Heb even op woord gezocht en de specifieke topics gevonden. Thx!
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)
Dat biedt hoop!harryh schreef: ↑04 feb 2022, 17:21IK weet niet hoe dat werkt met Vlaanderen, maar op zich kun je een buitenlandse vaccinatie in NL laten registreren @jill1234.
Maar er is hoop voor je zie https://www.ad.nl/binnenland/gezondheid ... a1d588126/
"De boost-prik moet vrijwillig beschikbaar blijven voor kinderen die naar landen reizen waar de extra vaccinatie wel vereist is, vindt Bikker."
Dat is nu dus een politieke discussie aan het worden.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Nog meer hoop. In dit geval voor Canada dan. Al hangt het natuurlijk nog wel aan een zijden draadje.
Canada is shifting to living with the virus.
https://www.cbc.ca/news/health/canada-c ... %20lifted.
Canada is shifting to living with the virus.
https://www.cbc.ca/news/health/canada-c ... %20lifted.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Belgen hoeven zich inderdaad niet te laten testen in USA maar bij thuiskomst in Belgie op dag 1 en dag 5.Maxmannl schreef: ↑04 feb 2022, 18:44
De Brussel route met vliegtuig zou dan dus een veilig alternatief zijn waarbij ik niet hoef te testen op terugweg toch?
Zie wel dit staan op Belgische website van overheid
Kom je uit een rode zone buiten de Europese Unie of Schengenzone?
Heb je EU-nationaliteit of hoofdverblijfplaats in de EU?
Heb je een vaccinatiecertificaat?
Laat je testen (RAT of PCR) vóór vertrek naar België, ongeacht de lengte van je verblijf.
------
g
Dit geld echter niet voor niet Belgen(voorlopig want het veranderd bijna dagelijks)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Het is dag 1 en dag 7.

Indien volledig gevaccineerd en geen symptomen , dag 1 en 5, juist gedaan.
Kreeg wel 3 mails van volksgezondheid met 3 verschillende testverplichtingen, voor mij was 1 en 5e dag makkelijkst te regelen.
In franse en vlaamse versie zelfs ander aantal dagen quarantaine vermeld, complete chaosnonsens a la belgique.
Kreeg wel 3 mails van volksgezondheid met 3 verschillende testverplichtingen, voor mij was 1 en 5e dag makkelijkst te regelen.
In franse en vlaamse versie zelfs ander aantal dagen quarantaine vermeld, complete chaosnonsens a la belgique.
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
-
- Amerikakenner
Hier ook,6 mails (2 pers.)en attest voor werkgever van quarantaine.Ook werd PCR test gevraagd maar gewoon bij apotheker antigeentest (gratis)gedaan en was OK.
-
- Amerikakenner
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Slecht nieuws, meer landen op Oranje gezet. Denk niet dat de testverplichting op de terugweg er dan afgaat voor die landen, inclusief de VS.
Nederland heeft de reisadviezen voor dertien landen buiten de Europese Unie aangescherpt. Wegens de snel oplopende aantallen coronabesmettingen gelden Albanië, Bosnië en Herzegovina, Costa Rica, Guyana, Libanon, Noord-Macedonië, Panama, Servië, Suriname, Tunesië en Turkije vanaf dinsdag als zeerhoogrisicogebied. De kleurcode van de landen verandert niet en blijft oranje.
Reizigers uit deze landen moeten bij aankomst in Nederland in quarantaine. De quarantaineverplichting geldt niet voor reizigers die minimaal zeven dagen voor hun reis naar Nederland een boosterprik hebben gekregen. Wel moeten alle reizigers die uit deze landen komen een negatieve coronatest kunnen overleggen. Een PCR-test mag bij vertrek maximaal 48 uur oud zijn, een sneltest niet meer dan 24 uur.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik ben wel benieuwd wat iedereen verwacht dat de regels omtrent COVID in de aankomende zomerperiode gaan zijn?
1. Moeten we dan nog steeds verplicht testen voor we de plas over vliegen?
2. Moeten we nog steeds mondmaskers dragen in het vliegtuig?
3. Moeten we mogelijk nog steeds in quarantaine bij terugkomst?
4. Moeten we een hele papierwinkel laten zijn bij vertrek/aankomst/overstap?
Niemand van ons heeft een glazen bol, maar ben gewoon benieuwd hoe jullie er over denken en wat jullie verwachten. Ik Persoonlijk hoop dat we tegen die tijd niet meer hoeven te testen. Ook de quarantaine zal tegen die tijd wel voorbij zijn (bij terugkomst). Ik verwacht persoonlijk dat mondmaskers in het vliegtuig tegen die tijd nog wel vereist zijn. Wat betreft de papierwinkel, ik hoop dat de QR code dan voldoende gaat zijn.
1. Moeten we dan nog steeds verplicht testen voor we de plas over vliegen?
2. Moeten we nog steeds mondmaskers dragen in het vliegtuig?
3. Moeten we mogelijk nog steeds in quarantaine bij terugkomst?
4. Moeten we een hele papierwinkel laten zijn bij vertrek/aankomst/overstap?
Niemand van ons heeft een glazen bol, maar ben gewoon benieuwd hoe jullie er over denken en wat jullie verwachten. Ik Persoonlijk hoop dat we tegen die tijd niet meer hoeven te testen. Ook de quarantaine zal tegen die tijd wel voorbij zijn (bij terugkomst). Ik verwacht persoonlijk dat mondmaskers in het vliegtuig tegen die tijd nog wel vereist zijn. Wat betreft de papierwinkel, ik hoop dat de QR code dan voldoende gaat zijn.
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
-
- Amerika-expert
Persoonlijk denk ik het volgende:
1) neen, onder aanhoudende druk van de toeristenindustrie, verwacht en hoop ik dat men geboosterden zonder test laat komen.
2) ja
3) neen. Dat is ook iets eigen aan NL, in België heeft het nooit gehoeven
4) ja. Vaccinatiestatus.
1) neen, onder aanhoudende druk van de toeristenindustrie, verwacht en hoop ik dat men geboosterden zonder test laat komen.
2) ja
3) neen. Dat is ook iets eigen aan NL, in België heeft het nooit gehoeven
4) ja. Vaccinatiestatus.
Mondmaskers zullen spijtig genoeg nog jaren blijven op vliegtuig.
Papierwinkel ook, om reizen te ontmoedigen, men heeft in het begin de zwarte piet doorgeschoven naar de reizigers, ze kunnen nu niet toegeven dat dit nonsens waren.
Quarantaine en testen zullen tegen de zomer wel overal verdwenen zijn denk ik.
Papierwinkel ook, om reizen te ontmoedigen, men heeft in het begin de zwarte piet doorgeschoven naar de reizigers, ze kunnen nu niet toegeven dat dit nonsens waren.
Hoeft toch al niet meer? Tenminste in NL is quarantine met een boosterprik momenteel niet meer nodig.
Cijfers gaan straks omlaag en zomer komt eraan, ik ga er vanuit dat de druk flink gaat worden opgevoerd. Zelfde script als de afgelopen twee jaren. Misbruik van het kleurensysteem door de overheid zie ik ook wel stoppen deze zomer; een vaccinatiebewijs & gezondheidsverklaring zie ik deze zomer al voldoende zijn.
-
- Amerika-expert
Eerlijk gezegd, en verder helemaal mijn mening:Lilo schreef: ↑07 feb 2022, 15:10Mondmaskers zullen spijtig genoeg nog jaren blijven op vliegtuig.
- sinds zomer 2020 heb ik 5 vliegreizen ondernomen, de eerste twee zonder vaccin (niet beschikbaar in 2020), de derde half gevaccineerd (eerste prik gehad, tweede nog niet) en de 4de en 5de volledig gevaccineerd (maar niet geboosterd).
Telkens heb ik zeer plichtsbewust mijn masker gedragen en dat echt enkel uitgedaan voor eten/drinken.
Het valt me op dat ik geen enkele keer (zoals dat vroeger wel eens het geval durfde zijn) een zere keel gehad heb na een lange vlucht (we steken dat dan op droge aircolucht maar is dat dan daarvan?). Ik ben sedert maart 2020 ook niet meer verkouden geweest (altijd mondkapjes moeten dragen indoor als er veel volk samenkomt).
Iedereen doet wat hij wilt, maar een vliegtuig is één van die (weinige) plaatsen waar ik het met veel plezier blijf dragen, ook nadat het niet meer hoeft, denk ik...
Ik zal met plezier kijken naar de anderen die, ook met plezier, gemaskerd zijn op het vliegtuig, als het niet meer hoeft, ooit.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 57
Ik mag hopen dat hier opnieuw naar gekeken wordt. De reisindustrie is terecht woedend hierover. Het zou terecht zijn als er versoepelingen zouden komen voor geboosterden.harryh schreef: ↑07 feb 2022, 09:31Slecht nieuws, meer landen op Oranje gezet. Denk niet dat de testverplichting op de terugweg er dan afgaat voor die landen, inclusief de VS.Nederland heeft de reisadviezen voor dertien landen buiten de Europese Unie aangescherpt. Wegens de snel oplopende aantallen coronabesmettingen gelden Albanië, Bosnië en Herzegovina, Costa Rica, Guyana, Libanon, Noord-Macedonië, Panama, Servië, Suriname, Tunesië en Turkije vanaf dinsdag als zeerhoogrisicogebied. De kleurcode van de landen verandert niet en blijft oranje.
Reizigers uit deze landen moeten bij aankomst in Nederland in quarantaine. De quarantaineverplichting geldt niet voor reizigers die minimaal zeven dagen voor hun reis naar Nederland een boosterprik hebben gekregen. Wel moeten alle reizigers die uit deze landen komen een negatieve coronatest kunnen overleggen. Een PCR-test mag bij vertrek maximaal 48 uur oud zijn, een sneltest niet meer dan 24 uur.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Persoonlijk denk ik dat de regels richting de zomer wel iets versoepeld gaat worden. Zeker in de EU zal je om in te mogen reizen geen test meer nodig hebben. Voor de VS verwacht ik in ieder geval gevaccineerd. Quarantaine is er nu al af als je geboosterd bent. Testen vind ik een lastige maar goede kans dat dat er ook af gaat.
Ben vooral benieuwd in de herfst en winter 2022-2023 waarin we weer meer besmettingen zullen zien. Ben benieuwd of we dan weer inreisbeperkingen gaan krijgen.
Ben vooral benieuwd in de herfst en winter 2022-2023 waarin we weer meer besmettingen zullen zien. Ben benieuwd of we dan weer inreisbeperkingen gaan krijgen.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
-
- Amerika-expert
België voert belangrijke versoepelingen door voor reizigers. Ik citeer even een stukje:
""Er is in Europa een beweging waarbij men kijkt hoe men zichzelf beschermd heeft, niet meer naar zones. Dat betekent dat we niet meer zullen werken met kleurcodes. We zullen geen onderscheid meer maken of je al dan niet uit een Europees land komt. Als je gevaccineerd bent, een herstelcertificaat hebt of recent negatief getest hebt, dan hoef je je niet bijkomend te laten testen. Dat is belangrijk voor mensen die uit de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Japan komen", zegt minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke (Vooruit).
"Als je een snelle anti-geentest voorlegt, moet die ten vroegste 24 uur afgenomen zijn voor je toekomst. Ervoor was dat 36 uur. Als je hier toekomt en je wilt binnenkomen met een vaccinatiecertificaat, dan mag je basisvaccinatie niet langer geleden zijn dan 270 dagen. Als je geboosterd bent, dan is het onbeperkt."
"Als je komt uit een derde land, dan kan je zo binnenkomen met een herstelcertificaat, een negatieve test of een vaccinatiecertificaat", aldus Vandenbroucke"
""Er is in Europa een beweging waarbij men kijkt hoe men zichzelf beschermd heeft, niet meer naar zones. Dat betekent dat we niet meer zullen werken met kleurcodes. We zullen geen onderscheid meer maken of je al dan niet uit een Europees land komt. Als je gevaccineerd bent, een herstelcertificaat hebt of recent negatief getest hebt, dan hoef je je niet bijkomend te laten testen. Dat is belangrijk voor mensen die uit de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Japan komen", zegt minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke (Vooruit).
"Als je een snelle anti-geentest voorlegt, moet die ten vroegste 24 uur afgenomen zijn voor je toekomst. Ervoor was dat 36 uur. Als je hier toekomt en je wilt binnenkomen met een vaccinatiecertificaat, dan mag je basisvaccinatie niet langer geleden zijn dan 270 dagen. Als je geboosterd bent, dan is het onbeperkt."
"Als je komt uit een derde land, dan kan je zo binnenkomen met een herstelcertificaat, een negatieve test of een vaccinatiecertificaat", aldus Vandenbroucke"
Timothy555 ik las het ook. Ik ga 20-02 naar Vegas. 3 shots gehad. Als ik het goed lees hoef ik nu alleen nog een test van te voren maar geen tests meer na de terugreis? Kom aan in België (via AMS) en woon in België.
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
-
- Amerika-expert
Gesteld dat Nederland niets eist voor de terugreis, klopt dit. Ik hoop dat dit er voor NL ook snel afgaat. En dat uiteindelijk de VS ook z’n testverplichting schrapt voor ingezien, dan zijn we er helemaal…
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 35 Reacties
- 8445 Weergaves
-
Laatste bericht door Tantelotje
-
- 2 Reacties