Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Sequoia en Kings Canyon of Redwood NP.
Sequoia en Kings Canyon of Redwood NP.
Hallo,
Wij gaan deze zomer als alles goed is weer naar Amerika.
Nu moet ik kiezen tussen Sequoia en Kings Canyon of Redwood Np.
Waar gaat jullie voorkeur naar uit? We starten in Seattle en eindigen in Las Vegas.
De route staat nog niet vast.
Bedankt, Anka.
Wij gaan deze zomer als alles goed is weer naar Amerika.
Nu moet ik kiezen tussen Sequoia en Kings Canyon of Redwood Np.
Waar gaat jullie voorkeur naar uit? We starten in Seattle en eindigen in Las Vegas.
De route staat nog niet vast.
Bedankt, Anka.
Re: Sequoia en Kings canyon of redwood np
oei, moeilijke
Ze zijn natuurlijk allemaal prachtig.
Het is al een tijdje geleden maar het Redwood NP herinner ik me vooral door de sprookjesachtige sfeer. We wandelden daar heel vroeg terwijl de zon door kwam en er nog wat mist hing. En ja we liepen daar helemaal alleen. Wat ik zeg, wat jaartjes geleden.
Dus de omstandigheden waren ideaal en hebben daarom een extra positieve indruk nagelaten.
Maar de andere parken zijn ook zondermeer de moeite waard.
Ze zijn natuurlijk allemaal prachtig.
Het is al een tijdje geleden maar het Redwood NP herinner ik me vooral door de sprookjesachtige sfeer. We wandelden daar heel vroeg terwijl de zon door kwam en er nog wat mist hing. En ja we liepen daar helemaal alleen. Wat ik zeg, wat jaartjes geleden.
Dus de omstandigheden waren ideaal en hebben daarom een extra positieve indruk nagelaten.
Maar de andere parken zijn ook zondermeer de moeite waard.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Sequoia en Kings canyon of redwood np
Lastig inderdaad. Ze zijn niet goed te vergelijken, maar allebei de moeite waard. Kun je ze niet allebei meenemen? Als je vanuit Seattle de kust meeneemt kun je door Redwoods NP en de verschillende Stateparks rijden. Dat hoeft dan niet heel veel tijd te kosten. Zie bijvoorbeeld ons 2015-verslag daarvoor (vanaf Crescent City).
Sequoia en Kings Canyon is heel anders, de parken liggen in de bergen, de bomen zijn er groter (niet langer maar wel dikker en daarom indrukwekkender) en je hebt ook het mooie deel bij Cedar Grove in Kings Canyon. Zie daarvoor ons 2013-verslag.
Ook leuk ter voorbereiding is deze site: www.redwoodhikes.com.
Verder is het ook wel afhankelijk van wat je nog meer gaat bezoeken. Ga je bijvoorbeeld ook naar Yosemite? Daar staan ook giant sequoia's dus als het je alleen daarom gaat kun je die ook in Yosemite zien.
Marianne
Sequoia en Kings Canyon is heel anders, de parken liggen in de bergen, de bomen zijn er groter (niet langer maar wel dikker en daarom indrukwekkender) en je hebt ook het mooie deel bij Cedar Grove in Kings Canyon. Zie daarvoor ons 2013-verslag.
Ook leuk ter voorbereiding is deze site: www.redwoodhikes.com.
Verder is het ook wel afhankelijk van wat je nog meer gaat bezoeken. Ga je bijvoorbeeld ook naar Yosemite? Daar staan ook giant sequoia's dus als het je alleen daarom gaat kun je die ook in Yosemite zien.
Marianne
Re: Sequoia en Kings Canyon of Redwood NP.
Marianne,
Je verslagen heb ik al veel aan gehad bij voorgaande reizen. Bedankt daarvoor.
We gaan niet naar Yosemite NP. Daar zijn we al geweest. Prachtig park maar wel ontzettend druk.
Ik denk dat ik toch ga proberen om ze alle twee in de route te zetten en Painted Hill te laten vallen, zal er wel mooi zijn wat ik zie op foto's maar we zijn er maar een dag. Ligt ver uit de richting en weinig accommodatie en dan naar Redwood NP te gaan.
Je verslagen heb ik al veel aan gehad bij voorgaande reizen. Bedankt daarvoor.
We gaan niet naar Yosemite NP. Daar zijn we al geweest. Prachtig park maar wel ontzettend druk.
Ik denk dat ik toch ga proberen om ze alle twee in de route te zetten en Painted Hill te laten vallen, zal er wel mooi zijn wat ik zie op foto's maar we zijn er maar een dag. Ligt ver uit de richting en weinig accommodatie en dan naar Redwood NP te gaan.
Oei, The Painted Hills zijn anders ook wel erg mooi
Keuzes, keuzes...
Uiteraard allemaal volledig afhankelijk van hoe je route is e.e.a. past.
Uiteraard allemaal volledig afhankelijk van hoe je route is e.e.a. past.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
De Painted Hills overslaan om een paar bomen te zien
Giant Sequoia's kun je zelfs in Nederland zien (al zijn ze dan nog niet zo heel groot).
Het mooie van dit soort keuzes is dat je eigenlijk niets fout kunt doen. Wat je ook kiest, je gaat iets moois zien.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Het mooie van dit soort keuzes is dat je eigenlijk niets fout kunt doen. Wat je ook kiest, je gaat iets moois zien.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zoals Ronald Reagen al zei: A tree's a tree. How many more do you need to look at? (als verklaring waarom hij tegen uitbreiding van het Redwood NP was).
Ik nek dat het niet gek is als je eens je route plaatst, dan is het wat makkelijker meedenken. Misschien is er meer mogelijk, misschien juist niet.
voor een park als Sequoia heb je bijvoorbeeld (veel) meer tijd nodig dan voor een bezoek aan de Painted Hills.
Marianne
Ik nek dat het niet gek is als je eens je route plaatst, dan is het wat makkelijker meedenken. Misschien is er meer mogelijk, misschien juist niet.
voor een park als Sequoia heb je bijvoorbeeld (veel) meer tijd nodig dan voor een bezoek aan de Painted Hills.
Marianne
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Tja het is lastig om keuzes te maken uit iets wat beiden de moeite waard is. Wij vonden Sequoia een prachtig park en heerlijk rustig toen wij er waren.
Voor Kings Canyon hadden we helaas geen tijd meer. Als het beter op de route ligt en je er niet lang voor om hoeft te rijden zou ik dat kiezen.
Voor Kings Canyon hadden we helaas geen tijd meer. Als het beter op de route ligt en je er niet lang voor om hoeft te rijden zou ik dat kiezen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
ik zet het schema even in een ander topic: zuidwesten reisschema's en routeplanning.Martin & Marianne schreef: ↑11 mar 2022, 20:29Ik nek dat het niet gek is als je eens je route plaatst, dan is het wat makkelijker meedenken. Misschien is er meer mogelijk, misschien juist niet.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 4445 Weergaves
-
Laatste bericht door Bauke
-
- 1 Reacties