Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Ik zou die 510000 en nog een paar andere codes persoonlijk gewoon gebruiken maar er zijn mensen op dit forum die daar enorme bezwaren tegen hebben. :thumbup:
marcie216
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door marcie216 »

Ik krijg de goedkoopste prijs via Avis.se op dit moment, maar de prijs van nu betalen scheelt ongeveer 200€ met later betalen als ik het goed vertaal.

Nu zag ik in de voorwaarde staan dat er wel €50 aan onkosten in rekening worden gebracht als je nog annuleert. Hoe doen jullie dat als je meerdere boekingen maakt of nog wil wachten op een goedkopere deal?
Gast

Bericht door Gast »

ik boek nooit met vooruitbetaling om exact die reden.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Op de Scandinavische Avis-sites kwam ik de laatste tijd steeds het goedkoopst uit met de 'ter plekke betalen'-tarieven. Maar als 'nu betalen' in jouw geval 200 euro goedkoper is, kun je dat overwegen. Avis rekent als het goed is momenteel geen annuleringskosten voor prepaidboekingen als je uiterlijk 24 uur vóór de dag waarop je reservering in gaat annuleert.

Zie de NL-site van Avis: https://www.avis.nl/avis-coronavirus-advice
Zie de SE-site van Avis: https://www.avis.se/avis-coronavirus-advice
Gast

Bericht door Gast »

marcie216 schreef:
21 jan 2022, 15:52
Ik krijg de goedkoopste prijs via Avis.se op dit moment, maar de prijs van nu betalen scheelt ongeveer 200€ met later betalen als ik het goed vertaal.

Nu zag ik in de voorwaarde staan dat er wel €50 aan onkosten in rekening worden gebracht als je nog annuleert. Hoe doen jullie dat als je meerdere boekingen maakt of nog wil wachten op een goedkopere deal?
Je hebt toch een prijs van €780 voor een Midsize SUV? 20-5 MIA 2-6 MCO? Ik kom op $658,45 en $729,45 voor een gegarandeerde midsize SUV.
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

Zoals al eerder hier gemeld is het huren van een auto op een OFF-airport locatie vaak goedkoper.

Gaan autoverhuurders akkoord met de volgende stelling?

Stel dat ik een auto wil huren vanuit Seattle voor 3 weken.
Die huur vanaf Seattle Tacoma en daar weer terug brengen is erg prijzig.
Vanuit Paine Field huren en terugbrengen naar Seattle Tacoma geeft een goede prijs.
Ik moet echter vanuit Seattle Tacoma naar de andere locatie zien te komen.

Ik doe dan het volgende;

Ik huur een auto voor 1 dag (de dag dat ik aankom in amerika) op het vliegveld Seattle Tacoma.
Ik rijd de volgende dag naar de OFF airport locatie en lever de auto daar weer in.
Vervolgens huur ik daar (bij hetzelfde verhuur station) een auto voor mijn 3 weken vakantie.

Gaan verhuurders hier moeilijk over doen?
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Haha hoekje om en daar zijn we weer voor de volgende verhuur :thumbup:

Ik heb geen idee, staat er niet iets in hun voorwaarden over een minimale termijn dat er tussen twee huurperiodes moet zitten? Of iets soortgelijks? Waardoor dit trucje niet kan? Anders zou ik het doen, waarom niet

Is overigens DE reden dat off airport locaties goedkoper zijn omdat die locaties minder gewild zijn en het minder gedoe is om eerst vanaf de airport naar de locatie te komen?
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Coyote Buttes schreef:
21 jan 2022, 17:38
Ik huur een auto voor 1 dag (de dag dat ik aankom in amerika) op het vliegveld Seattle Tacoma.
Ik rijd de volgende dag naar de OFF airport locatie en lever de auto daar weer in.
Vervolgens huur ik daar (bij hetzelfde verhuur station) een auto voor mijn 3 weken vakantie.

Gaan verhuurders hier moeilijk over doen?
Ik denk het niet want het is een gewone rental. Ik heb hier bij Hertz en National in Florida ook naar zitten kijken, kost daar 80-100USD voor 1 dag.
deebee7
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door deebee7 »

Galapogos schreef:
21 jan 2022, 16:32
Op de Scandinavische Avis-sites kwam ik de laatste tijd steeds het goedkoopst uit met de 'ter plekke betalen'-tarieven. Maar als 'nu betalen' in jouw geval 200 euro goedkoper is, kun je dat overwegen. Avis rekent als het goed is momenteel geen annuleringskosten voor prepaidboekingen als je uiterlijk 24 uur vóór de dag waarop je reservering in gaat annuleert.

Zie de NL-site van Avis: https://www.avis.nl/avis-coronavirus-advice
Zie de SE-site van Avis: https://www.avis.se/avis-coronavirus-advice
Ergens op de site een button te vinden voor Engels? Want ik begrijp er weinig van. Voor ons zou het mogelijks goedkoper zijn. Weet dus niet of het echt de moeite is maar zou wel handig zijn moest ik de site in de engels kunnen bekijken zodat ik alle voorwaarden kan begrijpen.
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

Ik heb een proefboeking gemaakt op de noorse, zweedse en ijslandse sites van Avis.
De prijzen zijn idd lager, maar ik kwam er wel achter dat er bij de LDW een eigen risico zit.

De wettelijke aansprakelijkheid zit erbij, maar bij de LDW dus een eigen risico.
Ik kan niet zien hoe hoog die is, maar bij boekingen op de nederlandse site van Avis is dit eigen risico 0.
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

deebee7 schreef:
21 jan 2022, 19:14
Ergens op de site een button te vinden voor Engels? Want ik begrijp er weinig van. Voor ons zou het mogelijks goedkoper zijn. Weet dus niet of het echt de moeite is maar zou wel handig zijn moest ik de site in de engels kunnen bekijken zodat ik alle voorwaarden kan begrijpen.
Daar kun je Google Translate voor gebruiken. De Zweedse site is niet beschikbaar in het Engelse. De IJslandse overigens wel.

De voorwaarden op de Zweedse site zijn to te zien gelijk aan de voorwaarden op de Nederlandse site.
Coyote Buttes schreef:
21 jan 2022, 19:20
De prijzen zijn idd lager, maar ik kwam er wel achter dat er bij de LDW een eigen risico zit.
Coyote Buttes schreef:
21 jan 2022, 19:20
De wettelijke aansprakelijkheid zit erbij, maar bij de LDW dus een eigen risico.
Ik kan niet zien hoe hoog die is, maar bij boekingen op de nederlandse site van Avis is dit eigen risico 0.
Op de IJslandse site stond bij mij gewoon dat de excess 0 USD is. Zowel tijdens het boekingsproces als in de bevestigingsmail die ik heb ontvangen. De andere Scandinavische sites heb ik niet tot in detail bestudeerd.
marcie216
Amerikafan

Bericht door marcie216 »

Terpies schreef:
21 jan 2022, 16:42
marcie216 schreef:
21 jan 2022, 15:52

Je hebt toch een prijs van €780 voor een Midsize SUV? 20-5 MIA 2-6 MCO? Ik kom op $658,45 en $729,45 voor een gegarandeerde midsize SUV.
Woow wat een prijzen! 780€ had ik ja, dus van jou is echt een stuk goedkoper. Mag ik vragen waar??
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Hertz.nl , gok ik
image.png
image.png (58.68 KiB) 930 keer bekeken
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door Gast »

Zie dat er wel mensen zijn die het kunnen volgen! Cheers @dejong89 :thumbup:

Zelf zou ik gewoon de ICAR boeken voor $658 en de IFAR als backup.
marcie216
Amerikafan

Bericht door marcie216 »

Dankje beide, krijg nu inderdaad gunstige tarieven. Maar nog niet zo gunstig als jullie dus vraag me af welke stap ik mis.

Ik werk met de 2 tabbladen en gebruik de code 510000

Edit:
Heb nu een Small SUV voor 678.99 USD, dankzij code 192021 als PC code en 510000 als de andere.
Laatst gewijzigd door marcie216 op 22 jan 2022, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Ing »

peterz84 schreef:
17 jan 2022, 13:44
Check even avis.se met code D486602. Voor mia->mco voor genoemde data kom ik dan op SEK 7 992,02 (wat 775 eur is, volgens google)
Thanks voor de tip! Komt inderdaad goedkoper uit, maar wel alleen met betaal nu helaas. WIl dat liever nu niet.

Daarnaast heb ik slechte ervaringen met Avis klantenservice. Ik kreeg na afloop van mijn huurperiode bij Avis een rekening van 80 dollar voor zogenaamde niet afgetankte auto en ik krijg met geen mogelijkheid iemand van Avis te pakken om dit terug te draaien.

Iemand nog een tip om Avis te bereiken? Heb NL bellen en mailen al geprobeerd, BE mailen. Ik kan alleen geen US emailadres vinden en bellen naar de VS wordt een dure grap.
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

marcie216 schreef:
22 jan 2022, 11:59
Dankje beide, krijg nu inderdaad gunstige tarieven. Maar nog niet zo gunstig als jullie dus vraag me af welke stap ik mis.

hertz.nl
je hoeft niet met 2 schermen te werken. Je kan je gewoon inloggen en ziet dan dezelfde prijzen.
Ik gebruik dezelfde ophaal en inlevertijd. 20-05 Miami, 2-6 MCO.
$ 729,45
Gebruik je niet een nulletje te veel met de cdp? :mrgreen:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door marcie216 »

dejong89 schreef:
22 jan 2022, 12:13
marcie216 schreef:
22 jan 2022, 11:59

hertz.nl
je hoeft niet met 2 schermen te werken. Je kan je gewoon inloggen en ziet dan dezelfde prijzen.
Ik gebruik dezelfde ophaal en inlevertijd. 20-05 Miami, 2-6 MCO.
$ 729,45
Gebruik je niet een nulletje te veel met de cdp? :mrgreen:
Het is zelfs nog iets goedkoper gelukt, zie mijn edit van hierboven. Super bedankt!!
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

@Ing
Ik heb goede ervaringen met customerservice van avis.com via mail. Ze reageren altijd binnen 1 tot 2 dagen. Mailadres: custserv@avis.com.
Onlangs heeft er hier een melding gestaan dat je bij avis wel op moet passen met welke voordeelprogramma's je gebruikt. In de voorwaarden staat nl dat sommige programma's een vergoeding per dag vragen en bij b.v. 3 weken kan dat oplopen tot tientjes. FlyingBlue is kostenloos maar ik meen me te herinneren dat Bestwestern wel iets kost per dag. Dus opletten welke programma's je aangevinkt hebt in je profiel.
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Ik was het die dat een tijdje geleden aangaf hier. Het klopt wat je zegt. Maar dan gaat het om het opgeven van je persoonlijke frequent-flyer-nummer om miles te sparen bij je autohuur, niet om het gebruiken van een AWD behorend bij een frequent-flyer-programma.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer