Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)
Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)
@JeffreyC Ik verwacht niks. Wie weet duikt er weer nieuwe variant op. Ik heb geleerd dat het alle kanten op kan.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Dat snap ik wel, heb ik ook. Anderhalf jaar met ons hele gezin niet besmet geweest en dan zul je zien dat het 2 dagen voor vertrek prijs is. Daar kan ik me ook druk over maken. Maar vooralsnog is dat niet aan de orde en nu we over 2 maanden vertrekken ga ik toch m’n reis verder voorbereiden. Leuk, maar met in het achterhoofd dat het last minute kan worden gecanceld. Echter blijven wachten is ook geen optie. Vooralsnog is de kans groter dat we wel gaan dan dat we niet gaan.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 57
Wij hebben geboekt voor de meivakantie en in januari toen we boekten, had ik echt de verwachting dat eind april dat testen om Amerika binnen te komen, wel afgeschaft zou zijn, maar ik moet zeggen dat ik het nu weer betwijfel. Het geeft absoluut veel stress, we zijn met vijf en eentje besmet betekent de hele reis annuleren. Aan de andere kant zien wij het net zoals Ingrid net aangeeft en dat is dat de kans groter is dat we wél kunnen gaan ipv niet, maar onbezorgde voorpret is inderdaad ver te zoeken.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Tja, het is voor een ieder weer anders natuurlijk. Zelf ben ik begin oktober naar Canada geweest en begin december naar Amerika. Voor beide landen vlak voor vertrek testen en bij aankomst in Canada er ook nog tussenuit gepikt worden om daar nogmaals getest te worden... Leuk is anders maar toch laat ik mij daar niet door weerhouden.
Wat ik zelf voor beide reizen heb gedaan is de contacten met anderen vanaf 2 weken voor vertrek tot een minimum beperkt. In mijn thuissituatie is dat heel goed mogelijk maar snap ook dat dat niet voor iedereen haalbaar is.
Voor mijn komende reis (nog te boeken) zal ik het precies zo doen mochten we in juni nog steeds in deze situatie zitten.
Roland
Ik ben redelijk last minute van plan om in maart naar de VS te reizen, maar tot nu toe weet ik niet helemaal zeker het antwoord op mijn volgende vraag: ik ben gevaccineerd geweest. Om redenen die er niet aan toe doen heb ik geen booster vaccin gehad. Mijn laatste vaccin is gezet geweest in juli 21 (dus langer dan vijf maanden geleden). De vraag is dan ook: is het nodig om een booster vaccin te hebben om naar de VS te reizen, wetende dat mijn laatste vaccin > 5 maanden geleden was?
De website van buitenlandse zaken zegt alvast van niet.
Vliegtuigmaatschappij waar ik mee wil vliegen zegt ook van niet, maar daar zeggen ze dat je ook enkel een negatieve corona test nodig hebt om binnen te geraken, dus dat lijkt mij alvast niet te kloppen.
Iemand die hier een antwoord op weet? Of waar ik terecht kan met deze vraag?
De website van buitenlandse zaken zegt alvast van niet.
Vliegtuigmaatschappij waar ik mee wil vliegen zegt ook van niet, maar daar zeggen ze dat je ook enkel een negatieve corona test nodig hebt om binnen te geraken, dus dat lijkt mij alvast niet te kloppen.
Iemand die hier een antwoord op weet? Of waar ik terecht kan met deze vraag?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
@Yoni Het Amerikaanse CDC stelt de eisen hiervoor, kijk even wat er over vaccinaties in het formulier staat wat je moet invullen. Daarmee heb je je antwoord 
https://www.cdc.gov/quarantine/pdf/Comb ... 2021-p.pdf
Booster niet nodig.

https://www.cdc.gov/quarantine/pdf/Comb ... 2021-p.pdf
Booster niet nodig.
@harryh Bedankt!
Ik dacht op CDC gelezen te hebben dat je vaccin niet meer geldig is als je langer dan 5 maanden geleden gevaccineerd was, maar zal dit verkeerd hebben begrepen/onthouden.

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik maak voor mijn reis naar Miami een tussenlanding in Portugal.Ik dien dus ook een Portugees PLF formulier in te vullen voor heen en terugreis.Dit lukt echter niet omdat men steeds mijn adres in Portugal vraagt.Wat vul ik dan in ,adres airport?Iemand ervaring mee?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hallo,
We vertrekken over ruim 2,5 week richting Orlando, nu willen we de reis deels aanpassen door terug te vliegen vanaf Las Vegas ipv Orlando. We gaan ruim 3 weken en willen graag de laatste week genieten in Las Vegas. De planning is om hiervoor een binnenlandse vlucht te gaan maken vanaf Atlanta naar Vegas.
Is het voor de binnenlandse vlucht ook nodig om te testen, 24 uur voor vertrek een antigeen test?
Ik hoor graag van jullie
We vertrekken over ruim 2,5 week richting Orlando, nu willen we de reis deels aanpassen door terug te vliegen vanaf Las Vegas ipv Orlando. We gaan ruim 3 weken en willen graag de laatste week genieten in Las Vegas. De planning is om hiervoor een binnenlandse vlucht te gaan maken vanaf Atlanta naar Vegas.
Is het voor de binnenlandse vlucht ook nodig om te testen, 24 uur voor vertrek een antigeen test?
Ik hoor graag van jullie

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Nope voor binnenlandse vluchten hoef je niet te testen
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
@harryh , dat is super. Thx voor de snelle reactie 

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Zouden we dan eindelijk van het testen voor terug naar Nederland af zijn??
Roland

Bron: NOSHet kabinet wil aanstaande dinsdag besluiten om per woensdag 23 maart de laatste coronaregels af te schaffen. Inzet is dat alleen de basisadviezen, zoals handen wassen en hoesten in de elleboog, nog van kracht blijven en dat alleen in vliegtuigen nog een mondkapje moet worden gedragen, niet meer in het openbaar vervoer. Dat zeggen ingewijden tegen de NOS.
Het OMT moet er nog wel een advies over geven. Dat komt morgen bij elkaar.
Gevaccineerde reizigers die naar Nederland komen hoeven dan ook geen PCR-test meer te doen en bij grote evenementen hoeft ook niet iedereen meer getest te worden. Het advies om de helft van de tijd thuis te werken als dat kan, zou per direct, dus per aanstaande dinsdag, al verdwijnen.
Het aantal coronabesmettingen loopt weliswaar weer op de laatste tijd, maar dat leidt niet tot grote problemen in de zorg.
Roland
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Zou fijn zijn, want het heeft toch nog maar weinig nut. Maar een PCR-test is nu ook al niet nodig, zegt mijn cynische zelf.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Dat zou mooi zijn 

2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Werd tijd, uitstekend nieuws 

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 57
Dat zou heel prettig zijn en wie weet volgt Amerika zelf ook nog… geen test nodig om het land in te komen op de heenreis zou ook fijn zijn, maar goed in ieder geval die terugreis test eraf is al een begin 

Ik ben er pas gerust op als de VS het testen voor toegang afschaffen. Wij vertrekken 1 april richting de VS voor onze rondtrip, en moet er niet aan denken dat een van ons de dag ervoor (false) positief test. Afgelopen 2 jaar zijn wij steeds de dans ontsprongen, dus dan zou het wel heel zuur zijn als wij het de komende weken ergens een besmetting oplopen.
Uiteraard beperken wij nu al onze sociale contacten (vrienden/werk) om de kans te minimaliseren, maar je weet nooit...
Uiteraard beperken wij nu al onze sociale contacten (vrienden/werk) om de kans te minimaliseren, maar je weet nooit...
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Mocht je voor je vertrek positief testen omdat je test laat doen ivm covid klachten, is het tot dat de quarantaineregels worden afgeschaft nog steeds nodig dat je thuisblijft hoor.
Verder: Het is nog geen 1 april, dus als jij deze week of volgende week een besmetting oploopt, grote kans dat je alweer negatief test op een antigen sneltest. Mocht je echt niet kunnen, het reisadvies voor de VS is groen. Dat betekent dat je kunt annuleren op je annuleringsverzekering. Vervelend allemaal, maar dat was rond de jaarwisseling en eerder nog niet mogelijk bij alle verzekeraars ivm het oranje reisadvies. Hopelijk kunnen jullie gewoon gaan en genieten
2018: Rondreis Zuid West
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ik zie dit op rijksoverheid staan:
Nederland inreizen
Per 23 maart vervalt de verplichting om een test-, herstel- of vaccinatiebewijs te hebben voor mensen die naar Nederland reizen van binnen de EU/Schengen.
Er zijn dan ook geen inreismaatregelen meer voor EU-burgers die van buiten de EU/Schengen naar Nederland reizen. Een gezondheidsverklaring is nog wel verplicht voor beide groepen.
Voor niet EU-burgers geldt nog steeds een EU-inreisverbod. Er zijn uitzonderingen, bijvoorbeeld voor reizen uit veilige landen en voor bepaalde reisdoelen. De testverplichting vervalt.
Dus geen testverplichting meer in USA bij terugreis vanaf 23 maart! Misschien was dit al bekend maar ik deel het toch maar even
het is iig nu echt officieel
Nederland inreizen
Per 23 maart vervalt de verplichting om een test-, herstel- of vaccinatiebewijs te hebben voor mensen die naar Nederland reizen van binnen de EU/Schengen.
Er zijn dan ook geen inreismaatregelen meer voor EU-burgers die van buiten de EU/Schengen naar Nederland reizen. Een gezondheidsverklaring is nog wel verplicht voor beide groepen.
Voor niet EU-burgers geldt nog steeds een EU-inreisverbod. Er zijn uitzonderingen, bijvoorbeeld voor reizen uit veilige landen en voor bepaalde reisdoelen. De testverplichting vervalt.
Dus geen testverplichting meer in USA bij terugreis vanaf 23 maart! Misschien was dit al bekend maar ik deel het toch maar even

2015 Boston - San Francisco
2017 Tampa - Keys - Smoky Mountains - New Orleans
2018 New York citytrip
2022 Vegas - Yellowstone - Seattle - SF - Vegas
2017 Tampa - Keys - Smoky Mountains - New Orleans
2018 New York citytrip
2022 Vegas - Yellowstone - Seattle - SF - Vegas
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht