Wij gaan 26 september 2022 een camperrondreis maken van 3 weken in West-Amerika. Dit wordt onze eerste keer Amerika. Ik heb al veel informatie van dit forum gehaald en de volgende route samengesteld:
dag 1: Aankomst LA, slapen in hotel
dag 2: Camper halen (middag), boodschappen doen, slapen Hollywood RV park (LA)
dag 3: Joshua Tree Park, hier ook slapen (tips voor leuke campings?)
Dag 4: Ochtend Sedona, middag Grand Canyon, Slapen Mather campgroud
dag 5: Grand Canyon, slapen Mather campground
dag 6: Page, slapen in Page (tips voor leuke campings?)
dag 7: Monument Valley, Arches, slapen bij Bryce Canyon
dag 8: Zion, slapen Watchman campground
dag 9: LV, slapen Las Vegas Oasis RV resort
dag 10: LV, slapen Las Vegas Oasis Rv resort
dag 11: Death valley, slapen bij Mono Lake (Mono vista Rv park)
dag 12: Rijden langs Lake Tahoe naar Yosemite park, hier slapen (upper/lower pines)
dag 13: Yosemite park, slapen upper/lower pines
dag 14: San Francisco, slapen Marin Rv Park
dag 15: San Francisco, slapen Marin Rv Park
dag 16: San Francisco, slapen Marin Rv Park
dag 17: Santa Barbara, of heeft iemand tips voor een andere leuke kustplaats?
dag 17: Rijden naar Los Angeles, slapen Hollywood RV Park
dag 18: Los Angeles, slapen Hollywood RV Park
dag 19: Ochtend camper inleveren, middag terugvliegen.
Hebben jullie nog tips? Missen we nog iets? Of zitten er juist dingen bij die we net zo goed weg kunnen laten? De heen- en terugvlucht zijn al geboekt. Verder hebben we nog geen campings geboekt. Maar ik denk dat we dat binnenkort wel moeten gaan doen, omdat we nu over een half jaar vertrekken. Ik heb de eerste nacht op een camping in LA gepland, omdat we niet precies weten hoe laat we de camper op kunnen halen, dit is meestal in de middag wat ik op de site van Road Bear kon vinden en laatste dag expres een camping in LA gepland, zodat we vlakbij het camperverhuurbedrijf zijn en dus niet onverwachts in de file komen te staan.
We houden niet zo van wandelen, maar ik denk dat dit wel de beste manier is om de natuurparken goed te kunnen zien. Maar we zullen geen hele dagen gaan wandelen. Eerder kleine wandelingen van 1 à 2 uur. Ook vinden we veel rijden op een dag niet erg. We vinden het rijden juist erg leuk.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Groetjes, Demi.