Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis goofy76: 1e keer Westkust
Reis goofy76: 1e keer Westkust
Hallo mede forummers.
Wij zijn totale rookies als het gaat om de Westkust, dus alle adviezen zijn van harte welkom.
Wij hebben een reis uitgestippeld maar nog niets vast gelegd (althans wel de vlucht). Ik weet ook niet of dit uberhaupt wel handig is.
Als we een rondreis in het Zuidoosten maakte hebben we nooit een accomodatie vast gelegd omdat er over het algemeen
altijd genoeg keuze was.
Onze route (op of aanmerkingen zijn altijd welkom)
Amsterdam - San Francisco (deze hebben we dus al wel vast gelegd)
San Francisco
Yosemite N.P.
via Fresno naar King Canyon
Sequoia N.P
Ridgecrest
Death Vlley
Las Vegas
Zion N.P.
Page (Antelope Canyon)
Grad Canyon
Sedona
Tucson (via Apache Trail)
San Diego
Los Angeles
Sante Barbara
San Simeon
Montery
San Francisco
Voor deze rondreis trekken we drie weken uit. We willen redelijk wat parken aandoen, maar blijven niet in ieder park lang hangen. Sommige plaatsen zoals bijv. Death Valley willen we dus bezoeken maar denk dat we dit na een tijdje vrij snel gezien hebben.
Zoals gezegd hebben we alleen nog de vliegtickets geboekt.
We hebben ook gekeken voor een auto deze periode (16-07 t/m 06-08) maar wat valt dit tegen zeg. Ik wist dat de prijzen aan de westkust duurder waren en dat COVID-19 en vraag/aanbod ook mee speelt maar als ik nu kijk ben ik via usareisen.de nu zo'n kleine 3000 euro kwijt voor een suv....
Zoek ik helemaal verkeerd?? Ben nog aan het inlezen op het forum..
Hoor/Lees graag jullie op en/of aanmerkingen.
bedankt alvast
Wij zijn totale rookies als het gaat om de Westkust, dus alle adviezen zijn van harte welkom.
Wij hebben een reis uitgestippeld maar nog niets vast gelegd (althans wel de vlucht). Ik weet ook niet of dit uberhaupt wel handig is.
Als we een rondreis in het Zuidoosten maakte hebben we nooit een accomodatie vast gelegd omdat er over het algemeen
altijd genoeg keuze was.
Onze route (op of aanmerkingen zijn altijd welkom)
Amsterdam - San Francisco (deze hebben we dus al wel vast gelegd)
San Francisco
Yosemite N.P.
via Fresno naar King Canyon
Sequoia N.P
Ridgecrest
Death Vlley
Las Vegas
Zion N.P.
Page (Antelope Canyon)
Grad Canyon
Sedona
Tucson (via Apache Trail)
San Diego
Los Angeles
Sante Barbara
San Simeon
Montery
San Francisco
Voor deze rondreis trekken we drie weken uit. We willen redelijk wat parken aandoen, maar blijven niet in ieder park lang hangen. Sommige plaatsen zoals bijv. Death Valley willen we dus bezoeken maar denk dat we dit na een tijdje vrij snel gezien hebben.
Zoals gezegd hebben we alleen nog de vliegtickets geboekt.
We hebben ook gekeken voor een auto deze periode (16-07 t/m 06-08) maar wat valt dit tegen zeg. Ik wist dat de prijzen aan de westkust duurder waren en dat COVID-19 en vraag/aanbod ook mee speelt maar als ik nu kijk ben ik via usareisen.de nu zo'n kleine 3000 euro kwijt voor een suv....
Zoek ik helemaal verkeerd?? Ben nog aan het inlezen op het forum..
Hoor/Lees graag jullie op en/of aanmerkingen.
bedankt alvast
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: 1e keer Westkust
Als ik naar je data kijk tel ik 21 dagen, maar in je route zie ik minder dagen. Zijn het de overnachtingslocaties die je nu hebt genoemd? Schrijf de route eens per dag uit, en doe het dan in de van-naar vorm. Op die manier zie je wat de reisdagen zijn en waar je een volle dag hebt. Het lijkt me nogal ambitieus voor 21 dagen.
Heb je al eens naar de voorbeeldroute gekeken? Even ter informatie: de Apache Trail is niet meer open voor zover ik weet.
Over autohuur kun je heel veel vinden in het vervoer-subforum.
En ja, accommodatie vastleggen is echt een must in het zuidwesten.
Marianne
Heb je al eens naar de voorbeeldroute gekeken? Even ter informatie: de Apache Trail is niet meer open voor zover ik weet.
Over autohuur kun je heel veel vinden in het vervoer-subforum.
En ja, accommodatie vastleggen is echt een must in het zuidwesten.
Marianne
Hallo Marianne
We gaan inderdaad 3 weken naar de westkust. Dus we zullen inderdaad op sommige plaatsen meerdere dagen blijven hangen, maar hebben zoals gezegd nog geen vast plan. De plaatsen hebben we een beetje afgekeken van diverse andere routes (zo hebben we dus deze volgorde bedacht)
Bedankt voor je tip over het vast leggen
We gaan inderdaad 3 weken naar de westkust. Dus we zullen inderdaad op sommige plaatsen meerdere dagen blijven hangen, maar hebben zoals gezegd nog geen vast plan. De plaatsen hebben we een beetje afgekeken van diverse andere routes (zo hebben we dus deze volgorde bedacht)
Bedankt voor je tip over het vast leggen
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk toch eens naar de voorbeeldroute (zie hier). Die gaat ook uit van 21 dagen, maar dan zonder Tucson, San Diego en Sequoia. Daar heb je naar mijn idee echt geen tijd voor in 21 dagen; voor het standaardrondje is 21 dagen wel het minimum.
In de voorbeeldroute staat nog wel Bryce, die heb jij niet meegenomen. Ik zou daar echter wel een bezoek aan brengen.
Marianne
In de voorbeeldroute staat nog wel Bryce, die heb jij niet meegenomen. Ik zou daar echter wel een bezoek aan brengen.
Marianne
Re: Reis goofy76: 1e keer Westkust
Welkom!
Wat Marianne bedoelt is, Zet je reis zo eens neer:
Dag 1 Amsterdam - San Fran
Dag 2 San Fran - Yosemite
Dag 3 Yosemite - Fresno - King Canyon
Dag 4 King Canyon - Sequoia
Dag 5 Sequoia - Ridgecrest
Dag 6 Ridgecrest - Death Valley
Dag 7 Death Valley - Las vegas
Dag 8 Las vegas
....
Ect.. Zo kunnen wij beter zien waar en hoelang jullie ergens zijn en is het geven van tips ook makkelijker en krijg je waarschijnlijk meer antwoorden.
Misschien ook handig om erbij te vermelden of je met volwassenen ga of kinderen en waar jullie interesses liggen, Willen jullie alles vanuit de auto gaan zien of juist lekker gaan wandelen enzovoorts.
Wat Marianne bedoelt is, Zet je reis zo eens neer:
Dag 1 Amsterdam - San Fran
Dag 2 San Fran - Yosemite
Dag 3 Yosemite - Fresno - King Canyon
Dag 4 King Canyon - Sequoia
Dag 5 Sequoia - Ridgecrest
Dag 6 Ridgecrest - Death Valley
Dag 7 Death Valley - Las vegas
Dag 8 Las vegas
....
Ect.. Zo kunnen wij beter zien waar en hoelang jullie ergens zijn en is het geven van tips ook makkelijker en krijg je waarschijnlijk meer antwoorden.
Misschien ook handig om erbij te vermelden of je met volwassenen ga of kinderen en waar jullie interesses liggen, Willen jullie alles vanuit de auto gaan zien of juist lekker gaan wandelen enzovoorts.
-
- Amerika-ontdekker
Oke heb het een beetje aangepast en uitgeschreven.
We vliegen dus op San Francisco
Dag 1 Amsterdam naarSan Francisco
Dag 2 San Francisco naar Yosemite
Dag 3 Yosemite
Dag 4 Yosemite via Dearh Valley naar Las Vegas
Dag 5 Las Vegas
Dag 6 Las Vegas naar Zion N.P.
Dag 7 Zion N.P. naar Page
Dag 8 Page naar Grand Canyon
Dag 9 Grand Canyon
Dag 10 Grand Canyon naar Parker
Dag 11 Parker naar Los Angeles
Dag 12 Los Angeles
Dag 13 Los Angeles
Dag 14 Los Angeles naar Santa Barbara
DAG 15 Santa Barbara naar Monterey
Dag 16 Monterey naar San Francisco
Dag 17 San Francisco
Dag 18 San Francisco
Dag 19 San Francisco
Dag 20 San Francisco
Dag 21 San Francisco naar Orlando
We gaan met ons gezin, 2 volwassenen en 2 meiden 18 en 15 jaar oud.
We snappen dat het best veel is in best weinig dagen, maar willen toch eens kijken hoe de westkust bevalt. We zullen smorgens vroeg meestal vertrekken naar de volgende locatie zodat we op tijd aankomen in de parken en daar nog wat kunnen wandelen.
We vliegen dus op San Francisco
Dag 1 Amsterdam naarSan Francisco
Dag 2 San Francisco naar Yosemite
Dag 3 Yosemite
Dag 4 Yosemite via Dearh Valley naar Las Vegas
Dag 5 Las Vegas
Dag 6 Las Vegas naar Zion N.P.
Dag 7 Zion N.P. naar Page
Dag 8 Page naar Grand Canyon
Dag 9 Grand Canyon
Dag 10 Grand Canyon naar Parker
Dag 11 Parker naar Los Angeles
Dag 12 Los Angeles
Dag 13 Los Angeles
Dag 14 Los Angeles naar Santa Barbara
DAG 15 Santa Barbara naar Monterey
Dag 16 Monterey naar San Francisco
Dag 17 San Francisco
Dag 18 San Francisco
Dag 19 San Francisco
Dag 20 San Francisco
Dag 21 San Francisco naar Orlando
We gaan met ons gezin, 2 volwassenen en 2 meiden 18 en 15 jaar oud.
We snappen dat het best veel is in best weinig dagen, maar willen toch eens kijken hoe de westkust bevalt. We zullen smorgens vroeg meestal vertrekken naar de volgende locatie zodat we op tijd aankomen in de parken en daar nog wat kunnen wandelen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind het wat onevenwichtig. Voor de rit van Yosemite naar Las Vegas trek je heel weinig tijd uit, en voor de Grand Canyon en vooral voor SF weer erg veel. Voor Zion is geen tijd en Bryce sla je over.
Heb je naar de voorbeeldroute gekeken? Die wil je niet volgen?
Heb je al uitgezocht waar je in Yosemite wilt overnachten? En heb je naar de reistijd van Yosemite naar Las Vegas gekeken? Wij doen altijd twee tussenstops op dat traject. Kijk bijvoorbeeld eens in ons 2006 en 2017 verslag voor dat stuk.
Je weet dat je voor Yosemite moet reserveren om het park binnen te komen? Zie daarvoor www.nps.gov/yose. Als je in het par overnacht heb je geen toegangsreservering nodig.
Marianne
Heb je naar de voorbeeldroute gekeken? Die wil je niet volgen?
Heb je al uitgezocht waar je in Yosemite wilt overnachten? En heb je naar de reistijd van Yosemite naar Las Vegas gekeken? Wij doen altijd twee tussenstops op dat traject. Kijk bijvoorbeeld eens in ons 2006 en 2017 verslag voor dat stuk.
Je weet dat je voor Yosemite moet reserveren om het park binnen te komen? Zie daarvoor www.nps.gov/yose. Als je in het par overnacht heb je geen toegangsreservering nodig.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
De rit van Yosemite naar Vegas is volgens mij zo'n 550 a 600 km dus dat lijkt mij prima te doen. Aangezien we maar 3 weken hebben zullen we toch keuzes moeten maken en kunnen we dus inderdaad niet alles bekijken. Zoals ik al zei willen wij kijken of de Westkust ons ook bevalt.
Mocht dit het geval zijn dan zullen we waarschijnlijk wel vaker deze kant op gaan en dan misschien ook wel wat langer.
We slaan inderdaad Bryce over. Over Zion twijfelen we nog, mogelijk dat we we deze toch mee pakken voor Page, dan zou er waarschijnlijk een dag van SF of LA vervallen.
Yosemite hebben we gekeken maar zat al heel veel vol dus overnachten we in Mammoth Lakes.We hebben gezien dat je moet reserveren, maar helaas kan dit nu nog niet, dus moeten nog even wachten en dan duimen.
Mocht dit het geval zijn dan zullen we waarschijnlijk wel vaker deze kant op gaan en dan misschien ook wel wat langer.
We slaan inderdaad Bryce over. Over Zion twijfelen we nog, mogelijk dat we we deze toch mee pakken voor Page, dan zou er waarschijnlijk een dag van SF of LA vervallen.
Yosemite hebben we gekeken maar zat al heel veel vol dus overnachten we in Mammoth Lakes.We hebben gezien dat je moet reserveren, maar helaas kan dit nu nog niet, dus moeten nog even wachten en dan duimen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Van Mammoth Lakes naar Las Vegas kan wel in 1 dag maar dat geeft je gern tijd voor bijvoorbeeld Bodie, Mono Lake, Alabama Hills en de bezienswaardigheden in Death Valley. Wil je in 1 dag van San Francisco naar Mammoth Lakes rijden? En wanneer wil je dan Yosemite bezoeken?
En wat zijn de plannen in San Francisco? Daar kun je in 1 of 2 dagen al heel veel zien.
En waarom 2 nachten Grand Canyon, wat zijn je plannen daar?
Marianne
En wat zijn de plannen in San Francisco? Daar kun je in 1 of 2 dagen al heel veel zien.
En waarom 2 nachten Grand Canyon, wat zijn je plannen daar?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
vanuit ons hotel in SF is het 529 km naar Mammoth dus ook dit valt best wel mee.Er zitten een paar dagen met veel km bij, maar dat vinden wij niet erg. We hebben zoals in het overzicht staat dag 3 volledig vrij voor Yosemite.In San Francisco willen wij diverse musea bezoeken, cable car, alcatraz, golden gate tour en nog wat andere dingen. Het is voor ons een combinatie tussen steden en natuur en dus niet alleen maar de parken.
Grand Canyon hebben we nog geen invulling voor, wellicht wandelen, tour oid.
Grand Canyon hebben we nog geen invulling voor, wellicht wandelen, tour oid.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je twee nachten in Mammoth Lakes? En welke delen van Yosemite wil je dan bezoeken? Vanuit Mammoth Lakes is de vallei of de Mariposa Grove veel te ver.
Maar ik begrijp dat alles al vast staat?
Marianne
Maar ik begrijp dat alles al vast staat?
Marianne
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik ben het met Marianne eens dat het nogal onevenwichtig is. Je wilt een combinatie van steden en parken, maar je bezoeken aan de parken zijn wel heel erg kort. De National Parks, en met name Yosemite, zijn enorm groot, en daar moet je echt de tijd voor nemen. Ik raad je aan om je wat meer te verdiepen in de parken die je gaat bezoeken, wat je daar wilt zien en doen, en wat de reistijden binnen de parken zijn. Jullie gaan in het hoogseizoen, dus houdt rekening met veel drukte, problemen met parkeren, etc.
Omdat je in het hoogseizoen gaat, moet je echt je accomodaties vastleggen. Daar ontkom je in deze regio in die tijd van het jaar echt niet aan.
Ik vind je tijd in SF wel erg lang vergeleken met de rest van de reis.
Omdat je in het hoogseizoen gaat, moet je echt je accomodaties vastleggen. Daar ontkom je in deze regio in die tijd van het jaar echt niet aan.
Ik vind je tijd in SF wel erg lang vergeleken met de rest van de reis.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Je beslist natuurlijk zelf of je wat met de adviezen die je krijgt doet. Ik denk nl. ook dat de keuze over de verdeling van de route al min of meer vaststaat. Ieder zijn ding natuurlijk.
Toch nog even een opmerking over de Grand Canyon. Het is al eerder gezegd dat de tijd die je daarvoor uittrekt in contrast staat met andere parken terwijl je in de GC in verhouding aan 1 nacht voldoende hebt. De uitzichtpunten heb je sowieso in een halve dag wel gezien. De 1ste keer is het "whow" maar na een tijdje lijken ze toch veel op elkaar.
Persoonlijk zou ik die extra dag gebruiken voor Zion NP. Dit is een groot park en heel afwisselend. Met een gezin is het bijv. heel leuk om de Riverside Walk te doen in combinatie met de Narrows waardoor je een stukje door de rivier loopt. Daarnaast zijn er nog genoeg andere leuke (eenvoudige) wandelingen. Kijk bijv. een op deze site: https://www.ontdek-amerika.nl/amerika/n ... /zion.html
Dan krijg je een beeld wat er allemaal te zien en te doen is.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Ik was een hele lap tekst aan het typen, maar zag dat in de tussentijd IngridZw ook nog had gereageerd. Dus hier mijn aangepaste versie (nog steeds een hele lap
).
In de basis vind ik de route an sich helemaal niet teveel voor het aantal dagen wat je hebt. Ik zou het alleen anders verdelen.
Maar: valt er nog wat te schuiven? Wil je eventueel nog schuiven? Want tot nu toe krijg je wel tips, maar uit je reacties maak ik op dat je vast wilt houden aan de huidige planning. Prima natuurlijk, het is jullie reis, maar dan zijn onze tips nutteloos. Als je nog wel wilt en kunt schuiven, zou ik toch het volgende overwegen:
Yosemite bezoeken vanuit Mammoth Lakes is net zoiets als op een dag vanuit Homestead naar Key West rijden, daar wat willen zien/rondlopen en dan weer terugrijden naar Homestead. Daar zou je toch ook meer tijd voor uittrekken... Dat proberen we hier aan te geven. Het is écht te ver.
Je kunt vast nog een tent boeken in Curry Village. Dat is basic, maar je zit middenin de vallei én je hebt gelijk je permit te pakken. Als je dat niet wilt (de tent en/of de vallei) zou ik Yosemite overslaan. Want het is prachtig maar op deze manier heb je geen tijd om het te bezoeken.
San Francisco is wat mij betreft een van de leukste steden van de VS. Maar met 1 of 2 volle dagen kun je daar echt al heel veel doen. Doe bijvoorbeeld een avond tour voor Alcatraz, die schijnt erg mooi te zijn (bij ons staat hij voor juli op de planning, ik heb hier nog geen ervaring mee
). Dag 3 en 4 zou ik elders toevoegen. En wat hierboven al is gezegd.
Het is natuurlijk jullie reis, dus wat heb ik er mee te maken, maar neem de tips ter harte. Lees nog eens wat reisverslagen door. Bijvoorbeeld van Marianne of van ons. Wij reizen beiden op een heel andere manier, maar onze reactie op jouw planning is min of meer gelijk. Doe er je voordeel mee.
Het is een prachtig gebied, je gaat hoe dan ook mooie dingen zien.
Veel plezier met voorbereiden!

In de basis vind ik de route an sich helemaal niet teveel voor het aantal dagen wat je hebt. Ik zou het alleen anders verdelen.
Maar: valt er nog wat te schuiven? Wil je eventueel nog schuiven? Want tot nu toe krijg je wel tips, maar uit je reacties maak ik op dat je vast wilt houden aan de huidige planning. Prima natuurlijk, het is jullie reis, maar dan zijn onze tips nutteloos. Als je nog wel wilt en kunt schuiven, zou ik toch het volgende overwegen:
Yosemite bezoeken vanuit Mammoth Lakes is net zoiets als op een dag vanuit Homestead naar Key West rijden, daar wat willen zien/rondlopen en dan weer terugrijden naar Homestead. Daar zou je toch ook meer tijd voor uittrekken... Dat proberen we hier aan te geven. Het is écht te ver.
Je kunt vast nog een tent boeken in Curry Village. Dat is basic, maar je zit middenin de vallei én je hebt gelijk je permit te pakken. Als je dat niet wilt (de tent en/of de vallei) zou ik Yosemite overslaan. Want het is prachtig maar op deze manier heb je geen tijd om het te bezoeken.
San Francisco is wat mij betreft een van de leukste steden van de VS. Maar met 1 of 2 volle dagen kun je daar echt al heel veel doen. Doe bijvoorbeeld een avond tour voor Alcatraz, die schijnt erg mooi te zijn (bij ons staat hij voor juli op de planning, ik heb hier nog geen ervaring mee

Het is natuurlijk jullie reis, dus wat heb ik er mee te maken, maar neem de tips ter harte. Lees nog eens wat reisverslagen door. Bijvoorbeeld van Marianne of van ons. Wij reizen beiden op een heel andere manier, maar onze reactie op jouw planning is min of meer gelijk. Doe er je voordeel mee.
Het is een prachtig gebied, je gaat hoe dan ook mooie dingen zien.
Veel plezier met voorbereiden!
@disneydiver zijn jij en @goofy76 dezelfde persoon?
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Handig is het niet, maar hoogstwaarschijnlijk wel noodzakelijk. Het is de afgelopen jaren toch al drukker geworden en de pandemie heeft het aantal bezoekers naar de populaire plekken al helemaal naar ongekende hoogten doen rijzen.goofy76 schreef: ↑13 feb 2022, 17:22Wij hebben een reis uitgestippeld maar nog niets vast gelegd (althans wel de vlucht). Ik weet ook niet of dit uberhaupt wel handig is.
altijd genoeg keuze was.
Dat is al goed te merken in het (zuid)oosten, maar zeker in het westen.
Gaan jullie kamperen? Wat is jullie vertrekdatum?
Over de route is al genoeg geschreven, dus daar ga ik niet verder op in. Je schrijft dat alleen de vliegreis is vastgelegd.
Maar ik ben wel benieuwd naar de verdere plannen:
- Wat is jullie vervoersmiddel?
- Waar en hoe wil je overnachten?
- Welke periode hebben we het over?
Ik vrees dat je voor het hoogseizoen een beetje aan de late kant bent dit jaar.
Een camper/rv zal vrijwel niet meer beschikbaar zijn. En zeker niet te betalen op zo’n korte termijn.
Autohuur schiet door het dak. Met name de SUV’s zijn heeeeel erg prijzig!
Populaire campings in de parken zelf zullen ook al aardig vol zijn. Met een redelijk krap schema wil je juist in de parken zelf zitten, om de onnodige reistijd zo kort mogelijk te houden.
Maar ik ben wel benieuwd naar de verdere plannen:
- Wat is jullie vervoersmiddel?
- Waar en hoe wil je overnachten?
- Welke periode hebben we het over?
Ik vrees dat je voor het hoogseizoen een beetje aan de late kant bent dit jaar.
Een camper/rv zal vrijwel niet meer beschikbaar zijn. En zeker niet te betalen op zo’n korte termijn.
Autohuur schiet door het dak. Met name de SUV’s zijn heeeeel erg prijzig!
Populaire campings in de parken zelf zullen ook al aardig vol zijn. Met een redelijk krap schema wil je juist in de parken zelf zitten, om de onnodige reistijd zo kort mogelijk te houden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
@paul-s83 Ze gaan met de auto, vanaf half juli. Zie de openingspost.
@goofy76 /@disneydiver
Het zal hoe dan ook een mooie reis worden. Nog wel even over SF: wij zijn er twee keer een volle dag geweest, en we hebben erg veel kunnen doen in die dagen. Zie voor onze verslagen hier en hier. Je krijgt dan een indruk van de mogelijkheden.
De avondtour in Alcatraz is een aanrader; kijk op tijd naar een reservering, het zit snel vol. Mocht een avondtour niet lukken dan is de eerste tour in de ochtend niet gek; in beide gevallen heb je nog bijna een volle dag voor de overige bezienswaardigheden.
Marianne

@goofy76 /@disneydiver
Het zal hoe dan ook een mooie reis worden. Nog wel even over SF: wij zijn er twee keer een volle dag geweest, en we hebben erg veel kunnen doen in die dagen. Zie voor onze verslagen hier en hier. Je krijgt dan een indruk van de mogelijkheden.
De avondtour in Alcatraz is een aanrader; kijk op tijd naar een reservering, het zit snel vol. Mocht een avondtour niet lukken dan is de eerste tour in de ochtend niet gek; in beide gevallen heb je nog bijna een volle dag voor de overige bezienswaardigheden.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
ja dat klopt, snap er helemaal niets van de ene keer zie ik dat ik ingelogd ben als Disneydiver en de andere keer als Goofy. Ik had vroeger een account aangemaakt maar kwam er niet meer in. Uiteindelijk nieuw account gemaakt en nu zie ik plotseling dat ik dus met het andere account aangemeld wort. Zal proberen een account te verwijderen. Dit is voor iedereen best onduidelijk.
-
- Amerika-ontdekker
We hebben de vlucht, auto reeds vast gelegd en op advies zijn we gaan kijken voor hotels, We zagen dat vooral bij Yosemite het al erg druk cq vol zat dus daarom hebben we Mammoth al vast gelegd, een aantal hotel hebben we vast gelegd, maar met de mogelijkheid om te annuleren naturlijk.We gaan dus van hotel naar hotel, uitrusten doen we later in Florida wel. We vertrekken midden in het hoogseizoen, half juli
Laatst gewijzigd door disneydiver op 12 mar 2022, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 2934 Weergaves
-
Laatste bericht door Somarits
-
- 6 Reacties