Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Cher27: West-Amerika 22 dagen september.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Cher27
Amerika-newbie

Reis Cher27: West-Amerika 22 dagen september.

Bericht door Cher27 »

Hoi allemaal!

Wij willen in september dit jaar 22 dagen gaan reizen door het westen van Amerika met een huurauto. Dit wordt voor ons de eerste keer Amerika. :D Dus uiteraard heel erg veel zin in! Tot op heden al uren lang bezig geweest met het plannen van de route, met heel veel plezier.

De vlucht naar San Francisco is al geboekt (retour). Dus de data staan al vast. Wij willen graag een mooie combinatie van natuur en steden. Graag ontvangen wij tips en suggesties betreft de planning. Is het zo goed? Of te druk gepland? Wij willen bijv. niet meer dan 6-7 uur per dag in de auto zitten.
Het probleem waar wij nu naar ons idee tegen aanlopen is de laatste dag. De vlucht terug is om 16:30 vanuit San Francisco. Is dit haalbaar om aan te rijden vanaf Yosemite (bijv. 06:00 gaan rijden)? Ergens vinden wij dit wel een risico mocht er bijv. iets met de auto gebeuren. Wij denken er nu dus aan om i.p.v. twee nachten Grand Canyon naar één nacht te gaan. Waardoor we de laatste dag in of rondom San Francisco kunnen verblijven.
Overigens lijkt Lake Tahoe ons ook erg leuk, maar zien wij tot nu toe geen optie om dit in te plannen, zonder het te druk/vol te maken.

Tips zijn van harte welkom! :thumbup:

Onze reisplanning tot nu toe:

9 sept - Amsterdam - San Francisco aankomst 14:30
10 sept - San Francisco
11 sept - San Francisco - Monterey
12 sept - Monterey - Santa Barbara
13 sept - Santa Barbara - Los Angeles
14 sept - Los Angeles (Santa Monica/Venice Beach)
15 sept - Los Angeles (Universal Studios)
16 sept - Los Angeles - Palm Springs
17 sept - Palm Springs - Kingman
18 sept - Kingman - Grand Canyon
19 sept - Grand Canyon
20 sept - Grand Canyon - Page
21 sept - Page - Bryce
22 sept - Bryce
23 sept - Bryce - Zion
24 sept - Zion
25 sept - Zion - Las Vegas
26 sept - Las Vegas
27 sept - Las Vegas - Lone Pine (door Death Valley)
28 sept - Lone Pine - Yosemite
29 sept - Yosemite
30 sept - Yosemite - San Francisco - Terugvlucht om 16:30
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Cher27: West-Amerika 22 dagen september.

Bericht door Tantelotje »

Wat een heerlijk vooruitzicht!

Mijn eerste ingeving is: draai je route om... Dus op dag 2 gaan rijden. Niet alleen heb je dan Yosemite (en dus de Tioga pass) eerder in je reis, maar bovendien zorgt dat er voor dat je je vakantie eindigt in San Francisco. Dan ben je dus al daar waar je vliegtuig vertrekt.

Je zou een paar dingen anders kunnen plannen, normaliter heb je aan 1 overnachting bij Bryce en 1 overnachting bij de Grand Canyon voldoende. Dan houd je tijd over voor Monument Valley (maar misschien heb je die bewust overgeslagen?) en een extra stop aan de oostkant van Yosemite. Met dat laatste heb je dan bijvoorbeeld ook tijd om Bodie, Alabama Hills en Mono Lake te bezoeken.

Ben je op de hoogte dat je voor Yosemite een permit nodig hebt om het park binnen te komen (los van de toegangsprijs voor het park)? Tenzij je ergens in het park overnacht, dan heb je die permit niet nodig. Wij vinden de tenten bij Curry Village altijd betaalbaar en leuk en je zit bovendien op een toplocatie.

Succes met voorbereiden!
Cher27
Amerika-newbie

Bericht door Cher27 »

Bedankt voor al je suggesties! Super!
Het omdraaien van de reis heb ik eigenlijk nog niet bij stil gestaan, aangezien het mij leuk lijkt om van Noord naar Zuid te rijden over Highway 1, maar dan zijn we inderdaad wel van het probleem voor de terugweg af. Daar gaan we even over nadenken. :thumbup: Goede tip!

Ik dacht aan twee nachten Bryce, omdat we ook veel van de natuur willen zien en wandelen. Monument Valley in de planning overgeslagen, omdat we ergens bang waren dat dit misschien te druk zou worden? En we vinden het ook wel fijn om soms ergens twee nachten te verblijven.

Wij zijn inderdaad op de hoogte van de permit voor Yosemite en zijn van plan in Curry Village te verblijven. Wawona hotel leek ons ook leuk, maar qua ligging iets minder. :mrgreen:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook de route omdraaien, of doe de dag SF op het laatst.
Verder zou het mooi zijn als je een extra overnachting had tussen Las Vegas en Yosemite; vanuit Lone Pine is het nog een aardig eind rijden en er is ontzettende veel te zien en te doen onderweg. Kijk daarvoor eens in ons 2019-verslag. Ook in de jaren daarvoor hebben we aardig wat tijd uitgetrokken voor dat deel. Naast de bezienswaardigheden die Tantelotje noemt zijn er natuurlijk ook de wandelingen en uitzichtpunten langs de Tioga Road. Ik zou daar zeker voldoende tijd voor uittrekken.
Cher27 schreef:
18 mar 2022, 13:49
Ik dacht aan twee nachten Bryce, omdat we ook veel van de natuur willen zien en wandelen.
Met een middag en ochtend kun je ook al heel veel doen daar.
Hetzelfde geldt voor de Grand Canyon, zeker als je bijvoorbeeld al naar Williams rijdt op de 17e. Maar wij zijn er al meerdere keren twee nachten geweest, en als je een stuk naar beneden wilt lopen of wat rangeractiviteiten wilt bijwonen is een volle dag ook wel fijn.

Marianne
Cher27
Amerika-newbie

Bericht door Cher27 »

Dank je wel Marianne voor je tips! Ik ga zeker even jullie reisverslag bekijken. :wink: Welke plaats zou je aanraden als extra overnachting tussen Lone Pine en Yosemite? En dan evemtueel een nacht Bryce laten vallen?

Ons leek inderdaad een volle dag in eerste instantie wel fijn, zodat we echt de tijd hebben om alles in ons op te nemen, maar aan de andere kant willen we ook weer geen andere dingen missen. Blijft altijd een moeilijke afweging. :lol:
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Klopt, je komt zelfs tijd te kort als je maanden rond kunt reizen (lijkt me, helaas heb ik die luxe nog nooit gehad :mrgreen:)!

Het is een prachtig gebied, dus je zal hoe dan ook een geweldige vakantie hebben! :D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Cher27 schreef:
18 mar 2022, 16:19
Dank je wel Marianne voor je tips! Ik ga zeker even jullie reisverslag bekijken. :wink: Welke plaats zou je aanraden als extra overnachting tussen Lone Pine en Yosemite? En dan evemtueel een nacht Bryce laten vallen?
Wij hebben toen in Lee Vining overnacht. In ons reisverslag staat een aparte pagina met de accommodatie per dag, en je vindt het ook in het verslag van de betreffende dag.
In Lee Vining zit je vlakbij Yosemite en Mono Lake -voor de tufa's rij je het beste naar de zuidkant - en bij Bodie. Zie voor die laatste twee ons 2013-verslag (Ook voor ons bezoek aan Bryce). Je zou ook naar de Virginia Creek Settlement in Bridgeport kunnen kijken.
Wij hebben inmiddels al meerdere keren in Lone Pine overnacht en dat is goed bevallen - wij zijn fan van het oude Dow Villa Hotel - maar een overnachting in Death Valley is ook een mooie ervaring.

Mocht je ons verslag op de telefoon lezen kijk dan naar de internetversie; je ziet dan de route per dag zodat je meteen naar de juiste dag kunt gaan

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer