Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
"KLM is technisch failliet"
-
Diederik52
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
"KLM is technisch failliet"
We wisten al dat het met KLM niet zo best gaat, maar dit bericht van 12 april klinkt nu toch wel alarmerend vind ik: https://www.welingelichtekringen.nl/eco ... lliet.html . Ik hoop dat ze het nog een paar maanden uithouden zodat mijn tweemaal gecancelde USA reis toch nog een keer kan doorgaan in aug/sept....
-
IngridUSA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: "KLM is technisch failliet"
Ik ken dat hele medium niet. Maar als ik even naar beneden scrol lees ik dat paddestoelen in wel 50 woorden met elkaar communiceren…
Ik hoor het wel als het in het echte nieuws komt.
Ik hoor het wel als het in het echte nieuws komt.
Ik denk dat de meeste vliegtuigmaatschappijen onderhand een negatief eigen vermogen hebben.
'Technisch' ben je dan wellicht failliet. Je wordt het pas echt als je je rekeningen niet meer kan betalen. Zowel de Nederlandse Staat als de diverse banken zullen meer verliezen dan winnen bij een failliesementsaanvraag dus zo blijven ze nog wel even 'in de lucht'
Besef je trouwens ook dat KLM formeel al sinds ergens in 2020 'technisch failliet' is.
Betreft nageaapt werk van Follow the Money trouwens, die heb ik wel hoog zitten.
'Technisch' ben je dan wellicht failliet. Je wordt het pas echt als je je rekeningen niet meer kan betalen. Zowel de Nederlandse Staat als de diverse banken zullen meer verliezen dan winnen bij een failliesementsaanvraag dus zo blijven ze nog wel even 'in de lucht'
Besef je trouwens ook dat KLM formeel al sinds ergens in 2020 'technisch failliet' is.
Betreft nageaapt werk van Follow the Money trouwens, die heb ik wel hoog zitten.
-
Diederik52
- Amerikafan
Gelukkig heeft Follow the Money het niet over paddenstoelen zodat IngridUSA het bericht toch nog zou kunnen geloven.
-
Wouterkaas
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Augustus en september redden ze sowieso nog wel. Zo'n vaart zal het ook weer niet lopen, hoewel het ten aanzien van het voortbestaan van KLM op de wat langere termijn wel zorgwekkend is. Ik begrijp uit het artikel van Follow The Money, die dit onderzoek gedaan heeft, dat onze staat een krediet van 3,4 miljard euro heeft gegarandeerd, waarvan KLM tot nu toe 1 miljard heeft opgenomen. Dat geeft nog wel wat ademruimte voor de komende tijd, maar zoals het artikel ook aangeeft: het is maar de vraag of dat genoeg gaat zijn om weer op de been te komen. Daarbij kun je je tegelijkertijd afvragen of het met huidige VVD-kabinet en economische klimaat het ooit tot een daadwerkelijk faillissement zal komen.
Neemt niet weg dat die kans in mijn ogen wel steeds groter en reëler wordt. Ik snap ergens best dat KLM ook een soort nationale trots is, maar tegelijkertijd vraag ik ook wel af of we nou echt eindeloos een bedrijf overeind moeten houden dat al jaren aantoont niet echt een heel gezond bedrijf te zijn. Om over alle bonusperikelen in de top daar nog maar te zwijgen, hoewel dat misschien ook wel symptomatisch is voor het ongezonde van het bedrijf.
Neemt niet weg dat die kans in mijn ogen wel steeds groter en reëler wordt. Ik snap ergens best dat KLM ook een soort nationale trots is, maar tegelijkertijd vraag ik ook wel af of we nou echt eindeloos een bedrijf overeind moeten houden dat al jaren aantoont niet echt een heel gezond bedrijf te zijn. Om over alle bonusperikelen in de top daar nog maar te zwijgen, hoewel dat misschien ook wel symptomatisch is voor het ongezonde van het bedrijf.
Laatst gewijzigd door Wouterkaas op 13 apr 2022, 16:09, 3 keer totaal gewijzigd.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Misleidend nieuws: dergelijke berichten zijn het lastigste te herkennen, omdat ze vaak een kern van waarheid bevatten. Denk bijvoorbeeld aan een nieuwsfeit, een citaat of een gebeurtenis die uit zijn verband is gehaald. Je kunt deze categorie nieuwsberichten herkennen door het gebruik van een sensationele kop waarvan de strekking niet terugkomt in de lopende tekst. De website Welingelichte kringen is hier een kei in.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
Wouterkaas
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Het artikel van Welingelichte Kringen is wat kort door de bocht en het loont m.i. om het volledige artikel bij Follow The Money te lezen:dejong89 schreef: ↑13 apr 2022, 16:05Misleidend nieuws: dergelijke berichten zijn het lastigste te herkennen, omdat ze vaak een kern van waarheid bevatten. Denk bijvoorbeeld aan een nieuwsfeit, een citaat of een gebeurtenis die uit zijn verband is gehaald. Je kunt deze categorie nieuwsberichten herkennen door het gebruik van een sensationele kop waarvan de strekking niet terugkomt in de lopende tekst. De website Welingelichte kringen is hier een kei in.
https://12ft.io/proxy?q=https://www.ftm ... t-twijfelt
-
Diederik52
- Amerikafan
@Wouterkaas : Dank voor de link met het uitgebreide verhaal! De boodschap blijft hetzelfde "accountants twijfelen aan de continuïteit van de KLM". En de huidige MinFin Kaag lijkt me minder genegen om uitgebreide steun aan KLM voort te zetten dan haar voorgangers.
Ongeacht of het een grote en politieke meesterklus was geweest had het kabinet in de zomer van 2020 (Coronatijd) KLM failliet moeten laten gaan en een nieuwe nationale vliegtuigmaatschappij moeten opstarten. Met de steeds verder toenemende invloed van Frankrijk en de steeds hoger bon voor het Kabinet is het huidige business model bij lange na niet rendabel voor de overheid. Alleen jammer dat er bij (Airfrance-) KLM veel controversiële keuzes komen kijken.Wouterkaas schreef: ↑13 apr 2022, 16:04Neemt niet weg dat die kans in mijn ogen wel steeds groter en reëler wordt. Ik snap ergens best dat KLM ook een soort nationale trots is, maar tegelijkertijd vraag ik ook wel af of we nou echt eindeloos een bedrijf overeind moeten houden dat al jaren aantoont niet echt een heel gezond bedrijf te zijn. Om over alle bonusperikelen in de top daar nog maar te zwijgen, hoewel dat misschien ook wel symptomatisch is voor het ongezonde van het bedrijf.
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 74
Ik denk dat er te veel economische belangen zijn om KLM failliet te laten gaan, de NL overheid zal wel helpen met een lening tegen lage rente schat ik zo, uitlenen is ook voor de overheid goedkoper dan bij de bank parkeren.
En ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar ik lees net dit: KLM stopt met Werelddeal Weken: 'we willen minder met prijsknallers werken'
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... ers-werken.
Nu heb ik zelf nog nooit een ticket met de Werelddeal Weken gekocht, er zijn altijd andere momenten geweest dat de prijzen lager waren dan met Werelddeal Weken. En het lijkt erop dat de prijzen vlak voor WDW omhoog gingen zodat KLM een beetje fictieve korting kon geven. Ga het niet missen.
En ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar ik lees net dit: KLM stopt met Werelddeal Weken: 'we willen minder met prijsknallers werken'
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... ers-werken.
Nu heb ik zelf nog nooit een ticket met de Werelddeal Weken gekocht, er zijn altijd andere momenten geweest dat de prijzen lager waren dan met Werelddeal Weken. En het lijkt erop dat de prijzen vlak voor WDW omhoog gingen zodat KLM een beetje fictieve korting kon geven. Ga het niet missen.
-
Diederik52
- Amerikafan
Ik denk ook dat er heel veel redenen in termen van belangen en emoties zijn om KLM niet failliet te laten gaan; zo ging het immers al vele jaren ondanks alle problemen bij KLM. Neemt niet weg dat ook de overheid nu wel heel veel financiële problemen/tegenvallers heeft (naast andersoortige...) en het maar net van de politieke wind afhangt wat de doorslag geeft. Persoonlijk hoop ik dat onze nationale "trots" blijft bestaan.
@harryh : In het artikel stond geloof ik niet dat de moeilijke financiële situatie een reden voor het afschaffen van de WDW was. Aan de ene kant had ik me dat wel kunnen voorstellen: mooie kortingen in financieel zwaar weer... Aan de andere kant waren die WDW toch wel een geweldig succes en dat laat je toch ook niet zomaar lopen. Zelf heb ik er een paar keer van geprofiteerd vind ik zelf; als het prijshumbug was zou dat succes toch allang zijn doorgeprikt.
@harryh : In het artikel stond geloof ik niet dat de moeilijke financiële situatie een reden voor het afschaffen van de WDW was. Aan de ene kant had ik me dat wel kunnen voorstellen: mooie kortingen in financieel zwaar weer... Aan de andere kant waren die WDW toch wel een geweldig succes en dat laat je toch ook niet zomaar lopen. Zelf heb ik er een paar keer van geprofiteerd vind ik zelf; als het prijshumbug was zou dat succes toch allang zijn doorgeprikt.