Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis ivo1024: minirondreis Denver 6 dagen april 2022.
-
ivo1024
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Reis ivo1024: minirondreis Denver 6 dagen april 2022.
Hoi reisvrienden,
Heeft iemand van jullie tips/tricks voor een mini rondreis? Wij hebben een langere reis gepland naar New York, maar maken in die trip een uitstap naar Denver (Boulder om precies te zijn) en willen daarin een minitrip maken.
We komen aan in Denver op 24-4 en bezoeken dan vrienden t/m 26 april.
Het idee is om vanaf 26-4 te reizen naar Moab en daar Arches en Canyonlands te doen. 28 April weer terug naar Denver, maar dan via een andere route. Dan op 30 april in de ochtend hebben we de vlucht vanuit Denver.
We zullen vooral met huurauto en hotels moeten gaan, op zo'n korte reis schijnt een RV niet handig te zijn.
Ik hoor graag!
Alvast bedankt, Ivo.
Heeft iemand van jullie tips/tricks voor een mini rondreis? Wij hebben een langere reis gepland naar New York, maar maken in die trip een uitstap naar Denver (Boulder om precies te zijn) en willen daarin een minitrip maken.
We komen aan in Denver op 24-4 en bezoeken dan vrienden t/m 26 april.
Het idee is om vanaf 26-4 te reizen naar Moab en daar Arches en Canyonlands te doen. 28 April weer terug naar Denver, maar dan via een andere route. Dan op 30 april in de ochtend hebben we de vlucht vanuit Denver.
We zullen vooral met huurauto en hotels moeten gaan, op zo'n korte reis schijnt een RV niet handig te zijn.
Ik hoor graag!
Alvast bedankt, Ivo.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Minirondreis Denver 6 dagen April 2022
Hartelijk welkom op het forum. 
Begrijp ik het goed dat je twee overnachtingen in Moab plant en eentje ergens tussen Moab en Denver?
26-04-22 Boulder – Moab
27-04-22 Moab
28-04-22 Moab – ??????????
29-04-22 ???????? – Denver
30-04-22 Terugvlucht.
Je zou drie overnachtingen in Moab kunnen doen. Die tijd kom je daar wel door. In die omgeving is genoeg te doen of zien.
Rij het laatste stuk naar Moab via de mooie Co-128.
Als je via I-70 rijdt, kun je tussen Dillon/Silverton en Loveland Ski Area via Us-6 rijden. Je komt dan over de mooie Loveland Pass .
Weet je dat je voor Arches N.P. een Timed Entry Ticket nodig hebt?
Mocht je bij de huidige planning blijven, dan zijn Colorado N.M. of Black Canyon Of The Gunnison N.P. opties.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Begrijp ik het goed dat je twee overnachtingen in Moab plant en eentje ergens tussen Moab en Denver?
26-04-22 Boulder – Moab
27-04-22 Moab
28-04-22 Moab – ??????????
29-04-22 ???????? – Denver
30-04-22 Terugvlucht.
Je zou drie overnachtingen in Moab kunnen doen. Die tijd kom je daar wel door. In die omgeving is genoeg te doen of zien.
Rij het laatste stuk naar Moab via de mooie Co-128.
Als je via I-70 rijdt, kun je tussen Dillon/Silverton en Loveland Ski Area via Us-6 rijden. Je komt dan over de mooie Loveland Pass .
Weet je dat je voor Arches N.P. een Timed Entry Ticket nodig hebt?
Mocht je bij de huidige planning blijven, dan zijn Colorado N.M. of Black Canyon Of The Gunnison N.P. opties.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis ivo1024: minirondreis Denver 6 dagen april 2022.
Het is wel heel erg mini.
Het zou mooi zijn als je twee volle dagen hebt voor Moab, dus 3 nachten. Dat is eigenlijk wel het minimum om zowel Arches als Canyonlands en Dead Horse Point SP te zien. Eventueel kun je een overnachting in Grand Junction doen, dan zit je al dicht bij Moab en het is een stuk goedkoper, en je kunt dan het Colorado NM bezoeken. Kijk eens in ons 2013-verslag voor het Colorado NM, Moab en de Black Canyon of the Gunnison.
Marianne
Marianne
-
ivo1024
- Amerika-ontdekker
Dank jullie, hij is zeker mini ; daar kan ik helaas niks aan veranderen.
Ik zal eens denken over 3 nachten Moab of de andere rondreizen eens bekijken.
Het lijkt er nu op dat we de 25 al richting Moab gaan. Dan wordt het dus
24-4 Aankomst Denver/Boulder
25-4 Boulder - Moab
26-4 Moab
27-4 Moab- ???
Een idee was om nog richting Four Corners te rijden en dan naar Durango. Die spoorlijn en museum daar zouden wel interessant zijn en het stadje zelf ook. En dan via Great Sand Dunes terug naar Denver.
Maar terug via Montrose/Gunnison is misschien ook wel beter te doen.
Dat van dat timed ticket was me bekend er zou nu nog genoeg plek zijn, maar probeer dit binnen nu en 2 weken wel vast te leggen.
Ik zal eens denken over 3 nachten Moab of de andere rondreizen eens bekijken.
Het lijkt er nu op dat we de 25 al richting Moab gaan. Dan wordt het dus
24-4 Aankomst Denver/Boulder
25-4 Boulder - Moab
26-4 Moab
27-4 Moab- ???
Een idee was om nog richting Four Corners te rijden en dan naar Durango. Die spoorlijn en museum daar zouden wel interessant zijn en het stadje zelf ook. En dan via Great Sand Dunes terug naar Denver.
Maar terug via Montrose/Gunnison is misschien ook wel beter te doen.
Dat van dat timed ticket was me bekend er zou nu nog genoeg plek zijn, maar probeer dit binnen nu en 2 weken wel vast te leggen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt dus twee dagen meer? Ik zou dan zeker 3 nachten uittrekken voor Moab, daar is echt heel veel te doen. Kijk alvast naar accommodatie; het kan er al druk zijn, en de prijzen worden alleen maar hoger. Annuleren kan vaak gratis tot een dag van te voren.
Great Sand Dunes zal koud zijn, maar wel heel mooi. Zie daarvoor ook ons 2013-verslag.
Marianne
Great Sand Dunes zal koud zijn, maar wel heel mooi. Zie daarvoor ook ons 2013-verslag.
Marianne
-
ivo1024
- Amerika-ontdekker
Dank je Marianne en Old Faithful voor de tip.
Toch doen we maar 2 overnachtingen in Moab, ook om de terugreis wat te spreiden; de derde dag willen we dan 's ochtends beginnen met de zonsopkomst bij Mesa Arch (die is om 06:30; iemand nog tips?), dan een kort bezoek aan Canyonlands en Dead Horse Point.
Dan zal het wel middag worden en na de lunch (tegen een uur of 2)vertrekken uit Moab. Vervolgens via Four Corners naar Durango om daar te overnachten.
Indeling is dan als volgt:
zo-24-apr Aankomst Denver overnachten Boulder
ma-25-apr rijden naar Moab; 's avonds in Arches sterren kijken
di-26-apr Moab: Arches
wo-27-apr Moab: Zonsopgang Mesa Arch, Canyonlands en Dead Horse Point. In de middag via Four Corners naar Durango
do-28-apr Durango naar Montrose. 's Ochtends de Durango & Silverline narrow Gauge railway
vr-29 apr Montrose, via Canyon of the Gunnison naar Denver
za 30-apr vertrek uit Denver
Wat betreft de timed entry voor Arches: die is van 06:00 tot 17:00. Als je om 20:00 komt, mag je dan niet meer naar binnen?
Toch doen we maar 2 overnachtingen in Moab, ook om de terugreis wat te spreiden; de derde dag willen we dan 's ochtends beginnen met de zonsopkomst bij Mesa Arch (die is om 06:30; iemand nog tips?), dan een kort bezoek aan Canyonlands en Dead Horse Point.
Dan zal het wel middag worden en na de lunch (tegen een uur of 2)vertrekken uit Moab. Vervolgens via Four Corners naar Durango om daar te overnachten.
Indeling is dan als volgt:
zo-24-apr Aankomst Denver overnachten Boulder
ma-25-apr rijden naar Moab; 's avonds in Arches sterren kijken
di-26-apr Moab: Arches
wo-27-apr Moab: Zonsopgang Mesa Arch, Canyonlands en Dead Horse Point. In de middag via Four Corners naar Durango
do-28-apr Durango naar Montrose. 's Ochtends de Durango & Silverline narrow Gauge railway
vr-29 apr Montrose, via Canyon of the Gunnison naar Denver
za 30-apr vertrek uit Denver
Wat betreft de timed entry voor Arches: die is van 06:00 tot 17:00. Als je om 20:00 komt, mag je dan niet meer naar binnen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt om 20.00 uur Arches binnen rijden zonder een entry permit. Kijk daarvoor ook eens in dit topic. Voor de volgende dag heb je wel een permit nodig, of je moet al voor 6 uur het park binnen rijden.
Het zou niet gek zijn om de 25e al eerder naar het park te gaan en te kijken of je bijvoorbeeld naar de Delicate Arch kunt lopen. Je moet wel geluk hebben met het vinden van een parkeerplaats, maar de wandeling en het uitzicht zijn zeer de moeite waard. Zie hier voor onze ervaring. Ook de Balanced Rock is mooi bij zonsondergang, zie hier voor een mooie locatie daarvoor.
Ik zie nu hier dat je dit deel via een reisbureau hebt geboekt. Dat geldt voor de hotels? Er kan dus niets meer gewijzigd worden?
Marianne
Het zou niet gek zijn om de 25e al eerder naar het park te gaan en te kijken of je bijvoorbeeld naar de Delicate Arch kunt lopen. Je moet wel geluk hebben met het vinden van een parkeerplaats, maar de wandeling en het uitzicht zijn zeer de moeite waard. Zie hier voor onze ervaring. Ook de Balanced Rock is mooi bij zonsondergang, zie hier voor een mooie locatie daarvoor.
Ik zie nu hier dat je dit deel via een reisbureau hebt geboekt. Dat geldt voor de hotels? Er kan dus niets meer gewijzigd worden?
Marianne
-
ivo1024
- Amerika-ontdekker
Hoi Marianne,
Dat geldt voor de hotels en de huurauto. Reisburo boekt wel met alles tot 24u van te voren te cancellen binnen voorwaarden. Deze week wordt het wel definitief vastgelegd
Dat geldt voor de hotels en de huurauto. Reisburo boekt wel met alles tot 24u van te voren te cancellen binnen voorwaarden. Deze week wordt het wel definitief vastgelegd
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou zelf de hotels zelf boeken. Dan ben je wel zo flexibel want annuleren via een reisbureau lijkt me lastig gezien het tijdverschil met hier. Ik zie de voordelen niet van een reisbureau hierin.
Voor Colorado zou ik zeker alles zoveel mogelijk open laten, je weet niet hoe het weer zal zijn.
En kijk zelf alvast eens wat de mogelijkheden in Moab zijn. Boek alvast iets. Wij vonden het Bowen Hotel prima, of kijk naar de Rustic Inn.
Marianne
Voor Colorado zou ik zeker alles zoveel mogelijk open laten, je weet niet hoe het weer zal zijn.
En kijk zelf alvast eens wat de mogelijkheden in Moab zijn. Boek alvast iets. Wij vonden het Bowen Hotel prima, of kijk naar de Rustic Inn.
Marianne
-
ivo1024
- Amerika-ontdekker
We hebben gisteravond inderdaad besloten om toch zelf te boeken. In Moab wordt het the Red Stone Inn. Met de creditcard die we hebben hebben we ook nog extra zekerheid en service.
Hotels in Colorado zijn ook geboekt en hebben 24u cancellation policy.
Hotels in Colorado zijn ook geboekt en hebben 24u cancellation policy.
-
ivo1024
- Amerika-ontdekker
Zo, na een mooie reis weer veilig thuisgekomen. Onze gehele reis (dus met New York en Washington) en de minirondreis Colorado - Utah zijn precies naar wens verlopen en waren een fantastische ervaring. Ik wil iedereen die tips heeft gegeven van harte bedanken! Ik ben niet zo van de reisblogs, dus daarom ook geen link daarvan.
Op naar de volgende reis!
Op naar de volgende reis!
-
Boblazy
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
@ivo1024 klinkt goed! Is het reizen ook goed gegaan? Verder nog tips die je kunt aanraden?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Fijn dat je een terugkoppeling geeft en dat het goed bevallen is!
Zijn er geen dingen die je achteraf anders gedaan zou hebben? En hoe ging het met het bezoek aan Arches en de timed entry reservering?
En ja, het smaakt altijd naar meer!
Marianne
Zijn er geen dingen die je achteraf anders gedaan zou hebben? En hoe ging het met het bezoek aan Arches en de timed entry reservering?
En ja, het smaakt altijd naar meer!
Marianne
-
ivo1024
- Amerika-ontdekker
Dank jullie wel voor de reacties.
De volgende keer zou ik een duidelijkere keuze maken tussen stedentrip of rondreis. Dit was een combinatie van beiden en dat maakte het qua bagage wat lastig en ook wel vermoeiend. Maar dat kwam ook omdat de reis 2 jaar was uitgesteld en we dus een paar wensen en must-haves voor ons hadden samengevoegd (met name bezoek aan vrienden).
Ook bedankt voor de tip van Highway 128; die was inderdaad supermooi. Van vrienden nog de tip gekregen om kort voor Moab een zijstap te maken naar Castle Valley, daar heb je ook hele mooie rotsformaties.
De timed entry voor Arches ging goed. Ik was wat laat met reserveren dus we konden er pas tussen 12 en 13 in. Maar dat bracht eigenlijk wat rust in de ochtend. En omdat het niet super warm weer was (22 graden) was dit prima. We hebben het tot half zeven in de avond daar volgehouden, er is zeker genoeg te doen.
Volgende keer zou ik zeker Canyonlands uitgebreider doen en dan met een organistatie een meerdaagse trip in de lager gelegen gedeeltes boeken.
Mijn hoogtepunten waren in deze trip Arches en Canyonlands, maar ook de trein in Durango (https://www.durangotrain.com) kan ik iedereen aanraden als leuke dagtrip. Ook leuk om te doen was sterrenkijken met een deskundige (https://www.moabastronomytours.com).
Ook de autorit van Durango naar Montrose was over het stuk tot aan Ridgway (Million Dollar Highway) was fantastisch qua uitzichten en leuke dorpjes. Je voelt je soms daar echt in Disneyland (je weet nu waar ze dat op gebaseerd hebben).
Het is dat we ook de rit naar Denver terug op tijd moesten maken, anders waren we niet in Montrose blijven overnachten maar in bijvoorbeeld Ouray, dat zag er echt leuk uit.
Wat ook echt leuk om te doen was, was het Musuem of the Mountain West. Hier heeft iemand gedurende 60 jaar vanalles verzameld uit de periode 1820-1880 en opnieuw opgebouwd op zijn terrein en in een loods. Als je de tijd hebt, neem de guided tour; dat houdt je we 2,5 uur zoet! Ook zonder rondleiding ook nog steeds erg interessant.
https://museumofthemountainwest.org/
De volgende keer zou ik een duidelijkere keuze maken tussen stedentrip of rondreis. Dit was een combinatie van beiden en dat maakte het qua bagage wat lastig en ook wel vermoeiend. Maar dat kwam ook omdat de reis 2 jaar was uitgesteld en we dus een paar wensen en must-haves voor ons hadden samengevoegd (met name bezoek aan vrienden).
Ook bedankt voor de tip van Highway 128; die was inderdaad supermooi. Van vrienden nog de tip gekregen om kort voor Moab een zijstap te maken naar Castle Valley, daar heb je ook hele mooie rotsformaties.
De timed entry voor Arches ging goed. Ik was wat laat met reserveren dus we konden er pas tussen 12 en 13 in. Maar dat bracht eigenlijk wat rust in de ochtend. En omdat het niet super warm weer was (22 graden) was dit prima. We hebben het tot half zeven in de avond daar volgehouden, er is zeker genoeg te doen.
Volgende keer zou ik zeker Canyonlands uitgebreider doen en dan met een organistatie een meerdaagse trip in de lager gelegen gedeeltes boeken.
Mijn hoogtepunten waren in deze trip Arches en Canyonlands, maar ook de trein in Durango (https://www.durangotrain.com) kan ik iedereen aanraden als leuke dagtrip. Ook leuk om te doen was sterrenkijken met een deskundige (https://www.moabastronomytours.com).
Ook de autorit van Durango naar Montrose was over het stuk tot aan Ridgway (Million Dollar Highway) was fantastisch qua uitzichten en leuke dorpjes. Je voelt je soms daar echt in Disneyland (je weet nu waar ze dat op gebaseerd hebben).
Het is dat we ook de rit naar Denver terug op tijd moesten maken, anders waren we niet in Montrose blijven overnachten maar in bijvoorbeeld Ouray, dat zag er echt leuk uit.
Wat ook echt leuk om te doen was, was het Musuem of the Mountain West. Hier heeft iemand gedurende 60 jaar vanalles verzameld uit de periode 1820-1880 en opnieuw opgebouwd op zijn terrein en in een loods. Als je de tijd hebt, neem de guided tour; dat houdt je we 2,5 uur zoet! Ook zonder rondleiding ook nog steeds erg interessant.
https://museumofthemountainwest.org/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3659 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-