ik heb me al voorgesteld in de daarvoor bestemde rubriek, maar in een notendop:
Wij zijn een gezin van 4 (2 volwassenen en 2 jongens van 14 en 16) en gaan (willen) deze zomervakantie 5 weken naar de VS.
Ik heb er in mijn jeugd 3 jaar gewoond maar ben sindsdien niet meer terug geweest. Dus dit kan gezien worden als een eerste keer VS
We zijn vrij laat met alles, dat weten we. We proberen ons dus neer te leggen bij de hoge prijzen van alles (laat boeken + hoogseizoen + huurauto aan de andere kant van het land inleveren) en proberen flexibel te zijn.
We hebben overwogen om in het oosten te blijven (vliegen op Washington DC/New York en vanaf daar een grote ronde van 5 weken).
Dat scheelt 500 dollar aan one-way kosten voor de huurauto en viegtickets zijn goedkoper. Scheelt in totaal ca € 1,500.
Maar na een tijdje nadenken is het ons toch niet waard om ons initiële plan van coast to coast los te laten... Duur wordt het toch wel.
Onze wens is dus een roadtrip van kust naar kust.
Must-see's zijn:
San Francisco
Grand Canyon
(New Orleans)
Washington DC
New York
Het hele stuk ertussen moet/mag vooral een roadtrip door 'ordinary' USA worden. We hoeven niet persé van hoogtepunt naar hoogtepunt.
Toch kunnen we nog wel wat hulp gebruiken bij de invulling.
En misschien hebben jullie andere algemene tips.
Is er een voorkeur uit te spreken om van West naar Oost te rijden of juist andersom?
Wij denken aan West naar Oost, start in San Francisco (daar ook een auto huren) eindigen met New York (auto inleveren in Washington en dan met de rein naar NYC).
We zoeken een balans tussen steden, natuur en 'gewoon' in de VS zijn. Betekent dat we dingen gaan overslaan/missen, maar dat geeft niet.
In de steden willen we overnachten in hotels/Airbnb, onderweg kamperen. Spullen nemen we deels mee (goeie matjes) en kopen we deels (Walmart is namelijk ook een must-see voor onze pubers
We zijn al even bezig met een reisplanning.
Is nog gatenkaas maar we zouden heel graag jullie visie/tips willen op wat we nu toe hebben. Want we lopen een beetje vast in onze gedachten en twijfels.
De planning ziet er voor nu zo uit (zie onderaan, heb het ook al deels in Google Maps gezet), vooral aan het begin en eind weten we wat we ongeveer willen doen maar we zijn flexibel.
Naar welke NP we uiteindelijk echt gaan hangt af van beschikbaarheid van campings (Grand Canyon lijkt nog beschikbaar, Sequoia kun je pas een maand van tevoren boeken?, Petrified forest nog niet opgezocht).
Bij dag 23-24 staat Virginia Beach. Daar heb ik destijds gewoond maar is geen must om naar toe te gaan (maar wel leuk om even langs mijn oude huis/school te rijden als het past
We hebben nu 2 dagen San Francisco, Washington DC en NYC ingepland. We weten dat je daar meer tijd door kunt brengen maar voor deze vakantie wordt het 'proeven aan'. En met 2 pubers gaan we toch geen musea ed bezoeken. Dat doen we ooit nog wel met zijn 2-en
Ik zie nu zelf dat het middenstuk (dag 14 tm 28) 'maar' 2 weken is... Dus misschien aan het begin (in het westen) toch indikken.
Minder NP. Is toch heel druk hier.
Wat zijn volgens jullie leuke tussenstops in het 'tussenstuk' (New Mexico, Texas, Louisiana)? Ook om te kamperen.
We hebben nog denkwerk te doen, dat weet ik, en dat gaan we ook doen.
Maar jullie blik op wat we tot nu toe hebben wordt gewaardeerd!
Ook komen jullie vast met kritische aanvullende/verdiepende vragen, ook die helpen ons!
Dus bedankt alvast!
1 maandag 18 juli 2022 Amsterdam/Brussel naar San Francisco
2 dinsdag 19 juli 2022 San Francisco
3 woensdag 20 juli 2022 San Francisco
4 donderdag 21 juli 2022 San Francisco (huurauto ophalen) naar Carmel-by-the-sea, (stukje highway 1 meepakken)
5 vrijdag 22 juli 2022 Carmel-by-the-sea naar Sequoia NP (via de Walmart in Fresno), overnachten op camping
6 zaterdag 23 juli 2022 Sequoia NP
7 zondag 24 juli 2022 Sequoia NP naar Las Vegas (hotel)
8 maandag 25 juli 2022 Las Vegas naar Grand Canyon (North of South??, verblijf op camping)
9 dinsdag 26 juli 2022 Grand Canyon
10 woensdag 27 juli 2022 Grand Canyon
11 donderdag 28 juli 2022 Grand Canyon naar Petrified forest (verblijf op camping)
12 vrijdag 29 juli 2022 Petrified forest ??
13 zaterdag 30 juli 2022 Petrified forest ?? naar Albuquerque, New Mexico
14 zondag 31 juli 2022 Albuquerque, New Mexico naar ???
15 maandag 1 augustus 2022
16 dinsdag 2 augustus 2022
17 woensdag 3 augustus 2022
18 donderdag 4 augustus 2022 New Orleans, Louisiana
19 vrijdag 5 augustus 2022
20 zaterdag 6 augustus 2022
21 zondag 7 augustus 2022
22 maandag 8 augustus 2022
23 dinsdag 9 augustus 2022
24 woensdag 10 augustus 2022
25 donderdag 11 augustus 2022 Smokey Mountains?
26 vrijdag 12 augustus 2022
27 zaterdag 13 augustus 2022
28 zondag 14 augustus 2022 Virginia Beach, VA???
29 maandag 15 augustus 2022 ?? naar Washington DC (huurauto inleveren)
30 dinsdag 16 augustus 2022 Washington
31 woensdag 17 augustus 2022 Washington
32 donderdag 18 augustus 2022 Washington naar New York (trein)
33 vrijdag 19 augustus 2022 New York
34 zaterdag 20 augustus 2022 New York
35 zondag 21 augustus 2022 New York Amsterdam/Brussel
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing