Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis simone74: rondje Las Vegas augustus 25 dagen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
simone74
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis simone74: rondje Las Vegas augustus 25 dagen.

Bericht door simone74 »

Goedemiddag!

Ik lees al een hele tijd mee op dit leuke forum en wil ook graag onze plannen voorleggen. Misschien hebben jullie nog goed advies of tips, zeer welkom!

Wij zijn een gezin met 2 tienerdochters van 16 en 14 jaar en wel al eerder in Amerika geweest, maar dit wordt ons eerste bezoek aan het zuidwesten. Ik heb al vluchten geboekt, Las Vegas retour, omdat ik hier een goede aanbieding vond voor directe vluchten. Verder heeft mijn man besprekingen voor zijn werk in Las Vegas op 10 en 11 augustus. Dus dit ligt al vast, de rest is allemaal nog flexibel/annuleerbaar.

Ik twijfel met name nog over het stuk Page-Monument Valley-Moab, is dit goed te doen? En onze dochters willen graag de kustroute doen, die hebben een bijzonder beeld bij de Californische stranden :) . Dit zouden we dan graag als afsluiter willen doen, maar dit betekent wel terug van de kust naar Las Vegas.

De route die ik nu heb, ziet er zo uit:

1.dinsdag 9 aug Vlucht Las vegas
2. woensdag 10 aug Las vegas
3. donderdag 11 aug Las vegas
4. vrijdag 12 aug Las vegas – grand canyon
5. zaterdag 13 aug Grand canyon- page
6. zondag 14 aug Page -monument valley- moab
7. maandag 15 aug moab
8. dinsdag 16 aug moab
9. woensdag 17 aug Moab -capitol reef
10. donderdag 18 aug Cap reef -bryce
11. vrijdag 19 aug Bryce -zion
12. zaterdag 20 aug zion
13. zondag 21 aug zion
14. maandag 22 aug Zion – death valley
15. dinsdag 23 aug Death valley – bishop/mammoth
16. woensdag 24 aug Bishop- yosemite
17. donderdag 25 aug yosemite
18. vrijdag 26 aug yosemite
19. zaterdag 27 aug Yosemite san f
20. zondag 28 aug San francisco
21. maandag 29 aug San francisco- montery
22. dinsdag 30 aug Montery -pismo
25. woensdag 31 aug Pismo - santa monica
26. donderdag 1 sep santa monica - las vegas
27. vrijdag 2 sep las vegas vlucht 16.00

Voor een groot deel is dit gebaseerd op de voorbeelden en tips van dit forum. Als er betere/logischere routes zijn, hoor ik het graag!

Gr. Simone.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis simone74: rondje Las Vegas augustus 25 dagen.

Bericht door IngridZw »

Welkom op het forum. Mooie reis gaan jullie tegemoet. Op zich wel jammer dat je Monument Valley aandoet op doorreis naar Moab maar het kan wel. De totale route naar Moab is zonder stoppen zo'n 4,5 uur dus een uurtje of 2 in MV moet wel lukken als je op tijd vertrekt. Alleen de zonsondergang/opgang mis je dan wel.
Ik zie ook niet veel mogelijkheden om ergens anders iets te schrappen. Misschien een dag minder Zion maar aan de andere kant zijn 2 volle dagen daar ook wel erg mooi met name omdat het er druk is en je afhankelijk bent van de shuttlebussen. Dat kost meer tijd.
Ik zou wel zo snel mogelijk aan de slag gaan met het reserveren van accommodaties.
Je weet dat je voor Yosemite een reservering nodig hebt om het park in te komen?. Dat geldt niet als je een overnachting hebt in het park zelf.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Een overnachting bij MV is inderdaad wel heel mooi, maar ergens iets schrappen is ook weer jammer. voor mij zou een nacht Las vegas minder een optie zijn, maar daar zal niet iedereen het mee eens zijn.
Is het een idee om de dagen Las Vegas op het laatst te doen? Dan kun je de eerste dag lekker op tijd op weg, want je bent dan toch op vroeg wakker.
Op dag 15 zou ik verder doorrijden dan Bishop. Mammoth Lakes kan, maar Lee Vining is ook een optie, zeker als je naar Bodie wilt, en Mono Lake.

Jullie willen geen tijd voor LA uittrekken? Zou je dat wel willen dan zou je Moab over kunnen slaan; dat geeft je ook de ruimte voor een overnachting in Monument Vlaley en misschien een extra dag voor Page. Nu is het met 1 overnachting bij de GC en in Page en dan door naar Moab wel wat gehaast op dat stuk.
Als je Moab overslaat kun je via de mooie UT95 naar Capitol Reef rijden. Twee nachten daar is ook wel mooi, dan heb je onderweg tijd voor Goblin Valley en Little wild Horse Canyon, en op weg van Capitol reef naar Bryce zou je dan naar de Lower Calf Creek Fall kunnen lopen.
Wij hebben eens overnacht in een cabin op een camping in Torrey, dat is goed bevallen (zie hier, ook voor de UT95).

Behalve voor Yosemite heb je ook voor Arches een reservering nodig. Als je daar bijvoorbeeld de Fiery Furnace Hike gaat doen is dat niet nodig, maar ik vermoed dat het lastig zal zijn om daarvoor nog een reservering te maken. Zie www.nps.gov/arch voor meer informatie.

Marianne
simone74
Amerika-ontdekker

Bericht door simone74 »

Bedankt voor jullie reacties!

Las Vegas is eigenlijk het enige dat vaststaat omdat we daar moeten zijn ivm een conventie.

Moab had ik er in gepland omdat ik denk dat dat leuk is voor onze meiden, dan kunnen we daar iets doen zoals raften. Wij houden zelf erg van wandelen, maar zij niet, dus we moeten een compromis zoeken.. Maar ik zal een kijken naar het voorgestelde alternatief, dat ziet er ook goed uit en is wat minder gehaast idd.

Yosemite zag ik dat er gereserveerd moet worden, ik wil voor die nachten een tent in Curry Village boeken, die zijn nu nog vrij.

Ik las ook iets over de shuttle van Springdale naar Zion, klopt het dat die deze zomer niet rijdt? Is een overnachting in Springdale dan toch aan te raden, of moet je toch de auto pakken en dannaar het park rijden?

LA trekt mij niet zo, de Universal parken hebben we een paar jaar geleden in Orlando al bezocht. Op de laatste dag wil ik van Santa Monica via Beverly Hills en Hollywood sign naar Las Vegas rijden, dan hebben we dat wel gezien denk ik.. Of mis ik dan iets?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Oeps, ja die dagen Las Vegas had ik wel gelezen maar vervolgens weer vergeten ...

Raften zou ook bij Page kunnen, of in Yosemite. Hoewel in beide gevallen raften niet echt het juiste woord is. :wink:
Het lijkt me dat de shuttle in Springdale zeker in de zomer rijdt, zie voor meer informatie hier: https://www.nps.gov/zion/planyourvisit/ ... system.htm

Marianne
simone74
Amerika-ontdekker

Bericht door simone74 »

Ben serieus aan het overwegen om Moab te schrappen en langer in met name Torrey te blijven, de omgeving en wegen daar zien er mooi uit en hebben we eigenlijk weinig tijd voor. Nog een paar vragen; als we little wild horse canyon bezoeken, is Antelope canyon dan nog een 'must'? Ik vind de tickets hiervoor erg duur en als ik de reviews lees is het er ontzettend druk.. dus weet niet of dat het geld waard is.
Voor een overnachting in Monument Valley hebben The View en Gouldings lodge allebei nog beschikbaarheid. Is hier met een large sedan gewoon te komen? Lees dat de Valley loop daar beter niet mee te rijden is?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Lastige vraag, maar Antelope Canyon is toch wel heel anders, de kleuren zijn veel mooier en de vormen zijn ook mooier.
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar veel mensen gaan naar Canyon X, misschien is dat goedkoper dan de Upper of Lower?

Zowel Gouldings als The View zijn met een gewone auto te bereiken. Ik zou dan de voorkeur geven aan de View, daar heb je ene prachtig uitzicht.
The View ligt in het park, je betaalt daarvoor toegang. Vanuit Gouldings moet je met de auto daarnaar toe rijden om de mooiste uitzichten te hebben.

Kijk eens in onze verlagen om een idee te krijgen; hier voor Gouldings en hier voor de camping bij The View (ligt er vlakbij).

Mocht je inderdaad Moab schrappen dan is een extra nacht in Page ook niet gek, je kunt dan wat tijd aan het strand doorbrengen.
Wij zaten in 2017 in het red Rock Motel: daar heb je woningen met een keuken en twee slaapkamers. Wij vonden het fijn om eens zelf te koken.
Zie hier voor een foto: https://martinenmarianne2017.blogspot.c ... -page.html

Marianne
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark »

Wij zijn in Little wild horse canyon geweest en vonden dat geweldig, ben nog nooit in Page geweest, maar LWHC kun je tenminste zelf hiken zonder rondleiding oid. Monument Valley vonden wij mooi om gezien te hebben, maar achteraf hadden we een overnachting daar prima kunnen missen. Vond het vooral erg toeristisch. Moab zijn wij vier dagen geweest, fijn stadje met genoeg te zien en te bezoeken.
Je zou een dag LV kunnen laten vallen en dan een dag Moab of Torrey extra, dan kun je ook wat langer de tijd nemen voor Bryce en Capitol Reef.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

simone74 schreef:
20 mar 2022, 13:22
Voor een overnachting in Monument Valley hebben The View en Gouldings lodge allebei nog beschikbaarheid. Is hier met een large sedan gewoon te komen? Lees dat de Valley loop daar beter niet mee te rijden is?
Wij hebben in The View een overnachting gehad. De locatie is schitterend vanwege het uitzicht op de vallei.
De rit door de vallei met een huurauto is in principe verboden omdat je niet verzekerd bent als er iets gebeurd met de auto. Velen hebben het echter wel gedaan. Wii dus ook maar wel met een SUV. Met een sedan zal het denk ik lastiger zijn vanwege de kuilen en hobbels. Het ligt ook aan de conditie van de weg op dat moment. Als het heeft geregend is het sowieso niet aan te raden.
simone74 schreef:
is Antelope canyon dan nog een 'must'? Ik vind de tickets hiervoor erg duur en als ik de reviews lees is het er ontzettend druk.. dus weet niet of dat het geld waard is.
De tickets zijn inderdaad erg duur. Ik heb geen ervaring met Canyon X (wel met de Upper Antilope) maar heb op het forum al meerdere keren gelezen dat het een prima alternatief is. Goedkoper en minder druk.
simone74 schreef:
Ben serieus aan het overwegen om Moab te schrappen
Ik zou dat persoonlijk wel erg jammer vinden maar aan de andere kant mis je met Moab wel de UT 95 en ook de Moki Dugway (de 261) wat al een ervaring op zich is. Mocht je Moab toch schrappen en jullie gaan hierna nog een keer de oversteek maken dan past het ook heel mooi in een rondje Denver.

@winterpark De dagen in LV staan vast zie eerdere reacties.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
simone74
Amerika-ontdekker

Bericht door simone74 »

Bedankt weer voor jullie reacties! Lastig, ik ga weer verder puzzelen en reisverslagen lezen!
simone74
Amerika-ontdekker

Bericht door simone74 »

Graag zou ik nog een keer om advies vragen... We hebben in onze reisroute vrij veel tijd voor Yosemite opgenomen, 1 dag van Mammoth lakes naar Yosemite Valley voor de Tioga road en daarna nog 3 nachten in de Valley. Nu is echter deze zomer Glacier Point gesloten en we zijn er eind augustus, dus van de watervallen zal weinig over zijn. Is het misschien beter het verblijf met 1 dag te verkorten en die ergens anders in te zetten? Of is Yosemite nog steeds heel erg de moeite waard?

Groet, Simone
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je een volledige dag uittrekt voor de Tioga Road heb je nog 2 volle dagen. Ik vind dat echt niet te veel. Je kunt vele dingen doen in de vallei, en de Mariposa Grove is ook een bezoek waard. Wij zijn ook eens naar Hetch Hetchy geweest.
Wat natuurlijk een mooie uitdaging is, is de wandeling naar Glacier Point, via de Four Mile trail, en dan via de Panorama Trail naar beneden. Of heen en weer via de Panorama Trail als de PT te veel lijkt. Zie hier voor onze ervaring met de 4MT.
Als je niet de PT doet is de wandeling naar de Vernal Fall (Mist Trail) een aanrader, die is niet meer spectaculair moet blijft wel het hele jaar lopen.
Jullie zijn te laat in het jaar om te raften, maar even aan de rivier zitten is ook lekker, er zijn strandjes. En fietsen is ook leuk.
Heb je al iets gereserveerd in het park?

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 31 mar 2022, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
simone74
Amerika-ontdekker

Bericht door simone74 »

Ja, we hebben een cabin without bath in Curry village. Leek me net iets comfortabeler dan een tent..
In welk jaar hebben jullie de 4-mile-trail gelopen? De link werkt niet.
simone74
Amerika-ontdekker

Bericht door simone74 »

Ja, we hebben een cabin without bath in Curry village. Leek me net iets comfortabeler dan een tent..
In welk jaar hebben jullie de 4-mile-trail gelopen? De link werkt niet.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Link vergeten! Ik heb hem toegevoegd. Je kunt overigens ook alles vinden via onze index (voor de 4MT zie onder Yosemite).

Ik had net in een ander topic verwezen naar de Yosemite Guide, dat is ook handig ter voorbereiding.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer