Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021
Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021
Ik ben net getest bij Coronalab.eu. Negatief. Maar het certificaat die ze er bij geven heeft geen QR code. Dit betekend dat ik niet online can in-checken bij American Airlines want die willen dat je VeriFLY App gebruikt.
Dus als ik morgen ouderwets in-check dan hoort het toch nog allemaal goed te gaan?
Dus als ik morgen ouderwets in-check dan hoort het toch nog allemaal goed te gaan?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ik weet niet hoe het exact bij die veriFLY werkt. Alleen ervaring met KLM en dan voor wat andere bestemmingen dan de VS, maar het proces lijkt mij niet anders:
Normaal gesproken heb je die QR code helemaal niet nodig. Je upload namelijk je negatieve testuitslag en je vaccinbewijs in de app. Zodat je dit niet meer hoeft te laten zien bij de incheck op de airport en de gate. Die QR code gebruiken wij in NL alleen in de coronacheck app. De VS vraagt daar zelf niet om. Gewoon PDF'je van je negatieve testuitslag en vaccinbewijs is prima. Desnoods geprint. Kan ook ter plekke nog tijdens de incheck.
Ook kans dat ze het, ondanks dat je het al geupload hebt alsnog moet laten zien.
Normaal gesproken heb je die QR code helemaal niet nodig. Je upload namelijk je negatieve testuitslag en je vaccinbewijs in de app. Zodat je dit niet meer hoeft te laten zien bij de incheck op de airport en de gate. Die QR code gebruiken wij in NL alleen in de coronacheck app. De VS vraagt daar zelf niet om. Gewoon PDF'je van je negatieve testuitslag en vaccinbewijs is prima. Desnoods geprint. Kan ook ter plekke nog tijdens de incheck.
Ook kans dat ze het, ondanks dat je het al geupload hebt alsnog moet laten zien.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 08 mar 2022, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Kun je geen document meer uploaden met VeriFLY? Dat kon afgelopen december nog wel. Zo heb dat toen gedaan toen ik met BA naar Amerika vloog.
Wellicht dat eea veranderd is maar destijds kon ik kiezen tussen QR of uploaden. Mijn vaccinatiebewijs via QR gedaan, het reiscertificaat heb ik ge-upload.
Roland
Sorry ik zag later pas dat dit kon. Ik heb nu inderdaad een "manual review" gedaan in Verifly App en deze is inmiddels goedgekeurd dus dat is heel mooi. Ik had ook nog wat andere problemen met online in-checken (ik kan mijzelf niet selecteren of zo iets) dus ik was een beetje druk met het regelen van andere zaken.
Bedankt voor jullie hulp!
Ik laat wel weten of ik andere moeilijkheden tegenkom en wanneer ik succesvol bij mijn eindbestemming ben aangekomen.
Bedankt voor jullie hulp!
Ik laat wel weten of ik andere moeilijkheden tegenkom en wanneer ik succesvol bij mijn eindbestemming ben aangekomen.
Even korte update van mijn reis van AMS naar Miami en terug van afgelopen week.
Heenreis:
Niks geupload in app, werkte niet.
Op luchthaven AMS controle gehad van: Papieren vaccinatiebewijs, testresultaat (werd maar half naar gekeken), USA attestation (niet bekeken, op stapel gegooid)
Terugreis:
Geen controle vaccinatie.
Testresultaat wel bekeken, maar halve bak. Heb heen en terug getest via Toegangsbewijs.nu . Als ik zelf op een screenshot de datum had aangepast op mijn computer was het ook goed geweest
Gezondheidsverklaring nergens iemand om gevraagd.
Heenreis:
Niks geupload in app, werkte niet.
Op luchthaven AMS controle gehad van: Papieren vaccinatiebewijs, testresultaat (werd maar half naar gekeken), USA attestation (niet bekeken, op stapel gegooid)
Terugreis:
Geen controle vaccinatie.
Testresultaat wel bekeken, maar halve bak. Heb heen en terug getest via Toegangsbewijs.nu . Als ik zelf op een screenshot de datum had aangepast op mijn computer was het ook goed geweest

Gezondheidsverklaring nergens iemand om gevraagd.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
vraagje: wij zitten nu in San Francisco en vliegen morgen terug naar Nederland toe met een overstap in Dallas. Vlucht van SFO naar Dallas vertrekt om 11.34 uur. Thuis tweet testen via toegangsbewijs.nu gekocht en net braaf bij de target op de parkeerplaats de test gedaan. Certificaat binnen enkele minuten binnen. Proberen nu te uploaden in de verifly app en ze worden geweigerd, want meer dan 24 uur voor de vlucht. verifly gaat dus uit van tijdstip tweede vlucht. Ik was uitgegaan van inchecken in San Francisco omdat we daar ook bagage etc doorlabelen naar Nederland. Nu moet ik halsoverkop nog een nieuwe test zien te regelen. Wat een gedoe zeg..... We hadden zo graag een rustige laatste dag willen hebben omdat we vandaag geen gestress wilden. Nu alsnog stress helaas en kijken waar we wellicht gratis kunnen testen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Is het inmiddels al gelukt? Anders misschien dit mogelijk met een zelf gekochte Flowflex test van een drogist (of je hebt hopelijk nog reserve bij):
https://www.azova.com/testing/flowflex/
https://www.azova.com/testing/flowflex/
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Test voor reis USA
Test voor eerste vlucht mag max. 1 dag op voorhand, maar tot hoeveel uur voor vertrek mag je een test laten doen ?
Wil deze test op luchthaven laten doen, 3 uur voor vertrek vlucht.
Is dit toegelaten ?
Wil deze test op luchthaven laten doen, 3 uur voor vertrek vlucht.
Is dit toegelaten ?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Is dat American Airlines?Proberen nu te uploaden in de verifly app en ze worden geweigerd, want meer dan 24 uur voor de vlucht. verifly gaat dus uit van tijdstip tweede vlucht. Ik was uitgegaan van inchecken in San Francisco omdat we daar ook bagage etc doorlabelen naar Nederland.
Ik ben vrijdag van Phoenix via Atlanta naar Amsterdam gevlogen en heb de test 21u voor mijn vlucht uit Phoenix gedaan. Resultaat geupload naar Delta en binnen half uurtje was alles goed gekeurd, ookal zou mijn vlucht uit Atlanta pas 28u na de test zijn. Volgens de overheid.nl pagina's gaat het tellertje lopen vanaf de eerste vlucht van je hele reis want er zitten wat vragen tussen over overstappen en lengte ervan.
Volgens mij is dat dan een foutje in die verifly app, maar daar heb je niets aan nu. Hoop dat je het nog geregeld krijgt, en zo niet, dan zou ik het gewoon op het vliegveld aankaarten dat wat die app zegt, niet klopt.
Dat is niet zoals het zou moeten gaan (tenzij je 2 losse vluchten hebt en ze die eerste vlucht dus niet zien, maar dat neem ik niet aan). Ik zou gewoon met alle papieren naar het vliegveld gaan en daar bij het inchecken alles laten controleren.
Weet je overigens zeker dat de juiste tijd op de uitslag staat, en daar de fout niet zit?
Weet je overigens zeker dat de juiste tijd op de uitslag staat, en daar de fout niet zit?
Terug in Texas!
Re: Test voor reis USA
Je mag hem zo laat doen als je wil, maar je kunt pas inchecken als je de uitslag hebt. Je zult dus zelf moeten bepalen of je dat nog redt als je pas laat gaat testen.
Terug in Texas!
-
- Amerika-newbie
Dank u wel voor je antwoord.
Bedoel je met inchecken ook online inchecken (mogelijk 24h op voorhand)?
Of bedoel je inchecken op luchthaven zelf (afgeven bagage)?
Bedoel je met inchecken ook online inchecken (mogelijk 24h op voorhand)?
Of bedoel je inchecken op luchthaven zelf (afgeven bagage)?
Laatst gewijzigd door markro op 10 mar 2022, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht quoten is niet nodig, is verwijderd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht quoten is niet nodig, is verwijderd.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 57
Het lijkt me erg krap worden. Als die uitslag op zich laat wachten, ben je te laat om in te kunnen checken. Zou zelf t risico niet lopen en juist de dag ervoor testen, dan weet je ook waar je aan toe bent vóór je op Schiphol staat.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Het lijkt erop dat de regels omtrent Corona 23-03 allemaal geschrapt worden.
Goed nieuws testen op de terugweg lijkt niet meer nodig.
Testen voor toegang is dan niet meer nodig maar ook niet meer beschikbaar. Ben benieuwd hoeveel testbedrijven er overblijven die reiscertificaten aanbieden. Zolang Amerika dat nog wist kan dat wel een duur dingetje gaan worden.
Goed nieuws testen op de terugweg lijkt niet meer nodig.
Testen voor toegang is dan niet meer nodig maar ook niet meer beschikbaar. Ben benieuwd hoeveel testbedrijven er overblijven die reiscertificaten aanbieden. Zolang Amerika dat nog wist kan dat wel een duur dingetje gaan worden.
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik lees het nu ook net!
Mooi dat dit straks niet meer hoeft, weer een zorg minder om straks de VS uit te komen en hoef ik in ieder geval niet meer moeilijk te doen op de laatste dag!
Of het duurder gaat worden is nog maar de vraag natuurlijk, veel van dit soort bedrijven hebben een voorraad die nu langzamer op gaat omdat je straks bijna niet meer hoeft te testen in NL. Kan dus zelfs zijn dat ze goedkoper worden (vraag --> Aanbod regel).
Mooi dat dit straks niet meer hoeft, weer een zorg minder om straks de VS uit te komen en hoef ik in ieder geval niet meer moeilijk te doen op de laatste dag!

Of het duurder gaat worden is nog maar de vraag natuurlijk, veel van dit soort bedrijven hebben een voorraad die nu langzamer op gaat omdat je straks bijna niet meer hoeft te testen in NL. Kan dus zelfs zijn dat ze goedkoper worden (vraag --> Aanbod regel).
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wij vliegen dinsdag terug van Miami naar Amsterdam.
Is het dan nodig om onze negatieve corona test uitgeprint bij ons te hebben? Of is pdf op mijn telefoon ook ok?
Of kan ik de negatieve testuitslag bij klm voor de terugreis ook uploaden?
Is het dan nodig om onze negatieve corona test uitgeprint bij ons te hebben? Of is pdf op mijn telefoon ook ok?
Of kan ik de negatieve testuitslag bij klm voor de terugreis ook uploaden?
-
- Amerikafan
Je kunt (en moet waarschijnlijk) de test uploaden. Pdf op je telefoon bewaren, evt andere documenten ook.
Ik ben 4 weken geleden teruggevlogen en dat ging prima zo. Bij een overstap werd onze vlucht gewijzigd vanwege vertraging en moest ik bij de balie alles opnieuw laten zien.
Ik ben 4 weken geleden teruggevlogen en dat ging prima zo. Bij een overstap werd onze vlucht gewijzigd vanwege vertraging en moest ik bij de balie alles opnieuw laten zien.
Hey iedereen,
Ik heb laatst gepost dat mijn test van healthcheckcenter negatief was 2 dagen nadat ik positief ben getest via de GGD. Nu had ik donderdag 2 zelf testen gedaan waar ze allebei positief waren. Vandaag voor de zekerheid weer naar healthcheckcenter gegaan en weer negatief. Thuis daarna zelf test gedaan en heel licht staat er een tweede streepje, dus in principe weer positief.
Wat moet ik nou vertrouwen? Moet ik naar een andere plek gaan om te testen om te zien of ik daar ook negatief tests of?
Ik vind het zo vreemd dat de zelf testen positief blijven, maar als hun testen ik negatief ben, terwijl het dezelfde testen zijn.
Ik heb laatst gepost dat mijn test van healthcheckcenter negatief was 2 dagen nadat ik positief ben getest via de GGD. Nu had ik donderdag 2 zelf testen gedaan waar ze allebei positief waren. Vandaag voor de zekerheid weer naar healthcheckcenter gegaan en weer negatief. Thuis daarna zelf test gedaan en heel licht staat er een tweede streepje, dus in principe weer positief.
Wat moet ik nou vertrouwen? Moet ik naar een andere plek gaan om te testen om te zien of ik daar ook negatief tests of?
Ik vind het zo vreemd dat de zelf testen positief blijven, maar als hun testen ik negatief ben, terwijl het dezelfde testen zijn.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Je gaat toch pas in mei?, wat heeft het nu voor zin dat je al die testen aan het doen bent, het is zeer aannemelijk dat het volgende maand bij elke test negatief is.
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ja en als je morgen naar de supermarkt gaat en de verkeerde achter je kucht in jouw richting.....
Kunt beter goed uitzoeken wat je moet doen voor het geval dat, en niet nu testen gaan doen die over een maand (of 2) niet meer relevant zijn.
Kunt beter goed uitzoeken wat je moet doen voor het geval dat, en niet nu testen gaan doen die over een maand (of 2) niet meer relevant zijn.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 2138 Weergaves
-
Laatste bericht door Denise131
-
- 6 Reacties