Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021
Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021
Dat is inderdaad een mogelijkheid, maar dan klopt zijn reactie op mijn informatie niet.
Misschien horen we het nog.
Misschien horen we het nog.
- bedeve
- Amerika-expert
Rapid Antigen Results
Patient ID: 0000000000064541
Wed, Jan 26, 2022
Date & Time Test Taken
Wed, 26 January 2022 09:30:00 AM
TBV vlucht KL636 dd 27-01 om16:00 hrs.
Ik heb het hier al eerder ergens geschreven ; ja ik had ook die onzekerheid over een dag of 24 uur en heb KLM in de VS gebeld.
Mij werd verteld wat hier al eerder aan de orde is geweest waar 24 uur staat dien je te lezen : een dag .
Patient ID: 0000000000064541
Wed, Jan 26, 2022
Date & Time Test Taken
Wed, 26 January 2022 09:30:00 AM
TBV vlucht KL636 dd 27-01 om16:00 hrs.
Ik heb het hier al eerder ergens geschreven ; ja ik had ook die onzekerheid over een dag of 24 uur en heb KLM in de VS gebeld.
Mij werd verteld wat hier al eerder aan de orde is geweest waar 24 uur staat dien je te lezen : een dag .
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
De officiële tekst is dat de reiziger dient te beschikken over "over een op hem betrekking hebbende negatieve testuitslag van een NAAT-test die maximaal achtenveertig uur of (...) van een antigeentest die maximaal vierentwintig uur voor het moment van het aan boord gaan van een vervoermiddel is uitgevoerd".
Naar de US is het één dag oud, naar Nederland 24uur.
Als ik kijk bij zo’n test centrum moet je wel betalen .. heb de aanwijzingen van jou opgevolgd. Is dus niet gratis?matthijst schreef: ↑15 feb 2022, 21:50Gratis inderdaad. Ga naar https://www.testenvoortoegang.orgRosalien1989 schreef: ↑15 feb 2022, 19:50Was dat die gratis test? Hoe werkt dat?
Veel plezier morgen. Ik ga volgende week
Maak een afspraak en en kies Overig als reden.
Kies bij test lokatie voor "Health Check Center" en maak je afspraak.
De uitslag krijg je een half uurtje later per mail. Daarna kan je een certificaat aanvragen. Duurt normaal maximaal een uur.
Probeer vroeg te boeken, kon hier helaas pas vanaf 14:00 en dan kan het krap worden.
Via TVT is het gratis (overheid zit daar tussen) en als je naar de site gaat van de uitvoerder moet je natuurlijk zelf betalen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Azova.com werkt op zich ook, $20. Testen op je hotelkamer met een flowflex thuistest.
Bij CVS kun je als toerist ook gratis testen, krijgt wel resultaat in je mail, maar staat geen paspoort nummer op.
Toch een hoop gekloot hoor.
Op de heenweg bij HCC getest, uitslag: positief. Ondanks negatieve thuistests ervoor en erna. Teruggegaan naar teststraat: "ja was heel vaag positief, ga maar naar de GGD". Praten als Brugman en toen mocht ik her testen: negatief.
Terugweg: thuistest.nu gebruikt. 8 minuten voor 12 de dag ervoor (dacht Nederland is het al de 19e). Afgewezen want "te vroeg". M'n broer die trager was om 00:08 goedgekeurd. Daarna zelf een nieuwe thuistest van 01:15 op de 19e: ook afgekeurd.
Toen test bij CVS gedaan, maar lees net hier over die24 uur vantevoren dus nog toch maar voor de zekerheid via azova gedaan.
Teveel gedoe eigenlijk. Hopelijk is die zooi snel voorbij.
Bij CVS kun je als toerist ook gratis testen, krijgt wel resultaat in je mail, maar staat geen paspoort nummer op.
Toch een hoop gekloot hoor.
Op de heenweg bij HCC getest, uitslag: positief. Ondanks negatieve thuistests ervoor en erna. Teruggegaan naar teststraat: "ja was heel vaag positief, ga maar naar de GGD". Praten als Brugman en toen mocht ik her testen: negatief.
Terugweg: thuistest.nu gebruikt. 8 minuten voor 12 de dag ervoor (dacht Nederland is het al de 19e). Afgewezen want "te vroeg". M'n broer die trager was om 00:08 goedgekeurd. Daarna zelf een nieuwe thuistest van 01:15 op de 19e: ook afgekeurd.
Toen test bij CVS gedaan, maar lees net hier over die24 uur vantevoren dus nog toch maar voor de zekerheid via azova gedaan.
Teveel gedoe eigenlijk. Hopelijk is die zooi snel voorbij.
36 Staten....
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hoezo werd dit afgekeurd dan?
Wel raar bij je broer wel goed en jij een afkeur. Heel bijzonder.
Kan je nu wel gewoon naar huis?
Wel raar bij je broer wel goed en jij een afkeur. Heel bijzonder.
Kan je nu wel gewoon naar huis?
Dat testen voor terugreis blijft inderdaad wel een dingetje
Hoop dat je uiteindelijk wel gewoon je vlucht hebt kunnen halen.
Ging dat testen bij Azova.com gemakkelijk?
Dit heeft eigenlijk wel mijn voorkeur, mochten we geen gratis testlocatie kunnen vinden.
Vooral omdat je bij toegangsbewijs.nu de testen al vooral moet bestellen en bij niet gebruik je dat geld dus wel kwijt bent.
Bij Azova.com kun je toch gewoon de FlowFlex-testen, zoals hier in Nederland te koop zijn, gebruiken?

Hoop dat je uiteindelijk wel gewoon je vlucht hebt kunnen halen.
Ging dat testen bij Azova.com gemakkelijk?
Dit heeft eigenlijk wel mijn voorkeur, mochten we geen gratis testlocatie kunnen vinden.
Vooral omdat je bij toegangsbewijs.nu de testen al vooral moet bestellen en bij niet gebruik je dat geld dus wel kwijt bent.
Bij Azova.com kun je toch gewoon de FlowFlex-testen, zoals hier in Nederland te koop zijn, gebruiken?
Florida 2014
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia / Westkust en Florida / Boston-New England 2022
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia / Westkust en Florida / Boston-New England 2022
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
-
- Amerika-ontdekker
M'n broer had 19-2 op de test staan omdat ie net na 00:00 getest had.
De cvs test is denk ik niet geldig omdat er geen paspoort op staat. Zal 's ff vragen zo bij inchecken.
Die online test is perfect. Zou dat een volgende keer doen. Lekker op je hotelkamer. Niet zoeken naar een test lokatie en inderdaad met dezelfde flownogwat test uit Nederland.
$20. Relatief goedkoop voor de service. Vind ik.
De cvs test is denk ik niet geldig omdat er geen paspoort op staat. Zal 's ff vragen zo bij inchecken.
Die online test is perfect. Zou dat een volgende keer doen. Lekker op je hotelkamer. Niet zoeken naar een test lokatie en inderdaad met dezelfde flownogwat test uit Nederland.
$20. Relatief goedkoop voor de service. Vind ik.
36 Staten....
Voor reizen naar NL is de datum toch niet echt van belang? Je moet daar binnen de 24u (of 28u voor een NAAT test) testen.
Terug in Texas!
-
- Amerika-ontdekker
Geen idee.
Mn broer is 43 uur vantevoren ingecheckt met zo'n "binnen 24 uur" test. Dus dat zou niet moeten kunnen. Enige verschil was de datum. Tenzij ze die dingen handmatig checken en er een checker zat te snurken bij hem.
Mn broer is 43 uur vantevoren ingecheckt met zo'n "binnen 24 uur" test. Dus dat zou niet moeten kunnen. Enige verschil was de datum. Tenzij ze die dingen handmatig checken en er een checker zat te snurken bij hem.
36 Staten....
Dan denk ik dat je broer gewoon mazzel heeftv gehad dat er iemand niet aan het opletten was ofzo. Tenzij hij geen antigeen test maar een NAAT test heeft gedaan.
Terug in Texas!
-
- Amerika-ontdekker
Allebei dezelfde test (toegangsbewijs.nu).
Dus idd mazzel lijkt het. Ik zou gewoon azova.com gebruiken voor de VS: geen rekening houden met tijdverschil, gewoon daar op je gemak op je kamer te doen. Simpelste oplossing en $20 lijkt me niet heel duur.
Samengevat:
- heenweg naar Amerika, op de dag ervoor testen, tijdstip maakt niet uit.
- bij inchecken vraagt KLM om alle papieren, ook al ben je via Delta al FlyReady
- bij aankomst in de VS vroegen ze nergens meer om
In de VS werd in restaurants, comedy, broadway en sportwedstrijd nog om vaccinatiebewijs gevraagd. Zowel de QR app als een geprinte code werden geaccepteerd. Niet t idee dat ze heel serieus controleerden.
Terugweg:
- Als je FlyReady in Delta app bent vragen ze nergens meer om, test mag met Azova max 24 uur oud zijn.
- Als je dat nog niet bent op vliegveld vaccinatiebewijs en 24 uur oude test laten zien (of 48 uur als je PCR hebt)
Dus idd mazzel lijkt het. Ik zou gewoon azova.com gebruiken voor de VS: geen rekening houden met tijdverschil, gewoon daar op je gemak op je kamer te doen. Simpelste oplossing en $20 lijkt me niet heel duur.
Samengevat:
- heenweg naar Amerika, op de dag ervoor testen, tijdstip maakt niet uit.
- bij inchecken vraagt KLM om alle papieren, ook al ben je via Delta al FlyReady
- bij aankomst in de VS vroegen ze nergens meer om
In de VS werd in restaurants, comedy, broadway en sportwedstrijd nog om vaccinatiebewijs gevraagd. Zowel de QR app als een geprinte code werden geaccepteerd. Niet t idee dat ze heel serieus controleerden.
Terugweg:
- Als je FlyReady in Delta app bent vragen ze nergens meer om, test mag met Azova max 24 uur oud zijn.
- Als je dat nog niet bent op vliegveld vaccinatiebewijs en 24 uur oude test laten zien (of 48 uur als je PCR hebt)
36 Staten....
Deze vraag naar vaccinatie bewijzen is per staat verschillend, in NYC is een en ander strenger dan in andere staten. Om dan te spreken over "In de VS" is niet helemaal juist: elke staat heeft zijn eigen beleid, net zoals in Europa elk land zijn eigen beleid heeft.
Wij waren in November ruim 4 weken in The Deep South (TX/MS/TN/LA/GA/FL) en daar hebben we totaal geen enkele controle op vaccinatie bewijzen gehad, laat staan dat we maar ergens mondkapjes moesten dragen. De enige plek waar een mondkapje verplicht was, was in het Coca Cola museum in Atlanta. Ook zijn we naar een NBA game in Memphis geweest en daar moest je alleen door het detector poortje, om een QR code of vaccinatie bewijs werd niet gevraagd, en in de kroegen op Beale Street en Broadway in Nashville werd nergens naar gevraagd, geen mondkapjes en totaal geen 1,5m (of 6 feet in de US) afstand gehouden. Het leek voor ons alsof COVID daar totaal niet bestond.
-
- Amerika-ontdekker
Scherp, waar VS staat bedoel ik inderdaad New York.
36 Staten....
En dan bedoel je (nog specifieker) NYC ipv NY State, waar het ook nog weer anders kan zijn qua beleid.
-
- Amerika-ontdekker
Ben jij een actuaris ofzo 

36 Staten....
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves