Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Lianne1989: rondje San Francisco.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Lianne1989
Amerikafan

Reis Lianne1989: rondje San Francisco.

Bericht door Lianne1989 »

Dag allen,

Nu het er weer wat beter uit ziet rondom corona zijn we toch stiekem aan het kijken of er niet nog een reisje naar Amerika in zit in eind mei/begin juni. Heel kortdag natuurlijk en het zou de eerste keer worden met onze dochter van 2,5 jaar. We willen eigenlijk alleen directe vluchten en geen heel lange reisdagen. En wel wat dagen waarop we niet rijden.

We zijn al twee keer in het zuidwesten geweest en hebben de meeste spotlights al wel gezien. Ik kwam nu redelijk geprijsde tickets tegen voor een retour San Francisco. Maar ik heb nog geen fatsoenlijk geprijsde auto gevonden, dus mogelijk gaat het hele feest niet door. Dat wordt de komende dagen een uitdaging om te zoeken. En sowieso zullen de hotels een uitdaging worden op sommige plekken.

Maar ik kwam nu op het volgende, hebben jullie nog tips?

Dag 1 Luchthaven – Monterey
Dag 2 Monterey
Dag 3 Monterey – Morro Bay
Dag 4 Morro Bay – Santa Barbara
Dag 5 Santa Barbara (of suggesties wat leuk is daar voor een volledige dag?)
Dag 6 Santa Barbara – Baker
Dag 7 Baker (Mojave National Preserve) - (of een andere leuke break op deze route)
Dag 8 Baker – Las Vegas (Red rock canyon of Valley of Fire)
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Las Vegas
Dag 11 Las Vegas – Death Valley
Dag 12 Death Valley – Mammoth Lakes
Dag 13 Mammoth lakes – Yosemite NP
Dag 14 Yosemite NP
Dag 15 Yosemite NP – San Francisco
Dag 16 San Francisco
Dag 17 San Francisco
Dag 18 Terugvlucht

We willen graag sowieso naar San Francisco, Las Vegas en we zouden de kustroute nog wel een keer willen doen. Ik zou het wel leuk vinden om met mijn dochter de Grand Canyon te doen, maar met onze 'eisen' zie ik dat niet echt gebeuren in een rondje San Francisco in dit tijdsbestek.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondje San Francisco

Bericht door Martin & Marianne »

Mei/juni is een prachtige tijd om naar het zuidwesten te gaan. :thumbup: Let wel op het Memorial Day weekend, dan is het overal erg druk, met name in de parken en langs de kustroute.
Je weet dat je voor Yosemite moet reserveren om het park binnen te mogen? Als je een overnachting in het park hebt is dat niet nodig. Zie voor meer informatie www.nps.gov/yose.

Ik vond de route prima maar ik zou het zelf niet gek vinden om het nog iets rustiger aan te doen. Qua afstanden is het goed te doen, maar iets meer tijd op dezelfde plaats lijkt mij met een kleine wel prettig. Ik zou zelf de stop in Baker overslaan en een extra dag nemen in Mammoth Lakes of in Yosemite.

Marianne
Lianne1989
Amerikafan

Re: Rondje San Francisco

Bericht door Lianne1989 »

Hoi Marianne,

Bedankt voor je bericht. Dat ik moet reserveren voor Yosemite wist ik niet, dus bedankt voor de reminder. Kan me niet herinneren dat dat eerder moest.

En dat weekend zit dan inderdaad midden in onze vakantie, goed om te kijken hoe dat dan uitkomt. We zitten sowieso vast een deze periode dus we komen er niet onderuit.

Bedoel je dan wel een stop ergens daar maar niet een hele dag extra? Ik zit een beetje te zoeken wat nou wijs is qua reizen/stops van Santa Barbara naar Las Vegas.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Lianne1989: rondje San Francisco.

Bericht door IngridZw »

Is Santa Barbara een must? Je kan ook die dagen schrappen en in plaats daarvan eventueel Sequoia toevoegen. Of zijn jullie daar al geweest. Baker lijkt me niet een plek om langere tijd te verblijven.
Morro Bay - Sequoia
Sequoia
Sequoia - Kernville (via Sequoia NF)
Kernville - Las Vegas
Volgens mij hou je dan in totaal nog een dag over. Wij hebben ooit in Kernville overnacht op weg naar LV. Leuk stadje in een mooie omgeving.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Lianne1989: rondje San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had niet gezien dat het twee nachten Baker waren. Daar zou ik sowieso 1 vanaf halen, een volle dag daar lijkt me te veel. Maar zonder stop kan het ook.
Sequoia meenemen is ook niet gek. Kijk eens wat daar open is, na de branden vorig jaar is nog niet alles open. Het wordt dan wel wat drukker. Misschien is het ook niet gek om een extra dag te nemen in het begin. Naar Monterey rijden na aankomst is best wel ver. Kijk voor het eerste stuk eens in ons 2019-verslag.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer