Wij hebben ook met onze camper op de KOA Mt Rushmore bij Hill City gestaan. Dat is idd een hele leuke camping. Je kon ter plekke ook een auto huren. Dat hebben wij gedaan, zo konden we de Scenic route met de tunneltjes rijden. Dat is wel een hele mooie weg. Aansluitend bezochten we Mt Rushmore, ‘s avonds is er een soort ceremonie. Heel Amerikaans met militairen, volkslied enz enz. . Waar wij toen geen rekening mee hebben gehouden is dat het weer wel heel erg snel kan omslaan. De hele dag 30 graden gehad, plotseling zware onweersbuien. Wij gingen maar snel terug naar de KOA, daar bleek de luifel van onze (hagelnieuwe!) camper er zowat afgeblazen te zijn. Die hadden we niet ingeklapt ‘s morgens. Niet zo handig
Vanuit de KOA zijn wij de volgende dag richting Badlands gegaan en dat was prima te doen qua afstand. Onderweg hebben we toen de filmset bezocht van Dances with Wolves. Dat was hartstikke leuk, daar kom je zo goed als langs. Dat ligt ergens bij Rapid City. Ook hebben we de Wall Drugstore bezocht. Leuk om te zien, geen topattractie vonden wij. Maar zoveel tijd hoeft dat niet te kosten
De KOA Mt Rushmore, is dat die bij Hill City? Dat was wel een mooie camping, wij stonden daar toen twee nachten.
Klopt! Man vindt het toch fijn daar 2 nachten te staan, dus denk dat ik het maar zo laat. Zeker omdat er een zwembad is vindt hij dat fijn (ook voor de jongens) om in de avond nog even te plonzen. Hij zegt: wat is nu een uurtje? Heeft hij ook wel weer gelijk in
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
. Waar wij toen geen rekening mee hebben gehouden is dat het weer wel heel erg snel kan omslaan. De hele dag 30 graden gehad, plotseling zware onweersbuien. Wij gingen maar snel terug naar de KOA, daar bleek de luifel van onze (hagelnieuwe!) camper er zowat afgeblazen te zijn. Die hadden we niet ingeklapt ‘s morgens. Niet zo handig
Wat een verhaal Bij Bryce sloeg het weer bij ons ook in 1x om; echt enorm onweer en een stortbui binnen luttele minuten, na volop zonnenschijn.
Wij hebben ook met onze camper op de KOA Mt Rushmore bij Hill City gestaan. Dat is idd een hele leuke camping. Je kon ter plekke ook een auto huren. Dat hebben wij gedaan, zo konden we de Scenic route met de tunneltjes rijden. Dat is wel een hele mooie weg.
Aangezien wij een overlap hebben met de reis van Jill1234, ben ik zeer benieuwd naar deze opmerking.
Kun je de auto ter plekke bij de camping huren? Want ik zie dit nergens terug in de voorwaarden. Of bedoel je in de omgeving Mount Rushmore, bijvoorbeeld Rapid City? Dan is deze camping voor ons ook nog het overwegen waard namelijk
2013 - Florida
2018 - West Amerika
2019 - New York
2022 - Midwest Amerika
@leonklundertje op de KOA hebben ze een aantal wat oudere auto’s staan die ze verhuren aan campinggasten. Ideaal. Ter plekke ‘s morgens ophalen en ‘s avonds weer inleveren, je camper kun je fijn laten staan. Wij waren daar in 2016, maar ik zie dat het nog steeds op hun website staat. Check via onderstaande link bij “Unique Amenities”. Ik zou wel een paar weken van tevoren contact opnemen of je er één kan reserveren, wij hadden dat niet gedaan en konden nog net kiezen uit 2 auto’s.
Je kon er ‘s morgens ook onbeperkt pancakes eten voor $ 2,50. Dat was ook wel lollig, maar ik weet niet of dat nu ook nog kan.
Vanuit Buffalo rijden we naar Cody; nu wil ik dat graag doen via de 14 , door Bighorn National Forest. Iemand ervaring met deze scenic route en dan in het bijzonder met een camper?
Wij hebben die weg gereden met een 30 ft camper. Wij vonden het een schitterende weg. Op een gegeven moment moesten we stoppen want de remmen raakten oververhit. We hebben de camper geparkeerd langs de weg bij een viewpoint. Daar hebben we een uurtje gezeten met een kop koffie zodat de boel weer kon afkoelen. Volgens mijn man werd dat veroorzaakt omdat de camper niet in de “bergversnelling” stond, dus misschien hadden we dat kunnen voorkomen. Maar ach, we hebben daardoor wel van het prachtige uitzicht kunnen genieten.
Ai, daar zou ik echt zenuwachtig van worden Maar denk inderdaad dat het met de bergversnelling niet was gebeurd. Lijkt me een hele mooie weg om te rijden dus denk dat we er voor gaan!
Andere situatie, maar wel grappig en een soort van vergelijkbaar.
In 2015 zijn wij Pikes Peak omhoog gereden met de auto. Dat is serieus hoog; je rijdt tot zo'n 4300 meter.
Op de terugweg naar beneden heb je ergens halverwege een 'mandatory break check'. Hier worden inderdaad van alle auto's de remmen gecheckt en bij te hoge temperatuur, moet je aan de kant om te wachten.
Mijn vriend was al een beetje aan het mopperen omdat er voor ons een treintje aan auto's reed die duidelijk niet bekend waren met het fenomeen 'remmen op de motor' want te zien aan de remlichten werden de rempedalen veelvuldig ingetrapt.
Enfin: misschien toevallig (maar ik denk het niet): de een na de andere auto voor ons moest aan de kant om de remmen te laten afkoelen.
Wij reden idd op de bergversnelling en we werden goed bevonden!
Grappig tantelotje!
Van Grand Teton gaan we naar Moab, met een overnachting bij Vernal/Dinosaurland. Nu kun je 2 routes nemen. Via de 191 of via de 189 en de 30, qua tijd bijna gelijk. Welke route is mooier? Het is voor ons 1 van de langste rijdagen, dus als er onderweg nog een leuke stop is is dat fijn.
Jill, de 189 en 30 zie ik niet, je bedoelt de route via Rangely? Wij hebben die wel eens gereden maar dat is lang geleden. Het heeft in elk geval geen onuitwisbare indruk gemaakt. Toch zou ik wel voor de oostelijke route kiezen omdat je dan de 128 mee kunt nemen. Je moet dan bij Cisco de I70 verlaten. En wil je nog iets doen onderweg dan zou je naar Colorado NM kunnen gaan. Zie voor beide ons 2013-verslag .
Hoi Marianne, de 189 loopt het eerste stuk bijna parallel aan de 191 (links er van). De 189 kruist op een gegeven moment de 30 (bij Frontier Kemmerer) en dan kun je de 30 nemen naar Vernal. Maar je kan ook vanaf de 189 de 372 nemen zie ik nu. Ik ga even kijken naar jouw suggestie. Dank weer!
Hi Jill, ik lees al een tijdje jouw topic mee; wij doen een rondje vanuit Las Vegas via GT-Yellowstone-Moab-Zion en hebben een stuk overlap met jullie.
Voor het stuk GT - Moab zijn wij van plan om Flaming Gorge aan te doen, met in elk geval een paar stops bij Red Canyon.
Info vind je o.a. hier
Ik zag dat 191-44 scenic drive zijn. Wij hebben getwijfeld om over Manilla (530 west van de gorge) te rijden, maar dat laten we denk ik door de lange reisdag vervallen.
groet Saskia
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Wij hebben zowel de 191 als de 530 gedaan en vonden ze beide erg mooi. Op de 530 kwamen we de 2e keer per ongeluk terecht omdat we verkeerd gereden waren, maar dat was beslist geen straf. De 191 is een snelweg en de 530 niet. Het wegdek was niet geweldig, maar dat was a) in 2006 en b) dat is op zoveel plekken in Amerika zo, dat het geen uitzondering of beletsel is.
Omdat je via de 530 de gorge aan je rechterkant hebt, is deze denk ik toch wat mooier.
Hi Jill, ik lees al een tijdje jouw topic mee; wij doen een rondje vanuit Las Vegas via GT-Yellowstone-Moab-Zion en hebben een stuk overlap met jullie.
Voor het stuk GT - Moab zijn wij van plan om Flaming Gorge aan te doen, met in elk geval een paar stops bij Red Canyon.
Info vind je o.a. hier
Ik zag dat 191-44 scenic drive zijn. Wij hebben getwijfeld om over Manilla (530 west van de gorge) te rijden, maar dat laten we denk ik door de lange reisdag vervallen.
groet Saskia
Dank voor de tip! Ik ga er naar kijken! Klinkt goed!
Wij hebben zowel de 191 als de 530 gedaan en vonden ze beide erg mooi. Op de 530 kwamen we de 2e keer per ongeluk terecht omdat we verkeerd gereden waren, maar dat was beslist geen straf. De 191 is een snelweg en de 530 niet. Het wegdek was niet geweldig, maar dat was a) in 2006 en b) dat is op zoveel plekken in Amerika zo, dat het geen uitzondering of beletsel is.
Omdat je via de 530 de gorge aan je rechterkant hebt, is deze denk ik toch wat mooier.
Dank voor de tip! Ik ga kijken
Vanuit Grand Teton naar het zuiden rijden ligt de gorge toch aan de linkerkant/oosten als je over de 530 rijdt?
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Ik heb net trouwens om 17 uur (een uur te laat dus eigenlijk) even gekeken op recreation.gov. Ik kon voor de campings in Rocky Mountain NP, Devils Garden in Arches en Fruita in Capitol Reef nog genoeg vrije plekken (voor 30ft campers) vinden voor 9 juli. Dat is toch al hoogseizoen, dus dat stemt me wel hoopvol voor als ik over een maand de campings moet boeken. Ik had dit niet verwacht eerlijk gezegd.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.