Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Creditcard nodig bij reizen naar Amerika?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Kath90
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Creditcard nodig bij reizen naar Amerika?

Bericht door Kath90 »

Hi! Ik heb zelf een Bunq travelcard, dit is een kaart die aan een bunq easy bank rekening gekoppeld is en dus op naam staat. Het is officieel een mastercard maar gekoppeld aan een rekening.

Ik heb deze kaart op vakantie gebruikt als creditcard voor hotel EN autoboekingen in Thailand, Maleisië, Singapore, Frankrijk, UK, Hongarije en Mexico. In de VS heb ik hem enkel op t vliegveld gebruikt tijdens mijn overstap vanuit México omdat ik nog geen VS vakantie gehad heb maar ik heb nog nooit ergens gehad dat de kaart werd geweigerd waar mastercard werd geaccepteerd of dat er ook maar 2 keer naar gekeken wordt, for all intents and purposes ziet het eruit en werkt het als een cc.

Het enige is dat er genoeg geld op moet hebben staan want het is nou eenmaal prepaid. Voordeel is dat de app heel makkelijk werkt en je via ideal binnen 5 sec je rekening weer hebt aangevuld.

Mocht een cc via je bank niet lukken kan ik deze kaart aanraden.
https://together.bunq.com/d/22393-how-d ... -card-work
Laatst gewijzigd door Kath90 op 08 feb 2022, 19:10, 2 keer totaal gewijzigd.
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
24: Boston
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenRegina
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Prepaid kaarten zijn al eerder in dit draadje genoemd. Helaas geen oplossing voor het huren van een auto, boeken van een hotel enz. waar men garanties wil op kunnen incasseren bij schades etc. In de VS is daarvoor een echte CC vereist.

Wel ideaal om goedkoop mee te betalen, ik gebruik de mijne veel. Ik boek een huurauto en hotels met een CC en betaal achteraf met een debitcard.
Kath90
Amerikafan

Bericht door Kath90 »

@harryh

Tot op heden (vorige maand nog in Mexico) heb ik altijd een auto kunnen huren, er moet alleen genoeg geld op staan om de deposit te kunnen vastzetten. De kaart ziet eruit en werkt als CC,de bunq website legt ook uit dat er bepaalde afspraken met mastercard zijn rondom deze kaart.

Ik heb het echter idd nog niet in de VS kunnen proberen dus ik zou het ook zeker niet aanraden als eerste keuze, meer als last resort. In Augustus ga ik die kant op en laat ik weten of het lukt met deze kaart😊 (met natuurlijk een back up kaart op zak).

Ik heb in t verleden trouwens ook met cash bij Alamo kunnen huren, moest wel 1000$ cash deposit achter laten en een 100% dekking verzekering afsluiten.
Gast

Bericht door Gast »

Geloof nou eens de experts: in de US heb je een normale creditcard nodig om een auto te huren en in een hotel te overnachten om exact de redenen die @harryh aangeeft: het achteraf kunnen verrekenen van tol/schade/boetes etc etc wat bij een prepaid (of debit) card niet mogelijk is: je krijgt geen auto mee zonder normale cc en cash deposits bij autohuur? Geen idee welke verhuurder dat nog accepteert..

De afspraken met MasterCard zijn niets anders dan dat de kaarten werken bij acceptatie punten waar ook MasterCard wordt geaccepteerd.

En ja: ik heb zelf ook een revolut en een N24 kaart die overigens wel gewoon gratis zijn in tegenstelling tot de door jou genoemde BUNQ kaart en dezelfde faciliteiten biedt, maar dan gratis.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Precies zoals @Terpies zegt.

@Kath90 Bunq is niets speciaals, zelfde als Wise, Revolut, N26 noem ze maar op. Ik gebruik Wise al jaren (gratis) en weet waar ik het over heb.

Bv bij National kun je in theorie met een debitcard huren als je daar ter plaatse aan de balie staat, wel met veel aanvullende voorwaarden en een deposit, zie hun website, maar online vooraf een auto huren kan enkel met een creditcard.
Probeer nu maar eens met je Bunq kaart online te boeken zou ik zeggen.
Kath90
Amerikafan

Bericht door Kath90 »

Volgens mij zeg ik in mijn laatste post heel duidelijk dat ik het nog niet in de VS heb geprobeerd en mijn enige ervaring hiermee autohuur in Mexico en Azie is en het daar nergens een probleem geweest is. Dat ik het in augustus ga proberen (bij de boeking die ik online gedaan heb met deze kaart) maar ook gewoon een back up kaart meeneem. Nergens zeg ik dat jullie ongelijk hebben en ik gelijk dus jullie reactie had ook enkel kunnen zijn. "ik verwacht niet dat t lukt maar success ermee".
Gast

Bericht door Gast »

Het is niet een kwestie van verwachten: het lukt gewoon niet. Uiteraard wens ik je succes met het proberen, maar stellig volhouden dat je in de US prima uit de voeten kunt met een prepaid creditcard is niet juist, om de al eerder door mij en @harryh genoemde redenen.

Het is misleidende informatie op de vraag van TS, ongeacht of jij het wel of niet gaat proberen. Je hebt in de US voor autohuur en overnachtingen in hotels een normale credit card nodig. Een prepaid credit card is hiervoor ongeschikt. Als de TS geen normale credit card heeft gaat TS in de problemen komen in hotels.
Kath90
Amerikafan

Bericht door Kath90 »

Xkim01 schreef:
31 jan 2022, 17:09
ik ben zelf 20
Als je nog steeds 20 bent wanneer je vakantie begint even goed opletten dat het hotel waar je boekt geen 21+ check in leeftijdsrestrictie heeft. Meestal is het 18+ maar ze zitten er tussen ;)
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Kath90 schreef:
08 feb 2022, 15:58
Nergens zeg ik dat jullie ongelijk hebben
Maar je zet iemand van 20 wel op het verkeerde been met een oplossing die niet voor alles gaat werken en je bovendien zelf nog niet hebt uitgeprobeerd.
Xkim01
Amerikafan

Bericht door Xkim01 »

Kath90 schreef:
08 feb 2022, 17:15
Xkim01 schreef:
ik ben zelf 20
Als je nog steeds 20 bent wanneer je vakantie begint even goed opletten dat het hotel waar je boekt geen 21+ check in leeftijdsrestrictie heeft. Meestal is het 18+ maar ze zitten er tussen ;)
Ja haha daar keek ik inderdaad naar daarom twijfelde ik omdat ik in 15 september 21 wordt😅 dat ik gewoon even wacht
Xkim01
Amerikafan

Bericht door Xkim01 »

harryh schreef:
08 feb 2022, 18:19
Kath90 schreef:
08 feb 2022, 15:58
Nergens zeg ik dat jullie ongelijk hebben
Maar je zet iemand van 20 wel op het verkeerde been met een oplossing die niet voor alles gaat werken en je bovendien zelf nog niet hebt uitgeprobeerd.
Geen zorgen, ik zou dan sowieso nog een extra cc vanuit bij mij dan Rabo meenemen, zodat ik altijd wel veilig zit qua betalingen etc
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

@Xkim01 :thumbup:
lynn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door lynn »

Inderdaad een extra creditcard meenemen. De mijne is ooit geblokkeerd, gelukkig had ik een extra card bij me.
Dahlia
Amerika-ontdekker

Bericht door Dahlia »

harryh schreef:
07 feb 2022, 22:15
Prepaid kaarten zijn al eerder in dit draadje genoemd. Helaas geen oplossing voor het huren van een auto, boeken van een hotel enz. waar men garanties wil op kunnen incasseren bij schades etc. In de VS is daarvoor een echte CC vereist.

Wel ideaal om goedkoop mee te betalen, ik gebruik de mijne veel. Ik boek een huurauto en hotels met een CC en betaal achteraf met een debitcard.
Ikzelf ben een in de VS wonende Nederlandse, en wil mijn Nl rekening bij de ABNAmro opzeggen, omdat de maandelijkse kosten voor Amerikanen Eu.15 zijn geworden, wat belachelijk is. Je mag als buitenlandse ook niet meer een nieuwe rekening bij een andere bank openen. Maar ik wil wel graag een rekening of kaart in Euro's houden, voor als ik in Europa ga reizen, of als ik eens wat in Nl. koop, bijv. bij Bol boeken. Ik liep echter tegen de volgende problemen aan:

-Bunq: kan niet als je in de VS woont.
-N26 idem ditto. Ik dacht nog, ik voer gewoon een Nl adres in (bijv van vrienden), maar het probleem is dat transacties geverifïeerd worden met een text op je (Nl) smart phone.
-Revolut, en Wise meen ik ook. Je kan er dus geen huurauto of hotel mee reserveren.

Maar kan ik wel, zoals je schrijft, met een credit card reserveren, en dan achteraf met de debit kaart van Wise of Revolut betalen??

Of is er voor mij nog een andere optie?? En is er nog verschil tussen Revolut of Wise?
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Dahlia schreef:
11 mar 2022, 00:21
Maar kan ik wel, zoals je schrijft, met een credit card reserveren, en dan achteraf met de debit kaart van Wise of Revolut betalen??

Of is er voor mij nog een andere optie?? En is er nog verschil tussen Revolut of Wise?
Voor mij werkt dat met Wise in ieder geval ;)

Ik heb het even met een VPN geprobeerd, je kunt een Wise account met card openen als je in de VS woont:
image.png
Revolut en Wise zijn vergelijkbaar, google er even op dan kom je een vergelijking tegen.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Inderdaad heel vergelijkbaar. Er zitten wat verschillen in de gebruikstarieven. Bij Wise kost het geloof ik altijd een (klein) bedrag om geld op je account te zetten. Bij Revolut kan dat kosteloos als je gebruikt maakt van bijvoorbeeld een creditcard. De koersopslag die gerekend wordt verschilt ook tussen Wise en Revolut.

Zoals @harryh al aangeeft zijn er online wel vergelijkingen te vinden. Lees die eens door. Of probeer ze allebei eens uit en kijk welke het beste bevalt.

Oh, ik bedenk mij nu: Revolut is tegenwoordig aangesloten op iDeal. Van Wise weet ik dat niet. Dat lijkt me voor jouw soort gebruik wel handig. Je kunt dan bij Nederlandse webshops betalen met je Revolut-account via iDeal. Handig voor webshops die geen creditcards accepteren.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Galapogos schreef:
11 mar 2022, 09:59
Bij Revolut kan dat kosteloos als je gebruikt maakt van bijvoorbeeld een creditcard.
Daar zitten dan je kosten... Wise doet dat niet zo, als je met iDeal een bedrag op je kaart zet betaal je de laagste koers en ongeveer 0,6% kosten. Creditcard kost je bijna 2% (koers plus kosten).

Ideal: Dat is jaren bij Wise beschikbaar, ik ben al sinds 2018 klant. Wise biedt ook een virtuele US bankaccount, zodat je als nodig geld kunt laten overmaken naar je account.
En wat ik ook handig vind: Je kunt gratis extra debitcards aanmaken, handig om bv online betalingen te doen met een andere kaart, eenvoudig te blokkeren enz.
In 2018 viel Wise nog niet onder Europe bankgarantiestelsel maar intussen wel.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

@harryh Wat ik bedoel met kosteloos is dat het opwaarderen van je account an zich niets kost bij Revolut. Bij Wise betaal je (bij gebruik van een creditcard) wel een beperkt bedrag. Bij gebruik van iDeal is het zo te zien gratis. Maar de vraagsteller zal niet kunnen opwaarderen met iDeal, omdat hij/zij overweegt de rekening bij ABN op te zeggen.

Koersopslagen zijn er bij zowel Wise als Revolut wel, en dat zal afhankelijk van je gebruik bij de ene aanbieder goedkoper zijn dan bij de andere aanbieder. Zie de vergelijkingen tussen beide aanbieders op internet.

Sowieso zou ik bij zowel Wise als Revolut het opwaarderen altijd doen in de valuta van het betaalmiddel waarmee je opwaardeert. Want de koersopslagen die Wise en Revolut rekenen zijn over het algemeen een stuk gunstiger dan de koersopslagen van je (Nederlandse) bank en ik denk ook die van je (Amerikaanse) bank. Dus ga je opwaarderen vanaf een Nederlandse bankrekening / creditcard —> doe dat in euro’s. Wissel dan desgewenst binnen Wise/Revolut je euro’s om in dollars. Ga je opwaarderen vanaf een Amerikaanse bankrekening / creditcard —> doe dat in dollars. En wissel dan desgewenst binnen Wise/Revolut je dollars om in euro’s.

Hoe dan ook: als de vraagsteller van plan is het account bij Wise of Revolut maar incidenteel te gebruiken, niet voor hele hoge bedragen, dan zijn de verschillen in kosten vrij marginaal. Dus dan zou ik simpelweg kiezen voor het product dat het beste past bij het beoogde gebruik. Als vraagsteller van plan is de rekening bij ABN op te zeggen en graag de optie wil behouden om bij Nederlandse webshops te betalen met iDeal, dan zou ik voor Revolut gaan.

Ik heb overigens accounts bij zowel Wise, Revolut als N26 (gewoon, omdat het kan). Voor het grootste deel volledig uitwisselbaar.
harryh schreef:
11 mar 2022, 10:23
Ideal: Dat is jaren bij Wise beschikbaar, ik ben al sinds 2018 klant.
Bij Wise kun je net als bij Revolut opwaarderen met iDeal. Maar kun je je Wise-account ook gebruiken om via iDeal te betalen bij Nederlandse webshops? Volgens mij niet. Dat kan met Revolut dan weer wel.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Galapogos schreef:
11 mar 2022, 10:44
Maar kun je je Wise-account ook gebruiken om via iDeal te betalen bij Nederlandse webshops?
We gaan :offtopic: er is een bestaand draadje over Wise/N26/Revolut denk ik.

Wise & iDeal: Je kunt met iDeal geld op je account zetten inderdaad, betalen ermee weet ik niet maar dat heb ik ook niet nodig omdat ik al iDeal heb uiteraard, voegt voor mij niets toe. Voor @Dahlia misschien wel.

Maakt mij verder niet uit of ze Wise, N26, Revolut of een ander kiest ;). Ik ben een tevreden Wise klant.
Xkim01
Amerikafan

Bericht door Xkim01 »

Kath90 schreef:
08 feb 2022, 17:15
Xkim01 schreef:
ik ben zelf 20
Daar deed ik inderdaad al opletten haha altijd bijv bij Expedia helemaal na onder scrollen en als er 18+ zit is het goed
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer