Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Herstelbewijs Corona
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Herstelbewijs Corona
Hoi,
Over 2 weken gaan we naar de VS. Nu heeft onze zoon corona onlangs gehad. Aangezien testen geen zin heeft, zal positief uitslaan nog, mag hij ook dmv onderstaande de VS binnen ( naast volledig gevaccineerd natuurlijk..)
Proof of recovery of a prior COVID-19 infection + a letter issued by a health authority stating that the passenger has been cleared for travel.
Niemand kan mij een antwoord geven wat te doen, ik hoop hier wel:
Is een herstelbewijs welke je kan aanmaken bij de ggd, na 11 dagen na positieve PCR test voldoende?
Of moet een arts een schriftelijke verklaring opstellen?
We zullen toch niet de eerste zijn met dit probleem?
Groeten Robin
Over 2 weken gaan we naar de VS. Nu heeft onze zoon corona onlangs gehad. Aangezien testen geen zin heeft, zal positief uitslaan nog, mag hij ook dmv onderstaande de VS binnen ( naast volledig gevaccineerd natuurlijk..)
Proof of recovery of a prior COVID-19 infection + a letter issued by a health authority stating that the passenger has been cleared for travel.
Niemand kan mij een antwoord geven wat te doen, ik hoop hier wel:
Is een herstelbewijs welke je kan aanmaken bij de ggd, na 11 dagen na positieve PCR test voldoende?
Of moet een arts een schriftelijke verklaring opstellen?
We zullen toch niet de eerste zijn met dit probleem?
Groeten Robin
Re: Herstelbewijs Corona
https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... 1635127081The letter must have information that identifies you personally (e.g., name and date of birth) that matches the personal identifiers on your passport or other travel documents. The letter must be signed and dated on official letterhead that contains the name, address, and phone number of the healthcare provider or public health official who signed the letter.
Terug in Texas!
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
De PCR test zal toch weer negatief zijn enkele dagen na volledig herstel?
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
Mensen kunnen nog maanden positief testen na volledig herstel, zelfs met PCR tests.
Zie ook dit onderwerp hierover: viewtopic.php?f=10&t=77056
Zie ook dit onderwerp hierover: viewtopic.php?f=10&t=77056
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Je kunt na een herstel inderdaad nog lang positief testen. Zie bijv. https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... elers.html
Een PCR-test kan veel langer positief uitslaan dan een antigeentest. Zie het grafiekje in dit artikel: https://www.nature.com/articles/d41586-020-02661-2What if I recently recovered from COVID-19?
People who have recovered from COVID-19 can continue to test positive for up to 3 months after their infection.
- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:
Om te kijken of iemand die recent corona heeft gehad nog positief test op de antigeen test kun je ook gewoon een eerdere test plannen via testen voor toegang om te zien wat de test uitslag is. Antigeen test veel minder lang positief dan een PCR test en aangezien PCR niet nodig is kun je dus al een proeftest voor de werkelijke test inplannen, kost toch niets via testen voor toegang.
Zelf doen wij dit ook aangezien onze jongste zoon besmet is geweest 2 weken geleden, dus zaterdag laten we hem alvast een test doen om te kijken of hij inmiddels al negatief test op de antigeen test welke ze daar gebruiken. Met de thuistest was hij 5 dagen later al negatief en de rest heeft geen corona gehad gelukkig.
Zelf doen wij dit ook aangezien onze jongste zoon besmet is geweest 2 weken geleden, dus zaterdag laten we hem alvast een test doen om te kijken of hij inmiddels al negatief test op de antigeen test welke ze daar gebruiken. Met de thuistest was hij 5 dagen later al negatief en de rest heeft geen corona gehad gelukkig.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Huisartsen mogen geen verklaring afgeven maar ik vraag me af of ze wel bereid zijn om een stempel en een handtekening te zetten op het herstel bewijs uit de app. Is misschien de moeite waard om te vragen.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Mijn huisarts wil geen stempel en handtekening zetten op de herstel verklaring, vrij irritant. Overigens hebben wij ook nog geen verklaring van de GGD kunnen krijgen mbt de positieve test waar het type test en lab dat de test gedaan heeft op staat… lijkt vrij onmogelijk om in Nederland de gewenste documenten te krijgen na een recente positieve test.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
-
- Amerika-newbie
Hoi,
Tja, het lijkt mu hopen op een negatieve antigeen test, want een herstelbewijs wat voldoet aan alle eisen is gewoon niet te krijgen indien je huisarts niet mee wil werken.
Hoewel KLM gewoon bij inchecken moet controleren, willen ze niet aangeven of ze het coronaherstelbewijs van de GGD accepteren.
Altijd weer hetzelfde standaard antwoord:
Een algemeen overzicht van de benodigde reisdocumenten en de COVID-19-toegangsrestricties van uw bestemming kunt u vinden via de volgende link: https://klm.traveldoc.aero/. Let op: dit is geen regelgeving van KLM en de toegangsrestricties kunnen altijd wijzigen. Het regelen van de juiste reisdocumenten is te allen tijde de verantwoordelijkheid van de passagier. Ik adviseer u om voor verdere informatie contact op te nemen met de lokale autoriteiten aangezien dit regelgeving betreft die wordt opgelegd door overheden.
Ook al stel je de vragen heel specifiek. Na 2 dagen dan bovenstaand antwoord, pfff klantenservice...
Maar goed... NIEMAND inmiddels geprobeerd om met herstelbewijs van GGD naar de VS gegaan?
Tja, het lijkt mu hopen op een negatieve antigeen test, want een herstelbewijs wat voldoet aan alle eisen is gewoon niet te krijgen indien je huisarts niet mee wil werken.
Hoewel KLM gewoon bij inchecken moet controleren, willen ze niet aangeven of ze het coronaherstelbewijs van de GGD accepteren.
Altijd weer hetzelfde standaard antwoord:
Een algemeen overzicht van de benodigde reisdocumenten en de COVID-19-toegangsrestricties van uw bestemming kunt u vinden via de volgende link: https://klm.traveldoc.aero/. Let op: dit is geen regelgeving van KLM en de toegangsrestricties kunnen altijd wijzigen. Het regelen van de juiste reisdocumenten is te allen tijde de verantwoordelijkheid van de passagier. Ik adviseer u om voor verdere informatie contact op te nemen met de lokale autoriteiten aangezien dit regelgeving betreft die wordt opgelegd door overheden.
Ook al stel je de vragen heel specifiek. Na 2 dagen dan bovenstaand antwoord, pfff klantenservice...
Maar goed... NIEMAND inmiddels geprobeerd om met herstelbewijs van GGD naar de VS gegaan?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Thuistest zegt niet alles. Maar wel grote kans op. Zo'n thuistest is gewoon een antigeentest die je zelf afneemt ipv een professional volgens mij. Slimme actie om je zoon eerst een test via testen voor toegang te laten doen

2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
misschien kan de amerikaanse ambassade je het juiste antwoord geven
hier kun je er ook 1 kopen via een video consult (bij de eerste staat in elk geval ook voor buitenlanders):
https://quick.md/documentation-of-recovery/
https://mdanywhere.com/covid-travel-clearance-note/
hier kun je er ook 1 kopen via een video consult (bij de eerste staat in elk geval ook voor buitenlanders):
https://quick.md/documentation-of-recovery/
https://mdanywhere.com/covid-travel-clearance-note/
- pollyblue
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 30
Mijn huisarts (België) heeft een hersteldocument/cleared to travel opgesteld volgens de richtlijnen van de CDC. Samen met mij herstelcertificaat en bewijs van positieve test moet dit voldoende zijn.
- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:
Vandaag de proeftest gedaan en hij is negatief, terwijl hij 2,5 week geleden nog in quarantaine zat vanwege Covid. Antigeen test kan dus al vrij snel met negatief resultaat na een corona besmetting. Scheelt weer een hoop gedoe om een verklaring ergens te krijgen.
-
- Amerika-expert
@JeroenB Dat is hoopvol nieuws voor anderen
en uiteraard ook voor jullie
Al hebben kinderen misschien ook wel minder virus bij zich omdat ze er minder last van hebben.
Wanneer vertrek je?

Al hebben kinderen misschien ook wel minder virus bij zich omdat ze er minder last van hebben.
Wanneer vertrek je?
- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wij vertrekken 25 december maar wilde graag vroegtijdig testen wat de antigeen test bij de testcentra's doet omdat je anders het nodige moet regelen qua verklaringen. Nu dus niet nodig.
-
- Amerika-expert
Logisch, zou wel effe een slokje schelen. Zoiets als, we kunnen gewoon gaan versus, we kunnen helaas niet.
-
- Amerika-newbie
Hoi,
Is iemand inmiddels naar de VS gereisd met een herstelbewijs?
Ik ga over anderhalve week en heb net corona achter de rug, zelfde situatie dus.
Ik wil nu ook met een herstelbewijs + letter van m'n huisarts.
Natuurlijk ook bewijs van positieve test, maar wat is dat precies? kan wel screenshot laten zien van testuitslag.nl maar lijkt me niet voldoende.
Iemand die hier antwoord op kan geven?
Is een uitgeprint herstelbewijs + brief van de huisarts voldoende?
Met vriendelijke groet,
Femke
Is iemand inmiddels naar de VS gereisd met een herstelbewijs?
Ik ga over anderhalve week en heb net corona achter de rug, zelfde situatie dus.
Ik wil nu ook met een herstelbewijs + letter van m'n huisarts.
Natuurlijk ook bewijs van positieve test, maar wat is dat precies? kan wel screenshot laten zien van testuitslag.nl maar lijkt me niet voldoende.
Iemand die hier antwoord op kan geven?
Is een uitgeprint herstelbewijs + brief van de huisarts voldoende?
Met vriendelijke groet,
Femke
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Hi @femelaarvs welkom op dit forum, kijk je ook even hier viewtopic.php?f=1&t=32149, ik mis nl. een introductie?
Hallo.
Er is al veel duidelijk mbt herstelbewijs na het hebben van corona. Ik heb nu corona. En ik kan mijn herstelbewijs ophalen in de coronacheck. Maar dat is niet voldoende. Ik weet dat ik een een brief van een arts nodig heb waar instaat dat ik mag reizen. Ik heb contact gehad met buitenlandse zaken(bz). Hun de vraag gesteld. Moet dat via eigen huisarts of via ggd arts.
Syel met door ggd arts . Moet dat dan op dezelfde locatie waar ik getest ben. Dit is mij niet duidelijk. Ik moet overal heen bellen om hier antwoord op te krijgen. Mij is verteld dat ik contact op moet nemen met de ambassade van Verenigde Staten in amsterdam.
Wie kan mij helpen.
Er is al veel duidelijk mbt herstelbewijs na het hebben van corona. Ik heb nu corona. En ik kan mijn herstelbewijs ophalen in de coronacheck. Maar dat is niet voldoende. Ik weet dat ik een een brief van een arts nodig heb waar instaat dat ik mag reizen. Ik heb contact gehad met buitenlandse zaken(bz). Hun de vraag gesteld. Moet dat via eigen huisarts of via ggd arts.
Syel met door ggd arts . Moet dat dan op dezelfde locatie waar ik getest ben. Dit is mij niet duidelijk. Ik moet overal heen bellen om hier antwoord op te krijgen. Mij is verteld dat ik contact op moet nemen met de ambassade van Verenigde Staten in amsterdam.
Wie kan mij helpen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Wkanning Wanneer is je reis? Kun je nog negatief testen voordat je vertrekt?
Marianne
Marianne