Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nederlanders woonachtig aan de Westkust

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Inez Hollander
Amerika-ontdekker

Nederlanders woonachtig aan de Westkust

Bericht door Inez Hollander »

Hallo allemaal,

Ik geef Nederlands aan UC-Berkeley en ik zou heel graag een database willen starten van Nederlanders die woonachtig zijn aan de Westkust. Niet alleen het consulaat maar ook een aantal Nederlandse verenigingen zijn erg actief op sociaal en cultureel gebied en het zou leuk zijn als we allemaal wat beter met elkaar verbonden zouden kunnen zijn, zodat iedereen beter op de hoogte kan worden gehouden over wat er gaande is op Nederlands gebied binnen Amerika. Ook vind ik dat Nederland maar met name Dutch Studies aan UC-Berkeley beter 'verkocht' zouden moeten worden in Amerika bij zowel Nederlanders als natuurlijk ook Amerikanen die interesse hebben in Nederland. Het database dat ik voor ogen heb, zou hieraan een positieve bijdrage kunnen leveren. Je kunt mij bereiken op mijn werkadres als je interesse hebt. Mijn e-mail op UC-Berkeley is iholland@socrates.berkeley.edu.
Mocht je suggesties hebben dan verwelkom ik deze zeer op deze site onder dit onderwerp. Happy Thanksgiving allemaal!
Inez Hollander
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Hallo Inez,

Je zou kunnen beginnen met de dutch schools LA in hollywood en orange county aan te schrijven. Deze instelling geeft kinderen op zaterdag nederlandse les. Deze kinderen hebben altijd 1 of 2 nederlandse ouders.

Verder kan je bijvoorbeeld in de dutchstores in LA een flyer ophangen. Ik weet uit ervaring dat alle kaaskoppen zeer grote afstanden willen overbruggen om toch maar aan stroopwafels en hagelslag te komen.

Succes

Marcel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer