Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis KatyHG: zomervakantie 2023 - rondreis camper - advies gevraagd

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
KatyHG
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis KatyHG: zomervakantie 2023 - rondreis camper - advies gevraagd

Bericht door KatyHG »

Hallo allemaal,

In de zomervakantie van 2023 willen we met ons gezin (2 zoons die dan 14 en 11 jaar zijn) een camperrondreis maken door zuidwest Amerika.
We kunnen er 3 weken voor uittrekken (misschien een dag of twee langer) en die drie weken moeten in de periode van zaterdag 8 juli t/m zondag 13 augustus vallen. Inmiddels hebben we ook al gezien dat het een dure reis gaat worden. Maar we sparen er al een tijdje voor, omdat we in dat jaar 25 jaar getrouwd zijn en er een mooie herinnering aan willen koppelen in de vorm van een 'grote reis'.
Mijn man en ik zijn in 2003 in Florida geweest, verder hebben we geen 'Amerika-ervaring'.

We hebben al een beetje op internet gezocht en hebben wat mensen gesproken.
Dit zijn de wensen die we tot nu toe hebben:
San Francisco (inclusief bezoek aan Alcatraz) - Yosemite - Las Vegas - Valley of Fire - Page - Monument Valley - Grand Canyon. Aan het einde van de reis zouden we graag nog een dagje naar Disneyland gaan. En als het budget het toelaat, zouden we graag een helicoptervlucht maken boven de Grand Canyon. We kijken uit naar de mooie natuur en sterrenluchten, mooie wegen en willen op rustig tempo reizen. Hebben jullie suggesties die hier op aansluiten?

We lazen dat iemand zei, dat het fijn is om in Las Vegas te starten, in plaats van in een drukke stad zoals Los Angeles of San Francisco, omdat je vanuit Las Vegas rustiger rijdt en mooi de tijd hebt om te wennen aan de camper. Hoe hebben jullie het ervaren om wel in een drukke stad als San Francisco of Los Angeles te starten?

En gisteren sprak ik iemand die zei dat het in de zomervakantie veel te heet is om naar die bestemmingen te gaan. Zij ging altijd in de meivakantie naar Amerika, maar dat vind ik nogal 'krap', omdat we dan twee weken zouden hebben en de jongens geen tijd hebben om uit te rusten voordat ze weer naar school gaan. We zijn dus gebonden aan de zomervakantie. Ik heb genoeg vlogs gezien van mensen die ook in de zomervakantie zijn geweest, is het echt 'te heet'?

Ik kijk uit naar jullie reacties.
Dank alvast!!
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: zomervakantie 2023 - rondreis camper - advies gevraagd

Bericht door BonnyR »

Mooie plannen! Welkom op het forum.
Er bestaat een soort standaard rondje voor het ZW. Kan hem niet zo snel vinden. Een ander ongetwijfeld wel 😄. Deze kan je naar wens ook nog hier en daar aanpassen.
Kwa startplaats hebben wij ook vaker in SF gestart. Op het moment dat je de stad uit bent heb je alle ruimte. Maar ook in de steden zijn de wegen ruim.
Je kan bijvoorbeeld in SF er voor kiezen de camper later op te halen en daar eerst een hotel re doen en met het OV gaan, dat gaat prima.
Tja het is heet. Zolang je schoolgaande kinderen hebt zit je gauw aan het hoogseizoen vast.
Maar ook daar kun je je op aanpassen. Rijden op het heetst van de dag en Smorgens en namiddags je activiteiten plannen. Zolang je niet echt beroerd wordt van de hitte is het prima te doen. Ik zeg altijd, daar is het heet heet, bij ons is het vaak vochtig heet, dat breekt je sneller op.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis KatyHG: zomervakantie 2023 - rondreis camper - advies gevraagd

Bericht door markro »

* Note als moderator:
bovenaan dit subforum staat een topic met de link naar het voorbeeld van een rondreis door het zuidwesten,
hierbij de link: viewtopic.php?f=36&t=58662
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
KatyHG
Amerika-ontdekker

Bericht door KatyHG »

Dank voor de link, Marco. Fijn zo'n voorbeeldroute!
Ik had het voorbeeld inderdaad al bekeken en had het gevoel dat het nogal veel was, zeker voor een camper.
We willen niet te hoog tempo aanhouden. We zouden de kust dan bijvoorbeeld over kunnen slaan, starten in San Francisco en eindigen in Los Angeles.
Death Valley moeten we zien te vermijden, ik had gelezen dat de meeste camperverhuurders niet toestaan met een camper door Death Valley te rijden.
Laatst gewijzigd door markro op 05 mar 2022, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
KatyHG
Amerika-ontdekker

Re: zomervakantie 2023 - rondreis camper - advies gevraagd

Bericht door KatyHG »

BonnyR schreef:
05 mar 2022, 12:00
Mooie plannen! Welkom op het forum.
Er bestaat een soort standaard rondje voor het ZW. Kan hem niet zo snel vinden. Een ander ongetwijfeld wel 😄. Deze kan je naar wens ook nog hier en daar aanpassen.
Kwa startplaats hebben wij ook vaker in SF gestart. Op het moment dat je de stad uit bent heb je alle ruimte. Maar ook in de steden zijn de wegen ruim.
Je kan bijvoorbeeld in SF er voor kiezen de camper later op te halen en daar eerst een hotel re doen en met het OV gaan, dat gaat prima.
Tja het is heet. Zolang je schoolgaande kinderen hebt zit je gauw aan het hoogseizoen vast.
Maar ook daar kun je je op aanpassen. Rijden op het heetst van de dag en Smorgens en namiddags je activiteiten plannen. Zolang je niet echt beroerd wordt van de hitte is het prima te doen. Ik zeg altijd, daar is het heet heet, bij ons is het vaak vochtig heet, dat breekt je sneller op.
Dank voor je reactie, Bonny! Fijn te horen dat de wegen ook in de stad ruim zijn. Zoals jij al adviseert, dachten we er inderdaad aan om de camper niet meteen op te halen, maar eerst San Francisco in te gaan, daar te slapen en met het OV te reizen.

Met betrekking tot hitte: het scheelt inderdaad dat het niet vochtig is. Tot nu toe hebben we de hete vakanties ook overleefd, dus het zal vast goedkomen. Death Valley moeten we vermijden, omdat de camperverhuurders niet toestaan daar met de camper te rijden. Death Valley zit wel in de voorbeeldroute, dus ik zal even moeten uitzoeken hoe de route vanuit Yosemite naar Las Vegas dan het beste aangehouden kan worden. Ik ben vast niet de eerste die zich dit afvraagt, dus ik kijk wel even rond op het forum.
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door jill1234 »

Wij hebben met de camper van Yosemite naar Las Vegas gereden met 1 overnachting in Lee Vining. Van Lee Vining naar Las Vegas is zo'n 7 uur met de camper. Lange rit maar prima te doen. Wij reden via Tonopah.
In 23 dagen hebben wij het volgende gedaan. Vlucht naar Los Angeles,airport hotel en volgende ochtend camper opgehaald, boodschappen gedaan en naar 1e camping aan highway 1 gereden. Daarna in 2 dagen naar San Fransisco gereden waar we 2 nachten op camping Marin RV stonden van waaruit we lopend naar de ferry konden die naar hartje SF vaart. Daarna 3 nachten Yosemite, 1 nacht Lee Vining 2 nachten Las Vegas, 2 nachten Zion, 1 nacht Bryce, 1 nacht Page, 1 nacht Monument Valley, 1 nacht Grand Canyon, 1 nacht aan route66 en toen hebben we de camper in LA ingeleverd en hebben we nog 3 dagen een auto gehuurd. Echt een geweldige reis, ook voor onze pubers. In Las Vegas stonden we op Oasis, 10 minuten met taxi naar de strip. Succes en veel plezier met de voorbereiding!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
KatyHG
Amerika-ontdekker

Bericht door KatyHG »

Dank voor het delen van je route en je tip over Lee Vining. En ook fijn om te horen dat jullie kinderen er ook van hebben genoten. Ik ga ernaar kijken, volgens mij komt dit behoorlijk overeen met de plannen die we tot zover hadden.
Zou je kunnen laten weten welke campings jullie gebruikt hebben in Yosemite, Lee Vining, Zion, Bryce, Page, Monument Valley, Grand Canyon en aan de Route 66 en hoe die campings bevielen?
Laatst gewijzigd door markro op 05 mar 2022, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voor de parken is het mooi om in het park zelf te kamperen. Dat zijn eenvoudige campings, maar goed gelegen. En heel betaalbaar. Op de NPS sites kun je zien welke campings er zijn. Meestal zijn ze 6 maanden van te voren te reserveren. Voor Yosemite geldt een ander systeem.

Het is niet nodig om bovenliggende berichten volledig te quoten.

Marianne
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Dank voor het delen van je route en je tip over Lee Vining. En ook fijn om te horen dat jullie kinderen er ook van hebben genoten. Ik ga ernaar kijken, volgens mij komt dit behoorlijk overeen met de plannen die we tot zover hadden.
Zou je kunnen laten weten welke campings jullie gebruikt hebben in Yosemite, Lee Vining, Zion, Bryce, Page, Monument Valley, Grand Canyon en aan de Route 66 en hoe die campings bevielen?
In Yosemite zaten we op Upper Pines. Ideaal. Ook op loopafstand van het zwembad bij Curry Village. Lower Pines en North Pines liggen ook bij Upper Pines en zijn ook prima. In Lee Vining zaten we op Mono Lake RV-resort. Prima voor 1 nacht, wasmachines en op loopafstand van supermarkt.
In Zion zaten we op Watchman. Leuke camping bij de shuttles en met riviertje waar je met banden met de stroom mee kan varen. In Bryce zaten we op Ruby's Inn. Ook weer bij de shuttle en met zwembad. Top!
Page: Wawheap. Prima en centraal gelegen voor Horseshoe Bend en Antelope Canyon. In Monument Valley zaten we op Gouldings. Klein binnenzwembad, daarom daarvoor gekozen, maar The View ligt mooier! Grand Canyon: Mather Campground. Bij de shuttles en mooie ruime plekken. In Barstow zaten we op de KOA, met zwembad. Ik zou vooral in de parken overnachten, hebben wij ook gedaan. Dan kan de camper op de camping blijven en kan je met de gratis shuttles de parken in. In LA zijn we naar Universal geweest. Aanrader!
KatyHG
Amerika-ontdekker

Bericht door KatyHG »

Bedankt @jill1234 en @Martin & Marianne . Ik ga ermee aan de slag!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bij The View sta je met je camper op een soort parkeerplaats maar het uitzicht is geweldig. Wij stonden er in 2019 met onze tent, zie daarvoor ons reisverslag.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Toen wij in 1995 voor het eerst naar Amerika gingen, startten we in San Francisco. Voor het eerst in een camper, 25 ft, en meteen de snelweg op. Dat was even stressen. De vrachtwagens vlogen ons aan beide kanten voorbij en een camper is hoog en heeft dus een hoog zwaartepunt, dus hij zwiepte op die momenten best heen en weer. Maar het duurde niet lang voordat Jan eraan gewend was en ik niet meer op het puntje van mijn stoel zat. Een uur misschien? Nu zitten we er niet meer mee. Kan ik makkelijk zeggen, want ik rijd niet in de camper, tenzij het echt niet anders kan :wink:

Overigens is starten in Las Vegas om een andere reden misschien wel interessant, want het zou maar zo kunnen dat de camper daar goedkoper is dan in SF of LA.
KatyHG
Amerika-ontdekker

Bericht door KatyHG »

Dank allemaal voor de reacties!
Heel fijn om ieders ervaring te horen.

We willen graag starten in Las Vegas, ook omdat we daar weleens in een hotel op/bij de strip willen overnachten.
Daarnaast is het een wat rustiger stad om te starten met een camper, voor ons wordt het de eerste keer.
Maar dat laatste speelt wel minder een rol, nu ik jullie geruststellende berichten heb gelezen over starten in drukkere steden.
We willen eindigen in Los Angeles en daar nog naar Universal of naar Disney met onze zoons (die dan 14 en 11 jaar zijn).
Dan zouden we vanaf Los Angeles weer terug vliegen.

Inmiddels zijn we een klein beetje verder en hebben we deze week een offerte ontvangen van Tioga.
De route is gebaseerd op een bestaande route die zij aanbieden, we hebben alleen San Diego er aan het einde uit gehaald.

Dit wordt nu (zeer waarschijnlijk) de route:

-di 11/07/2023: aankomst in Las Vegas - overnachting in hotel
-wo 12/07/2023: Las Vegas
-do 13/07/2023: Camper ophalen en vertrek naar Grand Canyon (ca. 450 km - 4,5 uur - beter Early Bird camper ivm reistijd??)
-vr 14/07/2023: Grand Canyon - Page (ca. 210 km)
-za 15/07/2023: Page - Monument Valley (ca. 200 km)
-zo 16/07/2023: Monument Valley - Arches (ca. 250 km)
-ma 17/07/2023: Arches
-di 18/07/2023: Arches - Capitol Reef (ca. 230 km)
-wo 19/07/2023: Capitol Reef - Bryce (ca. 210 km)
-do: 20/07/2023: Bryce
-vr 21/07/2023: Bryce - Zion (ca. 140 km)
-za 22/07/2023: Zion - Beatty (ca. 430 km / 4 uur) - vermijden Death Valley ivm camper
-zo 23/07/2023: Beatty - Yosemite (ca. 460 km/ 5,5 uur)
-ma 24/07/2023: Yosemite
-di 25/07/2023: Yosemite - San francisco (ca. 320 km / 4 uur)
-wo 26/07/2023: San Francisco (bezoek aan Alcatraz)
-do 27/07/2023: San Francisco - San Simeon (ca. 360 km / 5 uur) - of andere plaats aan de kust tussen SF en LA
-vr 28/07/2023: San Simeon - Los Angeles (ca. 410 km / 4,5 uur)
-za 29/07/2023: Los Angeles (camper inleveren) + overnachting in hotel LA
-zo 30/07/2023: Los Angeles (+ overnachting in hotel) - Disney of Universal
-ma 31/07/2023: Los Angeles (+ overnachting in hotel) - Stad bekijken
-di 01/08/2023: vertrekdag

Paar vragen:
hopelijk kan een van jullie ons hierover adviseren

- We hebben in de offerte twee verschillende organisaties aangeboden gekregen: Cruise America en Road Bear. Het is best een groot prijsverschil, maar ik lees ook wat minder goede recensies over Cruise America. Soms zijn die recensies al wat ouder. Wat adviseren jullie?
- Kijkend naar het reisschema: is het nog handig ergens iets te verschuiven ivm bijvoorbeeld beter niet in het weekend op een bepaalde plek zijn of andere redenen? We kunnen ook evt. een paar dagen later dan 11/07 vertrekken, waardoor alles op een andere dag valt.
- Zijn we wat jullie betreft nog ergens te lang of te kort? Waarschijnlijk zouden we overal wel langer willen blijven, maar we zitten wel met een maximale lengte van de vakantie.
- Eerste rit is vanaf Las Vegas naar Grand Canyon, is dat te doen met Early Bird? Of is het beter een 1e overnachting op wat minder reisafstand te doen?
- Nog tips over de keuze Disney / Universal? We 'neigen' naar Universal omdat je daar geen vestiging van hebt in Parijs ;)

Ontzettend bedankt weer voor de reacties! :thumbup:
Het krijgt op deze manier steeds meer vorm.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Met maar 3 weken vind ik Moab erbij te veel. Het is jammer om alleen voor Arches naar Moab te gaan, eigenlijk zou daar dan een dag extra nodig zijn. Je hebt nu ook erg weinig tijd voor Zion. Een extra dag Page zou ook niet gek zijn; het begin is nu ook erg druk. Van Beatty naar Yosemite is ook erg ver; een stop aan de oostkant van het park zou wel mooi zijn, zodat je voldoende tijd hebt voor Mono Lake, Bodie, en de Tioga Road. voor de kustroute worden meestal 2 stops aangeraden.
Meestal heeft Tioga wel goede adviezen, maar ik vind deze route echt geen aanrader.

Waarom hou je niet de voorbeeldroute aan? Schrijf dat eens uit vanaf Las Vegas. Dan heb je misschien nog wat tijd over, maar het lijkt me fijner om dan ergens wat langer te blijven dan het zo gehaast te doen. Met Monument Valley erbij doe je dan al wat meer dan in de voorbeeldroute. Je zou nog Capitol Reef kunnen toevoegen, tussen MV en Bryce.
Kijk vooral niet alleen naar de afstanden; er is onderweg vaak ook nog heel veel te zien.

Ik neem aan dat je zelf de campings gaat boeken? De offert betreft alleen de camperhuur?
En in LA ga je een auto huren denk ik?
San Francisco is met een camper ook niet heel handig; je kunt ook nog overwegen om de camper daar al in te leveren.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Heb je al wat reisverslagen gelezen? Daar staan vaak tips in tussen de regels door en krijg je een goed beeld en gevoel bij de route. Op basis daarvan kun je dan misschien al dan niet nog wat aanpassingen doen. Lees er dan meerdere zou ik zeggen, want iedereen viert vakantie op zijn eigen manier en wat de een geweldig vindt, vinden jullie misschien niks en andersom. Zo haal je overal wel wat uit.
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

KatyHG schreef:
19 mei 2022, 10:26

- We hebben in de offerte twee verschillende organisaties aangeboden gekregen: Cruise America en Road Bear. Het is best een groot prijsverschil, maar ik lees ook wat minder goede recensies over Cruise America. Soms zijn die recensies al wat ouder. Wat adviseren jullie?
De RV's van roadbear zijn de meest luxe. Zij hebben allemaal een slideout (behalve de c23/25) en een tv. Cruise america hebben dit niet en zijn vaak wat ouder, maar dit is natuurlijk niet altijd zo, je kan ook een redelijk nieuwe meekrijgen.
27 States so far...
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Wij hebben alleen ervaring met cruise america en zijn daar tevreden over. Dat andere aanbieders luxer zouden zijn is niet altijd onze ervaring; we hebben op elke camping wel met Nederlanders gesproken en ook bij de duurdere aanbieders mankeerde er weleens wat; zo hadden mensen gekozen voor een RoadBear vanwege het feit deze een luifel heeft; echter, ze mochten van de verhuurder de luifel niet gebruiken omdat deze snel kapot waait. Een ander gezin dat we spraken konden de slide out niet gebruiken, was kapot.
Dus tja, je moet gewoon geluk hebben. Wij gaan dit jaar weer met Cruise America; ons is het het prijsverschil niet waard.
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Elendan »

Hier ook elke keer Cruise America vanwege prijsverschil. Geen ervaringen meegemaakt waardoor we zeggen, nooit meer.

Eerste dag ook al heb je early bird meteen door naar Grand Canyon zou ik niet doen. Vooral als je de eerste keer een camper ophaalt kost het je extra tijd. Wij slaan de uitleg over omdat we het wel kennen en dan nog kost het je nog ongeveer 1,5 à 2 uur.

Ditmaal hadden we geluk. In Phoenix konden we 's morgens om 10 uur de camper al ophalen. Dat hebben we nog nooit meegemaakt, omdat we nooit early bird nemen. Het ging bijzonder snel, er waren geen andere klanten en we vertrokken toch pas rond 11 uur. Controle rondje, papier werk, kitchenset kwam in een box dus uitpakken en bagage overladen (niet uitpakken).

Eerst boodschappen halen, Walmart, Dollar Tree en Safeway en daarna nog ca.50km gereden net buiten Phoenix naar een campground. We waren pas tegen 16 uur op de camping. Er gaat gewoon veel tijd zitten in dat boodschappen halen zeker als je meerdere winkels aan doet. Een hele andere ervaring dan hier in NL. Vooraf vanuit NL een bestelling plaatsen bij Walmart kan ook maar dat is niet ons ding.

En verder zou ik Arches ook achterwege laten gewoon omdat je de dagen beter kunt besteden in bv. Zion en andere plaatsen.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
KatyHG
Amerika-ontdekker

Bericht door KatyHG »

Dank voor jullie vlotte reacties!
En wat een nuttige adviezen!

De offerte is voor camperhuur, campings reserveren we zelf.
Inleveren van de camper in San Francisco en dan daar een huurauto regelen, is een goed plan.
Ook fijn was de tip over de tijd die ervoor nodig is om de camper op te halen.
Dan is Canyon vanaf LV op een 1e dag inderdaad niet handig, ook niet met early bird.

Bedankt voor jullie suggesties om dingen uit de route te laten of er juist bij te doen.
Altijd fijn om van ervaringsdeskundigen te horen.
We zullen de voorbeeldroute waarnaar jullie verwijzen er eens naast leggen en dat combineren met jullie adviezen.

We lezen wel reisverslagen van anderen, maar ik vind het toch altijd moeilijk om op basis daarvan een besluit te maken.
Jullie reacties hebben me verder op weg geholpen.
Bedankt allemaal!! :clap:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Reisverslagen lezen is voor de route niet echt nodig, maar je kunt je op basis van verschillende verslagen toch vaak wel een goed beeld vormen van de tijd die je ergens wilt gebruiken. Daarnaast kom je in verslagen ook vaak leuke tips tegen die je anders niet zo snel leest. Van die kleine dingen die niet op het forum of in reisgidsen vermeld worden maar die toch leuk zijn om te doen. En het kan ook gebeuren dat je tot de conclusie komt dat iets aan jullie helemaal niet besteed is. :wink:

Ik heb een route uitgeschreven zonder Arches en zonder Capitol reef, en ik moet zeggen dat daar al niet eens veel rust in zit, je hebt maar op weinig plaatsen een volle dag. Het lastige stuk is het stuk naar Yosemite; omdat je niet door DV mag ontkom je niet aan een wat langer en saaier stuk.
Ook die eerste dag is lastig omdat je niet heel veel kunt rijden dan. Ik heb daarom een stop tussen LV en de GC gedaan, dat geeft je de volgende dag meer tijd voor de GC, dat is ook wel lekker. En je kunt onderweg nog boodschappen halen voor het geval je iets vergeten bent. Overigens heb je in het park ook goede winkels, dus het is niet erg als je iets vergeet.

di 11-jul naar Las Vegas
wo 12-jul Las Vegas
do 13-jul Las Vegas - Kingman
vr 14-jul Kingman - Grand Canyon
za 15-jul Grand Canyon - Monument Valley
zo 16-jul Monument Valley - Page
ma 17-jul Page
di 18-jul Page - Bryce
wo 19-jul Bryce - Zion
do 20-jul Zion
vr 21-jul Zion - Pahrump/Beatty (via Valley of Fire)
za 22-jul Pahrump/Beatty - Lee Vining
zo 23-jul Lee Vining - Yosemite
ma 24-jul Yosemite
di 25-jul Yosemite - San Francisco
wo 26-jul San Francisco
do 27-jul San Francisco - Monterey
vr 28-jul Monterey - Pismo Beach
za 29-jul Pismo Beach - Los Angeles
zo 30-jul Los Angeles
ma 31-jul Los Angeles
di 1-aug Los Angeles

Je zou ook het eerste stuk andersom kunnen doen; van Las Vegas naar Zion lukt wellicht wel op de dag dat je de camper ophaalt. Willen jullie in Las Vegas ook nog een auto huren? Forumlid Michelly deed dat en zij deden toen al boodschappen voordat ze de camper op gingen halen. Dat scheelt je dan ook veel tijd als dat later niet meer hoeft.
Ik heb voor de kust nu 2 overnachtingen gedaan. Het kan ook met 1 maar dat hangt weer af van wat je onderweg wilt doen. Eventueel rij je nog wat verder dan Pismo Beach.

De camper eerder inleveren geeft je wat minder flexibiliteit, hou daar wel rekening mee.

Wij deden delen van deze route met onze kinderen; zie daarvoor onze verslagen vanaf 2002.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer