Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis nina08: route New Orleans - Los Angeles.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
nina08
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Reis nina08: route New Orleans - Los Angeles.

Bericht door nina08 »

Hoi allemaal!

in januari 2022 vertrekken wij (3 vriendinnen) voor een roadtrip New Orleans - Los Angeles. We komen 4 februari aan en op 17 maart vertrekt onze vlucht naar huis weer. Een lange route met een boel tijd. Ik heb geprobeerd een globale route te plannen, maar ik denk dat we wat pareltjes missen. Ook voor de tussenstops ben ik op zoek naar leuke tips.

31 januari: vlucht Amsterdam - New York

1 februari: New York
2 februari: New York
3 februari: New York
4 februari: vlucht New York - New Orleans
5 februari: New Orleans
6 februari: New Orleans

7 februari: New Orleans - tussenstop reistijd: ?? uur
8 februari: tussenstop - San Antonio reistijd: ?? uur
9 februari: San Antonio
10 februari: San Antonio - Bandera reistijd: 1 uur
11 februari: Bandera (paardrijden, ranch voor de ervaring)
12 februari: Bandera - Big Bend NP reistijd: 7 uur
13 februari: Big Bend NP
14 februari: Big Bend NP
15 februari: Big Bend NP - Guadalupe NP/Carlsbad NP reistijd: 4 uur
16 februari: Guadalupe NP
17 februari: Guadalupe NP
18 februari: Guadalupe NP - Tucson reistijd: 7 uur
19 februari: Tucson: Saguaro NP
20 februari: Tucson: Saguaro NP?
21 februari: Tucson - ? reistijd: twee uur
22 februari: ?
23 februari: ?
24 februari: ? - Grand Canyon reistijd: ?? uur
25 februari: Grand Canyon
26 februari: Grand Canyon
27 februari: Grand Canyon - Zion reistijd: vier uur
28 februari: Zion
1 maart: Zion - Las Vegas reistijd: drie uur
2 maart: Las Vegas
3 maart: Las Vegas
4 maart: Las Vegas - Tussenstop (via death Valley) reistijd: ?? uur
5 maart: Tussenstop - San Francisco reistijd: ?? uur
6 maart: San Francisco
7 maart: San Francisco
8 maart: SF - tussenstop reistijd: ?? uur
9 maart: ?
10 maart: ?
11 maart: ?
12 maart: tussenstop - LA reistijd: ?? uur
13 maart: Los Angeles
14 maart: Los Angeles
15 maart: Los Angeles
16 maart: Los Angeles
17 maart: vlucht Los Angeles - Amsterdam
18 maart: thuiskomst Amsterdam

Zo als jullie zien zijn er nog open eindjes. Ik zal vanaf het begin beginnen.
In Texas twijfelen we over Austin, het ziet er wel heel leuk uit! Houston trekt ons niet, maar is misschien de optie voor een tussenstop? Of is er in Louisiana nog een plek waar we kunnen stoppen voor de nacht.
Ik twijfel over 2 volle dagen Guadalupe NP, is er tussen Guadalupe NP en Tucson nog een typische western stad wat leuk is om een nachtje te blijven?

We hebben ook nog een stuk tussen Tucson en Grand Canyon, we kunnen naar Phoenix, maar echt de stad trekt ons niet dus zijn we opzoek naar plekken in de omgeving. Denk aan: mooie routes, natuurparken om te wandelen of interessante plaatsen. Iemand tips?
Ook tussen SF en LA zijn nog wat lege dagen, dagen die prima ergens anders ingezet kunnen worden of die we kunnen besteden door extra lang te genieten van Highway 1.

Het is een gepuzzel! Vanaf 7 februari ligt alles nog open, we hebben geen hotels oid vastgelegd, dat is ook niet ons plan omdat we ook een beetje het weer willen bekijken. En als ik het goed heb begrepen zitten we nergens in een hoogseizoen, misschien een winterbreak? Het belangrijkste is dat we op op 17 maart op het vliegveld van LA zijn, haha!
Ik kijk uit naar jullie tips!

Groetjes. :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis nina08: route New Orleans - Los Angeles.

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie plannen!
Over het eerste stuk kan ik niets zeggen, misschien heb je daar meer tijd nodig, maar mocht je planning vanaf Tucson ongeveer kloppen dan zou ik de tijd wel iets anders indelen.
Op weg naar de Grand Canyon zou je een overnachting in Sedona kunnen doen. Voor de Grand Canyon heb je nu 3 nachten staan, dat lijkt me alleen nodig als je naar beneden wilt lopen en daar wilt overnachten. Wat zijn jullie plannen daar?
Tussen de GC en Zion is een stop in Page wel een must. Hier kun je bijvoorbeeld een slotcanyon bezoeken, en naar Horseshoe Bend. Ik weet niet hoe het zit met boottochten op Lake Powell of raften op de Colorado River in die tijd van het jaar, maar daar zou je ook eens naar kunnen kijken.
Met voldoende tijd is Monument Valley ook een aanrader; daar zou je dan een overnachting kunnen plannen tussen de GC en Page. Erg leuk om te doen is de Wildcat Trail; ideaal in de periode dat jullie er zijn. Zie hier ons 2019-verslag daarvoor.
Na Page kun je naar Bryce; het kan daar echter nog wel koud zijn, en er kan sneeuw liggen. Maar als de wegen toegankelijk zijn zeker doen! Je zult er alleen niet veel kunnen wandelen.
Vergeet tussen Zion en Las Vegas niet om een bezoek te brengen aan Valley of Fire. Ook dat is ideaal in de winter; je kunt er een aantal wandelingen doen. Het mooiste is om daar in de buurt nog een overnachting te doen zodat je daar voldoende tijd hebt.
Death Valley verdient in de winter ook wel meer tijd, overnachten in het park is duur maar wel erg mooi. Een alternatief kan zijn om vlak voor het park te overnachten; probeer wel een zonsopkomst/ondergang mee te nemen. Zie ook hiervoor ons 2019-verslag.

Lastig is wel de route naar SF: je hebt daarvoor twee mogelijkheden: vanuit Death Valley richting Lake Tahoe en dan door naar SF, of na DV onder de sierra's langs (via Bakersfield) naar SF. Het was handiger geweest om in SF te eindigen, dan had je na DV naar LA kunnen rijden, en dan via de kust naar SF. Dat zou je uren reistijd schelen en je hebt niet het saaie stuk langs de I5.
Voor de kust zijn twee overnachtingen wel voldoende als je geen speciale plannen hebt daar.

Marianne
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik woon zelf in Houston, maar als je niet geinteresseerd bent in NASA kun je dat ook best overslaan. Met voldoende tijd is de kust nog wel leuk, Galveston, of nog wat verder uit de route Port Aransas. Het zou inderdaad leuk zijn om Austin mee te pakken, maar dan zou ik ook de rest van de Hill Country wat tijd willen geven, daar heb je state parks als Pedernales Falls en Enchanted Rock. Zou persoonlijk mijn voorkeur hebben boven Bandera. Op weg naar Big Bend is Seminole Canyon SP misschien mee te pakken. Volgens mij kun je half februari af en toe nog sneeuw treffen in Big Bend (dan is volgens mij de weg naar de lodge ook dicht), kleine kans, maar wees er op bedacht. Het kan er sowieso in die tijd erg koud zijn, wij waren er eens half maart, en toen ook best frisse nachten bij Rio Grande Village, en erg koud bij Chisos Mountain.
Kijk even goed wat je in Guadalupe NP wil doen, en waar je wil overnachten, er zijn geen hotels in of bij het park. Ook zijn daar weinig korte wandelingen, maar als jullie lange wandelingen willen maken zit je natuurlijk goed. Ik zou zelf als je toch in die hoek zit White Sands meepakken, vonden wij echt geweldig mooi. carlsbad Caverns kost je een halve dag, de vleermuizen zijn er niet in februari, dus alleen de grot, en zal wel niet zo druk zijn, maar wel de moeite waard.
Bij Phoenix denk ik aan de Superstition Mountains en misschien is Casa Grande NM een leuke stop.
Terug in Texas!
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Ik zou ook zeker Sedona toevoegen op weg naar de Grand Canyon. Prachtig rode rotsen gebied met veel wandelmogelijkheden en een leuk stadje. Om daar sowieso wat langer te verblijven is niet verkeerd.
Tussen Death Valley en San Francisco lijkt mij het handigst om via Lake Tahoe te rijden. Misschien onderweg nog een overnachting in Lee Vining voor een bezoek aan Mono Lake en Bodie.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
nina08
Amerika-ontdekker

Bericht door nina08 »

Allemaal bedankt voor de reacties! Er zitten leuke tips tussen, we gaan ernaar kijken.

Groetjes,
Nina
nina08
Amerika-ontdekker

Bericht door nina08 »

Hey!

We zijn onderweg en we genieten ten top! We zitten nu in San Antonio en willen naar Austin rijden via Hill county. Heeft iemand leuke routes, leuke stops?
Enchanted rock en Pedernales falls staan op het lijstje. Maar echt de leuke spookachtige dorpjes en wegen zoeken we nog. Zodat we niet alleen maar snelweg zien.

Iemand ideeën?

Groetjes, Nina
Gast

Bericht door Gast »

Doe eens spontaan en stel je navigatie in op "vermijd snelweg".

Grote kans dat je dan de roadtrip van je leven hebt. Haast kun je weer hebben als je thuis bent. Trek door het land en geniet.
Snelwegen zijn er om van A naar B te komen, een roadtrip is er om te genieten van die dingen die je tegenkomt.

Veel plezier!

Nog een tip die absoluut de moeite waard is:

Tussen Tucson en Phoenix loont het om zeker de 70 (naar Winkelman), vervolgens de 177 naar Superior, dan de 60 richting Top of the World en Miami te nemen en daarna de 188 te nemen richting Roosevelt. Via de 88 (waanzinnig mooie route) rijd je dan richting Phoenix. Er zitten daar behoorlijk wat bezienswaardigheden, je rijdt namelijk door/langs de Superstition Mountains :thumbup: . Eentje mag je zeker niet overslaan: http://goldfieldghosttown.com/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb over dit stuk geen tips, maar wel een algemene tip: google eens op scenic byways, in combinatie met de naam van de staat.
Er zijn ook vaak toeristische kaarten bij bijvoorbeeld benzinestations of bij hotels etc te krijgen. Vaak staan daar de scenic routes op aangegeven en soms ook de bezienswaardigheden.
Of bekijk de Texas-guide.

Marianne
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Als je via de state parks van SA naar Austin rijdt, rijdt je vanzelf over kleinere, mooiere wegen. Spookachtige dorpjes zou ik niet kunnen bedenken.
Terug in Texas!
nina08
Amerika-ontdekker

Bericht door nina08 »

We hebben de navigatie ingesteld op snelwegen vermijden en daardoor heerlijk genoten!
Bedankt!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer