Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Kath90
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Kath90 »

Heeft iemand ervaring met de gegarandeerde upgrade naar de eerst volgende beschikbare autoklasse van hertz wanneer je de auto niet op een ultimate choice locatie ophaalt?

De meeste opmerkingen zie ik hier over wanneer je een auto ophaalt bij het vliegveld, maar helaas zit ik op een downtownlocatie, een skip the isle o.i.d. zit er dan helaas niet in, maar kan je wel alsnog gewoon de klasse upgrade verwachten?
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
24: Boston
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenRegina
Gast

Bericht door Gast »

Wat staat er in je bevestiging van je reservering?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Kath90 schreef:
30 jan 2022, 20:46
Heeft iemand ervaring met de gegarandeerde upgrade naar de eerst volgende beschikbare autoklasse van hertz
In Nederland, Frankrijk,Italie , Zwitserland en de USA...
Een wereld van verschil.
In Italie wordt je echt als een vorst ontvangen..
Kan zijn dat je in de USA de greeter even moet herinneren aan je status,
Dat moest ik eergisteren bij de KLM ook...
Is zonder erg
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
DennisS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door DennisS »

Coyote Buttes schreef:
29 jan 2022, 22:03
@bedeve

Aangaande het nodig hebben van een 2e (premium) creditcard voor de huur van een FullSize SUV;

Ik heb op Avis.com (USA) deze specifieke eis niet terug kunnen vinden.
Maar het staat wel op mijn reserveringsbevestiging, dus neem ik aan dat het klopt.

Ik hoop eigenlijk dat er hier mensen zijn die via Avis een premium SUV of andere luxe auto hebben gehuurd en die kunnen vertellen of zij die 2e kaart ook echt moesten overleggen.

Ik heb trouwens het nodig hebben van een 2e kaart wel in de voorwaarden van Avis Engeland en Avis Zuid Afrika gevonden.
Ik heb een Fullsize SUV gehuurd (Chevrolet Tahoe or similar) en bij mij staat het NIET in de bevestiging.
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

Ik heb bij Avis een auto geboekt vanaf Denver Clarion hotel en inleveren in Las Vegas, prepaid. Ik had echter een fout gemaakt met de terugbreng tijden waardoor ik een extra dag moest betalen. Ik heb mijn reservering aangepast en zou een “refund” krijgen binnen 5 tot 10 businessdays, dit stond in de mail met aangepast huurbedrag. Dit bedrag heb ik echter na 4 weken nog steeds niet retour gekregen. Na contact met Avis , kreeg ik uiteindelijk als antwoord: Please note, any reimbursements will be noted 72 hours after the rental contract has been completed.
Heeft iemand dit al eens meegemaakt?
jhoning
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door jhoning »

Goedemorgen,

Aankomende zomer gaan mijn vrouw en ik voor het eerst naar Amerika (Juli/Augustus). Wij huren dan een auto in San Francisco. Is het veilig om te boeken met de 510k code op hertz? Dit scheelt namelijk aanzienlijk met bijv. Sunny Cars.

We huren de auto 19 dagen. Zie hieronder de prijzen als Gast. Scheelt het nog als je lid word?

Categorie C: 1105 Usd
Categorie Q4 Small SUV; 1330 usd

Zijn dit redelijke prijzen?
Gast

Bericht door Gast »

@jhoning De groep C boeking geeft je toegang tot de Gold/FiveStar/President's Circle aisles (afhankelijk van je status), maar hiervoor moet je wel lid zijn van het loyaliteits programma. Als je dit niet doet krijg je met een groep C reservering gewoon een midsize sedan mee, en ik denk niet dat dit je bedoeling is.
Orlandofan
Amerika-ontdekker

Bericht door Orlandofan »

Hi Allemaal,

In September zijn wij van plan naar Miami en Orlando te gaan. Eerst gaan we vanaf Miami een weekje cruisen (inmiddels al 2 jaar verzet) en als we dan terug komen willen we een auto huren, en rijden naar Orlando, we vliegen dan weer terug naar huis vanaf MCO

Nu ben ik aan het zoeken naar een huurauto, maar man, wat ben ik geschrokken van de prijzen. Waar ik normaal gesproken voor +/- 9 dagen een leuke mustang cabrio had voor 500-600 euro of soms minder is dat nu gewoon 1000+, dat vind ik teveel uiteraard.

Ik vroeg mij af of jullie tips hebben en mij wellicht kunnen helpen. Ik ben op zoek naar een huurauto liefst cabrio en anders een standard SUV voor de periode van 24 September 08:30 vanaf MIA of in de buurt bij Port Miami t/m 2 oktober 14:00 inleveren in MCO. Ik kom zelf Fox tegen of andere namen die goedkoper zijn, maar heb zelf toch het beste gevoel bij Alamo, Hertz, National, Avis/Budget.

Wie o wie zo eens mee willen kijken, normaal ben ik goed in het spotten van goede prijzen, maar nu niet :) Alamo Brit is ook duur geworden.
Gast

Bericht door Gast »

Alles is duur geworden, na corona, dus zelfs daar kunnen de expert-speurders hier op het forum ook niets aan veranderen.
Kijk gewoon zelf eens op de sites van verhuurders die je zelf al noemt, en zoek zelf hier eens op het forum naar de codes die korting geven.
Als je dan alsnog niet op de prijzen komt (die wij speurneuzen ook allemaal op die manier vinden) dan zou je je vraag nog eens kunnen stellen.

Als je echt een gegarandeerd type auto zoekt, moet je die boeken, ben je flexibel dan zou je een Gold Canopy (Hertz) of Emerald Club (National) boeking kunnen maken.

Er is geen recept voor de goedkoopste autohuur, je zult zelf op zoek moeten naar wat het beste voor jou werkt. De informatie en tips voor lagere prijzen is hier op het forum allemaal te vinden als je een aantal posts leest en de topics volgt. Begin eens met je te verdiepen in het Hertz en NAtional forum en lees de tips die gegeven worden over AVIS, dan ben je al een heel eind op weg.

SUCCES :thumbup:
Orlandofan
Amerika-ontdekker

gedaan niet succesvol, heb de codes voorbij zien komen cabrio niet beschikbaar met codes. als je niet wilt meekijken prima, ik hoop iemand anders wel
peterz84
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door peterz84 »

Orlandofan schreef:
02 feb 2022, 13:38
Hi Allemaal,

In September zijn wij van plan naar Miami en Orlando te gaan. Eerst gaan we vanaf Miami een weekje cruisen (inmiddels al 2 jaar verzet) en als we dan terug komen willen we een auto huren, en rijden naar Orlando, we vliegen dan weer terug naar huis vanaf MCO

Nu ben ik aan het zoeken naar een huurauto, maar man, wat ben ik geschrokken van de prijzen. Waar ik normaal gesproken voor +/- 9 dagen een leuke mustang cabrio had voor 500-600 euro of soms minder is dat nu gewoon 1000+, dat vind ik teveel uiteraard.

Ik vroeg mij af of jullie tips hebben en mij wellicht kunnen helpen. Ik ben op zoek naar een huurauto liefst cabrio en anders een standard SUV voor de periode van 24 September 08:30 vanaf MIA of in de buurt bij Port Miami t/m 2 oktober 14:00 inleveren in MCO. Ik kom zelf Fox tegen of andere namen die goedkoper zijn, maar heb zelf toch het beste gevoel bij Alamo, Hertz, National, Avis/Budget.

Wie o wie zo eens mee willen kijken, normaal ben ik goed in het spotten van goede prijzen, maar nu niet :) Alamo Brit is ook duur geworden.
Moet het persé een convertible zijn? De goedkoopste vind ik nu bij avis voor omgerekend 1050 euro. Maar niet cabrio's kunnen veel goedkoper. (in de categorie Mazda CX-5: 490 euro, zelfs een Chevrolet Tahoe voor 560 eur)
Orlandofan
Amerika-ontdekker

Hi Peterz,

Waar kijk jij? Cabrio hoeft niet perse ivm hoge prijzen, Klinkt wel goed zo !
Gast

Bericht door Gast »

Orlandofan schreef:
02 feb 2022, 14:32
gedaan niet succesvol, heb de codes voorbij zien komen cabrio niet beschikbaar met codes. als je niet wilt meekijken prima, ik hoop iemand anders wel
Ik wil best meekijken, maar je komt hier nieuw op een forum en je verwacht binnen een uur dat je panklare oplossingen krijgt voor iets waar je blijkbaar niet zelf moeite in wilt steken. Daarom nogmaals mijn vraag: wat heb je zelf al gevonden met de kennis die hier beschikbaar is.

Je doet nu net alsof we een vragenloket zijn om goedkope autohuur voor jou te fixen, en dat vind ik persoonlijk een beetje "vreemd" en tikje onbeholpen en lui, zeker na je opmerking "als je niet wilt meekijken prima, ik hoop iemand anders wel".

Je deponeert hier een vraag om een oplossing, meekijken is je helpen bij iets wat je al gevonden hebt met je kennis die hier, zoals ik al aangaf, ruim voorhanden is.
Je komt mij over als iemand die gewoon hier komt voor een goedkope autohuur, en alleen met dat doel, prove me wrong and I will help.

Overigens: als @peterz84 hier wel met een prijs aan kan komen die je blijkbaar zelf niet gevonden krijgt, is dat voor mij het bewijs dat je niet hebt gezocht, maar alleen even langskomt voor een goedkope prijs en een oplossing. Daar pas ik dus voor.
peterz84
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door peterz84 »

Ik kijk dus bij Avis. Als je dit topic even doorzoekt, zie je dat op dit moment avis in de nordics (.se/.dk/.is) goedkopere prijzen biedt dan de reguliere avis sites. Gebruik code D486602.
jhoning
Amerika-ontdekker

Bericht door jhoning »

Terpies schreef:
02 feb 2022, 13:37
@jhoning De groep C boeking geeft je toegang tot de Gold/FiveStar/President's Circle aisles (afhankelijk van je status), maar hiervoor moet je wel lid zijn van het loyaliteits programma. Als je dit niet doet krijg je met een groep C reservering gewoon een midsize sedan mee, en ik denk niet dat dit je bedoeling is.
Bedankt voor je snelle antwoord!
Je word dus lid > Gold > huurt categorie C > je kan kiezen uit de gold aisle? Is jouw ervaring dan dat er vaak betere staan dan categorie C of is dat gewoon echt geluk hebben?

De 510k code is gewoon vrij te gebruiken? De benodigde verzekeringen zitten dan bij de prijs in toch? De aansprakelijkheids en dekking voor huurauto.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

@jhoning

Volmondig Ja. De kans dat er iets beters in de aisle staat dan een categorie C is groot maar niet 100% zeker. Wil je perse een SUV? Maak dan een back up reservering, mocht de gewenste auto er niet tussen staan.

Hoe het er in de praktijk ongeveer uit kan zien?

Meer informatie vind je ook in het Hertz topic.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

hey zag ik daar nu een cabrio staan? :) dus als ik dit doe heb ik toch nog kans 1 voor minder te scoren?
jhoning
Amerika-ontdekker

Bericht door jhoning »

dejong89 schreef:
02 feb 2022, 16:14
@jhoning

Volmondig Ja. De kans dat er iets beters in de aisle staat dan een categorie C is groot maar niet 100% zeker. Wil je perse een SUV? Maak dan een back up reservering, mocht de gewenste auto er niet tussen staan.

Hoe het er in de praktijk ongeveer uit kan zien?

Meer informatie vind je ook in het Hertz topic.
Top, duidelijk! Dat word dan lid worden en een boeking maken voor een C en met keuze daar + boeking met SUV voor achter de hand.

Nog 1 vraag; ben je gewoon goed verzekerd bij Hertz? Er staan al standaard 2 dingen pre selected bij kiezen van auto. Ook met die 510000 code?
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door HennyCox »

@Orlandofan
Als je een beetje moeite doet en hier inleest, zoals al is geadviseerd, kun je inderdaad mooie deals krijgen. Dus gauw leesbril op en in de National en Hertz topics duiken :wink:
Orlandofan
Amerika-ontdekker

ja snap ik maar die hoge gold status krijg je niet zomaar volgens mij...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer