Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Amerika2022: loterij Yosemite en alternatieve route.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Amerika2022: loterij Yosemite en alternatieve route.

Bericht door Martin & Marianne »

De zon komt rond 6 uur op, dus het zal al wel een beetje licht zijn als je de pas over rijdt. En dan genieten van de zonsopkomst! Je hebt iets voorbij de ingang aan de linkerkant van de weg bij de Dana River mooie plekjes om even te stoppen en te ontbijten.
Tuolumne Meadows zal ook prachtig zijn zo in de vroege ochtend.

Marianne
Amerika2022
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Amerika2022 »

Bedankt voor de site met zonsop/ondergang, leuk om voor meer plekken te bekijken!

Zojuist wat voorbereiding voor dinsdag getroffen voor Yosemite. Vorige maand geoefend.
Nu zie ik echter dat de plekken niet meer zichtbaar zijn, wanneer je de periode selecteert. Dit lijkt wel anders dan voorheen. Ook wanneer ik de goede beschrijving op deze site volg krijg ik hetzelfde resultaat. Iemand een andere suggestie?
image.png
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als ik zoek naar Upper Pines en ik geef als datum in 1 tot 3 augustus dan krijg ik dit scherm:
image.png
image.png (173.37 KiB) 859 keer bekeken

Als ik dan vervolgens op Upper Pines klik krijg ik dit te zien:
image.png
image.png (34.91 KiB) 864 keer bekeken

Wel vreemd dat er X staat, er zou voor heel augustus nog overal NR moeten staan.

Marianne
Amerika2022
Amerika-ontdekker

Klopt Marianne, dat had ik ook wanneer ik andere campings selecteer. Het lijkt erop dat het veranderd is sinds kort.

Dat zorgt er wel voor dat het vertragend werkt. Voor iedereen natuurlijk maar ik hoop dan maar dat er geen manier is om er toch een ander resultaat te krijgen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is voor ons al weer 3 jaar geleden dat we iets boekten via recreation.gov dus het kan zijn dat er weer iets veranderd is.
Veel sterkte vanmiddag, ik hoop dat het lukt!
En mocht het niet direct lukken dan is er een kans dat er nog iets vrijkomt van mensen die meerdere sites in hun mandje hadden.
En hou ook Wawona of Hodgdon Meadows in de gaten als het in de vallei niet lukt. Die gaan minder snel dus als je die vlak na 3 uur probeert heb je daar nog wel een kans.
Succes!

Marianne
Amerika2022
Amerika-ontdekker

Goed nieuws, het is gelukt om op Upper Pines te boeken.
Van 1-8 tm 4-8. De laatst nacht moet ik wel van plek veranderen maar dat is geen probleem.

Nu kunnen we in ieder geval het park in en het verblijf in Yosemite verder gaan invullen. Nog niet eerder aan durven wagen maar er zullen vast mooie dingen te doen zijn, ook met kids.

Dank voor alle hulp!
TinekeenJan
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door TinekeenJan »

Mooi dat je reservering is gelukt. Een vraag, want bij mij lukte vanmiddag het proef boeken totaal niet: heb je de hele periode van 3 dagen ingevuld? En toen bij available grit aangeklikt? Ik kreeg steeds een schermpje, dat iemand anders de plek had, terwijl ik op A van available klikte. En als ik dan terug wilde, duurde dat te lang.
Graag tips, want ik moet volgende maand proberen te boeken.
Heb je gewoon in het wilde weg beschikbare plaatsen geprobeerd?
Ik zie het somber in.
TinekeenJan
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door TinekeenJan »

Mooi, dat het reserveren gelukt is.
Bij mij mislukte de proef boeking totaal.
Als ik een A aanklikte kreeg ik een schermpje, dat iemand anders de reservering had.
En weer terug naar de reserveringen duurde te lang. Dus mis.
Een vraag; heb je de 3 dagen in zijn geheel ingevoerd? En toen op available grit een willekeurige plek aangeklikt? Of meerdere tegelijk?
Graag tips, want ik moet volgende maand boeken en ik zie het somber in.
In 2019 hebben we op Upper Pines gestaan en dat lukte met uitzondering van 1 nacht.
Tineke
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

@Amerika2022
Geweldig dat het gelukt is! En mocht je tips willen hebben voor Yosemite kijk dan eens in ons reisverslagen (vanaf 2002).

@TinekeenJan
Het is normaal dat je de mededeling krijgt dat het al gereserveerd is, iemand is jou dan net voor geweest. Dat is nu net het lastige met het boeken van Yosemite, iedereen zit als een gek op de beschikbare plaatsen te klikken.
Wij zetten in het verleden meerdere tabbladen open met op elke tab een andere site, en dan was het een kwestie van klikken, naar de volgende tab gaan, klikken, etc. Niet kijken of het gelukt is, maar zo snel mogelijk zo veel mogelijk plaatsen aanklikken. En dan afwachten of je succes hebt.
In dit topic staan ook wat tips, en hier een site met een handleiding.

Een geruststelling: volgende maand zal het minder druk zijn, dus meer kans dat het wel lukt. :thumbup: Wanneer gaan jullie precies? En heb je een grote camper?

Marianne
Berry
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Berry »

De werkwijze van Marianne werkte voor ons inderdaad ook! Wel ook nog tabbladen op verschillende browser, mocht je een foutmelding krijgen bij de één.
Ik kan zelf 2 grote schermen aan m'n laptop hangen waardoor ik in paar seconden heel vaak op de reserveren knop kan drukken :thumbup:

Nog één tip; ik vind het persoonlijk fijn dat je al doorgeklikt zit op de pagina van de site zelf, dus niet op de hoofdpagina van de campground. Als je dan stuk of 6 beschikbare campground sites open hebt staan op verschillende campings, met verschillende browsers (en je bent een beetje vingervlug) dan kan het haast niet verkeerd gaan.
Amerika2022
Amerika-ontdekker

Anders dan gisteren was het vanmiddag een paar uur voor de opening wel mogelijk om alvast je data te selecteren. Je zoekt dan de plaatsen op die je wilt (bijvoorbeeld vanwege de grootte van je RV). Die plaatsen zet je allemaal open op een tabblad. Onderin kun je dan voor de opening al op “add to cart” klikken, je krijgt dan nog een foutmelding. Maar zodra het geopend is krijg je deze niet. Je zet dan het beste 12 tabbladen per camping open. Die klik je dan een paar seconde voor opening aan, vervolgens nieuw tabblad en weer “add to cart”. Ik deed dit dus voor 2 campings in totaal 24 keer binnen 1,5 minuut. Toen had ik in totaal op beide campings 2 plaatsen (meer kan niet). Dus had toen ook nog is keuze om de juiste plek te kiezen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer