Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?
Heel begrijpelijk! De stress is erger dan de besmetting zelf.
-
- Amerika-expert
Absoluut! Laten we dat voorop stellen. Ik bedoelde echter uiteraard mijn stress en mijn besmetting.
Nou zojuist gereisd met Delta met herstelbewijs. Het is dat ik me boarding pass op schiphol moest uitprinten anders had ik nergens controle gehad. Incheckbalie werd gevraagd om gegevens. Had Herstelbewijs + GGD positief resultaat + vaccinatiecentrum brief. Was prima uiteraard. Verder hebben we beide geen controle gehad bij boarden of douane VS. Maar we kunnen een uitzondering zijn. Heb verder niemand gezien met herstelbewijs, dus ik kan helaas geen antwoord geven of het voldoende is…
Maar hopelijk helpt het iemand, beter om maar een brief te regelen voor de zekerheid.
Maar hopelijk helpt het iemand, beter om maar een brief te regelen voor de zekerheid.
-
- Amerika-expert
Mooi zo! Maar de gegevens van ‘GGD positief resultaat’ staan toch ook al op je herstelcertificaat?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Dag allen,
Op 25 april vertrek ik naar New York voor een solo-reis (eerste keer), en met alles wat nodig is volgens het CDC, maar ook alle tegenstrijdige informatie die ik op internet vind, was ik aan de ene kant wel blij dit topic te vinden. Maar ook hier merk ik dat het allemaal erg vaag en vooral inconsistent is.
Ik heb - blijkbaar als enige lijkt het wel - een door de huisarts ondertekende brief kunnen bemachtigen. Aanvankelijk deden ze wel wat twijfelachtig, en wisten ze ook niet goed hoe deze kon voldoen aan de regels van CDC. Echter twijfel ik überhaupt of deze en/of het herstelbewijs geaccepteerd gaat worden. Met name de brief is best wel ‘amateuristisch’ geschreven voor mijn gevoel. Gebrekkig Engels, en vrij karig qua informatie. Wel staat er een officiële handtekening een stempel op, en betreft het
een letterhead.
Maar het stemt mij allemaal niet tevreden. Ik heb nu na lang twijfelen besloten gewoon het risico te nemen en een antigeentest te doen via spoedtest.nl een dag voor vertrek. Voor de zekerheid neem ik wel nog een zelftest af de vrijdag/zaterdag ervoor, al hebben twee zelftests in de afgelopen twee weken al tot een negatieve testuitslag geleid (en ik heb er al best vaak een gedaan, dus weet inmiddels wel enigszins accurate en consistente resultaten te halen). Dus op hoop van zegen dan maar. Het levert in elk geval dan een reiscertificaat op waarvan ik toch wel mag uitgaan dat deze met 100% zekerheid geaccepteerd wordt.
Toch houd ik dit onderwerp graag nog goed in de gaten. Mochten mensen toch geluk hebben met herstelbewijs, dan wil ik die optie achter de hand blijven houden voor het geval ik onverhoopt positief zou testen.
Ik vind het hoe dan ook echt meer gestress dan ik had gedacht. Hoe meer ik in dit topic lees, des te meer ik loop te stressen. Ergens hoop ik dat de VS deze laatste twee weken besluit deze maatregelen te schrappen, maar ik ga er niet van uit.
Voor wie overigens wil weten wat er op de brief van de huisarts staat:
“To whom it may concern
I hereby state that above person had a positive viral COVID-19 test on 2022–03-06.
He is already healed and without symptoms.
An antigen test on 2022-03-23 is negative, so he can travel“
Ik kon er zelf een aantal fouten uit halen terwijl ze de brief typte, maar om niet ‘betweterig’ over te komen heb ik haar niet op de rest gewezen.
Op 25 april vertrek ik naar New York voor een solo-reis (eerste keer), en met alles wat nodig is volgens het CDC, maar ook alle tegenstrijdige informatie die ik op internet vind, was ik aan de ene kant wel blij dit topic te vinden. Maar ook hier merk ik dat het allemaal erg vaag en vooral inconsistent is.
Ik heb - blijkbaar als enige lijkt het wel - een door de huisarts ondertekende brief kunnen bemachtigen. Aanvankelijk deden ze wel wat twijfelachtig, en wisten ze ook niet goed hoe deze kon voldoen aan de regels van CDC. Echter twijfel ik überhaupt of deze en/of het herstelbewijs geaccepteerd gaat worden. Met name de brief is best wel ‘amateuristisch’ geschreven voor mijn gevoel. Gebrekkig Engels, en vrij karig qua informatie. Wel staat er een officiële handtekening een stempel op, en betreft het
een letterhead.
Maar het stemt mij allemaal niet tevreden. Ik heb nu na lang twijfelen besloten gewoon het risico te nemen en een antigeentest te doen via spoedtest.nl een dag voor vertrek. Voor de zekerheid neem ik wel nog een zelftest af de vrijdag/zaterdag ervoor, al hebben twee zelftests in de afgelopen twee weken al tot een negatieve testuitslag geleid (en ik heb er al best vaak een gedaan, dus weet inmiddels wel enigszins accurate en consistente resultaten te halen). Dus op hoop van zegen dan maar. Het levert in elk geval dan een reiscertificaat op waarvan ik toch wel mag uitgaan dat deze met 100% zekerheid geaccepteerd wordt.
Toch houd ik dit onderwerp graag nog goed in de gaten. Mochten mensen toch geluk hebben met herstelbewijs, dan wil ik die optie achter de hand blijven houden voor het geval ik onverhoopt positief zou testen.
Ik vind het hoe dan ook echt meer gestress dan ik had gedacht. Hoe meer ik in dit topic lees, des te meer ik loop te stressen. Ergens hoop ik dat de VS deze laatste twee weken besluit deze maatregelen te schrappen, maar ik ga er niet van uit.
Voor wie overigens wil weten wat er op de brief van de huisarts staat:
“To whom it may concern
I hereby state that above person had a positive viral COVID-19 test on 2022–03-06.
He is already healed and without symptoms.
An antigen test on 2022-03-23 is negative, so he can travel“
Ik kon er zelf een aantal fouten uit halen terwijl ze de brief typte, maar om niet ‘betweterig’ over te komen heb ik haar niet op de rest gewezen.
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Ondanks het kromme Engels zou dat briefje voldoende moeten zijn (samen met het oude positieve resultaat), maar ik maak me wel een beetje zorgen over die laatste zin waarin staat dat er later nog een negatief resultaat was. Dan roept al snel de vraag op waarom die brief nodig is.
Heb je de tekst van mijn briefje nog gevonden? Eigenlijk hetzelfde, maar dan in beter Engels en zonder verwijzingen naar negatieve testresultaten.
Heb je de tekst van mijn briefje nog gevonden? Eigenlijk hetzelfde, maar dan in beter Engels en zonder verwijzingen naar negatieve testresultaten.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Goed punt inderdaad.
Al moet ik wel zeggen dat het hier om een zelftest gaat, niet om een door een professional afgenomen antigeentest. En puur bedoeld om er (soort van) zeker van te zijn dat ik ook écht vrij ben van corona.
Ik zou me inderdaad kunnen voorstellen dat ze er vragen over stellen. Tegelijkertijd, ik heb geen officiële uitslag ervan, omdat het dus geen officiële test betrof.
Had overigens jouw tekst gezien inderdaad, juist daarom maak ik me zorgen om de vraag of mijn brief wel geaccepteerd gaat worden eigenlijk.
Ik las in dit topic ook nog iets van iemand die niet zowel herstelbewijs als brief van de huisarts nodig had, maar aan één van de twee voldoende had. Alleen kan ik dat bericht niet meer zo 1-2-3 terugvinden. Het lijkt me echter ook discutabel, gelet op de informatie van zowel CDC als die van BuZa, KLM e.d.
Al moet ik wel zeggen dat het hier om een zelftest gaat, niet om een door een professional afgenomen antigeentest. En puur bedoeld om er (soort van) zeker van te zijn dat ik ook écht vrij ben van corona.
Ik zou me inderdaad kunnen voorstellen dat ze er vragen over stellen. Tegelijkertijd, ik heb geen officiële uitslag ervan, omdat het dus geen officiële test betrof.
Had overigens jouw tekst gezien inderdaad, juist daarom maak ik me zorgen om de vraag of mijn brief wel geaccepteerd gaat worden eigenlijk.
Ik las in dit topic ook nog iets van iemand die niet zowel herstelbewijs als brief van de huisarts nodig had, maar aan één van de twee voldoende had. Alleen kan ik dat bericht niet meer zo 1-2-3 terugvinden. Het lijkt me echter ook discutabel, gelet op de informatie van zowel CDC als die van BuZa, KLM e.d.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Het is maar de vraag of alleen dat herstelbewijs voldoende is, want jij had ook een
en die laatste voldoet in ieder geval aan de eisen van gegevens plus handtekening, i.t.t. het herstelbewijs van de GGD waar normaal geen handtekening op staat.
Maar goed, jij bent er.

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Ik heb een vraag, waarschijnlijk een zeer domme vraag,
Maar wat moet je allemaal hebben voor Amerika binnen te komen, ik weet dat je een negatieve coronatest moet hebben herstel bewijs, en vaccinatie bewijs maar de qrcode is alleen in Europa geldig hoe kan ik dan bewijzen dat ik gevaccineerd ben?
En ik kom er niet echt uit in dit topic omdat er zoveel wordt gezegd
Maar wat moet je allemaal hebben voor Amerika binnen te komen, ik weet dat je een negatieve coronatest moet hebben herstel bewijs, en vaccinatie bewijs maar de qrcode is alleen in Europa geldig hoe kan ik dan bewijzen dat ik gevaccineerd ben?
En ik kom er niet echt uit in dit topic omdat er zoveel wordt gezegd
Je vaccinatiebewijs downloaden, opslaan en uitprinten
https://coronacheck.nl/nl/print/keuze-papieren-bewijs
Is dat het enige dus Hoef ik geen speciale in het Engels te hebben? Daar twijfelde ik overTrom schreef: ↑08 apr 2022, 17:35Je vaccinatiebewijs downloaden, opslaan en uitprinten
De gegevens staan op je download/print ook in het Engels.
Vergeet het niet uitgeprint mee te nemen naar de luchthaven. Vaak kun je van te voren via je luchtvaartmij ook al al je formulieren uploaden en zij controleren dan of alles ok is. Daarna moet je het toch meenemen om het te kunnen laten zien bij het inchecken.
Vergeet het niet uitgeprint mee te nemen naar de luchthaven. Vaak kun je van te voren via je luchtvaartmij ook al al je formulieren uploaden en zij controleren dan of alles ok is. Daarna moet je het toch meenemen om het te kunnen laten zien bij het inchecken.
DankjewelTrom schreef: ↑08 apr 2022, 18:09De gegevens staan op je download/print ook in het Engels.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wij vliegen aanstaande donderdag naar de VS. In februari hebben we alleen corona gehad. We printen het coronaherstelbewijs en overzicht vaccinaties (internationaal) uit.
Onderstaande lees ik op Nederlandwereldwijd.nl
U moet een herstelbewijs van COVID-19 (positief PCR-testresultaat, dat niet ouder is dan 90 dagen voor vertrek laten zien) EN u moet een gezondheidsverklaring van de huisarts of andere zorginstelling laten zien dat u toestemming hebt te mogen reizen.
Ik twijfel of ik bij FitForTravel.nl nu een 'Fit for travel certificate' of 'Recovery letter' moet aanvragen om aan bovenstaande eis te voldoen (dus in combinatie met mijn uitgeprinte coronaherstelbewijs). Maar het lijkt me dat dat een Recovery Letter moet zijn want bij Fit for travel certificate moet je juist eerst een PCR test doen?
Ik vind het toch wat spannend allemaal, maar ik ben niet de enige lees ik
Onderstaande lees ik op Nederlandwereldwijd.nl
U moet een herstelbewijs van COVID-19 (positief PCR-testresultaat, dat niet ouder is dan 90 dagen voor vertrek laten zien) EN u moet een gezondheidsverklaring van de huisarts of andere zorginstelling laten zien dat u toestemming hebt te mogen reizen.
Ik twijfel of ik bij FitForTravel.nl nu een 'Fit for travel certificate' of 'Recovery letter' moet aanvragen om aan bovenstaande eis te voldoen (dus in combinatie met mijn uitgeprinte coronaherstelbewijs). Maar het lijkt me dat dat een Recovery Letter moet zijn want bij Fit for travel certificate moet je juist eerst een PCR test doen?
Ik vind het toch wat spannend allemaal, maar ik ben niet de enige lees ik

- Almere vak V
- Amerika-expert
Het enige wat ik kan zeggen is, zorg dat je spullen in orde zijn, en zorg dat je alles bij je hebt. Gaan ze er naar vragen? Geen flauw idee. De ene keer wordt iedereen van boven tot onder nagekeken. De andere keer zitten we al in het vliegtuig voordat we het goed en wel in de gaten hebben. Zie het hetzelfde als je ESTA/VISA of whatever. Zorg dat het klopt. Print het uit. Heb het bij. Het weegt niks. Mocht iemand er naar vragen, of mocht iets niet werken, dan kan je het altijd aantoonbaar maken.
Ik heb inmiddels van mij vrouw een heel handig hoesje gekregen. Ik geloof dat de dingen 70 centen kosten... Aan de ene kant zit mn paspoort. Aan de andere kant mn vaccinatiepaspoort met alle documenten keurig netjes uitgeprint. De ene keer vraagt niemand er naar. De andere keer willen ze alles zien. Geen stress!
Ik heb inmiddels van mij vrouw een heel handig hoesje gekregen. Ik geloof dat de dingen 70 centen kosten... Aan de ene kant zit mn paspoort. Aan de andere kant mn vaccinatiepaspoort met alle documenten keurig netjes uitgeprint. De ene keer vraagt niemand er naar. De andere keer willen ze alles zien. Geen stress!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Dat is ook zeker mijn bedoeling, om alles bij me te hebben. Maar ik vraag me dus af of het klopt dat de Recovery letter die ik van FitForFly zou ontvangen voldoet aan; 'EN u moet een gezondheidsverklaring van de huisarts of andere zorginstelling laten zien dat u toestemming hebt te mogen reizen' ter ondersteuning van mijn herstelbewijs.Almere vak V schreef: ↑09 apr 2022, 15:28Zie het hetzelfde als je ESTA/VISA of whatever. Zorg dat het klopt. Print het uit. Heb het bij.
@Alex1989 Je zegt dat je alle vaccinaties hebt en dat je in februari positief bent geweest. Test je dan nu nog steeds positief? Want als je nu gewoon een dag voor vertrek een negatieve test kunt laten zien, hoef je toch helemaal geen herstelbewijs.
Inderdaad, je test waarschijnlijk al kang weer negatief op een antigeentest, dus ik zou niet moeilijk doen en voor de test gaan ipv herstelbewijs.
Terug in Texas!
Heeft iemand ervaring met spoedtest.nl en dan de pcr spoedtest en/of naat?