Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Seyst: West-Amerika 21 dagen.
Re: Reis Seyst: West Amerika 21 dagen
Over de veiligheid kan ik niet heel veel zeggen. (Nou ja, wandelen in downtown, en ook behoorlijke stukken Hollywood lijkt me minder prettig en/of veilig.)
Dat van die junkies in Venice heb ik ook wel eens gelezen, maar ik weet eigenlijk niet hoe erg dat is en vanaf hoe laat, en hoe lokaal. Denk dat je ook goed bij de recensies van je hotel moet kijken.
Ik weet eigenlijk niet wat het laatste is dat we op bij Venice Beach zijn geweest, einde middag denk ik, niet echt in de avond. Wel op Abbott Kinney gegeten, maar dan verder in de auto en niets gemerkt.
En Venice en Santa Monica liggen tegen elkaar aan, het is niet heel ver lopen.
Dat van die junkies in Venice heb ik ook wel eens gelezen, maar ik weet eigenlijk niet hoe erg dat is en vanaf hoe laat, en hoe lokaal. Denk dat je ook goed bij de recensies van je hotel moet kijken.
Ik weet eigenlijk niet wat het laatste is dat we op bij Venice Beach zijn geweest, einde middag denk ik, niet echt in de avond. Wel op Abbott Kinney gegeten, maar dan verder in de auto en niets gemerkt.
En Venice en Santa Monica liggen tegen elkaar aan, het is niet heel ver lopen.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Als je 's avonds wilt wandelen is het voor de veiligheid verstandiger om dat in Monica Beach te doen. Venice Beach overdag is prima maar 's avonds zou ik mij daar niet op mijn gemak voelen. Wandelend naar Venice Beach is goed te doen maar het is ook leuk om fietsen te huren
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Denk dat dit een mening is die ik vaak hier lees, dat je "moet" overnachten in/vlakbij een park. Ja, snap ik dat dat het fijnste is, maar als ik naar de prijzen kijk, zou ik liever 2x in Mount Carmel Jct slapen voor €150 in totaal ipv voor minimaal €450 in Springdale.Martin & Marianne schreef: ↑06 mar 2022, 20:53Mt Carmel is geen handige uitvalsbasis voor Zion; als je naar Zion Canyon wil moet je naar Springdale rijden (waar je niet gratis kunt parkeren) of hopen op een plek bij het visitorcenter. Je rijdt meerdere keren door de tunnel waar je de nodige oponthoud kunt verwachten. Waarom niet iets in Sprindale? Voor Bryce is een overnachting dichtbij het park aan te raden; de uren na zonsondergang en voor zonsondergang zijn daar het mooiste.
Ik heb bv nog nooit hoeven te wachten voor de tunnel en vind het rijden van Mount Carmel Jct naar de Village al een feest, die wil ik wel elke dag rijden. Daarbij ligt Mount Carmel Jct weer heel gunstig op de route naar Bryce...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is inderdaad vaak heel duur om in de parken te overnachten. Of je dat er voor over hebt is iets wat iedereen voor zichzelf moet uitmaken.
Ik wilde in dit geval alleen maar aangeven dat het niet altijd handig is om een centraal punt te kiezen; je mist de rustige en vaak mooiste uren in de parken, en je rijdt meer kilometers als je heen en weer rijdt.
Overigens kan Springdale een stuk goedkoper dan de 225 per nacht die jij aangeeft, het Zion Park Motel is nog altijd heel betaalbaar. En daarmee spaar je ook weer parkeerkosten in Springdale uit (als de parking bij het park vol is).
Marianne
Ik wilde in dit geval alleen maar aangeven dat het niet altijd handig is om een centraal punt te kiezen; je mist de rustige en vaak mooiste uren in de parken, en je rijdt meer kilometers als je heen en weer rijdt.
Overigens kan Springdale een stuk goedkoper dan de 225 per nacht die jij aangeeft, het Zion Park Motel is nog altijd heel betaalbaar. En daarmee spaar je ook weer parkeerkosten in Springdale uit (als de parking bij het park vol is).
Marianne
Voor het verblijf in Los Angeles is onze oog gevallen op de buurt van Monica Beach of Manhattan Beach.
Hebben jullie toevallig ervaringen met de buurt van Manhattan Beach? Het komt niet als eerste naar boven als je over de highlights van Los Angeles praat, maar de buurt ziet er op het eerste oog aangenaam en gezellig uit.
Hoor graag jullie ervaringen
Hebben jullie toevallig ervaringen met de buurt van Manhattan Beach? Het komt niet als eerste naar boven als je over de highlights van Los Angeles praat, maar de buurt ziet er op het eerste oog aangenaam en gezellig uit.
Hoor graag jullie ervaringen
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hebben de 2de keer dat we in LA waren overnacht in Manhatton Beach ca, 1,5 kilometer van het strand en de pier. We hadden er 2 overnachtingen. Het is niet zo toeristisch als MB en er is minder amusement maar op zich is het daar best gezellig. Er is een mooi strand een boulevard en leuke winkeltjes. Er zijn ook veel surfers. Mooi om vanaf de pier naar ze te kijken.
Voordeel is ook dat je dichtbij het vliegveld zit en de hotels zijn er betaalbaarder. Nadeel is dat je verder van de highlights zit maar op zich wel te doen. Wij zaten in Hotel Pacific (dat heette vroeger anders). Eenvoudig maar goed hotel met zwembad en gratis parkeergarage. Vlakbij zit een Mongolian wok restaurant. Aanrader.
Naast het hotel waar wij zaten heb je het Wave hotel. Dit is iets luxer.
Voordeel is ook dat je dichtbij het vliegveld zit en de hotels zijn er betaalbaarder. Nadeel is dat je verder van de highlights zit maar op zich wel te doen. Wij zaten in Hotel Pacific (dat heette vroeger anders). Eenvoudig maar goed hotel met zwembad en gratis parkeergarage. Vlakbij zit een Mongolian wok restaurant. Aanrader.
Naast het hotel waar wij zaten heb je het Wave hotel. Dit is iets luxer.
2011: Zuidwesten
Hi alll,
Op basis van o.a. jullie adviezen gisteren onze vlucht naar San Francisco (terug vanaf LA) geboekt
. We hebben uiteindelijk gekozen voor de onderstaande reis:
1 Amsterdam - San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco - Monterey
4 Monterey - Yosemite*
5 Yosemite National Park
6 Yosemite National Park - Mammoth Lakes
7 Mammoth Lakes - Death Valley
8 Death Valley** - Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas - Springdale
11 Springdale
12 Springdale - Bryce Canyon
13 Bryce Canyon*** - Page
14 Page
15 Page - Monument Valley
16 Monument Valley - Grand Canyon
17 Grand Canyon - Kingman
18 Kingman - Los Angeles
19 Los Angeles
20 Los Angeles
21 Los Angeles - Amsterdam
Tijdens het boeken van de hotels en het verder detailleren van de reis hebben wij nog een paar kleine vraagjes:
* Op het moment dat wij het Wawona Hotel in Yosemite wilde gaan boeken, bleek deze ineens niet meer beschikbaar. Wat nu het geval is, de eerste nacht in Yosemite is vol. De tweede nacht is nog wel beschikbaar. Wat is jullie advies hier? 1 nacht buiten Yosemite slapen (en welke plaats) en 1 nacht in het Wawona Hotel, allebei de nachten buiten Yosemite of verwachten jullie dat er voor de eerste nacht nog een plekje vrijkomt?
** Op dag 7 rijden wij vanuit Mammoth Lakes richting Death Valley waar we de nacht gaan doorbrengen in het The Ranch at Death Valley hotel. Voor ons is het de eerste keer in Death Valley. Hebben jullie aanraders wat wij deze dag kunnen gaan doen?
*** Zoals eerder besproken staat op onze planning dat wij deze dag richting de Grand Canyon North Rim gaan en vanuit daar doorrijden naar Page. Wat jullie terecht aangaven is dat dit een behoorlijk stuk rijden is. Nu zitten wij toch te twijfelen of we naar de Grand Canyon North Rim gaan, alleen weten we niet hoe we deze dag anders moeten inplannen. In de ochtend in Bryce Canyon? Direct door naar Page? ....etc.
Hoor graag jullie adviezen
Op basis van o.a. jullie adviezen gisteren onze vlucht naar San Francisco (terug vanaf LA) geboekt
1 Amsterdam - San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco - Monterey
4 Monterey - Yosemite*
5 Yosemite National Park
6 Yosemite National Park - Mammoth Lakes
7 Mammoth Lakes - Death Valley
8 Death Valley** - Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas - Springdale
11 Springdale
12 Springdale - Bryce Canyon
13 Bryce Canyon*** - Page
14 Page
15 Page - Monument Valley
16 Monument Valley - Grand Canyon
17 Grand Canyon - Kingman
18 Kingman - Los Angeles
19 Los Angeles
20 Los Angeles
21 Los Angeles - Amsterdam
Tijdens het boeken van de hotels en het verder detailleren van de reis hebben wij nog een paar kleine vraagjes:
* Op het moment dat wij het Wawona Hotel in Yosemite wilde gaan boeken, bleek deze ineens niet meer beschikbaar. Wat nu het geval is, de eerste nacht in Yosemite is vol. De tweede nacht is nog wel beschikbaar. Wat is jullie advies hier? 1 nacht buiten Yosemite slapen (en welke plaats) en 1 nacht in het Wawona Hotel, allebei de nachten buiten Yosemite of verwachten jullie dat er voor de eerste nacht nog een plekje vrijkomt?
** Op dag 7 rijden wij vanuit Mammoth Lakes richting Death Valley waar we de nacht gaan doorbrengen in het The Ranch at Death Valley hotel. Voor ons is het de eerste keer in Death Valley. Hebben jullie aanraders wat wij deze dag kunnen gaan doen?
*** Zoals eerder besproken staat op onze planning dat wij deze dag richting de Grand Canyon North Rim gaan en vanuit daar doorrijden naar Page. Wat jullie terecht aangaven is dat dit een behoorlijk stuk rijden is. Nu zitten wij toch te twijfelen of we naar de Grand Canyon North Rim gaan, alleen weten we niet hoe we deze dag anders moeten inplannen. In de ochtend in Bryce Canyon? Direct door naar Page? ....etc.
Hoor graag jullie adviezen
Het is al weer even geleden dat ik in Yosemite geboekt heb (2016), maar ik herken wel het wisselen in beschikbaarheid van kamers.
Ik zou zsm de 2de nacht vastleggen. (Als je tenminste nog steeds kosteloos kan wijzigen zoals toen.)
En dan elke ochtend checken of er iets vrij gekomen is voor de eerste nacht. En eventueel ook nog wat beters voor de 2de. Het viel mij toen op dat op de vooral doordeweekse ochtenden er regelmatig weer wat vrij was.
Ik weet dat ik toen ook eerst 1 nacht en later 2 in Wawona stap voor stap heb kunnen om boeken naar 2 nachten in de vallei.
Ik zou zsm de 2de nacht vastleggen. (Als je tenminste nog steeds kosteloos kan wijzigen zoals toen.)
En dan elke ochtend checken of er iets vrij gekomen is voor de eerste nacht. En eventueel ook nog wat beters voor de 2de. Het viel mij toen op dat op de vooral doordeweekse ochtenden er regelmatig weer wat vrij was.
Ik weet dat ik toen ook eerst 1 nacht en later 2 in Wawona stap voor stap heb kunnen om boeken naar 2 nachten in de vallei.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je geen reservering voor de toegang hebt in Yosemite moet je wel in het park overnachten. Ik weet niet wanneer je er bent en of je nog kan reserveren? Het kon vanaf 23 maart.
Ik zou proberen om iets in de vallei te krijgen; vaak komt er wel iets vrij. Jammer dat je niet meteen iets hebt geboekt toen het nog vrij was, je kunt immers gratis annuleren.
Wawona kan voor de eerste nacht, maar voor de tweede nacht is het niet zo handig. Hoewel wij in 2019 ook van Wawona naar Lee Vining reden met nog twee wandelingen onderweg. Maar ik zou het wel boeken nu, en dan blijven kijken of er nog iets voor twee nachten vrij komt in de vallei.
Als je naar de index van onze reisverslagen gaat kun je de genoemde plaatsen opzoeken.
Kijk ook eens op www.nps.gov/deva en op www.ontdek-amerika.nl.
Op weg van Bryce naar Page kun je de wandeiling naar de Toadstool Hoodoo doen. Zie daarvoor en voor Bryce ons 2013-verslag. Een bezoek aan de Glen Canyon Dam is ook de moeite waard.
Marianne
Ik zou proberen om iets in de vallei te krijgen; vaak komt er wel iets vrij. Jammer dat je niet meteen iets hebt geboekt toen het nog vrij was, je kunt immers gratis annuleren.
Wawona kan voor de eerste nacht, maar voor de tweede nacht is het niet zo handig. Hoewel wij in 2019 ook van Wawona naar Lee Vining reden met nog twee wandelingen onderweg. Maar ik zou het wel boeken nu, en dan blijven kijken of er nog iets voor twee nachten vrij komt in de vallei.
Ik had je al naar onze verslagen verwezen, daar staan de nodige tips in. Wat voorbeelden: Bodie, Mono Lake (voor beide ligt Lee Vining wel beter dan Mammoth Lakes), Little Lakes Valley Loop, Ancient Bristlecone Pines Forest, Alabama Hills, en dan in Death valley de Sand Dunes, Devils Golfcourse, Badwater, Artist Palette, en zonsondergang bij Dantes View. De volgende dag zonsopkomst bij Zabriskie Point.
Als je naar de index van onze reisverslagen gaat kun je de genoemde plaatsen opzoeken.
Kijk ook eens op www.nps.gov/deva en op www.ontdek-amerika.nl.
Ik zou dag 12 nog grotendeels voor Zion gebruiken. Kijk bijvoorbeeld of je de Canyon Overlook Trail kunt doen (parkeren is lastig). Dan naar Bryce, met eventueel nog een stop bij Red Canyon. Rij in Bryce naar het eindpunt en doe de nodige viewpoints. Zeker bij zonsondergang bij de rim kijken. En dan de volgende ochtend een wandeling naar beneden zoals de combinatie van de Queens Garden en Navajo Loop.Seyst schreef: ↑30 mar 2022, 17:22Zoals eerder besproken staat op onze planning dat wij deze dag richting de Grand Canyon North Rim gaan en vanuit daar doorrijden naar Page. Wat jullie terecht aangaven is dat dit een behoorlijk stuk rijden is. Nu zitten wij toch te twijfelen of we naar de Grand Canyon North Rim gaan, alleen weten we niet hoe we deze dag anders moeten inplannen. In de ochtend in Bryce Canyon? Direct door naar Page? ....etc.
Op weg van Bryce naar Page kun je de wandeiling naar de Toadstool Hoodoo doen. Zie daarvoor en voor Bryce ons 2013-verslag. Een bezoek aan de Glen Canyon Dam is ook de moeite waard.
Marianne
Re: Reis Seyst: West-Amerika 21 dagen.
Verblijf
Afgelopen dinsdag hebben we onze definitieve reisdata's pas vast kunnen zetten waardoor we helaas niet in staat waren om iets te boeken. We hebben momenteel voor de eerste nacht geboekt in El Portal bij Yosemite View Lodge en tweede nacht in Wawona (zitten nog te twijfelen om dit om te boeken naar nog een nacht bij Yosemite View Lodge).
Voor de zekerheid hebben we een reservering gemaakt op de site van recreation.gov (juiste website?), kost ons maar 2 euro. We hebben de onderstaande reservering geplaatst (zie afbeelding). Als ik het goed lees heb ik aan één reservering voldoende, omdat het per auto is i.p.v. per persoon. Ook hebben wij maar één reservering nodig voor onze dagen, omdat hij voor drie aaneensluitende dagen geldig is.
Death Valley
De reden waarom ik benieuwd ben naar de adviezen voor de activiteiten in Death Valley is omdat we nog niet zeker zijn over waar we gaan overnachten. Ons idee was om in Mammoth Lakes te gaan overnachten, maar dit ligt nog niet vast. We hadden gezien dat, wat jij ook terecht aangeeft, Bodie en Mono Lake noordelijk t.o.v. Mammoth Lakes. Wanneer we dit bijvoorbeeld overslaan kunnen we ook in Big Pine overnachten, dan zitten we dichter bij Death Valley de volgende dag. Over wat voor ons de perfecte overnachting plaats is nog een twijfel.
Bryce Canyon - Page
Wanneer wij ervoor kiezen om dag 12 ook in Zion door te brengen hebben we dag 10 (vanaf Las Vegas), dag 11 en dag 12 in Zion. Is dit niet een beetje teveel van het goede? Heb hier zelf de eerste keer de wandeling naar de top van de berg gelopen.
Vanuit Springdale naar Bryce Canyon is het een kleine 2 uur rijden. Voor de activiteiten die jij beschrijft in Bryce Canyon zouden we naar onze schatting rond 13:00 vanuit Springdale naar Bryce Canyon moeten rijden? Dan zouden we alleen de ochtend van dag 12 in Zion hebben...Of klopt onze schatting niet?

Afgelopen dinsdag hebben we onze definitieve reisdata's pas vast kunnen zetten waardoor we helaas niet in staat waren om iets te boeken. We hebben momenteel voor de eerste nacht geboekt in El Portal bij Yosemite View Lodge en tweede nacht in Wawona (zitten nog te twijfelen om dit om te boeken naar nog een nacht bij Yosemite View Lodge).
Voor de zekerheid hebben we een reservering gemaakt op de site van recreation.gov (juiste website?), kost ons maar 2 euro. We hebben de onderstaande reservering geplaatst (zie afbeelding). Als ik het goed lees heb ik aan één reservering voldoende, omdat het per auto is i.p.v. per persoon. Ook hebben wij maar één reservering nodig voor onze dagen, omdat hij voor drie aaneensluitende dagen geldig is.
Death Valley
De reden waarom ik benieuwd ben naar de adviezen voor de activiteiten in Death Valley is omdat we nog niet zeker zijn over waar we gaan overnachten. Ons idee was om in Mammoth Lakes te gaan overnachten, maar dit ligt nog niet vast. We hadden gezien dat, wat jij ook terecht aangeeft, Bodie en Mono Lake noordelijk t.o.v. Mammoth Lakes. Wanneer we dit bijvoorbeeld overslaan kunnen we ook in Big Pine overnachten, dan zitten we dichter bij Death Valley de volgende dag. Over wat voor ons de perfecte overnachting plaats is nog een twijfel.
Bryce Canyon - Page
Wanneer wij ervoor kiezen om dag 12 ook in Zion door te brengen hebben we dag 10 (vanaf Las Vegas), dag 11 en dag 12 in Zion. Is dit niet een beetje teveel van het goede? Heb hier zelf de eerste keer de wandeling naar de top van de berg gelopen.
Vanuit Springdale naar Bryce Canyon is het een kleine 2 uur rijden. Voor de activiteiten die jij beschrijft in Bryce Canyon zouden we naar onze schatting rond 13:00 vanuit Springdale naar Bryce Canyon moeten rijden? Dan zouden we alleen de ochtend van dag 12 in Zion hebben...Of klopt onze schatting niet?

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als de reisdata niet vastliggen is het lastig natuurlijk, maar je kunt altijd iets annuleerbaars boeken, desnoods voor verschillende data.
De Yosemite Lodge ligt beter dan Wawona, zeker omdat het de tweede nacht betreft, dus als dat vrij is zou ik dat doen.
Goed dat je een reservering hebt, dat gaat inderdaad per auto.
Ik zou keizen voor Mammoth Lakes of Lee Vining en niet verder zuidelijk gaan zitten. Je zit dan wel dichter bij Death Valley, maar je houdt minder tijd over voor de Tioga Road, en voor eventueel nog een ochtend in Yosemite Valley.
wanner ben je er precies? Midden in de zomer is het in DV erg heet om veel te doen. Het is dan voldoende om aan het eind van de middag daar aan te komen. Ik ging bij mijn suggesties uit van een overnachting in Furnace creek. Dan heb je de iets koelere en mooiere uren in het park.
En de omgeving van de Tioga Road is juist in de zomer erg plezierig; rustiger en koeler dan de vallei.
Je hoeft dag 12 ook nog volledig voor Zion te gebruiken, maar ik wilde alleen maar aangeven dat je zeker die ochtend en eventueel het begin van de middag nog wel tijd hebt voor het park, met name voor de oostkant. Het is ook afhankelijk van wat je in Bryce wilt doen. Ook hier is het weer afhankelijk van wanneer je er bent en hoe laat de zon ondergaat. Voor de viewpoints heb je niet heel veel tijd nodig, je hoeft ook niet helemaal naar het eind te gaan. Om een uur of 4 aankomen in Bryce lijkt me dan vroeg genoeg.
De verdeling met 2 nachten Zion. 1 nacht Bryce en dan Page is heel gebruikelijk; je hebt dan echt niet te veel tijd zonder de North Rim.
In Zion Canyon is Observation Point mooi om te doen (bedoel je die?) maar kijk ook eens naar de Narrows, de Emerald Pools Trail, de Pa'rus Trail en de Watchman Trail. En bedenk dat het er erg druk is, de shuttlebussen zijn vaak vol zodat je wel eens op een volgende moet wachten.
Marianne
De Yosemite Lodge ligt beter dan Wawona, zeker omdat het de tweede nacht betreft, dus als dat vrij is zou ik dat doen.
Goed dat je een reservering hebt, dat gaat inderdaad per auto.
Ik zou keizen voor Mammoth Lakes of Lee Vining en niet verder zuidelijk gaan zitten. Je zit dan wel dichter bij Death Valley, maar je houdt minder tijd over voor de Tioga Road, en voor eventueel nog een ochtend in Yosemite Valley.
wanner ben je er precies? Midden in de zomer is het in DV erg heet om veel te doen. Het is dan voldoende om aan het eind van de middag daar aan te komen. Ik ging bij mijn suggesties uit van een overnachting in Furnace creek. Dan heb je de iets koelere en mooiere uren in het park.
En de omgeving van de Tioga Road is juist in de zomer erg plezierig; rustiger en koeler dan de vallei.
Je hoeft dag 12 ook nog volledig voor Zion te gebruiken, maar ik wilde alleen maar aangeven dat je zeker die ochtend en eventueel het begin van de middag nog wel tijd hebt voor het park, met name voor de oostkant. Het is ook afhankelijk van wat je in Bryce wilt doen. Ook hier is het weer afhankelijk van wanneer je er bent en hoe laat de zon ondergaat. Voor de viewpoints heb je niet heel veel tijd nodig, je hoeft ook niet helemaal naar het eind te gaan. Om een uur of 4 aankomen in Bryce lijkt me dan vroeg genoeg.
De verdeling met 2 nachten Zion. 1 nacht Bryce en dan Page is heel gebruikelijk; je hebt dan echt niet te veel tijd zonder de North Rim.
In Zion Canyon is Observation Point mooi om te doen (bedoel je die?) maar kijk ook eens naar de Narrows, de Emerald Pools Trail, de Pa'rus Trail en de Watchman Trail. En bedenk dat het er erg druk is, de shuttlebussen zijn vaak vol zodat je wel eens op een volgende moet wachten.
Marianne
Bedankt voor de tip, dan kiezen wij ervoor om twee nachten te verblijven in Yosemite View Lodge en met een reservering het park binnengaan.
Wij zijn middenin de zomer in Amerika (half juli tot half augustus ongeveer), voor de warmte zijn we ons al aan het voorbereiden haha. Hoe zou je ze de dag waarop de Tioga Road wordt gereden inplannen? In de ochtend nog een wandeling, of heb je onderweg nog leuke activiteiten/ wandelingen om te doen? Als ik het zo lees blijven we bij eerste optie om in Mammoth Lakes te overnachten. Wij overnachten in Death Valley bij The Ranch at Death Valley, dat is uit mijn hoofd Furnace Creek toch?
Observation Point bedoelde ik inderdaad. De eerste keer in Zion had ik maar één hele dag om te besteden en had ik niks voorbereid. De tijd dat wij in de parken zullen doorbrengen zullen het merendeel worden besteed aan actieve activiteiten (hoofdzakelijk wandeling), waarbij we vaak gaan voor de meest uitdagende (tips zijn welkom voor alle parken
)
Als het goed is hebben wij een shuttle bus bij ons hotel in Springdale, fingers crossed dat dit geen probleem oplevert.
Wij zijn middenin de zomer in Amerika (half juli tot half augustus ongeveer), voor de warmte zijn we ons al aan het voorbereiden haha. Hoe zou je ze de dag waarop de Tioga Road wordt gereden inplannen? In de ochtend nog een wandeling, of heb je onderweg nog leuke activiteiten/ wandelingen om te doen? Als ik het zo lees blijven we bij eerste optie om in Mammoth Lakes te overnachten. Wij overnachten in Death Valley bij The Ranch at Death Valley, dat is uit mijn hoofd Furnace Creek toch?
Observation Point bedoelde ik inderdaad. De eerste keer in Zion had ik maar één hele dag om te besteden en had ik niks voorbereid. De tijd dat wij in de parken zullen doorbrengen zullen het merendeel worden besteed aan actieve activiteiten (hoofdzakelijk wandeling), waarbij we vaak gaan voor de meest uitdagende (tips zijn welkom voor alle parken
Als het goed is hebben wij een shuttle bus bij ons hotel in Springdale, fingers crossed dat dit geen probleem oplevert.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is wat afhankelijk van wat je allemaal wilt doen inde vallei. Je kunt er meerdere wandelingen maken en je kunt ook eens kijken of er leuke rangeractiviteiten zijn. Of misschien kan er nog geraft worden - maar er is weinig sneeuw gevallen, dus de Merced River zal daarvoor in juli misschien niet meer hoog genoeg staan. Kijk ook eens op www.ontdek-amerika.nl en voor wandelingen op mijn wandelsite. Een erg leuke site is www.yosemitehikes.com.
Bij de ingang van het park krijg je een krantje met informatie. Die zal in juli ook online te vinden zijn. Voor die van vorig jaar juli/augustus zie hier.
Op weg naar Mammoth Lakes heb je ook verschillende wandelmogelijkheden. Je kunt er ook sequoia-groves bezoeken. Olmsted Point is een mooi uitzichtpunten.
Hieronder links naar onze verslagen voor dit stuk:
https://martinenmarianne2019.blogspot.c ... adows.html
https://martinenmarianne2019.blogspot.c ... ining.html
http://martinenmarianne2015.blogspot.co ... -juni.html
https://martinenmarianne2017.blogspot.c ... lakes.html
De shuttle in Springdale zal niet zo'n probleem zijn, maar met name die in het park is erg druk de laatste jaren.
Marianne
Bij de ingang van het park krijg je een krantje met informatie. Die zal in juli ook online te vinden zijn. Voor die van vorig jaar juli/augustus zie hier.
Op weg naar Mammoth Lakes heb je ook verschillende wandelmogelijkheden. Je kunt er ook sequoia-groves bezoeken. Olmsted Point is een mooi uitzichtpunten.
Hieronder links naar onze verslagen voor dit stuk:
https://martinenmarianne2019.blogspot.c ... adows.html
https://martinenmarianne2019.blogspot.c ... ining.html
http://martinenmarianne2015.blogspot.co ... -juni.html
https://martinenmarianne2017.blogspot.c ... lakes.html
De shuttle in Springdale zal niet zo'n probleem zijn, maar met name die in het park is erg druk de laatste jaren.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 06 apr 2022, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Ervaringen gevraagd:
Met behulp van jullie begint onze reis en planning aardig vorm te krijgen, alleen nu zitten we nog met een ding. Door eerdere berichten werden wij erop gewezen dat er voor Yosemite National Park een reservering moet worden gedaan om overdag binnen te komen. Nu zullen er ongetwijfeld nog andere parken zijn met vergelijkbare restricties, dus onze vraag aan jullie is: Zijn er voor de parken die wij bezoeken nog bijzonderen restricties of handige weetjes die wij moeten weten voordat we aan onze reis beginnen?
Voor de handigheid hierbij onze route/ parken:
aankomst
1. San Francisco
2. Monterey en omgeving
3. Yosemite en omgeving
4. Yosemite
5. Yosemite
6. Death Valley
7. Dead Valley en Las Vegas
8. Las Vegas
9. Zion National Park
10. Zion National Park
11. Bryce Canyon National Park
12. Omgeving tussen Bryce Canyon en Page
13. Lake Powel/ Horseband/ Antylope Canyon
14. Monument Valley
15. Grand Canyon South Rim
16. Grand Canyon South Rim
17. Los Angeles
18. Los Angeles
19. Los Angeles
Terugreis
Met behulp van jullie begint onze reis en planning aardig vorm te krijgen, alleen nu zitten we nog met een ding. Door eerdere berichten werden wij erop gewezen dat er voor Yosemite National Park een reservering moet worden gedaan om overdag binnen te komen. Nu zullen er ongetwijfeld nog andere parken zijn met vergelijkbare restricties, dus onze vraag aan jullie is: Zijn er voor de parken die wij bezoeken nog bijzonderen restricties of handige weetjes die wij moeten weten voordat we aan onze reis beginnen?
Voor de handigheid hierbij onze route/ parken:
aankomst
1. San Francisco
2. Monterey en omgeving
3. Yosemite en omgeving
4. Yosemite
5. Yosemite
6. Death Valley
7. Dead Valley en Las Vegas
8. Las Vegas
9. Zion National Park
10. Zion National Park
11. Bryce Canyon National Park
12. Omgeving tussen Bryce Canyon en Page
13. Lake Powel/ Horseband/ Antylope Canyon
14. Monument Valley
15. Grand Canyon South Rim
16. Grand Canyon South Rim
17. Los Angeles
18. Los Angeles
19. Los Angeles
Terugreis
Nee, buiten Yosemite zijn er vooralsnog geen restricties op jullie route.
Zion had vorig jaar een vergelijkbaar toegangssysteem als Yosemite dit jaar maar dat is niet opnieuw uitgerold.
Angels Landing in Zion is wel een loterij geworden waarop je via Recreation.gov in kunt schrijven mocht jullie die willen wandelen. Verder is het aan te raden om kaartjes te reserveren voor antelope canyon (in Page) als jullie die willen bezichtigen, ik lees dat ze kleinere groepen mee naar binnen nemen en alles snel volgeboekt is.
Zion had vorig jaar een vergelijkbaar toegangssysteem als Yosemite dit jaar maar dat is niet opnieuw uitgerold.
Angels Landing in Zion is wel een loterij geworden waarop je via Recreation.gov in kunt schrijven mocht jullie die willen wandelen. Verder is het aan te raden om kaartjes te reserveren voor antelope canyon (in Page) als jullie die willen bezichtigen, ik lees dat ze kleinere groepen mee naar binnen nemen en alles snel volgeboekt is.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je gaat niet overnachten tussen Yosemite en Death Valley? In je eerdere route stond er nog Mammoth Lakes. Ik zou dat ook zeker aanraden, anders wordt het niet alleen een lange rijdag maar mis je ook erg veel bezienswaardigheden onderweg.
Ik vind je route wat onduidelijk zo; schrijf het liever in de van/naar vorm. Je ziet nu niet wat de rijdagen zijn en waar je een volle dag hebt.
Je kent de verschillende NPS-sites? Die had je kunnen bekijken o antwoord op je vraag te krijgen.
Het is Horseshoe Bend. En Antelope Canyon.
Marianne
Ik vind je route wat onduidelijk zo; schrijf het liever in de van/naar vorm. Je ziet nu niet wat de rijdagen zijn en waar je een volle dag hebt.
Hou altijd de NPS-sites in de gaten; niet alleen voor mogelijke restricties, maar ook voor tijdelijke afsluitingen etc.
Je kent de verschillende NPS-sites? Die had je kunnen bekijken o antwoord op je vraag te krijgen.
Het is Horseshoe Bend. En Antelope Canyon.
Marianne
Oeps...De route is nog steeds hetzelfde, dus met de achtereenvolgende overnachting plaatsen ... -> El Portal -> Mammoth Lakes > Death Valley (Indian Village) -> Las Vegas -> ...Martin & Marianne schreef: ↑06 apr 2022, 20:24Je gaat niet overnachten tussen Yosemite en Death Valley? In je eerdere route stond er nog Mammoth Lakes. Ik zou dat ook zeker aanraden, anders wordt het niet alleen een lange rijdag maar mis je ook erg veel bezienswaardigheden onderweg.
Marianne
In mijn laatste post heb ik puur de National Parks en activiteiten per dag beschreven omdat de route zelf niet van belang leek voor mijn vraag.
De NPS-site heb ik wel doorgenomen, maar krijg al stressaanvallen al ik in de website openen met al die waarschuwingen en pop-ups. Vind het erg onoverzichtelijk om het duidelijk te krijgen. Ga de topic die @hemmie stuurde eens even doorspitten.
Inmiddels ingeschreven voor de loterij van Angeles Landing, hopen dat we worden uitgeloot. Antelope Canyon ziet er qua beschikbaarheid erg populair uit, die zullen we ook snel gaan reserveren.Brigit schreef: ↑06 apr 2022, 19:27Nee, buiten Yosemite zijn er vooralsnog geen restricties op jullie route.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht