren.
Reserveren gaat via www.recreation.gov. Ken je die site al? Via die site reserveer je de campings in de nationale en staatsparken. Als je het nog niet hebt gedaan, maak dan alvast een account aan en kijk of je bijvoorbeeld nog iets in parken als Bryce, Capitol Reef en Grand Canyon (Mather Campgournd) kunt reserveren.
Marianne
-
preus015
- Amerika-ontdekker
Re: Reis preus015: rondreis West-Amerika.
Ik wou eigenlijk van bryce gelijk door naar monument, kan dat via boulder, moet een mooie weg zijn zitten alleen haarspeldbochten aan het einde van de weg begreep ik…
-
preus015
- Amerika-ontdekker
En aangezien Memorial Day net rot valt,
Kan ik ook kiezen om vanaf death Vally, naar de Hoover dame te rijden en de route vervolgen naar Grand Canyon en de route dan andersom te rijden dus monument, bryce, Zion, Vally of fire en dan Las Vegas en la
Kan ik ook kiezen om vanaf death Vally, naar de Hoover dame te rijden en de route vervolgen naar Grand Canyon en de route dan andersom te rijden dus monument, bryce, Zion, Vally of fire en dan Las Vegas en la
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je bedoelt de Burr trail? Je weet dat die deels onverhard is? En dat je met een veerboot moet die niet altijd vaart? En zelfs als het te doen zou zijn kost het je met een camper zeker 8 a 9 uur, zonder pauzes. Zie hier voor meer informatie.
Waarom niet wat meer tijd nemen hier? En waarom niet via Capitol Reef rijden met een overnachting daar?
En ja, je hebt een stuk met haarspeldbochten op het eind; de Moki Dugway. Ook wel een uitdaging met een camper lijkt me. Zie ook dit topic daarvoor.
Ja, dat kan ook. Maar ook dan heb je natuurlijk volle cmapings in dat weekend. Kijk zo snel mogelijk wat er mogelijk is aan campings.
Echt, je wilt niet elke dag aan het eind van de dag nog urenlang zoeken naar een camping. Ik neem aan dat jullie voor de meeste parken wel meerdere nachten uittrekken; dan wil je ook niet te ver heen en weer hoeven te rijden naar het park.
Als voorbeeld hieronder de beschikbaarheid op Mather CG in de Grand Canyon: er is welgeteld nog 1 plek vrij op de 28e. De dagen ervoor niets, en de rest van het weekend ook niet. Je kunt die plaats voor de zekerheid vastleggen. Je betaalt wel een fee als je annuleert, maar dat valt te overzien.
In het park heb je ook nog de Trailer Village RV park, zie daarvoor https://www.visitgrandcanyon.com/traile ... ge-rv-park
Marianne
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij hebben hem, zonder te weten dat het de Moki Dugway was, in 2006 gedaan met een 25 ft camper en wij vonden het helemaal niet zo'n uitdaging. Pas jaren later kwamen we erachter dat het de Moki Dugway geweest wasMartin & Marianne schreef: ↑14 apr 2022, 10:38En ja, je hebt een stuk met haarspeldbochten op het eind; de Moki Dugway. Ook wel een uitdaging met een camper lijkt me.
Uit ons reisverslag:
Het eerste stuk vanaf de camping rond Monument Valley was erg mooi. We hadden er toch wel meer van willen zien. Toen we bij de 261 kwamen stond er een bord dat het een unimproved road was, 4 mijl, met scherpe bochten en afgeraden voor vrachtauto's en auto's met aanhanger. Nou, dat zijn wij niet, dus we hebben het gewoon gedaan. Het bleek een heel mooie weg. Weliswaar was hij boven onverhard, maar je had, slingerend naar boven, steeds een prachtig uitzicht. De andere kant van de berg bleek heel anders te zijn. Veel groener en veel platter. Niet heel bijzonder totdat we bij Moab kwamen. Toen kleurden de rotsen weer en kwamen er weer vreemde vormen.
-
preus015
- Amerika-ontdekker
Top thx, las nl ook dat het met de tv niet te doen was, gaan we het toch maar proberen…
Nog andere tips op onze reis zoals hierboven beschreven…
Nog andere tips op onze reis zoals hierboven beschreven…
-
preus015
- Amerika-ontdekker
Dit moet hem worden?
-
preus015
- Amerika-ontdekker
Ga ik eerst onderlangs maar de Grand Canyon, vermijd ik Vegas op memorial day
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 21 Reacties
- 6906 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-