Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
@Elendan Vandaag betrof het alleen de luchthaven waar we overstappen. Voor onze vluchten afgelopen november heb ik werkelijk alles kosteloos kunnen aanpassen; luchthaven van vertrek, -overstap, -aankomst, andere dagen vertrekken en aankomen en zelfs een reis met een overstap om kunnen boeken naar een directe vlucht.
Delta hetzelfde verhaal ook heel flexibel in omboeken na wijzenging van vluchtschema wij hebben zelf nu betere vluchten dan als ik toen geboekt had.harryh schreef: ↑09 feb 2022, 12:06Het is niet anders. Dat van de heenvlucht is begrijpelijk.
Overigens weer een voorbeeld waarom je momenteel beter bij KLM kunt boeken, die gaan hier erg flexibel mee om. En daarnaast kun je voor vertrek t/m 30 juni ook zelf annuleren, voucher vragen en dat laten refunden.
De vlucht had ik toen gezien en was 100€ duurder pp, nu omdat ik niet akkoord was met de verandering kon ik met de Delta app kiezen uit toch wel heel wat alternatieven zonder meerpijs.
Delta is natuurlijk ook een onderdeel van Skyteam misschien daarmee dat ze ook zo flexibel zijn?
Greets
Koen
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Ik ben hier opnieuw met een prangende vraag.
Ik heb al even gezocht, maar kon niet direct iets terugvinden hier op het forum.
Is het normaal wanneer je bij KLM tickets wil boeken aan bijvoorbeeld 2200 euro in totaliteit, je op de boekingspagina plots 3047 euro ziet staan?
Ik heb dit al twee maal voorgehad op verschillende dagen en de boeking uiteindelijk niet doorgevoerd.
Er staat ook nergens een uitleg bij, de prijzen zijn gewoon "veranderd" wanneer je doorklikt naar de volgende pagina.
Is dit een gangbare praktijk bij KLM?
Ik heb al even gezocht, maar kon niet direct iets terugvinden hier op het forum.
Is het normaal wanneer je bij KLM tickets wil boeken aan bijvoorbeeld 2200 euro in totaliteit, je op de boekingspagina plots 3047 euro ziet staan?
Ik heb dit al twee maal voorgehad op verschillende dagen en de boeking uiteindelijk niet doorgevoerd.
Er staat ook nergens een uitleg bij, de prijzen zijn gewoon "veranderd" wanneer je doorklikt naar de volgende pagina.
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Dat lijkt me niet. Ik heb het iig nog nooit gezien.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ook nog nooit gezien, hou er wel rekening mee dat de prijs die je als eerste ziet een vanaf prijs is, heb je bv. een route AMS-MIA dan zie je wel 10 verschillende mogelijkheden om daar te komen, en die hebben allemaal verschillende prijzen, maar er is er altijd 1 met de vanaf prijs.
Alle routes staan wel heel duidelijk apart geprijsd, vind ik dan.
Alle routes staan wel heel duidelijk apart geprijsd, vind ik dan.

-
- Amerika-ontdekker
Ik heb de boekingspagina laten openstaan, zonder effectief te bevestigen of betalingsgegevens in te voeren.
En nu wou ik eens opnieuw gaan kijken om screenshots te maken van de voor- en na-prijs, om dit eens aan te tonen op het forum hier.
Nu staat die boeking plots onder "mijn reizen" onder mijn account bij KLM, en ik heb niet eens betaald of zelfs creditcardgegevens ingevoerd
Er staat zelfs een boekingscode aan gelinkt.
Wanneer ik de boeking bekijk, staat deze zelfs als "gepland".
Ik heb effectief geen bevestiging per mail ontvangen.
Hier is nu toch wel iets vreemds aan de hand:
1. is dit een fout in het systeem en heb ik zomaar een vlucht geboekt zonder te betalen?
2. Moet ik effectief nog (gek veel) betalen voor een vlucht die ik niet echt geboekt heb?
Nochtans heb ik al veel ervaring met zelfstandig vluchten te boeken. Dit is echter de eerste keer dat ik bij KLM ging boeken, dus ben niet bekend met het systeem.
En nu wou ik eens opnieuw gaan kijken om screenshots te maken van de voor- en na-prijs, om dit eens aan te tonen op het forum hier.
Nu staat die boeking plots onder "mijn reizen" onder mijn account bij KLM, en ik heb niet eens betaald of zelfs creditcardgegevens ingevoerd

Wanneer ik de boeking bekijk, staat deze zelfs als "gepland".
Ik heb effectief geen bevestiging per mail ontvangen.
Hier is nu toch wel iets vreemds aan de hand:
1. is dit een fout in het systeem en heb ik zomaar een vlucht geboekt zonder te betalen?
2. Moet ik effectief nog (gek veel) betalen voor een vlucht die ik niet echt geboekt heb?
Nochtans heb ik al veel ervaring met zelfstandig vluchten te boeken. Dit is echter de eerste keer dat ik bij KLM ging boeken, dus ben niet bekend met het systeem.
Heb je toevallig via de app een reis (met bepaalde prijs) voor 24 uur vastgehouden? Dat kan volgens mij gratis en kun je later betalen.
-
- Amerika-ontdekker
Ter info: ik had effectief de correcte goedkoopste formule uitgekozen.
Maar dat nu terzijde.
Ik maak me nu natuurlijk oprecht zorgen dat of ik effectief geboekt heb, gezien er een boekingscode gelinkt staat.
Wanneer ik doorklik, word ik doorverwezen naar de pagina van Delta Airlines (voor stoelkeuze bvb) en daar staat "passenger status: confirmed"
Ik heb dit ook voorgehad met mijn boeking. Boekte voor 4 personen en toen ik alle namen had ingegeven en naar de volgende pagina ging kreeg ik plots een prijs die 300 euro in totaal meer was. Met verschillende browers geprobeerd. Ook proberen door te linken vanaf skyscanner enz maar niets verholp hieraan. Ik kreeg ook telkens de melding 'prijs is veranderd'. Ik wou deze vluchten wel echt dus heb uiteindelijk wel geboekt aan die meerprijs.Piepelot schreef: ↑10 feb 2022, 08:54Ik ben hier opnieuw met een prangende vraag.
-
- Amerika-ontdekker
@deebee7
Dat is er dus gebeurd, inderdaad.
Ik was ingelogd met mijn Flying Blue-account en kon zo de namen van mijn gezin ophalen, en klikte door naar de volgende pagina, met de grote meerprijs van 800 euro, dus.
IK heb echter geen betalingsgegevens ingevoerd en de webbrowser laten openstaan, daar ik niet voor deze meerprijs wilde boeken.
Nu staan de vluchten echter wel onder mijn account, mét een boekingscode.
Maar géén bevestigingsmail ontvangen, en ook géén betaling doorgevoerd.
Ik heb het vinkje "prijs vasthouden" niet aangeraakt. Ik weet dus niet of dit aangevinkt stond of niet...
Rare boel, dit...
Dat is er dus gebeurd, inderdaad.
Ik was ingelogd met mijn Flying Blue-account en kon zo de namen van mijn gezin ophalen, en klikte door naar de volgende pagina, met de grote meerprijs van 800 euro, dus.
IK heb echter geen betalingsgegevens ingevoerd en de webbrowser laten openstaan, daar ik niet voor deze meerprijs wilde boeken.
Nu staan de vluchten echter wel onder mijn account, mét een boekingscode.
Maar géén bevestigingsmail ontvangen, en ook géén betaling doorgevoerd.
Ik heb het vinkje "prijs vasthouden" niet aangeraakt. Ik weet dus niet of dit aangevinkt stond of niet...
Rare boel, dit...
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Kun je zien of je creditcard belast is?
En anders een handleiding schrijven voor het maken van gratis boekingen 

Ik ben idd ook zo ver doorgegaan in de boeking maar kreeg dus GEEN boekingscode. Je kan zowieso annuleren binnen 24uur maar wel een gedoe met bellen dan natuurlijk. Alhoewel ik vermoed dat als je niet binnen 24uur betaald de tickets gewoon komen te vervallen.
Bovendien heb je toch niets betaald dus ik zou er er niet teveel van wakker liggen. Ze hebben je cc gegevens toch niet.
Bovendien heb je toch niets betaald dus ik zou er er niet teveel van wakker liggen. Ze hebben je cc gegevens toch niet.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Zo werkt KLM @Piepelot, als je ingelogd een prijs opzoekt wordt er onder water al een boeking aangemaakt. Die is niet betaald en vervalt vanzelf. Het handige is wel, dat je dat kunt gebruiken om een prijs gratis voor 24u vast te leggen. Als je nl. belt en die boekingscode opgeeft kunnen ze daar een ticket van maken.
Dat die prijzen veranderen hoor ik vaker, ik heb het nog niet meegemaakt. Maar ik boek niet vanaf Google flights, Momondo, Skyscanner enz. Kwam je daar vandaan of ben je op klm.nl/be begonnen?
Dat die prijzen veranderen hoor ik vaker, ik heb het nog niet meegemaakt. Maar ik boek niet vanaf Google flights, Momondo, Skyscanner enz. Kwam je daar vandaan of ben je op klm.nl/be begonnen?
@Piepelot Dit heb ik ook in het verleden een paar keer gehad bij KLM. Niet vaak maar wel af en toe. Dan wijzigt de prijs plotseling tussen het moment dat je de vlucht kiest en daarna moet afrekenen. Ik koppel echter nooit een creditcard aan mijn account en dan kan het niet in rekening gebracht worden. Normaal staat er meteen een reservering op je creditcard maar dat is bij jou niet het geval begrijp ik.
Ik heb helaas geen oplossing voor jouw probleem, heb je KLM al gebeld? Ik hoop dat je een goede oplossing aangeboden krijgt bij KLM, want dit is een vervelende situatie voor je.
Ik heb helaas geen oplossing voor jouw probleem, heb je KLM al gebeld? Ik hoop dat je een goede oplossing aangeboden krijgt bij KLM, want dit is een vervelende situatie voor je.
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
-
- Amerika-ontdekker
@deebee7 Betalen ben ik alleszins niet van plan, misschien komen ze inderdaad te vervallen
@peterz84 Wat die handleiding betreft: ik weet echt niet hoe dit gebeurd is
@IngridUSA Mijn creditcard is niet belast
Heeft er iemand van jullie toevallig een betaalde KLM-boeking staan. Kun je even vergelijken op de computer met wat er op jullie dashboard bij KLM staat onder "betaalgegevens", naast de passagiersgegevens?
Dit staat er alvast bij mij:
@peterz84 Wat die handleiding betreft: ik weet echt niet hoe dit gebeurd is

@IngridUSA Mijn creditcard is niet belast

Heeft er iemand van jullie toevallig een betaalde KLM-boeking staan. Kun je even vergelijken op de computer met wat er op jullie dashboard bij KLM staat onder "betaalgegevens", naast de passagiersgegevens?
Dit staat er alvast bij mij:
-
- Amerika-ontdekker
Dat is alvast al een geruststelling, en eigenlijk ook handig om te weten!harryh schreef: ↑10 feb 2022, 10:11Zo werkt KLM @Piepelot, als je ingelogd een prijs opzoekt wordt er onder water al een boeking aangemaakt. Die is niet betaald en vervalt vanzelf. Het handige is wel, dat je dat kunt gebruiken om een prijs gratis voor 24u vast te leggen. Als je nl. belt en die boekingscode opgeeft kunnen ze daar een ticket van maken.
Rechtstreeks via klm.be begonnen, maar dus wel ingelogd via mijn Flying Blue account.
Mijn credit card staat gelukkig niet gelinkt, dus ik zal er maar van uitgaan dat, als ik niet betaal, de boeking morgen gewoon verdwenen is uit mijn KLM-account.
Bij mij staat er naast die booking code 'payment details' en dan eronder 'credit card'. Bij jou staat er dus niets.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat de “limiet” voor de goedkoopste tickets bereikt is, ik weet niet om hoeveel tickets het gaat, maar ik bedoel dat je de eerste 2 tickets voor de laagste prijs krijgt en dat de volgende 2 tickets in een andere prijs categorie vallen. Ik boek zelf altijd maar 2 tickets en heb het nog nooit meegemaakt, maar uit een reactie hierboven boekte ook iemand 4 tickets waarbij dit ook gebeurde.
P.S. Mocht je toch geboekt hebben is het ook maar geregeld en kan de voorpret beginnen.
P.S. Mocht je toch geboekt hebben is het ook maar geregeld en kan de voorpret beginnen.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12947 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties