Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
kristofm
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door kristofm »

Galapogos schreef:
10 jan 2022, 20:05
Als inwoner van België hoef je je -mits volledig gevaccineerd- volgens mij niet te laten testen. Volgens het Travel Ready Center van United overigens ook niet, zie https://www.united.com/ual/en/US/fly/tr ... l-map.html. Er staat bij exceptions “Passengers whose main residence is located in Belgium.”

Vlieg je direct van de VS naar België? Zo niet, controleer dan ook de vereisten van de landen waar je een tussenstop maakt.

Ik heb me dan toch maar laten testen voor het zekerste. Het was trouwens gratis en een sneltest antigeen. Die was NEGATIEF.

Eenmaal aangekomen in België kreeg iknberichten van het contact tracing centrum via de info die ze gekregen hebben uit mijn PLF , dat ik met alsnog moest testen in België. Heb intussen mijn eerste PCR test gedaan met de verkregen codes ( gratis ) en die was ook negatief. Nu kan ik ten vroegste me nog eens laten testen bij 7 dagen na aankomst....

Beetje vreemd allemaal die manier vandoen ... maar ik doe wat er voorgeschreven wordt ! Ik had immers een negatieve test kunnen voorleggen die gedaan gedaan was in de US bij vertrek... en dan toch nog testen in België...
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Wat is er precies vreemd dan? Voor zover ik weet moet je als Belgische inwoner na terugkomst uit de VS in België in principe altijd testen. Zie https://www.info-coronavirus.be/nl/reizen/.

De post van mij waaraan je refereert is geplaatst in de context van testen vóór vertrek (in de VS dus). Die test vooraf was niet nodig. Die is alleen nodig als je bijvoorbeeld als Nederlander vanuit de VS naar België reist.
kristofm
Amerika-ontdekker

Bericht door kristofm »

Het vreemde is als je aangeeft op uw plf dat je negatief getest bent , ze je alsnog 2x laten testen bij thuiskomst.

Had ik geen voorgaande test gedaan dan ging ik het nog begrijpen...

Nuja regels zijn regels inderdaad .... en ik volg ze .
Laatst gewijzigd door kristofm op 17 jan 2022, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Klopt, in theorie is het:

Test op dag 1/2 en op dag 7 NA terugkomst
OF
Test voor afreis in de VS én op dag 7 na terugkomst.

Geheel op z’n Belgisch is de PLF niet aangepast aan hun eigen regels. Testen in de VS is in elk geval NIET nodig als je België terugreist als inwoner.
kristofm
Amerika-ontdekker

Bericht door kristofm »

Ik heb me gewoon in de VS laten testen voor vertrek omdat ik dan niet in discussie wou komen op de luchthaven newark en bij het inchecken. De test was trouwens gratis , kost u enkele minuten tijd en kon eventuele ellende besparen op de luchthaven... Stel u maar voor dat je daardoor u vlucht niet kan nemen... Zou veel meer verloren tijd hebben gekost dan een simpele test.

Nuja toch bedankt voor de info ivm testen en regels ! Daarvoor dient het forum en om ervaringen uit te wisselen ... Blij om daar deel van uit te maken ! :clap:
scocz
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door scocz »

hemmie schreef:
05 jan 2022, 14:17
Wij hebben zondag in Roermond via testenvoortoegang bij HCC getest, vlot, gratis, en nadat de uitslag kwam probleemloos reiscertificaat kunnen krijgen.
Heel fijn dat het gelukt is via HCC. Vraagje: Hoe heb je daarna het reiscertificaat gekregen?

Ik wil zelf ook via HCC testen, maar ben een beetje bang dat het niet lukt om vervolgens dat reiscertificaat te verkrijgen..
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

@scocz heb je je al verder in dit topic verdiept - je reageert nl. in het Checklist topic? Dat heet niet voor niets "checklist" ;). Kijk even op de openingspost en daar staat hoe je het reiscertificaat bij HCC kunt krijgen.
Vele anderen, zoals Hemmie lees ik hieronder, ikzelf en vele vele anderen hebben dat al gedaan als ik de recente berichten van HCC even lees...
scocz
Amerika-newbie

Bericht door scocz »

harryh schreef:
19 jan 2022, 10:18
@scocz heb je je al verder in dit topic verdiept - je reageert nl. in het Checklist topic? Dat heet niet voor niets "checklist" ;). Kijk even op de openingspost en daar staat hoe je het reiscertificaat bij HCC kunt krijgen.
Vele anderen, zoals Hemmie lees ik hieronder, ikzelf en vele vele anderen hebben dat al gedaan als ik de recente berichten van HCC even lees...
Ik snap hoe je je kunt laten testen en hoe je dan je uitslag krijgt, alleen je moet volgens mij toch direct bij hen aangeven dat je ook een reiscertificaat wilt? Dat kun je niet zelf later nog even in elkaar draaien.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Zoals hier al vaker is gemeld, in de email met resultaat zit een link om het reiscertificaat aan te vragen. Hoef je verder niets speciaals voor te doen, die link staat er standaard in.
Terug in Texas!
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Je krijgt een mail met de testuitslag en daarin zit een link om het certificaat aan te vragen. Maar dat staat ook in dit topic ;)
scocz
Amerika-newbie

Bericht door scocz »

harryh schreef:
19 jan 2022, 16:00
Je krijgt een mail met de testuitslag en daarin zit een link om het certificaat aan te vragen. Maar dat staat ook in dit topic ;)
hemmie schreef:
19 jan 2022, 15:58
Zoals hier al vaker is gemeld, in de email met resultaat zit een link om het reiscertificaat aan te vragen. Hoef je verder niets speciaals voor te doen, die link staat er standaard in.
Merci Harry & Hemmie :wink:
deebee7
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door deebee7 »

Hier een Belg op het forum die ervaring heeft met het laten afnemen van een antigeentest met de juiste documenten voor reizen naar US? Ik heb een apotheker gevonden in de buurt die ze afneemt maar het resultaat komt in je mijngezondheid.be account terecht en kan daaruit naar je app geupload worden. Maar volstaat dit? Want ik lees dat het moet ondertekend zijn en ik vermoed dat dit niet ondertekend zal zijn gezien je enkel een QR code ziet in de corona app.
Alle info heel erg welkom. Een PCR ga ik niet doen want dat is veel te stresserend om het resultaat niet op tijd te ontvangen.
matthijst
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door matthijst »

Iemand nog recente ervaring met https://www.toegangsbewijs.nu voor Amerika?
Hoop ze mid februari te kunnen gebruiken naar New York. Hier een test en een meenemen daarheen voor de terugweg?
36 Staten....
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Heb je de zoekfunctie al geprobeerd? Laatste bericht is van 3 dagen terug... search.php?keywords=Toegangsbewijs&fid%5B0%5D=10
matthijst
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door matthijst »

Oeps, sorry, zoekfunctue gebruikt om dit topic te vinden, maar schijnbaar overheen gelezen :oops:
36 Staten....
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
Heather
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Heather »

Beste forumleden,

We wonen in België en moeten bijna de moeilijke knoop doorhakken.
Al onze overnachtingen zijn (annuleerbaar) geboekt.
Vluchten en huurauto staan in optie.
De vluchten allemaal via United Airlines.

1. We rijden van België naar Amsterdam en vliegen van daaruit naar Washington DC (naar familie)
2. Daarna vliegen we van Washington naar Seattle.
3. De volgende morgen rijden we van Seattle naar Vancouver (Canada).
4. Via Well's Gray, Jasper en Banff (Canada) rijden we terug Amerika binnen
5. We vliegen vanuit Salt Lake City naar Amsterdam en rijden van daaruit terug naar België

Kan iemand ons verder helpen met de testregels per traject want ik zie door het bos de bomen niet meer ...
Zouden jullie deze rondreis deze zomer vastleggen of niet?

Bedankt,
Heather.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

@Heather Wanneer vertrekken jullie? Als dat over bijvoorbeeld 2 weken is, kan de situatie weer compleet anders zijn.

Wat betreft de zomer, waarom zou je niet boeken? Zeker als het annuleerbaar is? Op dit moment is er weinig zinnigs te zeggen over covid in de zomer van 2022.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Zomer, dat is pas over een half jaar. Genoeg tijd om uit te zoeken hoe en wat. Wie weet hoe de zaken er dan voor staan.
Heather
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Heather »

@d_vdploeg
@mtl

Wij hebben momenteel twee weken een optie bij Tiogatours voor de vluchten de huurauto's voor augustus.
Als we die optie omzetten naar een reservatie zijn de vluchten niet meer te annuleren en zijn we al een groot deel van de huurprijs van de wagen kwijt. We zijn met 5 personen dus het betreft 5 vliegtickets en een minivan.

Heather.
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Is Tioga dan zo goedkoop met de vliegtickets en de autohuur? Waarom niet de vliegtickets en autohuur zelf rechtstreeks boeken? Het klinkt alsof je dan flexibeler bent dan via Tioga.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer