Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
steentjuh
Amerikafan
Partner van: yente
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door steentjuh »

Iemand ervaring met Tol heffing van Hertz in washington state?

Wij gaan schijnbaar over een tol brug heen (Tacoma Narrows Bridge) en zie dat Hertz PlatePass aanbiedt. Maar ik kan niet vinden wat ze daar voor rekenen.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Hertz Platepass kost $5.95 per dag dat je tol gebruikt, plus de tolkosten zelf https://www.hertz.com/rentacar/products ... ence%20fee.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Yep, ik krijg daar straks ook mee te maken bij Hertz. Niet zozeer in het westen als wel in het oosten van Amerika. Had me al ingelezen. Je hoeft het niet speciaal aan te vragen dus das makkelijk. Wel jammer dat ze niet 1 vast tarief + kosten tolweg rekenen maar dat is niet anders.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

Hi allen,

Ik wil graag om jullie hulp vragen want ik kom er met internet niet uit.

Samen met een vriend staan wij op het punt een auto te huren op de avis.is site met de kortingscode D486602 (nog bedankt voor de tip :D). Onze wens is om allebei te rijden tijdens de reis en nu kan ik met de bovenstaande code gratis een tweede rijder toevoegen. Alleen staat hier niks over de fee die betaald moet worden als de tweede rijder 24 is (ik ben zelf 25). Wat ik lees is dat er normaal gesproken +/- 25$ per dag betaald moet worden als fee als de driver onder de 25 is....Daarnaast is de prijs van de car rental precies hetzelfde als ik mijn geboortedatum gebruik (25 jaar) of zijn geboorte jaar (24 jaar).

Mijn vraag is: is het verstandiger om o.b.v. mijn vriend geboortejaar de boeking te doen omdat het qua prijs niet uitmaakt en ik hierdoor de fee van under 25 driver omzeil? Of lees ik met mijn stomme kop ergens overheen en moet de fee alsnog betaald worden?

Alsvast bedankt voor jullie hulp :)))))
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

Als je de boeking met zijn geboortedatum doet, staat er dan in de specificatie de underage fee genoemd?

Ik weet niet welk type auto je huurt/hoopt mee te krijgen, maar houdt er rekening mee dat voor “jonge huurders” er ook beperkingen zijn met wat je mee kan krijgen, als in grootste suv’s, sportauto’s etc. Daar is in het verleden wel eens een topic over geweest.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

Er staat nergens een 'underage fee' genoemd. De boeking betreft een mid-size SUV (Mazda CX 5 or similar).

Ik heb de booking conditions van avis.is, die ik krijg bij het afronden van de boeking (zie afbeelding), nog eens doorgespit. Zoals ik het lees moet je bij avis.is 23 jaar of ouder zijn om een SUV/Jeep te huren en bij een leeftijd van 20-22 een extra fee betalen. Dit verklaart dan ook waarom de prijs hetzelfde is bij een 24 en 25-jarige. Wat opzicht vreemd is omdat op de internationale website van Avis staat dat drivers tussen de 21 en 24 jaar een extra fee moeten betalen.

Maar het kan dan niet zo zijn dat we in San Francisco aan de balie alsnog een fee voor under 25 driver moeten betalen?

Afbeelding
sunnyrojo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo »

Een vraagje , ik hoop dat iemand dit weet. Een bevriend stel heeft een auto via Autoeurope.com gehuurd bij Avis, wij gaan naar Florida voor deze staat geldt er in deze verzekering : Third party liability insurance up to state required minimum. Dit betekent voor de staat Florida 10.000 toch? Nu hebben wij zelf een boeking gedaan direct bij Avis op onze Amex platinum kaart waar dit volledig is gedekt. Nu vraag ik me af of ik of mijn vrouw een 2e auto kunnen boeken op deze kaart voor dat stel om dit te omzeilen zodat zij ook de Amex dekking hebben als twee toegevoegde bestuurders.
Laatst gewijzigd door sunnyrojo op 28 mar 2022, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

@Seyst Er zijn ook specifieke eisen voor Amerika te vinden bij Avis o.a.:
Age Information
At corporate and participating licensee locations in the U.S., Avis will rent to customers between the ages of 21-24
with a valid credit card and driver’s license. There is a 27.00 per day underage surcharge for renters 21-24.
Additionally, the following restrictions will also apply for renters between the ages of 21-24:
Renters of luxury cars, mini-van, 12-passenger vans, specialty cars, full size SUV’s and premium SUV’s will not be
permitted.
In New York State, the minimum age to rent is 18 with a $84.00 per day surcharge for renters age 18-20 and a $35
per day surcharge for renters age 21-24. In Michigan the minimum age is 18 with a $41 per day surcharge for
renters between the ages of 18-20 and $28 per day surcharge for customers between the ages of 21-24.
Minimum age and underage surcharges can vary at licensee locations. It is best to check with the reservation team
on the minimum age policy and restrictions at the location you are renting from if you are under 25.
en
Additional Drivers
In all states other than Nevada and New York, the charge for additional drivers is $13 per day per additional driver
with a maximum charge of $65 per rental per driver. The additional driver fee in New York is $3 per day per
additional driver. The additional driver fee in Nevada is $11 per day per additional driver, with a maximum charge of
$55.
At the time of rental the additional driver must:
• Be at least 25 years of age
• Present a valid driver’s license
• Complete and sign an additional driver form
• Present valid credit identification (acceptable charge card or debit card, or a valid foreign passport and
return ticket)
Exception to Standard Requirements
Tour Rates: The minimum age for an additional driver traveling with an inbound tour rate is 21. An inbound tour
customer is one who resides outside the U.S., U.S. Virgin Islands, Puerto Rico, and Canada who is renting on a net
or gross inbound tour rate.
Volledig op
steentjuh
Amerikafan
Partner van: yente

Bericht door steentjuh »

harryh schreef:
27 mar 2022, 15:33
Hertz Platepass kost $5.95 per dag dat je tol gebruikt, plus de tolkosten zelf https://www.hertz.com/rentacar/products ... ence%20fee.
Thnx :thumbup:.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Seyst schreef:
28 mar 2022, 11:24
Maar het kan dan niet zo zijn dat we in San Francisco aan de balie alsnog een fee voor under 25 driver moeten betalen?
Ja, die kans is levensgroot aanwezig. Tenzij de under-age fee heel uitdrukkelijk inclusief is in het aangeboden tarief, wordt deze deze doorgaans ter plekke berekend en afgerekend. Bij een one-way is dat vaak ook het geval.
Het lijkt er niet op dat de under-age fee al betaald is in inbegrepen is in de prijs/offerte.
Bedenk dat de surcharge (en alle andere extra kosten) ook nog excl. tax zijn. Dus bovenop de $27/dag komt ook nog zo'n 10% taxes.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
JariLitmanen
Amerika-ontdekker

Bericht door JariLitmanen »

Wij gaan met 2 families op vakantie en willen 2 auto's huren.
We hebben bij zowel National als Hertz een boeking staan.
Beide mannen willen in beide auto's kunnen rijden.Nu is dit geen probleem, want beide reserveringen zijn met gratis meerdere bestuurders.
Ik neem aan dat je beide rijbewijzen bij de exit booth moet kunnen tonen.
Dit is dus het probleem de een gaat naar National, de andere naar Hertz.
Kunnen we volstaan met een kopie rijbewijs?Of kunnen we dit anders oplossen?
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

Trom schreef:
28 mar 2022, 11:48
At the time of rental the additional driver must:
• Be at least 25 years of age
• Present a valid driver’s license
• Complete and sign an additional driver form
• Present valid credit identification (acceptable charge card or debit card, or a valid foreign passport and
return ticket)
Exception to Standard Requirements
Tour Rates: The minimum age for an additional driver traveling with an inbound tour rate is 21. An inbound tour
customer is one who resides outside the U.S., U.S. Virgin Islands, Puerto Rico, and Canada who is renting on a net
or gross inbound tour rate.
@Trom Bedankt voor de link. Als ik het goed begrijp kan mijn medereiziger überhaupt niet als tweede bestuurder rijder om hij volgens het bovenstaande minimaal 25 jaar moet zijn om als addiotional driver aangemerkt te mogen worden. Of vallen wij onder tour rates?

@Frasi Het is inderdaad niet duidelijk aangegeven dat de prijs inclusief de under age fee is. De Additional driver fee is wel duidelijk inclusief de prijs.
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

Als je de boeking gratis kan annuleren, moet je misschien gewoon boeken, en dan met die gegevens via de chat met .com of mail bevestiging zoeken. Als je onder tour-rate valt zou dat mooi zijn, maar voor mij is onduidelijk wat dat is.
In het Avis topic gaat het er wel over dat de .com en Europese sites niet geheel hetzelfde bedrijf zijn, ook met betrekking tot de loyalty status etc. Dus misschien vallen de Europees gemaakte reserveringen er wel onder?
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

JariLitmanen schreef:
28 mar 2022, 15:32
Beide mannen willen in beide auto's kunnen rijden.Nu is dit geen probleem, want beide reserveringen zijn met gratis meerdere bestuurders.
Ik neem aan dat je beide rijbewijzen bij de exit booth moet kunnen tonen.
Dit is dus het probleem de een gaat naar National, de andere naar Hertz.
Kunnen we volstaan met een kopie rijbewijs?Of kunnen we dit anders oplossen?
Ga er maar vanuit dat beide bestuurders aanwezig moeten zijn als je uitrijdt.

Wellicht op te lossen door eerst de ene auto op te halen en vervolgens de andere. Kost wat meer moeite maar dan kunnen beide mannen wel in beide auto's rijden.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Aarjan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Aarjan »

Voor de Canada reizigers deze zomer zag ik op Hertz.ie goede prepaid tarieven met CDP 769269 (Amex gold Flying Blue).

Samen met President Circle status en Ultimate Choice (helaas alleen op YYZ) geeft dit mogelijk een knappe auto voor een pre-covid prijs.

Onderstaand voorbeeld is 3 weken, 22-7 t/m 12-8.
Bijlagen
Screenshot_20220328-215150.jpg
Aarjan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Aarjan »

Aarjan schreef:
28 mar 2022, 21:57

Samen met President Circle status en Ultimate Choice (helaas alleen op YYZ) geeft dit mogelijk een knappe auto voor een pre-covid prijs.
Krijg helaas een foutmelding bij boeking zodra ik ingelogd ben, maar zonder in te loggen ook best redelijk tarief voor midsize SUV
Bijlagen
Screenshot_20220328-222122.jpg
Ph0en1x
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Ph0en1x »

Oké, dit forum is ronduit geniaal en volgens mij begrijp ik bijna alles wat op mij van toepassing is. Ik ga juni/juli naar de States. Vliegen op en vanaf Atlanta en een auto huren voor ca 35 dagen. Dat oogde eerst krankzinnig duur, maar tips en tricks hier hebben daar nogal wat verandering in gebracht. Dit is hoe ik het nu van plan ben:

- Amex Flying Blue Platinum Card aanvragen. (PB met referral zie ik wel verschijnen :wink: )
- Vanwege de bijbehorende autoverzekering een auto huren bij Avis met code D650000, dus zonder de verzekeringen vanuit de rental shop. Daarmee zou ik de kosten van het eerste jaar Amex er al uit moeten hebben gezien het aantal dagen autohuur.
- Aanmelden voor Avis Preferred en geen gedoe met rijen.
- De overige Amex-perks komen er dan nog eens allemaal bij.
- Eventueel switchen naar 'lagere' tier Amex na 6 maanden.

Eén vraag voor de geruststelling: heb ik écht geen extra verzekering nodig met deze Amex-kaart? Schade, diefstal, aansprakelijkheid... alles zit erbij in?

Klopt verder allemaal toch? Alsnog valt me iets op wat ik niet helemaal kan plaatsen. Ondanks dat zowel Hertz als Avis partners zijn van Flying Blue, blijft het prijsverschil enorm als ik de respectievelijke codes gebruik bij het zoeken van een mooie prijs. Bij Avis.is ben ik voor zo'n 1300USD klaar en heb ik een full size. Bij Hertz.com (US versie) zit ik al aan 3800USD. Voorzover ik kan zien kom dat omdat ik bij Hertz per maand betaal, is daar geen mouw aan te passen? Anders maar gewoon AVIS, prima prijs volgens mij.
Gast

Bericht door Gast »

Ph0en1x schreef:
30 mar 2022, 11:12
CC link
Je hebt een email,

Mijn goedkoopste was bij AVIS voor 2 weken en Premium SUV via avis.DK en met code van BA blue (kan je ook gratis lid van worden). N744100. Even proberen je weet maar nooit.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Ph0en1x schreef:
30 mar 2022, 11:12
- Aanmelden voor Avis Preferred en geen gedoe met rijen.
Grote kans dat je 'de eerste keer huren' wel gewoon in de rij moet; maar misschien gaat het wel goed. Wij moesten afgelopen december wel de rij in ...
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

@Ph0en1x @MattRob
Via de chat van avis.com heb ik gehoord dat je wel de rij in moet maar dat je gebruik kunt maken van de preferred rij. Die zou korter moeten zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer