Hoi,
Het heeft even geduurd, maar we hebben wat stappen kunnen zetten voor onze vakantie in september dit jaar.
De vliegtickets zijn geboekt: op 28 september vliegen we naar Boston en op 8 oktober vliegen we vanaf New York weer terug.
De afgelopen maanden zijn we vooral bezig geweest met de planning, dat was nog niet zo makkelijk en we hebben er al veel verschillende gehad. Na het bestuderen van de verschillende reisverslagen (dankjewel hiervoor allemaal!!) die ik allemaal zeker al een paar keer heb gelezen hebben we een route uitgestippeld. Hieronder de meest recente:
Wo 28-9
Amsterdam - Boston, aankomst 12.45u
Do 29-9
Boston
Vr 30-0
Boston - Woodstock VT. Auto vroeg ophalen bij Back Bay station. Sugarbush Farm bekijken, evt Quechee Gorge.
Za 1-10
Woodstock - Burlington (of omgeving) Via Ausable Chasm en de ferry naar Burlington. Of we blijven in Vermont, kunnen we die dag zelf bekijken.
Zo 2-10
Burlington - Jackson. Via Flume Gorge - Kancamagus Hw - Overnachten in North Conway of Jackson.
Ma 3-10
Jackson - Bar Harbor Misschien eerst ergens met een gondel de berg op.
Di 4-10
Acadia
Wo 5-10
Bar Harbor - Ogunquit Via Camden/Bath.
Do 6-10
Ogunquit - Boston Via Salem. Auto inleveren Back Bay station en om 14u vertrekt daar de trein naar
New York.
Vr 7-10
New York
Za 8-10
New York - Amsterdam, vertrek om 22u.
Het mag duidelijk zijn dat wij auto rijden leuk vinden

. En dan stoppen bij leuke plaatsjes, veel koffie drinken overal, leuke winkeltjes bekijken, af en toe een makkelijke wandeling zoals bij Flume Gorge en bij de Kancamagus Hw. In Acadia zijn we een hele dag, dus daar hebben we tijd genoeg om te wandelen.
Dag 4 is zo'n dag die twee kanten op kan. N.a.v. verschillende reisverslagen hem nu zo gepland en het lijkt me prachtig in de omgeving van Lake Placid/Ausable Chasm en zo. En dan met zo'n ferry naar Burlington, hartstikke leuk. Maar misschien is dat veel te ver omrijden en is de dag te vol, dat kan ook. Dan kunnen we ook altijd nog in Vermont rondrijden en eerder richting Lincoln overnachten zodat we de volgende dag vroeg bij de Flume Gorge zijn.
In New York zijn we al eerder geweest, dus we focussen ons nu meer op (fietsen door) Brooklyn/Williamsburg, evt Coney Island zien, Roosevelt Island, filmlocaties bekijken, dat soort dingen.
Wat ik wilde vragen hierover: ziet dit er een beetje haalbaar uit? Tips voor leuke hotels/motels? Of tips om te zien/doen in de omgeving? We zijn helaas te laat om nog naar papegaaienduikers te gaan kijken, anders hadden we dat nog heel leuk gevonden om te doen.
@Tipsy_1 Het watervliegtuigje had ik fantastisch gevonden, maar mijn zus vindt dat te spannend helaas. Met een gondel een berg op is het hoogst haalbare ben ik bang.
Alvast bedankt!
Gr