Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke luchthaven landen ?
Welke luchthaven landen ?
Als je een rondje Grand Canyon , Bryce , Zion , Death Valley , Lake Tahoe , Yosemith en Big Sur wilt doen op welke luchthaven zou je dan het best landen en beginnen met deze tour komende van uit luchthaven Brussel . Kort samengevat , het zuidelijk gedeelte van de USA .
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Welke luchthaven landen ?
In die regio liggen drie voor de hand liggende vliegvelden:
- San Francisco
- Las Vegas
- Los Angeles
Je hoeft niet per sé te beginnen/eindigen op hetzelfde vliegveld. Je kunt er bijvoorbeeld ook voor kiezen te starten in Las Vegas en te eindigen in San Francisco, om maar iets te noemen.
Het is afhankelijk van de tijd die je tot je beschikking hebt en je persoonlijke interesses of je er een ‘volledig rondje’ van maakt (en dan dus langs alle drie bovengenoemde steden komt), of dat je bijvoorbeeld enkel van Las Vegas naar San Francisco reist.
- San Francisco
- Las Vegas
- Los Angeles
Je hoeft niet per sé te beginnen/eindigen op hetzelfde vliegveld. Je kunt er bijvoorbeeld ook voor kiezen te starten in Las Vegas en te eindigen in San Francisco, om maar iets te noemen.
Het is afhankelijk van de tijd die je tot je beschikking hebt en je persoonlijke interesses of je er een ‘volledig rondje’ van maakt (en dan dus langs alle drie bovengenoemde steden komt), of dat je bijvoorbeeld enkel van Las Vegas naar San Francisco reist.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Phoenix (PHX) zou ook nog kunnen. Ik zie dat je Grand Canyon NP in je route hebt opgenomen, in 3,5 uur rijd je vanaf Phoenix naar de Grand Canyon.
Was voorheen één van de goedkopere luchthavens om op te vliegen en ik ben menig vakantie daar begonnen.
Roland
Was voorheen één van de goedkopere luchthavens om op te vliegen en ik ben menig vakantie daar begonnen.
Roland
Oakland (OAK) zag ik vroeger nog wel eens genoemd, maar hoor ik niet vaak meer, zou dat ook kunnen?
En het viel mij de laatste tijd op dat San José (SJC) nog al eens relatief gunstig uit kwam qua tijden en prijs met BA bij mijn zoekopdrachten voor komende zomer.
(Zie het hier eigenlijk ook nooit terugkomen, maar is qua locatie niet verkeerd, toch? )
Alhoewel we wegens familie meer op LA gericht zijn, en ik met de corona onverspelbaarheid ook niet via Londen wilde boeken. Maar volgens mij zijn er toch redelijk wat forumgenoten het afgelopen half jaar met BA/AA naar de VS geweest.
En het viel mij de laatste tijd op dat San José (SJC) nog al eens relatief gunstig uit kwam qua tijden en prijs met BA bij mijn zoekopdrachten voor komende zomer.
(Zie het hier eigenlijk ook nooit terugkomen, maar is qua locatie niet verkeerd, toch? )
Alhoewel we wegens familie meer op LA gericht zijn, en ik met de corona onverspelbaarheid ook niet via Londen wilde boeken. Maar volgens mij zijn er toch redelijk wat forumgenoten het afgelopen half jaar met BA/AA naar de VS geweest.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In je routetopic zijn ook al wat mogelijkheden voorbij gekomen. Als ik jou was zou ik toch eerst eens kijken hoe je de route kunt vormgeven, dan zie je vanzelf of alle genoemde steden ook op de route liggen, want als ik het goed begrijp wil je de steden zelf niet bezoeken. Las Vegas zal sowieso op de route liggen, en het vliegveld daar is wel prettig vind ik, dus wat dat betreft zou Las Vegas een goede keuze zijn.
Voor de terugvlucht kun je ook voor Las Vegas kiezen, maar een andere stad kan ook.
Mocht je nog wat meer routesuggesties willen zien, laat dat dan weten in je routetopic.
Marianne
Voor de terugvlucht kun je ook voor Las Vegas kiezen, maar een andere stad kan ook.
Mocht je nog wat meer routesuggesties willen zien, laat dat dan weten in je routetopic.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 15 mar 2022, 07:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- goldenhills
- Amerika-expert
Vroeger vloog Martin Air op OAK, dat was een goeie optie. Zeker als je gelijk naar het oosten wil rijden is het een optie, maar in de Bay Area heeft alleen SFO directe vluchten vanuit NL.
San Jose (inderdaad SJC, maar niet San José: dat is SJO en in Costa Rica

Oeps, een mooi autocorrectie foutje, en je komt een heel stuk zuidelijker uit. Ook heel mooi denk ik, maar daar ben ik nog niet geweest. Zou ik nog wel een keer willen.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Waar staat de afkorting BA/AA voor ?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
British Airways en American Airlines.
Marianne
Marianne
Het zal nog wat vroeg zijn om nu al voor vliegtuigtickets te gaan zien aangezien onze reis eerst gepland is voor juni 2023 ? En ge weet ook niet hoe de wereld kan veranderd zijn tegen die tijd .
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, dat lijkt mij ook. Als je in september gaat kijken voor volgend jaar juni ben je vroeg genoeg.
Eerst maar eens wat routes uitwerken.
Als je meerdere routes maakt met verschillende start- en eindpunten kun je kijken welke tickets/luchthavens het meest aantrekkelijk zijn.
Marianne
Eerst maar eens wat routes uitwerken.

Als je meerdere routes maakt met verschillende start- en eindpunten kun je kijken welke tickets/luchthavens het meest aantrekkelijk zijn.
Marianne
Zo is het . Bedankt iedereen .
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
TUI heeft ook nog op OAK gevlogen en retour via LAS, als ik mij niet vergis. Was vergelijkbaar met hun Florida bestemmingen. Aanvliegen op Orlando Sandford en retour via Miami Int.goldenhills schreef: ↑15 mar 2022, 00:08Vroeger vloog Martin Air op OAK, dat was een goeie optie. Zeker als je gelijk naar het oosten wil rijden is het een optie, maar in de Bay Area heeft alleen SFO directe vluchten vanuit NL.
San Jose (inderdaad SJC, maar niet San José: dat is SJO en in Costa Rica) is net als OAK een compact vliegveld, en prima om snel in de huurauto te kunnen zitten.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Klopt; wij deden dit onze eerste rondreis (en kant-en-klare-reisbureau rondreis) toen het zelfs nog ArkeFly heette. Wij vlogen heen en terug op LAX en hadden zodoende een tussenstop op Oakland. Wat de purser dan weer heel irritant uitsprak als Auckland. Dan waren we toch wel een beetje uit de richting uitgekomen.
Maar goed, dit is inmiddels wel heel erg

Maar goed, dit is inmiddels wel heel erg

- munez
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Luchthavens kiezen is nu net waar ik al de hele tijd mee bezig ben... We plannen een rondje Utah - Arizona - Californië voor (01 tot 22) oktober '22 en ik merk dat er toch wel grote verschillen zijn...
Ik baseer me op vluchten die ongeveer gemiddeld 15u duren inclusief tussenstop/transfert. We doen niet meer aan overnachten op luchthavens om enkele euro's uit te sparen, maar ik kan best wel begrijpen dat anderen daar helemaal geen probleem mee hebben. Prijs is per persoon, inclusief bagage en te vertrekken en aankomen in Brussel...
Las Vegas - Las Vegas kost me 645€.
Las Vegas - Los Angeles 782€
Las Vegas - San Diego 814€
Phoenix - Las Vegas 838€
Phoenix - Los Angeles 960€
Phoenix - San Diego 784€
Denver - Las Vegas 645€
Denver - Los Angeles 631€
Denver - San Diego 615€
Ik begrijp wel dat de prijzen steeds afhankelijk zijn van de periode. Wil enkel maar aantonen dat wanneer er met 2 of meer gereisd wordt de routeplanning sterk kan afhangen van vertrek en aankomst...
Ik baseer me op vluchten die ongeveer gemiddeld 15u duren inclusief tussenstop/transfert. We doen niet meer aan overnachten op luchthavens om enkele euro's uit te sparen, maar ik kan best wel begrijpen dat anderen daar helemaal geen probleem mee hebben. Prijs is per persoon, inclusief bagage en te vertrekken en aankomen in Brussel...
Las Vegas - Las Vegas kost me 645€.
Las Vegas - Los Angeles 782€
Las Vegas - San Diego 814€
Phoenix - Las Vegas 838€
Phoenix - Los Angeles 960€
Phoenix - San Diego 784€
Denver - Las Vegas 645€
Denver - Los Angeles 631€
Denver - San Diego 615€
Ik begrijp wel dat de prijzen steeds afhankelijk zijn van de periode. Wil enkel maar aantonen dat wanneer er met 2 of meer gereisd wordt de routeplanning sterk kan afhangen van vertrek en aankomst...

2005 New York
2006 New York
2014 Californië Classic Route
2017 Florida Classic Route
2019 New York
2006 New York
2014 Californië Classic Route
2017 Florida Classic Route
2019 New York
- Tantelotje
- Amerikakenner
Weet je, iedereen doet dit op z'n eigen manier.
Maar: als je een bepaalde route in je hoofd hebt, en het kost je bijvoorbeeld een rij dag om die goedkopere tickets te kunnen scoren, bedenk dan dat een rij dag ook niet gratis is. Het is een vakantiedag die je eigenlijk niet gebruikt, nog los van de brandstofkosten (die tot voor kort natuurlijk erg meevielen in de VS).
De laatste 4 keer deden wij een one-way. En ook voor komende zomer staat een one-way op de planning. Dan zijn voor mij de ticketprijzen al helemaal niet leidend, dan hangt het gewoon van de route af. In 2016 deden we een rondje LAX omdat we het prijsverschil met Phoenix - LAX te groot vonden. Daar kan ik nu bij wijze van spreken nog spijt van hebben. Wij wilden naar Sedona. Dat is 8 uur rijden vanuit LA, 6 uur langer dan Phoenix. Da's dus een vakantiedag waarop je helemaal niks doet behalve van A naar B reizen. En dat hadden we de dag ervoor ook al gedaan
Dus als je ideale route is van Phoenix naar LV, dan heeft het weinig zin om te kijken naar tickets Denver - SD. Want dan maak je toch een heel andere route/andere routekeuzes?
Maar: als je een bepaalde route in je hoofd hebt, en het kost je bijvoorbeeld een rij dag om die goedkopere tickets te kunnen scoren, bedenk dan dat een rij dag ook niet gratis is. Het is een vakantiedag die je eigenlijk niet gebruikt, nog los van de brandstofkosten (die tot voor kort natuurlijk erg meevielen in de VS).
De laatste 4 keer deden wij een one-way. En ook voor komende zomer staat een one-way op de planning. Dan zijn voor mij de ticketprijzen al helemaal niet leidend, dan hangt het gewoon van de route af. In 2016 deden we een rondje LAX omdat we het prijsverschil met Phoenix - LAX te groot vonden. Daar kan ik nu bij wijze van spreken nog spijt van hebben. Wij wilden naar Sedona. Dat is 8 uur rijden vanuit LA, 6 uur langer dan Phoenix. Da's dus een vakantiedag waarop je helemaal niks doet behalve van A naar B reizen. En dat hadden we de dag ervoor ook al gedaan

Dus als je ideale route is van Phoenix naar LV, dan heeft het weinig zin om te kijken naar tickets Denver - SD. Want dan maak je toch een heel andere route/andere routekeuzes?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooi overzicht. Interessant om te zien dat er best wel grote verschillen zijn. Maar zoals je al zegt kan het elk moment weer veranderen.
Vergeet niet om te kijken wat de autohuur doet; kan ook verschillen per locatie, en bij een aantal trajecten zal je een one way fee moeten betalen.
Wij gaan altijd uit van de route. En gaan dan pas kijken naar de tickets. Omdat we vaak een one way doen is er meestal ook weinig keuze.
Marianne
Vergeet niet om te kijken wat de autohuur doet; kan ook verschillen per locatie, en bij een aantal trajecten zal je een one way fee moeten betalen.
Wij gaan altijd uit van de route. En gaan dan pas kijken naar de tickets. Omdat we vaak een one way doen is er meestal ook weinig keuze.
Marianne
Is helemaal hoe je het bekijkt en hangt volledig van het prijsverschil af.Tantelotje schreef: ↑16 mar 2022, 16:46Da's dus een vakantiedag waarop je helemaal niks doet behalve van A naar B reizen.
Voor mijn vakantie van dit jaar heb ik uiteindelijk LAS gekozen ipv SLC als vertrekpunt.
Besparing van een 950 euro voor 5 personen.
Die 950 euro heb ik kunnen besteden aan 2 extra nachten dus extra vakantietijd !
- Tantelotje
- Amerikakenner
Als je die tijd hebt, dus twee extra vakantie dagen die je kunt gebruiken, snap ik helemaal en heb je gelijk. Als je die dagen niet hebt omdat je al optimaal gebruik hebt gemaakt van je beschikbare dagen, gaat het ten koste van je route.
Ik mag van mij werk max 3,5 weken vrijnemen. Dat betekent op donderdag heen vliegen en op vrijdag naar huis zodat ik zondag heb om even bij te komen voordat ik op maandag weer moet werken.
De route die ik bedenk maakt dan optimaal gebruik van die beschikbare dagen. Een ander aankomstvliegveld met een langere aanrijtijd naar de eerste bestemming gaat bij mij dus ten koste van iets anders in m'n reis. Daarom is dat voor mij geen optie.
950 euro is veel geld, maar voor die 2 overnachtingen zou ik dus moeten strepen in de route. En dan wordt het voor mij ineens een hele andere afweging. Als je je vakantie gewoon twee dagen langer kunt maken is het een no brainer
Ik mag van mij werk max 3,5 weken vrijnemen. Dat betekent op donderdag heen vliegen en op vrijdag naar huis zodat ik zondag heb om even bij te komen voordat ik op maandag weer moet werken.
De route die ik bedenk maakt dan optimaal gebruik van die beschikbare dagen. Een ander aankomstvliegveld met een langere aanrijtijd naar de eerste bestemming gaat bij mij dus ten koste van iets anders in m'n reis. Daarom is dat voor mij geen optie.
950 euro is veel geld, maar voor die 2 overnachtingen zou ik dus moeten strepen in de route. En dan wordt het voor mij ineens een hele andere afweging. Als je je vakantie gewoon twee dagen langer kunt maken is het een no brainer

Laatst gewijzigd door Tantelotje op 17 mar 2022, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Herkenbaar, zo vlieg ik dit jaar op vrijdag heen (werken t/m donderdag) en terug in Nederland op zondag (maandagochtend weer aan de slag)Tantelotje schreef: ↑16 mar 2022, 23:14Dat betekent op donderdag heen vliegen en op vrijdag naar huis zodat ik zondag heb om even bij te komen voordat ik op maandag weer moet werken.

Een extra vrije dag bij terugkomst werkt voor mij persoonlijk vermoeiender dan gelijk weer aan de slag te gaan. Maar dat kan voor een ieder weer anders zijn natuurlijk.
Back on topic:
Naast de ideale luchthaven kijk ik van te voren ook altijd wat de autohuur doet. Want je kunt wel een goedkope aanvliegstad hebben, maar als je vervolgens nog enkele honderden euro's extra kwijt bent aan autohuur haalt het nog niets uit. Dan kijk ik ook nog naar de vertrektijden en de vluchtduur (heen en terug). Er zijn dus nogal wat factoren waar ik allemaal rekening mee houd als dat mogelijk is voor de te rijden route. Betere vliegtijden gaan bij mij bijvoorbeeld boven een laagste ticketprijs. Je kunt wel de laagste prijs hebben maar als de vluchtduur daardoor 20+ uren is sla ik zo'n vlucht over en betaal liever wat extra's.
Voor dit jaar stond bij mij de aankomst- en vertrekstad eigenlijk al vast: aankomen in San Francisco en vertrekken vanuit New York. Dan blijft er weinig ruimte over om een andere stad te kiezen. Heen SFO of SJC en terug EWR of JFK. Is uiteindelijk helemaal goed gekomen omdat ik op het moment van boeken op het allerlaatste moment nog een goedkoop ticket vond en waarbij de vliegtijden erg mooi waren. De autohuur had ik toen al vastgelegd, nog voor het boeken van het ticket (mede omdat ik die eenvoudig kosteloos kan annuleren).

Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht