Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis QuinnHoukes: 2 maanden West-USA/Canada

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
QuinnHoukes
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis QuinnHoukes: 2 maanden West-USA/Canada

Bericht door QuinnHoukes »

Hallo Amerika reisfanaten,

Mijn vrouw en ik, stel van begin 30, gaan in mei/juni een lange reis maken door USA/Canada met een RV. Wat een geluk dat we dit op het werk voor elkaar weten te krijgen. Het reistempo mag best vlotjes zijn, maar we willen het niet onderschatten, het is namelijk onze eerste Amerikareis! Daarom zijn we op zoek naar jullie advies. We houden van natuur & wandelingen, maar geen zware hikes.

Alle advies rondom de route is welkom. Reis start op 1 mei, wel zo gemakkelijk. :D

Dag 1: Aankomst LA
Dag 2: LA
Dag 3: LA
Dag 4: LA
Dag 5: LA -> California State Route 1 langs de kust naar Monterey (606KM)
Dag 6: Monterey -> Yosemite NP (322KM)
Dag 7: Yosemite
Dag 8: Yosemite
Dag 9: Yosemite -> Kings Canyon (240KM)
Dag 10: Kings Canyon -> Sequoia NP (118KM)
Dag 11: Sequoia NP -> Ridgecrest (340KM, overnachting net voor Death Valley)
Dag 12: Ridgecrest via Death Valley -> Las Vegas (416KM)
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Las Vegas -> Grand Canyon (451KM)
Dag 15: Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon
Dag 17: Grand Canyon
Dag 18: Grand Canyon -> Zion NP (404KM)
Dag 19: Zion NP
Dag 20: Zion NP -> Bryce Canyon NP (141KM)
Dag 21: Bryce Canyon NP -> Antelope Canyon/Horseshoe bend (253KM)
Dag 22: Antelope Canyon/Horseshoe bend
Dag 23: Antelope Canyon/Horseshoe bend via Monument Valley -> Canyonlands NP (456KM)
Dag 24: Canyonlands NP
Dag 25: Canyonlands NP -> Arches NP (168KM)
Dag 26: Arches NP
Dag 27: Arches NP -> Rocky Mountain NP (655KM)
Dag 28: Rocky Mountain NP
Dag 29: Rocky Mountain NP
Dag 30: Rocky Mountain NP -> Yellowstone NP (Cody) (781KM)
Dag 31: Yellowstone NP (East Entrance)
Dag 32: Yellowstone NP (East Entrance) -> Grand Teton NP/Yellowstone NP (South Entrance) (459KM)
Dag 33: Grand Teton NP/Yellowstone NP (South Entrance) -> Yellowstone NP (West Entrance) (228KM)
Dag 34: Yellowstone NP (West Entrance)
Dag 35: Yellowstone NP (West Entrance) -> Calgary Canada (932KM)
Dag 36 t/m 49: route door Canada
Dag 50: reisdag 1 Vancouver -> San Francisco (part 1 van de 1529KM)
Dag 51: reisdag 2 Vancouver -> San Francisco (part 2 van de 1529KM)
Dag 52: San Francisco
Dag 53: San Francisco
Dag 54: San Francisco
Dag 55: Vertrek San Francisco

Goed om te vermelden, RV halen we op in Los Angeles en droppen we in San Francisco, hier kan niets aan veranderd worden.
Benieuwd naar jullie tips.

Groetjes, Quinn.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: 2 maanden West USA/Canada

Bericht door Martin & Marianne »

Welkom op het forum!
Voordat we tips geven is het goed om aan te geven of de route al vast ligt. Zijn de campings al gereserveerd? Of kan er nog geschoven worden? als ze nog niet zijn gereserveerd wordt het heel lastig om nog iets in de parken te vinden.
Ik vind de tijd voor de Grand Canyon erg ruim, wat zijn de plannen daar?
Wanneer haal je de camper op en wanneer moet hij ingeleverd worden? De camper ophalen en dan naar Monterey rijden lijkt me wat te veel voor 1 dag.

Er zitten een paar forse reisdagen in. Ik denk dat het verstandig is om Rocky Mountain NP over de te slaan. Niet alleen omdat het een omweg is maar ook omdat je er in het Memorial Day weekend bent.
Jullie zijn op de hoogte van de diverse toegangsrestricties in de parken?

Jammer van die lange reisdagen op het eind.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Reis QuinnHoukes: 2 maanden West-USA/Canada

Bericht door jojostravelusa »

Ik ben het eens met de opmerkingen van Marianne.
Haal je de camper meteen op na aankomst, uiteraard na de verplichte overnachting in een hotel, of aan het eind van jullie LA-periode. Dat laatste zouden wij doen, want in de stad heb je niet veel aan de camper en parkeren is niet eenvoudig en zeer waarschijnlijk kostbaar.
Als je wel met de camper de stad in wilt, zou ik aanraden om van tevoren uit te zoeken waar je kunt parkeren, want het is zonde van je tijd om dat ter plekke te doen. Dit doet mij aan onze eerste Amerikavakantie denken, nog voor het internettijdperk, en we in San Francisco behoorlijk verlegen waren om een parkeerplaats. Overal plekken, maar nergens mocht een camper staan. Uiteindelijk vonden we een plek op de spitsstrook, maar daar mocht hij maar tot 4 uur staan en hebben we de dag wat afgeraffeld.

Vanuit LA in een keer naar Monterey is inderdaad veel te ver. Zonde van de uitzichten. Overigens kun je Hwy 1 beter van noord naar zuid rijden. Kun je e.e.a. nog zo schuiven dat dat gaat lukken?

Denk er eens over na om Canada te laten vallen. Dat scheelt een hoop kilometers daar die je ergens anders wellicht beter kunt gebruiken.
En, als je niet van plan bent om in de Grand Canyon helemaal naar beneden te lopen en daar te overnachten met een tent of zo, dan zou ik 1 nacht daar voldoende vinden.

Mijn idee is om de hele route overhoop te gooien en opnieuw te beginnen. Niet onaardig bedoeld, maar er is denk ik veel meer uit te halen dan wat je nu op papier laat zien. Ik mis in deze route bv. Monument Valley om maar eens wat te noemen.
Veel succes!
QuinnHoukes
Amerika-newbie

Hi,

Marianne & jojostravelusa bedankt voor jullie tips.

De camper wordt opgehaald in LA op 4-5-2022 (dag 4).
De camper moeten we inleveren in San Francisco op 21-6-2022 (dag 53). Er zit dus nog een dag verloop in, gezien ik nu gepland heb de camper in te leveren op 20-6-2022 (dag 52) waarna we nog een paar dagen in San Francisco verblijven.

De route ligt nog helemaal open op het start- en eindpunt na. Campings zijn nog niet geboekt, alleen het verblijf van de eerste dagen in LA. Het is allemaal erg kortdag inderdaad, maar dit was de enige kans die we plotseling kregen vanuit het werk. Vandaar dat we nu volop aan het plannen zijn.

Het skippen van Canada gaat me aan het hart en zou ik niet graag missen. Er was geen andere manier om de camper in San Francisco in te leveren waardoor we noodgedwongen vanuit Vancouver de camper naar San Francisco moeten brengen. Vandaar twee flinke reisdagen.

Grand Canyon is misschien wat ruim maar we verwachten hier wel een Hike te gaan doen de canyon in, daarnaast is een extra dag in dit schema ook wel lekker. :D
Monument valley rijden we doorheen vanuit Antelope Canyon naar Canyondands, zouden jullie hier een extra dag stoppen?
De Rocky Mountain skippen zien we wel als een optie, echter komen daar dan een aantal dagen vrij. Zou je die stoppen bij Yellow Stone NP om er meer rust in te brengen, voor mijn gevoel is het hier wat krap gepland?
Highway van noord naar zuid klinkt niet logisch gezien de start en eindpunt vast staan, of zien jullie hier nog een optie?
Tot slot, zijn we momenteel alle restricties in kaart aan het brengen van de parken? Ergens handige link of tips waar we aan moet denken?

Gr.
Quinn
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je de camper op dag 4 ophaalt lijkt het me niet gek om alvast een stuk naar het noorden te rijden. En dan nog zal Monterey de volgende dag best ver zijn als je onderweg iets wilt doen. Je kunt eens kijken naar campings bij Big Sur in plaats van Monterey. Doe het wel snel - en dat geldt voor alle campings in nationale en staatsparken - want veel zal al volgeboekt zijn! Voor reserveringen zie www.recreation.gov. Voor de nationale parken zou ik me eerst via de NPS-sites oriënteren. Zie daarvoor www.nps.gov.
Voor Yosemite zie hier: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm. Je bent eigenlijk te laat, maar er is een kans dat er nog wat plaatsen vrij komen. Sommige plaatsen worden pas laat vrijgegeven als duidelijk is da ze niet meer overstroomd raken. De toegangsreservering geldt vanaf 20 mei, dus ook als je buiten het park overnacht kun je nog wel het park in. Maar dat kost je, zeker met een camper, wel behoorlijk veel reistijd. En parkeren is ook niet altijd eenvoudig.
QuinnHoukes schreef:
19 feb 2022, 11:57
Er was geen andere manier om de camper in San Francisco in te leveren waardoor we noodgedwongen vanuit Vancouver de camper naar San Francisco moeten brengen. Vandaar twee flinke reisdagen.
Maar dat betekent toch niet dat je het in 2 dagen moet doen? Ik zou er echt iets meer tijd voor uittrekken, Stel dat er iets gebeurt onderweg waardoor je vertraging oploopt.
QuinnHoukes schreef:
Grand Canyon is misschien wat ruim maar we verwachten hier wel een Hike te gaan doen de canyon in, daarnaast is een extra dag in dit schema ook wel lekker.
Monument valley rijden we doorheen vanuit Antelope Canyon naar Canyonlands, zouden jullie hier een extra dag stoppen?
Bedoel je dat je naar beneden wilt lopen en daar wilt overnachten? Of alleen een stuk naar beneden? In dat laatste geval heb je eker aan twee dagen/3 nachten voldoende. Kijk bijvoorbeeld eens in ons 2013-verslag. Wij waren er toen ook in mei en hebben veel kunnen doen met twee overnachtingen De dag die je overhoudt zou ik gebruiken voor een overnachting in Monument Valley. Daar heb je geen dag nodig, maar de uren tegen zonsondergang en na zonsopkomst zijn het mooiste. En als je daar wilt wandelen (zie hier onze ervaring met de Wildcat Trail) kun je dat het beste vroeg in de ochtend doen. Kijk eens naar de camping bij The View. Dus geen extra dag maar een extra nacht.
QuinnHoukes schreef:
De Rocky Mountain skippen zien we wel als een optie, echter komen daar dan een aantal dagen vrij. Zou je die stoppen bij Yellow Stone NP om er meer rust in te brengen, voor mijn gevoel is het hier wat krap gepland?
.
Het is Yellowstone. En ja, daar zou wat extra tijd wel mooi zijn. Als je niet naar RMNP gaat rij je via Grand Teton. Daar kun je een of twee nachten blijven, en dan minimaal 4 nachten Yellowstone. Kijk voor campings in Yellowstone op www.yellowstonenationalparklodges.com of op recreation.gov. En natuurlijk eerst naar www.nps.gov/yell voor openingstijden, wegwerkzaamheden, een kaart, etc etc.

Hwy1 van noord naar zuid lukt niet, maar andersom is het ook mooi. Alleen wellicht wel eens lastiger parkeren.

Overweeg eens om na Las Vegas eerst naar Zion te gaan. Je kunt dan onderweg Valley of Fire bezoeken. Dan Bryce - Page - GC - MV en zo verder. Het zou ook mooi zijn als je Capitol Reef toe zou kunnen voegen. Dan zou de volgorde na Las Vegas als volgt kunnen zijn: LV - GC - MV - Page - Zion - Bryce - CR - Moab.
Voor Zion zal Watchman vol zijn. Maar je kunt ook in Springdale kamperen, Veel duurder dan in het park, maar goed gelegen. En de South campground in het park is twee weken van te voren te reserveren. Zie www.nps.gov/zion voor meer informatie

In dit topic staan alle bekende restricties/reserveringen vermeld. Maar ik zou je aanraden om vooral zelf alle NPS-sites goed in de gaten te houden. En lees ook mee in andere topics, want niet alle tips worden altijd overal vermeld.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Een overnachting in Monument Valley is inderdaad wel mooi. Wij hebben 2x een nacht op Goulding's Campground gestaan en dat is goed bevallen. Je kunt dan bv. een sunset tour door de valley doen en genieten van de uitzichten en de zonsondergang.

Valley of Fire is inderdaad een aanrader, maar houd er rekening mee dat het een populaire plek is en niet te reserveren.

Ga je echt in 2 dagen van Vancouver naar San Francisco?? Dat is ruim 1500 km zonder leuke uitstapjes. Dat betekent dus 2 dagen van 750 km en dat is met een camper echt heel veel.
Je zegt dat je Canada niet wilt missen, maar waar wil je dan specifiek heen en is het niet een beter idee om daar een aparte vakantie aan te besteden? Zo wordt het, ondanks dat je een zee van tijd hebt, toch erg afraffelen en dat is zonde. Je geeft niet aan wat je plannen daar zijn.

Een Amerikareis blijft een kwestie van keuzes maken en meer missen dan je kunt zien. Maar dat is alleen maar een goed excuus om nog eens te gaan tenslotte :wink:
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 10 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Ik kopieer dit even van een andere draad:
Reserveringen voor staatskampeerterreinen (bijv. Nationale Parken) zijn bijzonder moeilijk geworden vanwege de populariteit. De meeste kampeerterreinen kunnen zes maanden tevoren geboekt worden. Elke dag om 10u EST wordt de volgende datum vrijgegeven. Bij sommige kampeerterreinen kun je al een minuut na tienen geen plek meer vinden, vooral als je met een wat grotere motorhome reist.

In het voorseizoen kan je wellicht nog iets vinden als je minder dan drie maanden hebt om te boeken. Sommige terreinen zijn overigens pas twee weken tevoren te boeken (bijv. South Campground bij Zion NP).
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Ik zie op dag 35 dat je op één dag van Yellowstone naar Calgary rijdt. Ik snap dat Canada hoog op je lijstje staat maar dat lijkt me bijna gekkenwerk, vooral met een camper. Zonder Canada zijn er ook alternatieven die de moeite waard zijn. Je rijdt nu in 2 lange dagen naar SF terwijl er in het noordwesten zoveel moois te zien is zowel in het binnenland als aan de kust. En wat te denken van de staat Colorado. Dat is zoveel meer dan RMNP. Prachtige natuur en heel afwisselend. Ook daar zou je wat extra dagen kunnen verblijven. En je kan wat meer tijd besteden op plekken waar je nu te weinig tijd hebt zoals Yellowstone, Monument Valley etc.
Op die manier zijn de dagen die je nu voor Canada hebt staan snel ingevuld. Je vermijdt dan de lange ritten waardoor de hele reis meer in balans is en een stuk relaxter lijkt me. Het is maar idee.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Brigit
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Brigit »

Mooie plannen om 2 maanden te kunnen gaan reizen. Als je echt Canada op wilt nemen in de reis lijkt het me goed om toch nog eens terug aan de tekentafel te gaan zitten. Op de site van Tioga travel staat bijvoorbeeld een routeplanners waar je camperreizen in kunt aanmaken met behalve de kms ook een redelijk realistische schatting van de reistijd. Met jullie huidige plannen zijn er heel veel dagen dat er vrijwel alleen gereden moet worden. Ook iets om goed uit te zoeken is hoe de grensovergang tussen Canada en de VS momenteel gaat, pre-covid kostte het ons in 2019 beide kanten op iets van 1.5 tot 2 uur, ik kan me zo voorstellen dat dat nu langer is Ivm extra controle’s.

Voor de Grand Canyon staat er nu erg veel tijd, ook als wandelliefhebber zou ik met jullie plannen er Max 2 volle dagen blijven en minstens 1 dag schrappen. Om de route wat minder hektisch te maken zou ik RMNP eruit halen en na Arches (let op de reservering voor de toegang via Recreation.gov 3 maanden van tevoren) door naar boven gaan naar Grand Teton, dan Yellowstone en door naar boven richting Glacier np. Als je Canada insteekt zou je daar Waterton, Banff, Yoho, Revelstoke naar Vancouver kunnen rijden en dan in wat meer dan 2 dagen via de kust route afzakken naar SAN Francisco.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 10 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

QuinnHoukes schreef:
17 feb 2022, 22:38
Dag 35: Yellowstone NP (West Entrance) -> Calgary Canada (932KM)
Volgens mij is dit niet echt haalbaar. De afstand is bijna 600 mijl. De gemiddelde snelheid zal zo rond de 45-50 mijl per uur liggen, dus dat is zo'n 12 uur rijden. Met pauzes ben je dan al snel een 14 tot 18 uur onderweg. Je loopt ook nog de kans dat je vertraging oploopt bij de grens.

Wellicht kan je afwisselen terwijl de andere persoon slaapt, maar het zal afzien worden.
QuinnHoukes
Amerika-newbie

Hi,

Dankjewel voor je reactie. We hebben dit stuk inderdaad al opgesplitst in 2 dagen gezien de grote afstand.

Gr. Quinn
Laatst gewijzigd door markro op 27 feb 2022, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dat lijkt me een verstandig besluit. En neem ook een extra dag op het laatste stuk, om je die dagen nog te moeten haasten lijkt me niet echt aangenaam.
Jammer dat je niet ingaat op alle vragen en tips. Heb je er iets aan? En heb je nog iets aangepast? Lukt het met de campings?

Marianne
QuinnHoukes
Amerika-newbie

Hoi Marianne,

Zie onderstaand de laatste versie:

1 1-5-2022 Amsterdam Los Angeles
2 2-5-2022 Los Angeles Los Angeles
3 3-5-2022 Los Angeles Los Angeles
4 4-5-2022 Los Angeles Laguna Beach 81km
5 5-5-2022 Laguna Beach Morro bay 447km
6 6-5-2022 Morro Bay Monterey 198km
7 7-5-2022 Monterey Yosemite NP 322km
8 8-5-2022 Yosemite NP Yosemite NP 0
9 9-5-2022 Yosemite NP Kings Canyon NP/Sequoia NP 240km
10 10-5-2022 Kings Canyon NP/Sequoia NP Kings Canyon NP/Sequoia NP 118km
11 11-5-2022 Kings Canyon NP/Sequoia NP Kings Canyon NP/Sequoia NP
12 12-5-2022 Kings Canyon NP/Sequoia NP Ridgecrest 337km
13 13-5-2022 Ridgecrest (via Death Valley) Las Vegas 400km
14 14-5-2022 Las Vegas Las Vegas
15 15-5-2022 Las Vegas Zion NP 258km
16 16-5-2022 Zion NP Zion NP
17 17-5-2022 Zion NP Bryce NP 135km
18 18-5-2022 Bryce NP Antelope Canyon/Horseshoebend 253km
19 19-5-2022 Antelope Canyon/Horseshoebend Antelope Canyon/Horseshoebend
20 20-5-2022 Antelope Canyon/Horseshoebend Grand Canyon NP 195km
21 21-5-2022 Grand Canyon NP Grand Canyon NP
22 22-5-2022 Grand Canyon NP Grand Canyon NP
23 23-5-2022 Grand Canyon NP Monument Valley 267km
24 24-5-2022 Monument Valley Canyonlands NP / Arches NP 229km
25 25-5-2022 Canyonlands NP / Arches NP Canyonlands NP / Arches NP
26 26-5-2022 Canyonlands NP / Arches NP Canyonlands NP / Arches NP 45km
27 27-5-2022 Canyonlands NP / Arches NP Bear Lake 570km
28 28-5-2022 Bear Lake Grand Teton NP 234km
29 29-5-2022 Grand Teton NP Grand Teton NP
30 30-5-2022 Grand Teton NP Yellowstone NP (West Entrance) 208km
31 31-5-2022 Yellowstone NP (West Entrance) Yellowstone NP (West Entrance)
32 1-6-2022 Yellowstone NP (West Entrance) Yellowstone NP (North-West Entrance)
33 2-6-2022 Yellowstone NP (North-West Entrance) Yellowstone NP (North-West Entrance)
34 3-6-2022 Yellowstone NP (North-West Entrance) Glacier National Park 575km
35 4-6-2022 Glacier National Park Glacier National Park
36 5-6-2022 Glacier National Park Golden 476km
37 6-6-2022 Golden Yoho National Park/Banff National Park
38 7-6-2022 Yoho National Park/Banff National Park Yoho National Park/Banff National Park
39 8-6-2022 Via Icefields Parkway Jasper National Park 262km
40 9-6-2022 Jasper National Park Jasper National Park
41 10-6-2022 Jasper National Park Jasper National Park
42 11-6-2022 Jasper National Park Wells Gray Park 317km
43 12-6-2022 Wells Gray Park Whistler 423km
44 13-6-2022 Whistler Vancouver/Victoria 121km
45 14-6-2022 Vancouver/Victoria Vancouver/Victoria
46 15-6-2022 Vancouver/Victoria Vancouver/Victoria
47 16-6-2022 Vancouver/Victoria Vancouver/Victoria
48 17-6-2022 Vancouver/Victoria xx 380km
49 18-6-2022 xx xx 380km
50 19-6-2022 xx xx 380km
51 20-6-2022 xx San Francisco 380km
52 21-6-2022 San Francisco San Francisco
53 22-6-2022 San Francisco San Francisco
54 23-6-2022 San Francisco Vertrek

We hebben zoveel mogelijk tips verwerkt in ons reisplan. Er zitten nog steeds een aantal flinke reisdagen in, blauw gemarkeerd. Nu vinden wij het niet erg om soms een rijdag te hebben maar ben hier nog wel naar aan het kijken. De xx op het eind betekent dat we die dagen rijden naar San Fransisco en wel zien waar we eindigen op de route, gemiddeld moet er 380km gereden worden. Misschien zit een uitstapje naar Redwood State National Park er nog wel in.

De campings was zoals je al voorspelde lastig om nog te reserveren in de parken van USA. Over het algemeen zijn we er goed uitgekomen met hier en daar een gelukje en wat alternatieven net buiten de parken. Qua restricties is het ook allemaal gelukt, Yosemite zijn we voor ingaan van de restrictie. Arches hebben we weten te bemachtigen. Ook voor de Going to the sun road bij Glacier NP hebben we een ticket, echter verwacht ik dat rond dat wij er zijn de weg nog gesloten zal zijn.

Rondom de volgende locaties moeten we nog reserveren:
1) Zou een reservering rondom Ridgecrest noodzakelijk zijn? Iemand goede tips voor een camping? We willen daar overnachten zodat we de volgende dag Death Valley in kunnen rijden.
2) Sequioa/Kings Canyon, veel campings zijn dan nog gesloten, aantal campings kan pas maand van te voren gereserveerd worden. We denken aan Potwisha of Buckeye-flat Campground.
3) ZION NP, we zitten te denken aan South Campground, kan pas 14 dagen van te voren reserveren. Watchman Campground helaas al vol, andere alternatieven qua campings?
4) Bryce Canyon NP, zowel Sunset Campground als North Campground zijn rond die tijd first come - first served. Het liefst heb ik een camping gereserveerd maar we gaan toch proberen hier een plekje te krijgen. Zelf geen alternatieven in de buurt kunnen vinden.

De parken in Canada hebben we nog niet vastgezet, we twijfelen of we deze gezien de flexibiliteit niet gewoon zonder reservering willen doen.

Tips zijn altijd welkom. We lezen veel mee op het forum, super leerzaam!

Gr.
Quinn
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

QuinnHoukes schreef:
06 mar 2022, 14:43
1) Zou een reservering rondom Ridgecrest noodzakelijk zijn? Iemand goede tips voor een camping? We willen daar overnachten zodat we de volgende dag Death Valley in kunnen rijden.
Ik vermoed van niet. Als je van Potwisha komt zou je ook nog door kunnen rijden naar Panamint Springs.
QuinnHoukes schreef:
3) ZION NP, we zitten te denken aan South Campground, kan pas 14 dagen van te voren reserveren. Watchman Campground helaas al vol, andere alternatieven qua campings?
Ik had al dit geschreven:
Martin & Marianne schreef:
19 feb 2022, 12:56
Voor Zion zal Watchman vol zijn. Maar je kunt ook in Springdale kamperen, Veel duurder dan in het park, maar goed gelegen. En de South campground in het park is twee weken van te voren te reserveren. Zie www.nps.gov/zion voor meer informatie
De camping in Springdale ligt vlak bij de ingang van het park. Je vindt meer informatie via de NPS-site waar ik naar verwezen had.
QuinnHoukes schreef:
4) Bryce Canyon NP, zowel Sunset Campground als North Campground zijn rond die tijd first come - first served. Het liefst heb ik een camping gereserveerd maar we gaan toch proberen hier een plekje te krijgen. Zelf geen alternatieven in de buurt kunnen vinden.
Dat begrijp ik niet, tegen de ingang van het park aan ligt Ruby's, zie hier.
Ik heb geen idee hoe snel de campings in het park vol zijn, het lijkt me dat je daar wel iets moet kunnen vinden, anders zou reserveren wel nodig zijn.

Heb je al wel iets in Grand Teton? Je zit daar in een heel druk weekend.
Voor Yellowstone zou ik regelmatig eens kijken of er iets in het park vrij komt, Madison bijvoorbeeld ligt gunstig voor het geisergebied.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer