Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoeveel zakgeld?
- Souraia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Hoeveel zakgeld?
Hallo allemaal,
Tijdens onze vorige Amerika reis (september 2005-24 dagen) hadden wij zelf 3000 euro mee als zakgeld, daar betaalden we alles mee behalve de overnachtingen. De koers stond toen op 1.19 dus veel lager als nu.
Dit jaar gaan we iets langer 30 dagen maar staat de koers veel gunstiger, gaan we niet naar pretparken, maar hebben wel een grotere auto.
Nou hebben we uitgerekend dat we rond de 3500 euro zullen storten op onze speciale "Amerika rekening". Wat rond de 4700 dollar zal zijn als ik de koers van 1.36 neem.
Toch ben ik altijd bang om tekort te komen, maar mijn man zegt dat we hier ruim voldoende aan hebben. Uiteraard gaat de cc mee voor nood.
Wat denken jullie?
Tijdens onze vorige Amerika reis (september 2005-24 dagen) hadden wij zelf 3000 euro mee als zakgeld, daar betaalden we alles mee behalve de overnachtingen. De koers stond toen op 1.19 dus veel lager als nu.
Dit jaar gaan we iets langer 30 dagen maar staat de koers veel gunstiger, gaan we niet naar pretparken, maar hebben wel een grotere auto.
Nou hebben we uitgerekend dat we rond de 3500 euro zullen storten op onze speciale "Amerika rekening". Wat rond de 4700 dollar zal zijn als ik de koers van 1.36 neem.
Toch ben ik altijd bang om tekort te komen, maar mijn man zegt dat we hier ruim voldoende aan hebben. Uiteraard gaat de cc mee voor nood.
Wat denken jullie?
Het ligt er maar aan wat voor gekke dingen je gaat doen zeg ik altijd maar.
Ik bereken vaak het totaal dat we kunnen uitgeven en del dat door de dagen.
Stel je hebt 300 dollar p dag te besteden en je hebt een dag van 158 dollar er tusssen dan heb je de andere dagen weer meer te besteden.
Als je hotels al betaald zijn en geen pretparken gaat doen moet dat denk ik wel te halen zijn.
In het begin wat voorzichtiger zijn van je vakantie en dan heb je later meer overzicht zeg ik altijd maar.
Komt vast goed !
Ik vind het zelf ook altijd moeilijk in te schatten hoor, maar wij komen ook altijd uit met zijn drieen in orlando waar wij ieder jaar naar toe gaan tegenwoordig haha tja verslavend dat amerika .
Eten hoeft natuurlijk niet duur te zijn en je kunt ook een keer goedkoper eten bij pondarosa of sizzler!
gr maris
Ik bereken vaak het totaal dat we kunnen uitgeven en del dat door de dagen.
Stel je hebt 300 dollar p dag te besteden en je hebt een dag van 158 dollar er tusssen dan heb je de andere dagen weer meer te besteden.
Als je hotels al betaald zijn en geen pretparken gaat doen moet dat denk ik wel te halen zijn.
In het begin wat voorzichtiger zijn van je vakantie en dan heb je later meer overzicht zeg ik altijd maar.
Komt vast goed !
Ik vind het zelf ook altijd moeilijk in te schatten hoor, maar wij komen ook altijd uit met zijn drieen in orlando waar wij ieder jaar naar toe gaan tegenwoordig haha tja verslavend dat amerika .
Eten hoeft natuurlijk niet duur te zijn en je kunt ook een keer goedkoper eten bij pondarosa of sizzler!
gr maris
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
je hebt ongeveer 150 dollar per dag. Dat is dan voor benzine, eten, drinken en entrees. Lijkt mij prima. Een kind van 5 hoeft nergens entree te betalen en eet ook niet zo veel
. Waar ik mij zorgen over maak is dat we elke dag voor eten moeten " zorgen". En met twee pubers die je de oren van het hoofd eten kan dat best kostbaar worden. We moeten maar veel gaan picknicken 's middags. Heeft iemand nog tips om deze kosten een beetje te drukken?
Groet, Lauren

Groet, Lauren
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja het lijkt mij ook genoeg, maar ik ben wat dat betreft een echte twijfelaar. Dus ik dacht ik gooi het even in de groep.
Lauren wat wij altijd deden is bij de supermarkt boodschappen doen (broodjes, beleg, drinken). Wij hadden dan een koelbox en daar ging het beleg in. 's Ochtend zochten we dan altijd een mooi plekje op en maakten dan zelf ons ontbijt. Het Amerikaanse ontbijt is niet voor mij weggelegd, veel te zwaar en te veel.
Lauren wat wij altijd deden is bij de supermarkt boodschappen doen (broodjes, beleg, drinken). Wij hadden dan een koelbox en daar ging het beleg in. 's Ochtend zochten we dan altijd een mooi plekje op en maakten dan zelf ons ontbijt. Het Amerikaanse ontbijt is niet voor mij weggelegd, veel te zwaar en te veel.
Laatst gewijzigd door Souraia op 20 apr 2007, 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoi Lauren!
Wij nemen bij Denny's altijd het Lumberjack ontbijt met 2 borden!
Ik de 3 pannenkoekjes en manlief de eieren, spek, worstjes en hashbrows!
Zijn we voor 3,50 pp klaar!
De porties zijn vaak zo groot in de states dat je ze makkelijk kunt delen. Ze doen er echt niet moeilijk over als je een extra bordje vraagt.
Je kunt ook (ligt eraan hoe je reist natuurlijk!) de eerste "Food 4 less" opzoeken en daar inkopen doen. Brood, beleg, drinken en fruit is daar niet duur en dan kun je natuurlijk lekker zelf klaarmaken.
Voor het avondeten kun je bij de meeste supermarkten ook maaltijden krijgen. (vaak vers "geschept") Is met veeletende pubers wellicht in combinatie met brood een goedkope oplossing!
Succes!
Manon
Wij nemen bij Denny's altijd het Lumberjack ontbijt met 2 borden!
Ik de 3 pannenkoekjes en manlief de eieren, spek, worstjes en hashbrows!
Zijn we voor 3,50 pp klaar!
De porties zijn vaak zo groot in de states dat je ze makkelijk kunt delen. Ze doen er echt niet moeilijk over als je een extra bordje vraagt.
Je kunt ook (ligt eraan hoe je reist natuurlijk!) de eerste "Food 4 less" opzoeken en daar inkopen doen. Brood, beleg, drinken en fruit is daar niet duur en dan kun je natuurlijk lekker zelf klaarmaken.
Voor het avondeten kun je bij de meeste supermarkten ook maaltijden krijgen. (vaak vers "geschept") Is met veeletende pubers wellicht in combinatie met brood een goedkope oplossing!
Succes!
Manon
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ook wij zorgen er voor, om al vlot na aankomst in Amerika een koelbox te kopen, alhoewel wij de laatste keer een opvouwbare koeltas van huis hadden meegenomen, en ijs.Lauren schreef:Waar ik mij zorgen over maak is dat we elke dag voor eten moeten " zorgen". En met twee pubers die je de oren van het hoofd eten kan dat best kostbaar worden. We moeten maar veel gaan picknicken 's middags. Heeft iemand nog tips om deze kosten een beetje te drukken?
In de supermarkt kopen wij dan of belegd brood, of brood met los daarvan beleg en iets te drinken. Dat gaat in de koelbox en dan is het heerlijk om onderweg ergens aan een picknicktafel of op een bankje te lunchen.
Ook kopen wij regelmatig een doos cornflakes en yoghurttjes, wat fruit en dan heb je ook al gauw een ontbijtje geregeld voor het geval er geen ontbijt in een h(m)otel is. Vaak op de kamer wel een koffiezetapparaat, waar ook heet water in gemaakt kan worden voor thee.
Zo nu en dan eens bij de McDonalds een ontbijtje of lunch en 's avonds bij een familierestaurant, waar meestal een buffet is en je zelf de maaltijd kan samenstellen.
Het hoeft allemaal niet zo duur te zijn hoor.
- markro
- Moderator
- Contacteer:
Re: Hoeveel zakgeld?
Als je een aparte Amerikarekening hebt met bovengenoemd bedrag daarop en daarnaast je creditcard, dan gaat het toch altijd goed.Souraia schreef:
Wat denken jullie?
Zorg dat je creditcardlimiet hoog genoeg is. Misschien voor de vakantie tijdelijk verhogen.
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja het zou denk ik voldoende moeten zijn. Wat we eventueel overhouden kunnen we lekker in Las Vegas opmaken (onze laatste reisdoel). Lekker shoppen in de Outletmarkro schreef:Souraia schreef:
Als je een aparte Amerikarekening hebt met bovengenoemd bedrag daarop en daarnaast je creditcard, dan gaat het toch altijd goed.
Zorg dat je creditcardlimiet hoog genoeg is. Misschien voor de vakantie tijdelijk verhogen.

Nog helemaal niet aan gedacht om mijn limiet te verhogen, ga ik gelijk aanvragen.
- markro
- Moderator
- Contacteer:
Niet al je geld opmaken en/of vergokken hoor. Wat je overhoudt is toch fijn voor een volgende Amerikavakantie. Des te eerder kan je weer.Souraia schreef:Ja het zou denk ik voldoende moeten zijn. Wat we eventueel overhouden kunnen we lekker in Las Vegas opmaken (onze laatste reisdoel). Lekker shoppen in de Outlet![]()
Nog helemaal niet aan gedacht om mijn limiet te verhogen, ga ik gelijk aanvragen.

- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Haha dat is ook wijsheid.markro schreef:Niet al je geld opmaken en/of vergokken hoor. Wat je overhoudt is toch fijn voor een volgende Amerikavakantie. Des te eerder kan je weer.Souraia schreef:Ja het zou denk ik voldoende moeten zijn. Wat we eventueel overhouden kunnen we lekker in Las Vegas opmaken (onze laatste reisdoel). Lekker shoppen in de Outlet![]()
2008 is al gepland en besproken

- Louise
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij beginnen in New York van de zomer, dus een grote hap gaat al naar kaartjes voor een musical. Ik hoop dat de kaartjes voor Beauty & The Beast niet meer zo duur aangezien die musical voor het laatst te zien is op 27 juli. Dat kunnen we nog net mee pakken.
Tja, verder het eten en drinken kan je zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk.
De pretparken worden ook nog in Florida gedaan, dus wij hebben toch ook wel een flinke "tiet"met geld nodig voor die 24 dagen!
Louise
Tja, verder het eten en drinken kan je zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk.
De pretparken worden ook nog in Florida gedaan, dus wij hebben toch ook wel een flinke "tiet"met geld nodig voor die 24 dagen!
Louise
Het zal niet het lekkerste zijn wat je eet, maar probeer eens een ongelimiteerd buffet. Voor minder dan $10 onbeperkt eten. Er zijn hier veel Chinese restaurants met buffets, maar ook landelijke ketens zoals bijvoorbeeld Golden Corral (http://www.goldencorral.net/, Hometown Buffet (http://www.hometownbuffet.com/) zijn niet duur.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Souraia,
Wij hadden nog steeds niet alle uitgaven van onze laatste vakantie op een rij gezet (is ook nog maar 8 maanden geleden
) maar jouw vraag was een goede gelegenheid om ons aantekenboekje weer eens er bij te pakken - ik zal het ook in ons reisverslag zetten.
Wij waren met z'n vieren (dochters 11 en 13) 212 dollar per dag kwijt. Als ik daar kleding en buitensporige dingen (helicoptervlucht, whale watching, concert Paul Simon, etc) van afhaal kom ik op 130 dollar per dag.
Aan avondeten waren we met z'n vieren gemiddeld zo'n 50 dollar kwijt. We hebben echter ook wel eens zelf gekookt. Ook het ontbijt hebben we wel zelf gemaakt, maar vaak hebben we ook een echt Amerikaans ontbijt genomen. Dat scheelt weer bij de lunch; vaak hadden we dan aan wat fruit voldoende.
In totaal waren we 525 dollar kwijt aan benzine, op bijna 4000 mijl.
Marianne
Wij hadden nog steeds niet alle uitgaven van onze laatste vakantie op een rij gezet (is ook nog maar 8 maanden geleden

Wij waren met z'n vieren (dochters 11 en 13) 212 dollar per dag kwijt. Als ik daar kleding en buitensporige dingen (helicoptervlucht, whale watching, concert Paul Simon, etc) van afhaal kom ik op 130 dollar per dag.
Aan avondeten waren we met z'n vieren gemiddeld zo'n 50 dollar kwijt. We hebben echter ook wel eens zelf gekookt. Ook het ontbijt hebben we wel zelf gemaakt, maar vaak hebben we ook een echt Amerikaans ontbijt genomen. Dat scheelt weer bij de lunch; vaak hadden we dan aan wat fruit voldoende.
In totaal waren we 525 dollar kwijt aan benzine, op bijna 4000 mijl.
Marianne
-
- Amerika-expert
Ik heb ooit (1971) een reis gemaakt dwars door Amerika, met Continental Trailways. NY - Seattle - San Francisco en terug.
Duurde een maand en heb toen minder dan $500 uit gegeven (kaartje kostte $99!), dus veel in de bus geslapen onderweg en weinig gegeten. Het was voordat ik dronk, dus dat maakte het ook een stuk goedkoper.
Maar ik was toen nog jong. Tegenwoordig reis ik iets comfortabeler en geef wat meer uit.
Tip voor ouders met kinderen: sommige (vele) restaurants, vooral ketens (en hotels), hebben 'kinderen eten gratis' dagen. Meestal ergens midden in de week, Denny's is dinsdags, geloof ik. Maar als je op vakantie bent is het toch elke dag zondag, dus dat vier je dan gewoon op de gratis eetdag. Let wel even op waar de leeftijdsgrens ligt. Misschien de moeite waard om even wat rond te spitten bij de verschillende websites: Denny's, Uncle Bob, Perkin's, zijn namen die spontaan bij me opwellen, anderen hebben wellicht meer namen en meer informatie.
Duurde een maand en heb toen minder dan $500 uit gegeven (kaartje kostte $99!), dus veel in de bus geslapen onderweg en weinig gegeten. Het was voordat ik dronk, dus dat maakte het ook een stuk goedkoper.
Maar ik was toen nog jong. Tegenwoordig reis ik iets comfortabeler en geef wat meer uit.
Tip voor ouders met kinderen: sommige (vele) restaurants, vooral ketens (en hotels), hebben 'kinderen eten gratis' dagen. Meestal ergens midden in de week, Denny's is dinsdags, geloof ik. Maar als je op vakantie bent is het toch elke dag zondag, dus dat vier je dan gewoon op de gratis eetdag. Let wel even op waar de leeftijdsgrens ligt. Misschien de moeite waard om even wat rond te spitten bij de verschillende websites: Denny's, Uncle Bob, Perkin's, zijn namen die spontaan bij me opwellen, anderen hebben wellicht meer namen en meer informatie.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 3309 Weergaves
-
Laatste bericht door RoySchepers1970