Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Samanthaa: rondje west september 2022.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Samanthaa
Amerikafan

Reis Samanthaa: rondje west september 2022.

Bericht door Samanthaa »

Hi allemaal,

We kunnen weer! :clap:

September 2020 hadden we een mooi rondje op papier, Daar kwam corona om de hoek.
Reis doorgezet naar mei 2021, maar wederom corona.
In de tussentijd besloten we een huis te kopen en te verbouwen, Daar ging het reispotje.
De paarden kwamen aan huis te staan, dus op vakantie gaan is niet meer zo makkelijk, dus Amerika uit mijn hoofd gezet.

Tot ik 2 weken geleden een jaartje ouder werd en ik door mijn as man als cadeau een reisje Amerika kreeg (Hij heeft punten gescoord :wink: ).

Tickets zijn geboekt en staan dus vast.
We hebben een huurauto en zullen slapen in hotels/motels.

01-09: Aankomst Las Vegas 14.15uur
02-09: Las Vegas - Zion
03-09: Zion - Bryce
04-09: Bryce
05-09: Bryce - Page - Monument Valley
06-09: Monument Valley
07-09: Monument Valley - Grand Canyon
08-09: Grand Canyon - Stukje Route 66 - ?
09-09: ? - San Diego
10-09: San Diego
11-09: San Diego - Los Angeles
12-09: Los Angeles
13-09: Los Angeles - HW1
14-09: HWY 1
15-09: HWY 1
16-09: HWY 1 - San Francisco
17-09: San Francisco
18-09: San Francisco - Lake Tahoe
19-09: Lake Tahoe - ?
20-09: ?
21-09: ?
22-09: ?
23-09: ? - Las Vegas
24-09: Las Vegas
25-09: Las Vegas
26-09: Las Vegas
27-09: Vertrek Las Vegas 15.15uur.
28-9: Aankomst AMS 10.10 uur.

Zion, Bryce, Page...
Is hier genoeg tijd?
We zullen geen lange/zware wandelingen maken, In Zion misschien een stukje van de Narrows en naar Canyon Overlook trail.
In Bryce Fairyland point en wellicht een stukje Rim Trail, Page willen we een bezoekje brengen aan Lake Powell, Antelope canyon slaan we over.
MV willen we graag paardrijden daarom heb ik daar 2 nachten en 1 volle dag staan..

Aan het einde heb ik nog een knelpuntje vanaf Lake Tahoe, Gaan we misschien nog even naar Lassen (is dat haalbaar?) of gaan we misschien via de SR 88 / Historic Hwy 49 richting Sequoia of misschien een hele andere optie? Zoals op de planning te zien is hebben we tussen Lake tahoe en Las Vegas een paar dagen de tijd, Die kunnen dus daar gebruikt worden of misschien wel aan het begin bij Zion?
Eventueel willen we nog wel een dagje extra bij San Francisco, Lake Tahoe of Las Vegas.

Yosemite en DV hebben we 2 jaar geleden uitgebreid gedaan dus is nu niet noodzakelijk, Mag wel.
Grand Canyon hebben we al gezien maar aangezien ik toen ziek in het hotel lag voor een groot deel wil ik nu graag de zonsondergang zien, Vandaar daar maar 1 nachtje.

Hwy1 willen we sowieso nog een nachtje in de buurt van Monterey doen aangezien we de walvis tocht willen doen, Tips voor aanbieders misschien?

Het is weer een heel verhaal geworden :roll: , ik ben benieuwd naar jullie ideeën over dit rondje.
Mocht ik iets niet duidelijk hebben gemaakt dan hoor ik het graag. :thumbup:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondje west september 2022.

Bericht door Pete.Z »

Zeker in Page zou ik toch wel een dag nemen, en dan dag LV aan het eind minder.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Een overnachting in Page lijkt me ook wel mooi. En dan heb je voor MV aan 1 nacht wel voldoende, ik denk dat het paardrijden geen volle dag in beslag zal nemen.
Voor Zion zouden 2 nachten wel mooi zijn. Het is er druk, en je moet gebruik maken van de shuttlebus, dus je hebt er echt wel wat tijd nodig.

Is het misschien een idee om eerst richting Lake Tahoe of Yosemite te gaan?
Hou in elk geval rekening met het Labor Day weekend, dan zal het zeker in Zion heel erg druk zijn.

Hebben jullie parken als Arches, Canyonlands en Capitol al bezocht? Dat zou ook erg mooi zijn in september. Kijk eens in ons 2019-verlsag voor onze reis in september.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Mooie plannen. Zo'n verjaardagscadeautje zou ik ook wel eens willen krijgen :P
Ik heb wel een paar opmerkingen. Ten eerste de verhouding Zion/Bryce. Omdat Bryce een kleiner park en dus minder tijd vergt zou ik de extra dag besteden in Zion. Hou er ook rekening mee dat het in Zion nogal druk kan zijn en dat houdt ook het gebruik van de shuttlebussen in. Dat kost tijd. (ik zie dat Marianne mij al voor was.)

Een volle dag Monument Valley zou in mijn ogen niet nodig zijn. Ook als je er besluit om te paardrijden is m.i. één overnachting voldoende. Vooral als je een overnachting toevoegt in Page kun je er al op tijd zijn. Dan kun jullie je daar nog een paar uurtjes vermaken aan het meer. Antilope Canyon hebben jullie al gezien"?

Tussen Lake Tahoe en Las Vegas is genoeg te zien. Ik weet niet waar je overal al bent geweest, maar je zou bijv. wat tijd kunnen doorbrengen in het oostelijk gedeelte van de Sierra's eventueel in Mammoth Lakes. Meestal wordt daar voorbij gereden op weg naar Yosemite terwijl het daar erg mooi is. En een overnachting in Lone Pine Hills is ook mooi. Je kunt er o.a. de Alabama Hill bezoeken.

En als je naar Lake Tahoe gaat zou ik daar wel een extra nacht inplannen.

Na de Grand Canyon kan je overnachten in Kingman of Needles. Dan pak je ook een stukje route 66 mee. Je kan ook doorrijden naar Twenty Nine Palms zodat je de volgende dag minder kilometers hoeft te rijden.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Kath90
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Samanthaa: rondje west september 2022.

Bericht door Kath90 »

Supercadeau zeg!

Vegad naar Springdale(Zion) is maar 1, 5 uur rijden, als je niet perse een hele extra nacht in Zion wilt zou ik het overwegen om dag 1 direct naar Springdale te rijden, zeker gezien je zo vroeg land, met auto ophalen en alles zal je rond half 7 in Springdale zijn, inchecken, ergens wat eten en je kan op tijd naar bed om de volgende ochtend de eerste shuttle naar Zion te pakken. 1 volle (echt hele dag) in Zion is zeker aan te raden.

Ik zou page niet als tussenstop pakken, met Antelope Canyon, Horseshoe bend en Lake Powell in de aanbieding zou ik hier zeker een nacht doorbrengen.

Tussen grand Canyon en San diego kan je best wat extra tijd besteden, denk aan Joshua Tree NP.

Tussen Lake Tahoe en LV ligt ook best wat leuks, denk aan Reno en Red Rock Canyon. Wellicht kan je Lassen Volcanic nog meenemen tussen SF en Lake Tahoe?
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
24: Boston
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenRegina
Samanthaa
Amerikafan

Bericht door Samanthaa »

01-09: Aankomst Las Vegas 14.15uur
02-09: Las Vegas - Zion
03-09: Zion - Zion
04-09: Zion - Bryce - Page
05-09: Page - Page
06-09: Page - Monument Valley
07-09: Monument Valley - Grand Canyon

Eerste week aangepast, Dit dan beter?

@Martin &amp; Marianne We hadden inderdaad Labor Day al gezien in de september agenda, Ik vrees als je de route zou omdraaien het ergens anders ook druk is.. Denk dat er geen ontkomen aan is maar we hebben nu met de aangepaste versie meer tijd in Zion :D .
Jullie verslagen ken ik bijna uit mijn hoofd inmiddels, Dat idee om misschien ook langs Lassen te gaan of naar Sequoia via de SR 88 / Hwy 49 komt ook uit jullie verslagen haha.
Deze anti hikers kijken zelfs op je wandelsite om te kijken welke voor beginners goed te doen zijn :thumbup:

@IngridZw Inmiddels de eerste dagen aangepast n.a.v. jullie ideeën :thumbup: .
Lake Tahoe blijf ik echt lastig vinden, Liever willen we niet via DV naar Las Vegas, Dat hebben we al gedaan.
Ga wel je idee over een nachtje extra Lake Tahoe ter harte nemen, Denk inderdaad dat je daar prima een extra dag kan vertoeven.
Mammoth Lakes is echt top maar ook dat hebben we dus al gedaan, Vandaar dat ik nu zit te denken om via de andere kant te gaan.
Naar Sequoia dat is leuk (En daar zijn we nog niet geweest) maar vanaf daar naar Las Vegas dan ga je al snel de route Bakersfield, Bartow, Baker, Primm krijgen dat vind ik persoonlijk geen mooie route. (Niet zo mooi als Tioga iig..) :cry:
Het zal denk ik inderdaad Twenty Nine Palms worden, Hier hebben we al eerder geslapen maar we hebben heel dat stuk al eens gehad dus daar iets nieuws vinden word een uitdaging haha.

@Kath90 Aangezien iedereen die extra dag aanraad in Zion doen we die er gewoon bij :D
Page gaan we ook gewoon een volle dag doen haha

Joshua Tree NP hebben we 3 jaar geleden al eens gedaan en daar was mijn wederhelft niet gecharmeerd van dus die valt echt af..
Lassen tussen SF en Lake Tahoe is ook een optie, Zal eens gaan kijken hoe dat eruit komt te zien in de route :thumbup:
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Je hebt nu 4 dagen voor de kustroute (Hwy 1). Heb je al enig idee wat jullie allemaal willen gaan zien en doen gedurende die dagen?
Samanthaa
Amerikafan

Bericht door Samanthaa »

Hockey schreef:
24 jan 2022, 18:37
Je hebt nu 4 dagen voor de kustroute (Hwy 1). Heb je al enig idee wat jullie allemaal willen gaan zien en doen gedurende die dagen?
Hi ,
We hebben hem al eerder gedaan en toen hebben we er 6 dagen over gedaan :lol: , Hoe gek het misschien klinkt voor sommige maar Hwy 1 is een soort van mijn hoogtepuntje.. Vind het zo mooi en wellicht vloeken in de kerk maar nog leuker dan de meeste parken :oops:

We willen deze keer een walvis tocht doen, De Madonna Inn staat op de lijst, Gilroy, Oxnard, Neverland ranch, Calabasas, Misschien Solvang nog een keer.. Vooral op het gemak rijden, vaak uitstappen en even rondlopen in dorpen en bij strandjes.
Wij zijn ook van die mensen die dan ergens een dorp ingaan en een afslag nemen waardoor we ineens een omrit hebben van 3 uur :geek: .

Heb je nog suggesties :D ?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Reagan Presidential Library in Simi Valley, Morro Bay en Cambria. Elephant Seals daar in die buurt, Lighthouse bij Piedras Blancas, Hearst Castle. Daarna Carmel, Monterey en de 17 Mile Drive, het kuststuk boven Santa Cruz eventueel nog stoppen in San Jose, daar het museum The Tech, Intel Museum in Santa Clara, Computer History Museum in Mountainview. En mooie stukjes op de 1. Veel plekken om te stoppen en overnachten.
Je kan er inderdaad heel lang over doen en alles zien. Mijn vraag was omdat ik bang was dat je wellicht teveel tijd inruimt zonder dat je een idee hebt waarvoor.

Eventueel ook nog met de 101 naar het Noorden, dan bij Topanga Canyon afslaan. Topanga Canyon volgen tot de kust, in de tussentijd even stoppen in de plaatjes onderweg en nog even uitstappen. er is vlak nadat je aar de berg op bent gegaan nog wel een mooi klein parkingkje waarin je overzicht hebt over de San Fernando Valley.
Laatst gewijzigd door Hockey op 24 jan 2022, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Samanthaa
Amerikafan

Bericht door Samanthaa »

@Hockey
Een aantal van je lijstje hebben we al gedaan maar er staat ook nieuwe dingen tussen, Top!
Ga je ideeën eens even googlen en ze in het To-Do lijstje zetten :thumbup:

Had me zo voorgenomen om dit keer eens niet naar Morro Bay te gaan ( 2 jaar achter elkaar daar met hetzelfde hotel en eten in hetzelfde restaurant :lol: ) . Dat vind ik dus echt zo'n heerlijk kust dorp, Vriendelijke mensen, Leuke winkeltjes, Goed eten, Mooie omgeving. Volgens mij vergeten heel veel mensen Morro Bay altijd en rijden ze door naar een andere bekende kustplaatsen, Zo zonde!
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik vind Morro Bay ook fantastisch. Ga anders eens een keer eten in Cambria. Ligt vlakbij en ook mooie restaurantjes. Overnachten daar is duurder dan in Morro Bay gemiddeld genomen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Samanthaa schreef:
23 jan 2022, 20:35
Eerste week aangepast, Dit dan beter?
Waarom heb je nu geen overnachting in Bryce? Juist daar zijn de uren vlak na zonsopkomst en voor zonsondergang zo mooi. Ik zou twee nachten Zion doen en 1 nacht Bryce en Page. Met meer tijd is een tweede overnachting in Page wel mooi.
Voor het stuk na SF zou je naar Sequoia en Kings Canyon kunnen gaan en dan via de Tioga Pass naar Las Vegas. Je kunt ook nog via een andere pas rijden of via Lake Tahoe.

Wij hebben in Cambria eens bij Robin's gegeten, dat is heel goed bevallen.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

En dan 's avonds in Bryce helemaal naar het zuiden rijden en op je gemak weer terug. Je kunt dan van elk uitzichtpunt genieten zonder hordes om je heen. En parkeren is dan ook een stuk eenvoudiger.

Uit ons eigen reisverslag 2006. We waren 's ochtends het park in geweest, daarna rusten en zwemmen en 's avonds weer het park in.
Terug in de camper besloten we om even snel wat te eten, een uitsmijter spek, en vanavond met de camper het park in te gaan, de weg naar het zuiden (10 mijl) waar de bus niet rijdt. We hebben van zuid naar noord alle uitzichtpunten bekeken. Het was nog heerlijk weer en in de verte hoorden we het flink onweren, soms trouwens niet zo heel erg in de verte, maar het bleef droog bij ons. Het was lekker rustig, hoewel we het overdag ook niet superdruk vonden. We konden dus makkelijk overal de camper parkeren. Toen we al weer bijna bij Sunrise Point waren stond er een auto op de bekende manier langs de kant van de weg. Wild?! Inderdaad, er liepen 2 muledeer. Even verderop konden we de camper parkeren en zijn we teruggelopen. We konden ze uitgebreid bekijken. Ze staken eerst over en aan de andere kant van de weg liepen ze, wat hoger op de berg, met ons mee. Een stuk verderop zagen we er nog een paar en toen we terugreden van Fairyland Point zag ik nog een moeder met 2 kleintjes. Dat was een mooie afsluiting van de dag. Missie geslaagd.
Samanthaa
Amerikafan

Bericht door Samanthaa »

Nou we zijn weer met de route aan het puzzelen geweest..

We hebben besloten om het nu om te draaien, Dus Zion voor we terug gaan naar Vegas..
Nu heb ik een vraag, Ik heb nu op de planning om vanaf de Grand Canyon naar Page te gaan en vanaf Page naar MV.
Van MV naar Bryce maar via de 95 en de 12, Als ik het via deze wegen doe is de totale rit van MV naar Bryce ruim 8 uur rijden, Dit zullen we dan door het midden haken zodat we geen reisdag hebben van ruim 8 uur zonder stoppen.
Maar is deze route de extra dag waard?

Ik lees bij veel mensen dat het een mooie weg is maar is het ook een mooie weg om extra dagen ergens te moeten pikken?
IngridZw
Amerika-expert

Bericht door IngridZw »

Dat zijn zeker prachtige wegen. Wij hebben ze beiden gereden en ook de Moki Dugway road. Die is ook spectaculair.
Hoe ziet de route er nu uit? Misschien heb je nog wat speling of je boekt de extra overnachting ten koste van een plek waar je al eerder geweest bent.?
Samanthaa
Amerikafan

Bericht door Samanthaa »

Het laatste stuk is nu:

Ergens aan de route 66 - Grand Canyon
Grand Canyon - Page
Page - Monument Valley
Monument Valley
Monument Valley - Bryce (Via de 95 en 24 dus de reisdag van ruim 8 uur)
Bryce - Zion
Zion
Zion - Las Vegas

Opzich zie die extra dag in MV nog vervangen kunnen worden..
Verder kan ik in de rest van de route weinig "missen" , Ik heb al een dag van HW1 afgehaald om meer spelling te krijgen bij Lake Tahoe.

Dacht met 28 dagen komen we een eind maar het is altijd te kort he :?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je had ook nog aardig wat dagen in Las Vegas dacht ik? Of mag daar niet aan getornd worden? Voor mij zou het niet moeilijk zin, die extra dag tussen MV en Bryce is echt heel welbesteed.
Maar ik moet toegeven dat wij het eens in 1 dag hebben gedaan. Het is ook wel te doen, het is geen 8 uur, maar eerder 7 uur. Maar er is zoveel te zien onderweg dat 1 extra overnachting al weinig is. :wink:
Ik zou inderdaad een nacht MV minder doen. Een volle dag daar is wel veel.

Om een idee te krijgen van de route kun je eens ons reisverslagen bekijken:
- 1988 voor MV, Natural Bridges, Ut95, UT12 (in 1 dag)
- 2013 voor de UT 95, Capitol Reef en de UT12
- 2015 voor de UT12 en Capitol Reef
- 2017 voor MV, UT95 en Capitol Reef
- 2019 voor de UT12, Capitol Reef en MV

En ja, hoeveel dagen ook, je hebt altijd te weinig. :wink:

Marianne
IngridZw
Amerika-expert

Bericht door IngridZw »

Dat is niet zo moeilijk in mijn optiek. Die extra dag in Monument Valley is niet echt nodig. Het is maar 2 uurtjes rijden vanuit Page dus tijd genoeg.
Met het schrappen van een nacht Monument Valley krijg je, met de rit via Capitol Reef (en daar een overnachting), er heel veel moois voor terug,
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Ik zou inderdaad ook precies doen wat Ingridzw hierboven aangeeft!
Samanthaa
Amerikafan

Bericht door Samanthaa »

Bedankt!

Ik heb al jullie verslagen in grote delen al gelezen maar alles boven LV overgeslagen omdat we daar de andere keren niet geweest waren, Zal vanavond inderdaad de rest van jullie verslagen lezen :thumbup: .

Las Vegas mag niet gepikt worden, Mijn man is makkelijk met de route maar die dagen Vegas zijn heilig haha.

Ik ga weer naar de teken tafel en zal de nacht MV verplaatsen om de route te kunnen opdelen.

Bedankt weer voor de tips :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer