Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
@Seyst Dit is wat mijn voorwaarden van Avis.com over te laat terugbrengen zegt:
Roland
Roland
https://www.avis.com/en/help/usa-faqs/ ... car-return
Het loopt dus vrij snel op.RENTAL CAR RETURN FAQS
HOW STRICT ARE RENTAL CAR RETURN TIMES?
Rental car return times are based on a 24-hour window. If you aren’t able to return your rental car within the window, you will be charged an hourly rate that is calculated as three-fourths of the daily rate, plus $0.01 for daily and weekend rates. Weekly rates are calculated as one-half the daily rate, plus $0.01 for weekly rates.
…
IS THERE A GRACE PERIOD FOR RETURNING A RENTAL CAR?
Most rental car reservations are based on a daily, 24-hour rate. If a rental car is returned beyond the 24-hour period, the renter will be charged an additional hourly rate. Make sure to return your vehicle on time to avoid extra fees.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
En je betaald het dan geldende dagtarief, dat zal veel hoger liggen dan het tarief wat je krijgt bij het vooraf boeken, ook betaal je de verzekeringen er nog eens apart bij, en dan nog eens de belastingen over het totaal. Deze manier van de huur verlengen kan wel eens wat prijzig uitvallen.
Ondanks nieuwe wet in California is o.a. echtgenoot nog steeds gratis ongeacht welke verhuurder
Californians renting cars may want to watch out for new charges on their bill now that a longstanding provision banning fees for additional drivers has quietly been removed.
Those fees — the biggest rental companies charge between $13 and $15 per day for each additional driver — had been prohibited in California for more than 30 years. In fact, California was the only state to ban such fees as of 2021, according to the bill’s analysis.
The updated law, which went into effect on Jan. 1, still prohibits car rental agencies from charging for additional drivers in some instances, such as if the driver is the renter’s spouse, child, sibling, parent or grandparent, or if the driver is a co-worker or employer.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Iemand?Piepelot schreef: ↑11 apr 2022, 13:52Ik heb dit topic over de Avis.dk en Avis.is kortingen doorploegd. Gisteren heb ik uiteindelijk de sprong gewaagd en heb een boeking gedaan via de DK website met de code N744100.
Ophalen ATL op 08/08 om 17.00 uur - terug bij Orlando Hilton Disney op 21/08 om 17.00 uur. Was iets van 1123 euro kwijt voor een Ford Expedition. Een mooie prijs eigenlijk.
Het enige wat mij nu stoort is dat ik toch nog langs een counter moet voor het papierwerk, omdat ik een US-newbee ben en dus nog nooit bij Avis heb geboekt.
Tweede minpunt vond ik toch wel dat ik niet op Disney property kon eindigen (om over te stappen in hun free shuttle systeem). Ik heb namelijk geen zin om met kroost en pak en zak langs de weg te staan wachten op een Lyft of Uber om op Disney Property te gaan.
Ik heb dus eerder de voorkeur voor National of Alamo, maar die prijzen reiken toch gemakkelijk aan 1350 USD voor een Standard SUV (Ford Edge).
Ik betaal dus meer voor een kleinere auto. (Alamo via Happy Tours USA)
Via Alamo kan ik een express delivery doen, maar geen skip the counter omdat het via een third party is. Wil ik via Alamo boeken, dan worden de prijzen gewoon verdubbeld...
Enige tips om rechtstreeks via Alamo te boeken maar dan met een price match trukje, of andere inside info over corporate codes of coupons?
Een speciale landextensie van Alamo die wat voordelen oplevert?...
Ik heb een Mastercard Gold, maar geen speciale voordelen hieraan toegekend, helaas.
Ik ben ook Flying Blue lid.
Iemand zin om hier zijn magic over te laten werken? Eeuwige dankbaarheid is u gegund![]()

(Ik vermoed dat mijn vraag ondergesneeuwd is tussen een andere vraagstelling

Volgens mij is in dit topic ook al uitgelegd hoe je bij Avis de Preferred Plus status kan krijgen.
via National en dan match naar Avis.
Je kan dan daarna proberen om je boeking aan je account gekoppeld te krijgen, maar ook gewoon op basis van je Preferred Plus naar de Avis Preferred balie gaan, en de gewone skippen.
(Kan geen 100% garantie geven dat daar geen rij is, en je geholpen wordt als het een boeking van zonder account is, maar grote kans van wel
)
via National en dan match naar Avis.
Je kan dan daarna proberen om je boeking aan je account gekoppeld te krijgen, maar ook gewoon op basis van je Preferred Plus naar de Avis Preferred balie gaan, en de gewone skippen.
(Kan geen 100% garantie geven dat daar geen rij is, en je geholpen wordt als het een boeking van zonder account is, maar grote kans van wel

Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
@Piepelot waarom niet ook kijken bij Hertz? Deze biedt op dit moment zeer gunstige prijzen.
Ik ben aan het twijfelen of de taxes en surcharges er niet bijstaan doordat er duidelijk staat: estimated total, en niet (zoals bij hertz) wat u betaalt bij de balie: $1050.PENPE schreef: ↑10 apr 2022, 21:45In de bevestiging die ik kreeg na boeking bij avis.dk stond het duidelijk aangegeven zoals National/Alamo het ook altijd doet :
WHAT IS INCLUDED
Airport/city surcharge
Vehicle Registration Fee
Local Tax
Third Party Liability
Covered for loss or damage
Unlimited Mileage
Overigens heb ik het idee dat het in rekening brengen van Airport/city surcharge , Vehicle Registration Fee en Local Tax afhankelijk is van de staat waar je de auto huurt. Heb de boekingen bij National (daar huur ik normaliter) van de afgelopen trips nog even bekeken : Op MIA , MCO , JAX (Florida) en IAH (Houston,Texas) wordt dit niet in rekening gebracht, echter op IAD (Washington-Dulles) dan weer wel![]()
Goed gezien dat mn screenshots er anders uitzien , deze heb ik gemaakt nadat ik met mn reserveringsnummer had ingelogd bij avis.com
"..Geen wizard nummer, dus ook geen PC?.." Hoe bedoel je ??
Als je presidents club status hebt (door statusmatch met national executive elite of hertz presidents circle) kun je upgraden en heb je nog een aantal andere perks. Wel even aanmelden voor het Avis Preferred program dus

Dan blijven er nog twee opties over: of de boeking annuleren en opnieuw boeken, alleen is dat voor mij al snel zo'n 800,- duurder. Of proberen bij de balie ter plekken proberen te verlengen met één paar uur tot een dag, alleen zullen de dagprijzen dan hoger zijn.Harry schreef: ↑11 apr 2022, 17:34En je betaald het dan geldende dagtarief, dat zal veel hoger liggen dan het tarief wat je krijgt bij het vooraf boeken, ook betaal je de verzekeringen er nog eens apart bij, en dan nog eens de belastingen over het totaal. Deze manier van de huur verlengen kan wel eens wat prijzig uitvallen.
Iemand die mij nog kan uitleggen waarom het bovenstaande een meerwaarde kan zijn? Probeer dit al een tijdje te begrijpen, maar het kwartje valt nog niet.Seyst schreef: ↑11 apr 2022, 16:55
Ik zit er alleen nog wel over na te denken om bij Hertz een back-up boeking aan te maken omdat daar meermaals op wordt gewezen hier. Alleen kom ik er niet uit hoe dit precies een voordeel is, aangezien ik de Avis-boeking twee dagen van de voren moet annuleren. Dan zou ik voor aankomst in SF al een keuze moeten maken...
Als je bij avis.dk boekt dan betaal je in DKK en niet in $$. Men rekent dit om en zegt dan ongeveer dat bedrag in dollar te betalen. Omdat de dag koers wijzigt kan dit dus iedere dag veranderen. Zeker als je niet vooruit betaald. Dan begint de koers pas op dag te lopen.Isherea schreef: ↑11 apr 2022, 19:38estimated total
Let wel je betaald in dollar als je achteraf betalen hebt geselecteerd.
@Seyst
Backup booking is ‘normaal’ een reservering in de categorie die je wilt rijden, als je ook een goedkopere boeking heb met statuskeuze zodat je de categorie die je wilt rijden uit het 5* of PC vak kan kiezen voor de lagere reserveringsprijs van een midsize.
(Stel je wilt een cabrio of grote SUV, pre covid was dat vaak duurder dan een midsize.)
Soms werd het ook gedaan om 2 midsize boekingen meet keuze bij 2 maatschappijen te maken, zodat je uit het vak bij Hertz en National kan kiezen, meer keus is meer kans op een leuke auto.
Eerder in de pandemie met erg beperkte beschikbaarheid, werd het ook nog gebruikt om de kans om niet zonder auto te staan te verkleinen. Toen waren ze her en der af en toe blijkbaar echt op en was het wachten op wat uit de wasstraat kwam.
Backup boeking naast je huidige Avis boeking zou nut kunnen hebben voor als je niet tevreden bent met de auto die Avis voor je heeft. En dan kijkt of je meer geluk hebt bij Hertz, mocht je daar nog iets tegen vergelijkbaar tarief kunnen reserveren.
Maar met jou tarief bij Avis heeft het weinig nut nu om een backup boeking te hebben bij Hertz of National, tenzij je graag iets anders als CX5 of soortgelijk wilt rijden.
Voor mij heeft het wel zin, ik wil een ruime auto, minivan of full-size SUV, en heb nu bij Hertz een goedkope reservering voor een sedan.
En een backup booking voor een minivan bij Avis, maar die is wel €500 duurder. Dus ik hoop dat er iets bij Hertz staat waar we blij mee zijn.
Backup booking is ‘normaal’ een reservering in de categorie die je wilt rijden, als je ook een goedkopere boeking heb met statuskeuze zodat je de categorie die je wilt rijden uit het 5* of PC vak kan kiezen voor de lagere reserveringsprijs van een midsize.
(Stel je wilt een cabrio of grote SUV, pre covid was dat vaak duurder dan een midsize.)
Soms werd het ook gedaan om 2 midsize boekingen meet keuze bij 2 maatschappijen te maken, zodat je uit het vak bij Hertz en National kan kiezen, meer keus is meer kans op een leuke auto.
Eerder in de pandemie met erg beperkte beschikbaarheid, werd het ook nog gebruikt om de kans om niet zonder auto te staan te verkleinen. Toen waren ze her en der af en toe blijkbaar echt op en was het wachten op wat uit de wasstraat kwam.
Backup boeking naast je huidige Avis boeking zou nut kunnen hebben voor als je niet tevreden bent met de auto die Avis voor je heeft. En dan kijkt of je meer geluk hebt bij Hertz, mocht je daar nog iets tegen vergelijkbaar tarief kunnen reserveren.
Maar met jou tarief bij Avis heeft het weinig nut nu om een backup boeking te hebben bij Hertz of National, tenzij je graag iets anders als CX5 of soortgelijk wilt rijden.
Voor mij heeft het wel zin, ik wil een ruime auto, minivan of full-size SUV, en heb nu bij Hertz een goedkope reservering voor een sedan.
En een backup booking voor een minivan bij Avis, maar die is wel €500 duurder. Dus ik hoop dat er iets bij Hertz staat waar we blij mee zijn.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Helaas heeft Hertz geen "on-Disney-property"-kantoren. Mijn keuze wordt beperkt naar National en Alamo...Isherea schreef: ↑11 apr 2022, 19:33@Piepelot waarom niet ook kijken bij Hertz? Deze biedt op dit moment zeer gunstige prijzen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Na vannacht mijn Hertz Five Star status match te hebben gekregen bovenstaande geboekt met de CDP voor inderdaad $1050. Mooi tarief. Nogmaals bedanktIsherea schreef: ↑10 apr 2022, 19:53Bij hertz met CDP 51000 kom ik op $1050 voor een midsize sedan, groep c, die je kunt gebruiken om met status (five star of president’s circle) een auto te kiezen uit de rijen, scheelt toch weer ruim 650 euro![]()
Kijk voor meer info ook even in het Hertz topic.

Hallo, ben jaren niet op dit forum geweest en schrik van de prijzen voor autohuur.
Mijn zoon gaat op huwelijksreis naar Hawaii en is op zoek naar een kleine huurauto (Economy Standard)op
1-5 nov O'ahu - 377
5-10 nov Kauai - 470
10-15 nov Maui - 470
15-21 nov Big Island - 563
21-22 nov O'ahu
Bovenstaande prijzen waren de goedkoopste die ik kon vinden op sunnycars. Zijn er misschien betere prijzen te vinden op andere sites?
Carin

Mijn zoon gaat op huwelijksreis naar Hawaii en is op zoek naar een kleine huurauto (Economy Standard)op
1-5 nov O'ahu - 377
5-10 nov Kauai - 470
10-15 nov Maui - 470
21-22 nov O'ahu
Bovenstaande prijzen waren de goedkoopste die ik kon vinden op sunnycars. Zijn er misschien betere prijzen te vinden op andere sites?
Carin
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
@JoCar
Hawaii is duur maar er zijn hier al heel veel tips gegeven. Lees dit topic een door en dan had je onderstaande prijzen ook gevonden
Scheelt een hoop. Bijna 800 euro.
Voor een paar dollar meer heb je zelfs een grotere auto maar ik ben nu even van de kleinste uit gegaan
1-5 nov O'ahu - Hertz: 252 USD ( Small Sedan, Ford Focus of vergelijkbaar )
5-10 nov Kauai - 240 USD ( Economy car, Chevrolet Spark of vergelijkbaar )
10-15 nov Maui - 300 USD ( Economy Car, Chevrolet Spark of vergelijkbaar )
15-21 nov Big Island - 300 USD ( Economy car,Chevrolet Spark of vergelijkbaar )
21-22 nov O'ahu 63 USD, ( Small sedan, Ford Focus of vergelijkbaar ) Maar waarom voor 1 dag een auto?
Alles gevonden bij Hertz.nl met de 51K code.
Op Maui heeft Hertz ultimate choice dus als je zoon lid wordt van Hertz dan mag hij ook nog eens kiezen uit de five star aisle, mits hij een midsize huurt. Als hij zich daarnaast ook nog eens verdiept in het matchen van statussen kan hij zelfs kiezen uit gold en president circle
Succes
Hawaii is duur maar er zijn hier al heel veel tips gegeven. Lees dit topic een door en dan had je onderstaande prijzen ook gevonden

Scheelt een hoop. Bijna 800 euro.
Voor een paar dollar meer heb je zelfs een grotere auto maar ik ben nu even van de kleinste uit gegaan
1-5 nov O'ahu - Hertz: 252 USD ( Small Sedan, Ford Focus of vergelijkbaar )
5-10 nov Kauai - 240 USD ( Economy car, Chevrolet Spark of vergelijkbaar )
10-15 nov Maui - 300 USD ( Economy Car, Chevrolet Spark of vergelijkbaar )
15-21 nov Big Island - 300 USD ( Economy car,Chevrolet Spark of vergelijkbaar )
21-22 nov O'ahu 63 USD, ( Small sedan, Ford Focus of vergelijkbaar ) Maar waarom voor 1 dag een auto?
Alles gevonden bij Hertz.nl met de 51K code.
Op Maui heeft Hertz ultimate choice dus als je zoon lid wordt van Hertz dan mag hij ook nog eens kiezen uit de five star aisle, mits hij een midsize huurt. Als hij zich daarnaast ook nog eens verdiept in het matchen van statussen kan hij zelfs kiezen uit gold en president circle
Succes

https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Hou er in Big Island en Maui rekening mee dat je voor Mauna Kea en Haleakala een wat steviger auto wilt om de stijle wegen van de vulkanen op te komen. Tijdens onze eerste reis had onze auto, een standaard economy, veel moeite om de vulkanen op te komen.JoCar schreef: ↑12 apr 2022, 09:43Hallo, ben jaren niet op dit forum geweest en schrik van de prijzen voor autohuur.![]()
1-5 nov O'ahu - 377
5-10 nov Kauai - 470
10-15 nov Maui - 470
21-22 nov O'ahu
Carin
De CX5 is voor ons een prima auto, alleen zitten wij met het probleem dat mijn medereiziger 24 is en Avis alleen tweede bestuurders toestaat die 25 jaar of ouder is.
Nu was ons plan om een tweede boeking aan te maken met mijn medereiziger als hoofdbestuurder en dan de under age fee te betalen. Ik kan dat als tweede bestuurder worden opgegeven omdat ik 25 ben. Alleen zijn de prijzen nu aardig gestegen en wordt de meerprijs voor een tweede bestuurder wel erg groot. Wat nu wijsheid is weten we nog niet

- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Sterker nog, de Mauna Kea kom je niet op zonder 4x4 ( is verplicht ). Dan kan je tot aan het visitorcentre rijden maar daar houdt het op. De weg is onverhard en vol met stenen en kuilen. Wij vonden het geweldig om zo naar boven te hobbelen

De Haleakala is wat eenvoudiger.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Even een vraagje,
Wij zien de deal van begin april niet terug in onze Avis app maar hebben wel een mail met reserveringsnummer naar onszelf laten versturen via Avis.com.
Nu belde wij net naar Avis.nl en die konden hem alleen toevoegen in de app tegen het tarief van vandaag en dit was ruim 3x zoveel.
Hoe hebben jullie deze toegevoegd?
Wij zien de deal van begin april niet terug in onze Avis app maar hebben wel een mail met reserveringsnummer naar onszelf laten versturen via Avis.com.
Nu belde wij net naar Avis.nl en die konden hem alleen toevoegen in de app tegen het tarief van vandaag en dit was ruim 3x zoveel.
Hoe hebben jullie deze toegevoegd?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
@marcie216 Waar heb je begin april geboekt, bij Avis.dk of Avis.is (of andere Avis)? Daar heb je toch ook een bevestigingsmail van ontvangen? Dat zou al voldoende moeten zijn. Zeker als je ook de reservering via de .com-site naar jezelf hebt laten mailen.
De reservering in de app terug kunnen vinden is mooi maar natuurlijk niet strikt noodzakelijk. Niet iedereen gebruikt immers de Avis-app op zijn/haar mobiele telefoon. Dus een beetje 'raar' dat avis.nl de boeking zou kunnen toevoegen in de app tegen het tarief van vandaag....
M.a.w. ze wilden jullie gewoon een nieuwe reservering laten maken tegen het (hogere) tarief van vandaag. Erg slecht...
Roland
De reservering in de app terug kunnen vinden is mooi maar natuurlijk niet strikt noodzakelijk. Niet iedereen gebruikt immers de Avis-app op zijn/haar mobiele telefoon. Dus een beetje 'raar' dat avis.nl de boeking zou kunnen toevoegen in de app tegen het tarief van vandaag....

Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12895 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-