Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaring met Testifly.de Covid-19 test

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Ervaring met Testifly.de Covid-19 test

Bericht door nwolf »

nwolf schreef:
19 mar 2022, 09:30
Nou hier is de kleine net positief getest op Corona.
Beter nu dan over iets meer dan een maand zullen we maar zeggen, en het risico wordt ook kleiner door antistoffen.
Zit nu te kijken om een herstelbewijs te krijgen, zodat ik hem niet meer hoef te testen maar pffff.... Dat wordt je niet makelijk gemaakt.
Dan moet hij naar de GGD, nog een coronatest doen en dan 11 dagen later een herstelbewijs aanvragen die dan ook nog ongeveer 5 dagen kan duren voor dat die binnen is.

Dus over 5 weken gewoon 2 sneltesten en testifly en klaar :D
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Gisteren ben ik vanuit het VK naar Nederland gevlogen. Ik moest mij perse laten testen.
Via Randox health een app gedownload en een simpele flowflex test gekocht. Deze moest ik registreren in de app door middel van mijn ordernummer. Het testresultaat moest ik via de app uploaden en even later kreeg ik een reiscertificaat en hiermee kon ik naar Nederland reizen.
image.png
image.png (83.23 KiB) 1598 keer bekeken
Volgens mij zijn deze certificaten niet geschikt om naar de V.S te reizen?
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

1 van de eisen is dat het gecontroleerd moet zijn door een arts.
Geen idee of deze dat gedaan hebben
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
ribruijn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 100

Bericht door ribruijn »

Welke code moet je op de teststrip schrijven? Een code die de app voor je genereert voor jouw specifieke test?
Gast

Bericht door Gast »

ribruijn schreef:
22 mar 2022, 08:20
Welke code moet je op de teststrip schrijven?
Als je het filmpje op youtube bekijkt, in het Duits maar wel heel duidelijk, zie je dat. Steeds weer een nieuwe code die de app genereert. Drie cijfers.

Zie https://www.youtube.com/watch?v=S4KNIcl1x8g
Timothy555
Amerika-expert

Bericht door Timothy555 »

Blijf je dan echt 15 minuten met de camera aan zitten? Het is anders toch al te makkelijk de code op een bestaande negatieve test te schrijven en nadien die foto door te sturen?
Gast

Bericht door Gast »

Nee, dat kan (theoretisch) niet. Nogmaals kijk het filmpje en je ziet het.
Je moet een foto maken met het nummer van een nieuwe ongebruikte test, dan meteen beginnen met filmen. Je filmt alleen het deel dat je test. De wachttijd niet. Na 15 min vraagt de app voor een foto van het resultaat. Tijdens het filmen moet de test in beeld blijven.

Theoretisch kun je dan 2 testkits gebruiken maar dan moet de code wel heel nauwkeurig hetzelfde met een stift erop krijgen. Neem aan dat ze kijken of het handschrift hetzelfde is en of de code op de exact dezelfde plaatst staat.
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Thnx voor het filmpje en gezien mijn duits niet heel slecht is.....

bij Gutschein einlösen de volgende code intikken :YOURTRAVEL15 en je krijgt 15% korting ;)
Gast

Bericht door Gast »

Vandaag een test gedaan omdat ik voorbereid wil zijn 1 dag voor onze reis.
Was heel eenvoudig. Kijk vooral wel eerst op de site of je test kit erbij staat en door hun ondersteund wordt. Deze moet je namelijk later kiezen tijdens het proces.
Vandaag getest met een test waarbij je speeksel verzameld in een sponsje in de mond, dan op de test kit en je ziet de uitslag. Voor mij veel makkelijker dan in de neus.
Ook deze test stond er tussen en als je het filmpje niet verstaat gaat het ongeveer:
- app installeren en je aanmelden
- test bij Testfly kopen (dit is alleen de dienst die ze leveren, de test zelf moet je bv kopen bij de drogist)
- zelftest klaar leggen (op voorhand kijken of deze in de lijst staat)
- test starten en eerste vraag is invullen naam, adres en paspoort nummer
- foto van je paspoort
- selfie maken
- test kiezen uit de lijst
- foto maken van gesloten test
- test openen en met een stift op je testplaat het nummer / letters schrijven die je op het scherm krijgt
- foto maken van nog niet gebruikte test met het nummer erop
- opname starten waarbij jezelf in beeld bent en op de tafel ligt de kit geheel in beeld. Alles moet in beeld blijven als je de test doet
- test doen zoals aangegeven in de handleiding van de test
- afhankelijk van test de druppel op de testplaat doen en dan stoppen met opnemen, nogmaals niets mag tijdens de opname uit beeld komen
- er gaat een klok lopen van 15 minuten zorg dat de app active blijft en verplaats de testplaat niet, dus in laatste positie laten zoals einde van de opname
- na 15 minuten meteen foto maken van de testplaat met hopelijk een negative resultaat. Nogmaals de testplaat niet wijzigen van plaats.
- alles wordt nu geupload en het proces is afgelopen.
Bij mij was het na 6 minuten dat ik het certificaat kreeg. Deze kan je dan bv. mailen naar je pc sturen om te printen en te uploaden naar een vliegtuigmaatschappij.

Met andere woorden makkelijk te doen en ze zijn dagelijks open van 8-20 uur. Zoals eerder aangegeven YOURTRAVEL15 geeft extra 15% korting op de test.
Timothy555
Amerika-expert

Bericht door Timothy555 »

Bedankt voor je duidelijke feedback. Is er enige controle op hoe ‘diep’ je met de stokjes in de neus moet, bij zo’n test?

Welke test heb jij gebruikt zodat een staafje in de keel mogelijk was?
Gast

Bericht door Gast »

Was zelfs niet in de keel maar tong en wang om zoveel mogelijk speeksel in het sponsje te krijgen. Dus niet in de neus.
Deze test kan je krijgen bij Kruidvat.
2019-nCoV Ag Rapid Detection Kit (Immuno-Chromatography) Guangdong Longsee Biomedical Co., Ltd (dit is uit de lijst van Testifly)

Deze dus: https://www.kruidvat.nl/v-chek-snelle-s ... /p/5613077
Hannekeversteeg
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Hannekeversteeg »

Dank voor de fijne tip! :clap: Ideaal voor de mei vakantie hiero. Ik zal er vantevoren eens eentje uitproberen.
deebee7
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door deebee7 »

Ik lees hierboven dat je een foto moet trekken van de gesloten test. Ik kocht een doos van 5 flowflex testen bij kruidvat. Deze zitten met 5 in 1 doos. De buisjes met vloeistof zitten alle 5 tesamen in 1 gesloten verpakking. M.a.w. als je dit opendoet kan je er maar 1 keer een foto van trekken in 'gesloten' toestand. Begin nu toch te denken dat is misschien nog snel nieuwe moet kopen? (heb ze volgende week nodig)
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Ik zou gewoon een keer een testrun doen, heb ik gisteren ook gedaan (vertrek over 2 weken).

Ik vond het echt een wassen neus. Ja, er zijn wat protocollen in gang gezet om fraude te voorkomen maar als je echt wil is dit belachelijk makkelijk te omzeilen.

Maar voor dit kleine bedrag zou ik gewoon met je huidige testkit eens een keer de hele flow doorlopen, weet je ook waar je aan toe bent en waar je op moet letten als het er om gaat.
Groetjes,
Daniel
deebee7
Amerikakenner

Bericht door deebee7 »

Goed plan!
Ik bedenk net dat ik 2 dozen van 5 tests kocht en ik heb er maar 4 nodig. Dus ik kan 1 doos van 5 tests gesloten laten en daar gewoon telkens de foto van nemen bij de 4 tests. Uit de open doos haal ik dan gewoon telkens 1 test om te gebruiken. Stom dat ik daar niet meteen aan dacht.
arnovdb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door arnovdb »

Net even gevraagd over de box met 5 sets bij Testifly die je voor meer personen wil gebruiken en dus al open is als persoon 2 aan de beurt is:

Good afternoon,

this actually does not matter, take a photo of the side of the box or similar so that we can possibly see the name. What matters is that we see the individual test kits/test cartridges with the individual codes later.

Kind regards

Testifly Team
deebee7
Amerikakenner

Bericht door deebee7 »

Bedankt om het na te vragen en hier te posten! Weten we ook weeral :clap:
Gast

Bericht door Gast »

Bovenstaande had ik ook een aangebroken doos en daarin nog 4 testen.
Foto gemaakt van de de doos met de verpakte testplaatje eronder en daaronder de testswap. Dus alle drie in 1 foto.

Dat ging prima en het certificaat gekregen.
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Mrvanilla schreef:
24 mar 2022, 12:41
Ik zou gewoon een keer een testrun doen, heb ik gisteren ook gedaan (vertrek over 2 weken).

Ik vond het echt een wassen neus. Ja, er zijn wat protocollen in gang gezet om fraude te voorkomen maar als je echt wil is dit belachelijk makkelijk te omzeilen.

Maar voor dit kleine bedrag zou ik gewoon met je huidige testkit eens een keer de hele flow doorlopen, weet je ook waar je aan toe bent en waar je op moet letten als het er om gaat.
Wat bedoel je met : Ik vond het echt een wassen neus. Ja, er zijn wat protocollen in gang gezet om fraude te voorkomen maar als je echt wil is dit belachelijk makkelijk te omzeilen.

En hoe dan?

Of gaat de camera uit gedurende de tijd dat je aan het wachten bent op de uitslag?
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door pumi1000 »

Is het dan niet beter om de test van toegangsbewijs.nu te gebruiken? Daarbij hoef je niet te filmen als je de test doet.......... :blink: dus fraudegevoelig
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa