Omdat ik nieuw ben op het Forum zal ik mijzelf kort even voorstellen. Ik ben een 25-jarige jongeman dat o.a. een passie heeft voor reizen met als voorkeursbestemming Amerika. Nu ben ik afgelopen december voor de tweede keer naar Hawaii geweest en raakte ik tijdens mijn terugreis naar Amsterdam (met KLM) in gesprek met een medepassagier over Flying Blue en American Express creditcards. En over (Flying Blue) American Express creditcards gaat mijn vraag.
Ik heb jarenlang geleefd op de Bijenkorf MasterCard omdat mijn hobby, naast het reizen, shoppen is en je met deze creditcard Bijenkorf punten kon sparen. Nu is de Bijenkorf helaas per 1 maart jl. gestopt hiermee en ben ik opzoek naar een alternatieve creditcard waar ik leuke punten mee kan sparen. Het gesprek tijdens mijn terugreis over de American Express (Flying Blue) creditcard heeft mij aan het denken gezet en hier ben ik verder ik gaan duiken.
De afgelopen jaren heb ik meermaals met KLM gevlogen en Flying Blue Miles gespaard. Alleen heb ik hier nooit wat mee gedaan. De afgelopen weken heb ik mij verdiept in het Flying Blue programma en ben ik tot de conclusie gekomen om een American Express (Flying Blue) creditcard aan te vragen om actief Flying Blue miles te gaan sparen.
Wat voor mij nu het geval is, is dat ik zit te twijfelen tussen de American Express The Gold Card en de Flying Blue – American Express Gold Card. Ik zou jullie graag jullie advies willen vragen welke van de twee kaarten jullie mij adviseren.
Wat mij zelf opviel tijdens het vergelijken van de twee creditcards:
1. Wanneer ik voor de Flying Blue - American Express Gold Card ga krijg ik 7.500 Flying Blue Miles cadeau;
2. Bij de American Express The Gold Card spaar je 1,2 Membership Rewards (MR) punt bij elke euro die u uitgeeft, bij de Flying Blue - American Express Gold Card 1 mile bij elke euro die je uitgeeft. Omdat je de Membership Rewards kan omzetten naar Flying Blue Miles en hiervoor de ratio 5:4 wordt gebruikt spaar je ongeveer hetzelfde aantal miles per euro ((1euro*1,2MR)/5*4=0,96 Flying Blue Miles;
3. 2x gratis lounge toegang bij de bij de American Express The Gold Card;
4. Travel voucher van 75,- bij de American Express The Gold Card;
5. Bij de American Express The Gold Card kan ik de Membership Rewards ook omwisselen naar andere vliegmaatschappijen.
Waar ik een beetje op vastloop bij mij keuze zijn de volgende punten:
Nr. 1: De 7.500 Flying Blue Miles cadeau wanneer ik kies de voor de Flying Blue - American Express Gold Card;
Nr. 3: 2x gratis lounge toegang bij de American Express The Gold Card;
Nr. 5: Bij de American Express The Gold Card kan ik de Membership Rewards ook omwisselen naar andere vliegmaatschappijen.
Ik vind het zelf lastig om te bepalen wat nou de beste keuze voor mij is, en hoop dat jullie mij hierbij willen en kunnen helpen

Ps. excuses voor de lange post, wil het zo helder en duidelijk mogelijk maken voor jullie.