Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis bizzey: rondreis 21 dagen september.
Reis bizzey: rondreis 21 dagen september.
Hoi allemaal,
In september is het de planning om als groepje van 4 20'ers een rondreis te maken van 21 dagen. Nu is dit de planning die ik na veel lezen op dit forum heb gemaakt, toch twijfel ik nog over een aantal plekken. Ik denk dat dit best een hoop dagen LA is, onze enige must is op een niet weekend dat naar Universal studio's te kunnen gaan. Ook de route tussen Las Vegas en LA ben ik nog niet uit, is dit te doen elke dag een andere slaapplaats? Wij zijn flinke reistempo's wel gewend. Joshua Tree zijn wij niet erg geïnteresseerd in, en in Kingman is ook niet veel te doen volgens mij. Maar de rit tussen Grand Canyon en LA is anders wel erg lang.
Tips voor verblijven zijn ook welkom, aangezien dit voor ons de eerste keer is.
10-09-2022 vlucht AMS / SF
11-09 SF
12-09 SF
13-09 SF – Yosemite
14-09 Yosemite
15-09 Yosemite – Death Valley (Lone Pine)
16-09 Death Valley – Las Vegas
17-09 Las Vegas
18-09 Las Vegas
19-09 Las Vegas – Zion
20-09 Zion – Bryce Canyon
21-09 Bryce – Page
22-09 Page - Grand Canyon
23-09 Grand Canyon – Kingman
24-09 Kingman – LA
25-09 LA
26-09 LA
27-09 LA – Santa Maria
28-09 Santa Maria – Monterey
29-09 Monterey – SF
30-09 SF / AMS
01-10 AMS
Ik sta open voor alle tips en aanpassingen.
Bedankt en groetjes, Lizzy.
In september is het de planning om als groepje van 4 20'ers een rondreis te maken van 21 dagen. Nu is dit de planning die ik na veel lezen op dit forum heb gemaakt, toch twijfel ik nog over een aantal plekken. Ik denk dat dit best een hoop dagen LA is, onze enige must is op een niet weekend dat naar Universal studio's te kunnen gaan. Ook de route tussen Las Vegas en LA ben ik nog niet uit, is dit te doen elke dag een andere slaapplaats? Wij zijn flinke reistempo's wel gewend. Joshua Tree zijn wij niet erg geïnteresseerd in, en in Kingman is ook niet veel te doen volgens mij. Maar de rit tussen Grand Canyon en LA is anders wel erg lang.
Tips voor verblijven zijn ook welkom, aangezien dit voor ons de eerste keer is.
11-09 SF
12-09 SF
13-09 SF – Yosemite
14-09 Yosemite
15-09 Yosemite – Death Valley (Lone Pine)
16-09 Death Valley – Las Vegas
17-09 Las Vegas
18-09 Las Vegas
19-09 Las Vegas – Zion
20-09 Zion – Bryce Canyon
21-09 Bryce – Page
22-09 Page - Grand Canyon
23-09 Grand Canyon – Kingman
24-09 Kingman – LA
25-09 LA
26-09 LA
27-09 LA – Santa Maria
28-09 Santa Maria – Monterey
29-09 Monterey – SF
30-09 SF / AMS
01-10 AMS
Ik sta open voor alle tips en aanpassingen.
Bedankt en groetjes, Lizzy.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Rondreis 21 dagen september
Welkom op het forum!
Voordat we met tips komen: liggen de vluchten al vast?
En hebben jullie een reservering voor Yosemite?
Marianne
Voordat we met tips komen: liggen de vluchten al vast?
En hebben jullie een reservering voor Yosemite?
Marianne
@Martin & Marianne De vluchten staan nog niet vast maar we zitten wel vast aan de data ivm werk. Voor Yosemite hebben wij nog geen reservering maar Curry Village is nog beschikbaar.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Overweeg dan eens een ons way, bijvoorbeeld van LA naar Las Vegas of andersom. dan vermijd je de lange rit tussen de GC en LA. Jullie hebben eigenlijk net te weinig tijd voor een rondje.
Of sla LA en de kust over en rij van SF naar Las Vegas. Dat geeft je meer tijd voor de parken. Voor Zion is 1 nacht erg weinig, en van Yosemite naar Lone Pine is ook erg ver terwijl er op dat stuk heel veel te zien is. Je kunt dan ook nog Monument Valley toevoegen, en Capitol Reef.
Marianne
Of sla LA en de kust over en rij van SF naar Las Vegas. Dat geeft je meer tijd voor de parken. Voor Zion is 1 nacht erg weinig, en van Yosemite naar Lone Pine is ook erg ver terwijl er op dat stuk heel veel te zien is. Je kunt dan ook nog Monument Valley toevoegen, en Capitol Reef.
Marianne
@Martin & Marianne Bedankt voor de tips! LA willen wij eigenlijk echt niet overslaan.Wel kan er een dag van af en die dag bij Zion plakken?
Zou een rondje in dit tempo echt niet haalbaar zijn, er worden toch wel vaker rondjes gemaakt in 21dagen? Misschien is een dag later naar huis ook een optie maar dat zou ik nog in de groep moeten vragen.
Zou een rondje in dit tempo echt niet haalbaar zijn, er worden toch wel vaker rondjes gemaakt in 21dagen? Misschien is een dag later naar huis ook een optie maar dat zou ik nog in de groep moeten vragen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis bizzey: rondreis 21 dagen september.
Jullie hebben 20 dagen. Dat is een dag minder dan in de voorbeeldroute en met 2 dagen LA en 2 dagen SF betekent dat dat er weinig tijd voor de parken overblijft. Dat kan natuurlijk een bewuste keuze zijn.
Met een one way van LA naar Las Vegas win je een dag. Als jullie nog een dag langer kunnen is dat niet gek.
Wat de accommodatie betreft: willen jullie in hotels overnachten? En met z'n vieren op een kamer? Is kamperen met een tent misschien een optie?
Wij deden in 2017 en 2019 een deel van jullie route met deels hotels en deels campings. Misschien heb je iets aan onze verslagen voor de parken en accommodaties.
Marianne
Met een one way van LA naar Las Vegas win je een dag. Als jullie nog een dag langer kunnen is dat niet gek.
Wat de accommodatie betreft: willen jullie in hotels overnachten? En met z'n vieren op een kamer? Is kamperen met een tent misschien een optie?
Wij deden in 2017 en 2019 een deel van jullie route met deels hotels en deels campings. Misschien heb je iets aan onze verslagen voor de parken en accommodaties.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 28 mar 2022, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
@Martin & Marianne Nog bedankt voor de tips! Het is een dag langer geworden dus op 1 okt terugvliegen.
In de planning heb ik een dag LA eraf gehaald en een dag zion toegevoegd, maar waar zou jij die dag extra invullen? Het hele rondje doen is iets dat wij erg graag willen, lange rijdagen zijn geen probleem dit zijn we wel gewend.
In de planning heb ik een dag LA eraf gehaald en een dag zion toegevoegd, maar waar zou jij die dag extra invullen? Het hele rondje doen is iets dat wij erg graag willen, lange rijdagen zijn geen probleem dit zijn we wel gewend.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou twee overnachtingen doen tussen Yosemite en Las Vegas; een overnachting in Lee Vining of Mammoth Lakes, en een in Lone Pine of in Death Valley zelf. Dat laatste is het mooiste, maar wel prijzig.
Kijk eens in ons 2019-verslag voor onze rit van Yosemite richting Las Vegas.Wij hebben toen niet veel in DV gedaan omdat we er al meerdere keren waren (idem voor Yosemite), dus jullie zullen daar wel meer tijd willen doorbrengen. Een zonsondergang/-opkomst daar is prachtig, met de laagstaande zon zijn de kleuren veel mooier.
Marianne
Kijk eens in ons 2019-verslag voor onze rit van Yosemite richting Las Vegas.Wij hebben toen niet veel in DV gedaan omdat we er al meerdere keren waren (idem voor Yosemite), dus jullie zullen daar wel meer tijd willen doorbrengen. Een zonsondergang/-opkomst daar is prachtig, met de laagstaande zon zijn de kleuren veel mooier.
Marianne
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Dat je aan iets gewend bent, betekent nog niet dat het per se goed is, maar misschien hebben jullie na thuiskomst tijd om van de vakantie uit te rusten.

Optie 1: Monument Valley tussen Page en Grand Canyon.
Optie 2: Torrey. Je hebt weliswaar (te) weinig tijd voor Capitol Reef N.P. en je rijdt nog meer kilometers maar die rijd je dan wel over twee van de mooiste wegen in het zuidwesten: Ut-12 en Ut-95.
Optie 3: De door Marianne geopperde overnachting in Death Valley. Het Panamint Spring Resorts is ons goed bevallen en de prijs viel mee.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
@Martin & Marianne @Old Faithful Bedankt voor jullie reacties
Ondertussen is onze groep 6 personen geworden, dus lekker druk
Ik denk dat dit hem gaat worden!
11-09 SF
12-09 SF
13-09 SF – Yosemite
14-09 Yosemite
15-09 Yosemite –Mammoth lakes
16-09 Mammoth lakes – Death valley (Lone pine)
17-09 Death Valley – Las Vegas
18-09 Las Vegas
19-09 Las Vegas
20-09 Las Vegas – Zion
21-09 Zion
22-09 Zion – Bryce Canyon
23-09 Bryce – Page
24-09 Page - Grand Canyon
25-09 Grand Canyon – Twentynine palms
26-09 Twentnine palms – LA
27-09 LA
28-09 LA – Santa Maria
29-09 Santa Maria – Monterey
30-09 Monterey – SF
01-10 SF / AMS
02-10 AMS

Ondertussen is onze groep 6 personen geworden, dus lekker druk

Ik denk dat dit hem gaat worden!
11-09 SF
12-09 SF
13-09 SF – Yosemite
14-09 Yosemite
15-09 Yosemite –Mammoth lakes
16-09 Mammoth lakes – Death valley (Lone pine)
17-09 Death Valley – Las Vegas
18-09 Las Vegas
19-09 Las Vegas
20-09 Las Vegas – Zion
21-09 Zion
22-09 Zion – Bryce Canyon
23-09 Bryce – Page
24-09 Page - Grand Canyon
25-09 Grand Canyon – Twentynine palms
26-09 Twentnine palms – LA
27-09 LA
28-09 LA – Santa Maria
29-09 Santa Maria – Monterey
30-09 Monterey – SF
01-10 SF / AMS
02-10 AMS
@bizzey
Op je route vanaf Grand Canyon naar Twentynine Palms kom je langs Bearizona in Williams. Dat vond ik toen een leuke tussenstop
Op je route vanaf Grand Canyon naar Twentynine Palms kom je langs Bearizona in Williams. Dat vond ik toen een leuke tussenstop
27 States so far...
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Mooi vooruitzicht en een prima route. Het enigste wat ik zou veranderen is de dagen voor San Francisco aan het eind te zetten. Je bent vanwege de jetlag de 1ste ochtend al heel vroeger wakker. Wij vinden het altijd prettig om dan gelijk op pad te gaan. En je bent mooi op tijd in Yosemite zodat je diezelfde dag nog iets kan ondernemen.
Tegelijkertijd is het ook wel fijn om aan het eind van de reis nog wat tijd over te houden. Dat maakt het m.i. wat relaxter voorafgaande aan de terugvlucht. Je kan ook bij terugkeer in SF alvast de huurauto dezelfde dag inleveren en de stad verder verkennen met het openbaar vervoer. In SF is dit heel goed geregeld.
Tegelijkertijd is het ook wel fijn om aan het eind van de reis nog wat tijd over te houden. Dat maakt het m.i. wat relaxter voorafgaande aan de terugvlucht. Je kan ook bij terugkeer in SF alvast de huurauto dezelfde dag inleveren en de stad verder verkennen met het openbaar vervoer. In SF is dit heel goed geregeld.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou het ook niet gek vinden om SF op het eind te doen, maar dan is Housekeeping Camp niet vrij, ik zou daar nú twee tenten boeken, kun je later altijd nog kijken of je het wilt wijzigen.
Met maar 1 nacht Grand Canyon is Twentynine Palms wel ver, je zou ook iets eerder kunnen stoppen.
Wacht niet te lang met het zoeken naar accommodatie, dat zal zo hier en daar best lastig zijn met zo'n grote groep.
Voor de Grand Canyon vind ik iets aan de rim erg mooi, zie daarvoor www.grandcanyonlodges.com.
In Page heeft de Red rock motel wel iets voor grotere groepen.
Ik zou zelf een nacht Las Vegas vervangen voor een overnachting tussen LV en Zion zodat je tijd hebt om een bezoek te brengen aan Valley of Fire.
Kijk voor Zion eens naar de Zion Park Motel. Ik kijk meestal naar de site van het hotel zelf, maar je kunt daar tegenwoordig ok via booking.com reserveren.
Marianne
Met maar 1 nacht Grand Canyon is Twentynine Palms wel ver, je zou ook iets eerder kunnen stoppen.
Wacht niet te lang met het zoeken naar accommodatie, dat zal zo hier en daar best lastig zijn met zo'n grote groep.
Voor de Grand Canyon vind ik iets aan de rim erg mooi, zie daarvoor www.grandcanyonlodges.com.
In Page heeft de Red rock motel wel iets voor grotere groepen.
Ik zou zelf een nacht Las Vegas vervangen voor een overnachting tussen LV en Zion zodat je tijd hebt om een bezoek te brengen aan Valley of Fire.
Kijk voor Zion eens naar de Zion Park Motel. Ik kijk meestal naar de site van het hotel zelf, maar je kunt daar tegenwoordig ok via booking.com reserveren.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Als je die 2 dagen SF vooraan eruit haalt zit je precies van donderdag tm zondag in Las Vegas. Dat is ook een bijkomend nadeel (drukker en duurder).
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ja dat is inderdaad een groot nadeel. Goed opgemerkt @IngridUSA Dan toch maar zo houden.
@Martin & Marianne Zion Park motel reserveren via hun eigen site is nog steeds goedkoper dan Booking.com.
Wat betreft Las Vegas. Iedereen zijn mening maar ik vind dat die 2 dagen die jullie er voor uittrekken niet verkeerd. Er is aan de Strip en ook in Freemont Street zoveel te doen en te zien dat ik denk dat jullie je daar heel goed zullen vermaken. Valley of Fire zou je eventueel nog kunnen meenemen op weg naar Zion.
@Martin & Marianne Zion Park motel reserveren via hun eigen site is nog steeds goedkoper dan Booking.com.
Wat betreft Las Vegas. Iedereen zijn mening maar ik vind dat die 2 dagen die jullie er voor uittrekken niet verkeerd. Er is aan de Strip en ook in Freemont Street zoveel te doen en te zien dat ik denk dat jullie je daar heel goed zullen vermaken. Valley of Fire zou je eventueel nog kunnen meenemen op weg naar Zion.
2011: Zuidwesten
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht