Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)
- Wanderlust
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)
Spannend! Ik land 9 april in AMS vanuit de VS, zou fijn zijn als NL tegen die tijd ook eea heeft aangepast...
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Vanaf wanneer gaat deze verandering in vanuit België?
Wij gaan volgende week vrijdag vanuit België naar NY. Op de heenweg moeten we wel testen vanuit de usa regels. Maar zou mooi zijn als dit op de terugweg niet hoef.
Wij gaan volgende week vrijdag vanuit België naar NY. Op de heenweg moeten we wel testen vanuit de usa regels. Maar zou mooi zijn als dit op de terugweg niet hoef.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Volgens mij moeten Belgische inwoners zich niet laten testen in USA maar in Belgie bij terugkeer.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Klopt, maar dat testen in België zal voor ons ook wegvallen. Gevaccineerd en geboosterd? Geen test meer nodig. Nog geen datum zien passeren over wanneer dit ingaat.
-
- Amerika-ontdekker
Wij vertrekken 3 maart naar San Francisco en op 10 maart weer terug. Ergens hoop ik ook dat de testverplichting op de terugweg komt te vervallen. Wij hebben enkele weken geleden covid gehad, hopelijk geen vals negatieve uitslag met testen dan. Probeerde nu op testen voor toegang in te plannen ,maar dat gaat niet verder dan 2 weken vooruit. Nog een paar dagen geduld dan. Uiteraard wel onze herstelbewijzen sowieso uitgeprint via coronacheck, maar een negatieve test is iets makkelijker lijkt mij. Onze twee zoons van 9 en 11 hoeven dan sowieso niet extra te testen in de US, omdat ze het recent gehad hebben. Weet iemand of kinderen ook een verifly account kunnen aanmaken? Of gewoon alles uitprinten en bij de balie laten checken?
De hele familie kan samen in de Verifly app.
Terug in Texas!
-
- Amerika-ontdekker
Oh super, zover was ik nog niet in de app. Dankjewel voor je reactie! 

’Tientallen landen van oranje naar geel: vakantie buiten Europa mag weer’
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1764885 ... a-mag-weer
Hopelijk zit de VS toch wel bij die 30....
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1764885 ... a-mag-weer
Zeer, zeer interessant.Woensdagochtend al gaan naar verluid zo’n 30 populaire bestemmingen op geel, waarna andere landen volgen. Welke dat zijn is niet geheel duidelijk. Het ministerie van Buitenlandse Zaken kan er niet op vooruitlopen.

maakt niet zoveel uit of ze er wel of niet bijzitten testen voor terugreizen is losgekoppeld van de kleur en moet buiten europa altijd
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Helaas staat ook dit in dat artikel @Nessiezzz:
Dus hebben we er niets aan...Wel balen de ingewijden dat de testverplichting blijft bestaan voor mensen die na een vakantie terugreizen naar Nederland.
Ligt eraan wat jou in de weg staat. Er zijn een hoop werkgevers die waarde hechten aan kleurcodes en ook een aantal verzekeraars. Het zal er iig niet slechter op worden en weer een stapje in de goede richting.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Voor de reisverzekering enz, maar testen op de terugreis blijft en daar wil ik ook vanaf.
Zeker... dat is nog flink balen 

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Als meer en meer landen dat afschaffen, zal Nederland mijn inziens niet achterblijven.
Een gewaagde voorspelling: ik verwacht tegen dat ik in april weerkom van Vegas, het niet meer hoeft (en dan pas ik m'n terugvlucht aan, nu met Delta naar Brussel, liever met KLM vanuit Vegas naar Amsterdam en dan kort vluchtje naar Brussel, uren bevallen me beter).
Een gewaagde voorspelling: ik verwacht tegen dat ik in april weerkom van Vegas, het niet meer hoeft (en dan pas ik m'n terugvlucht aan, nu met Delta naar Brussel, liever met KLM vanuit Vegas naar Amsterdam en dan kort vluchtje naar Brussel, uren bevallen me beter).
de landen om ons heen hebben het of niet gehad (belgie in elk geval niet voor eigen inwoners) of al afgeschaft.
Ik ben bang dat nederland deze regel die pas sinds kort los is gekoppeld van de kleuradviezen voorlopig nog niet terugdraait.
maar ik hoop het natuurlijk van wel
Ik ben bang dat nederland deze regel die pas sinds kort los is gekoppeld van de kleuradviezen voorlopig nog niet terugdraait.
maar ik hoop het natuurlijk van wel
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Als je terugvliegt van Amerika en de overstap is in Nederland (naar Dusseldorf of Brussel) moet je dan ook testen voor terugreis? Zoveel regels en niet echt duidelijk op rijksoverheid.
Dusseldorf en binnenkort Brussel eisen geen test om terug te vliegen, dus wellicht beter om daar op te vliegen. Ik zit bij KLM te kijken, maar veel is met overstap AMS. Heb er maar 1 gevonden met overstap JFK en dan rechtstreeks naar Brussel.
Dusseldorf en binnenkort Brussel eisen geen test om terug te vliegen, dus wellicht beter om daar op te vliegen. Ik zit bij KLM te kijken, maar veel is met overstap AMS. Heb er maar 1 gevonden met overstap JFK en dan rechtstreeks naar Brussel.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Als Nederlander moet je toch gewoon testen, ook al vlieg je op Brussel?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 57
Wat balen dat dat testen voor de terugreis vooralsnog blijft bestaan, juist dat gaf ons veel stress in de kerstvakantie, eventueel verblijf noodgedwongen verlengen als een van ons positief test is nogal wat qua kosten en geregel. Hopelijk is het er in de meivakantie af als we terugkomen uit Florida. De toegevoegde waarde zie ik echt niet. Het argument niet besmet het vliegtuig in gaat ook niet op, want blijkbaar telt dat binnen Europa niet..
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
En ook niet op de binnenlandse vluchten in de US
!

Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 35 Reacties
- 8439 Weergaves
-
Laatste bericht door Tantelotje