Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Corine@deJong: Phoenix-LA graag tips!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Corine@deJong
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Corine@deJong: Phoenix-LA graag tips!

Bericht door Corine@deJong »

Beste lezers.

Inmiddels heb ik al veel topics bekeken en dito info gehaald bij dit forum, heel fijn! Nu ik zelf eindelijk onze reis heb samengesteld, zou ik het erg op prijs stellen wanneer jullie willen meelezen en mij van tips/ suggesties willen voorzien.

Het wordt onze eerste Amerika trip. Onze reis start op 21 juli ’22 (helaas in de heeste periode, daar zien we tegenop, maar we hebben geen andere mogelijkheid). We reizen met onze 15 jarige puberzoon. Met zijn drieën dus. Het wordt een combireis met deels camper en deels autohuur en metg steden en natuur. We eindigen in Los Angeles en blijven daar wat langer i.v.m. familie bezoek.
Ik hoop binnenkort de RV overnachtingen te boeken, heb alle data al in agenda genoteerd.

Reisschema 21 juli t/m 15 augustus:
Dag 1 Amsterdam - New York
Dag 2 New York - New York
Dag 3 New York - New York
Dag 4 New York - Phoenix
Dag 5 Phoenix – Sedona (+ camper ophalen in PH. Qua camping in Sedona twijfel nog over RV park Rancho Sedona of Cononino)
Dag 6 Sedona - Grand Canyon south Rim (ik wil Mather proberen te boeken)
Dag 7 Grand Canyon - Grand Canyon
Dag 8 Grand Canyon – Page/ Lake Powell ( zou het hier te warm zijn, ivm weinig schaduw? ) We denken aan kamperen op strand bij Lone rock beach campground, lijkt ons wel idyllisch. Maar RV park Page of Wahweap zijn ook opties. Tips welkom.)
Dag 9 Page/ Lake Powell - Bryce (ik wil Ruby’s inn boeken)
Dag 10 Bryce – Zion (bij Zion heb ik Watchman op het oog)
Dag 11 Zion - Zion
Dag 12 Zion - Las Vegas (graag tips voor hotel waarbij je gratis je RV kunt parkeren. We boeken dan gewoon nachtje hotel. ;-) RV park opties ook welkom, is de noordkant dan ook handig i.v.m. vervolg van de reis?)
Dag 13 Las Vegas - Yosemite; Lee Vining-Tioga Pass (dit wordt onze langste reisdag. Is dit realistisch? Nog tips?
Dag 14 Yosemite - Yosemite
Dag 15 Yosemite - Yosemite
Dag 16 Yosemite - Yosemite
Dag 17 Yosemite - San Francisco (camper inleveren)
Dag 18 SF- SF
Dag 19 SF - Morro Bay (+ auto ophalen in SF en dan via de kust naar LA)
Dag 20 Morro Bay - Los Angeles (Venice beach)
Dag 21 LA - LA
Dag 22 LA - LA
Dag 23 LA - LA
Dag 24 LA - LA
Dag 25 LA - Amsterdam
Dag 26 aankomst Amsterdam

Vraag 1: Weten jullie of de RV-park reserveringen kosteloos te annuleren zijn mocht de reis niet doorgaan? (Covid of anders).
Vraag 2: Bryce hebben we ingevoegd, omdat we denken dat het erg warm is daar bij Page/Lake Powell. We zouden eerst twee nachten bij Page blijven. Is één nacht Bryce/Powell wel goed idee en hebben we dan genoeg tijd voor de bezienswaardigheden?
Vraag 3: We zouden niet naar Las Vegas, niet onze interesse, maar willen er nu toch ‘even kijken’. Onder het mom van: nu we er toch zijn ... 😉 Dit maakt dat reisdag 13 heel lang wordt. Wij vinden dat niet erg, vroeg vertrekken en een lange dag maken. De routeplanner geeft aan dat dit ongeveer 664 km is en ongeveer 8 uur rijden. Maar is het realistisch richting Yosemite? Gaan we dat redden?
Vraag 4: Alles tussen dag 5 en dag 17 (de hele campertour tussen Phoenix en SF) is nog flexibel in te richten. Ik moet alleen wel binnenkort de RV campings boeken. Hebben jullie nog aanbevelingen, tips of wijzigingssuggesties? We staan overal voor open. :D

Ik kijk enorm uit naar de reacties!

Hartelijke groet,
Corine de Jong
sandpatt
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Phoenix-LA graag tips!

Bericht door sandpatt »

Las Vegas - Yosemite is inderdaad een heel stuk.
Persoonlijk zou ik een dag Yosemite laten vallen en de rit in twee dagen splitsen.
Las Vegas - Lone Pine (bijvoorbeeld) en dan kan je nog enkele highlights van Death Valley meepikken.
Dag 14 dan Lone Pine - Yosemite.
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Phoenix-LA graag tips!

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook inderdaad een stop inplannen tussen Las Vegas en Yosemite. Dit is echt veel te ver. En ook al zou het qua reistijd wel gaan, het betekent dat je een heel deel van het park eigenlijk niet ziet omdat je er zo snel doorheen moet rijden. De Tioga Road is erg de moeite waard en veel minder druk en heet dan de vallei. Ik zou een stop in lee Vining maken. Je mag niet door Death Valley rijden dus dat betekent bovenlangs rijden. Bij Lee Vining kun je een bezoek brengen aan Mono Lake en Bodie. Je kunt ook bij Tuolumne Meadows kamperen maar dat is lastig reserveren als je ook de camping in de vallei moet reserveren. Zoek goed uit hoe dat werkt en oefen een paar keer van tevoren. Dus op 15 januari. En ook op 15 februari. En denk eraan dat het op15 maart een uur eerder is.
Kijk voor Bodie en Mono Lake eens in ons 2013-verslag en voor de Tioga Road onder andere in ons 2019-verslag.

Wat betreft het annuleren, dat moet je per camping/ reservering bekijken. Voor de reserveringen via recreation.gov geldt dat je per wijziging een fee betaalt.

Qua campings ziet het er goed uit. Voor Page zie ik vaak Wahweap voorbij komen. Mooi om even naar het strand bij Lake Powell te gaan.

Marianne
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Corine@deJong: Phoenix-LA graag tips!

Bericht door IngridUSA »

Ik ken je zoon natuurlijk niet, maar de meeste 15-jarigen vinden Las Vegas echt wel heel leuk :wink: . Zelf vind ik het ook een welkome afwisseling met de natuur onderweg. Dus zeker doen. Kijk wat jullie leuk vinden om daar te zien en daarna weer lekker door. Met camper heb ik geen ervaring. Hier op het forum kun je wel met de zoekfunctie tips vinden over kamperen dan wel camper stallen in LV.
Corine@deJong
Amerika-newbie

Dank jullie wel voor de reacties!
Daar kan ik wel wat mee. Ik ga de reis aanpassen en een extra stop inplannen bij Lee Vining. Goed idee om wat meer tijd te hebben voor de Tioga Road.
Verder hebben jullie geen opmerkingen op het schema, dat ziet er blijkbaar goed uit. Dus is ook een soort van geruststelling. ;-)
We gaan inderdaad oefenen met boeken van de campings Marianne!
Ik ga nog even zoeken naar plekken om de RV de stallen in LA. En inderdaad wij denken ook dat het zoon wel aanspreekt om in LV te zijn. ;-) Zeker na alle natuur een mooie afwisseling om hem wat tevreden te houden.

Groet, Corine.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Ik heb nog wel een (kleine) opmerking. Ik vind nl dat je erg weinig tijd hebt voor Sedona terwijl er zoveel te zien en te doen is. Prachtige omgeving ook. Of ik zou pas op dag 6 aan het eind van de dag naar de Grand Canyon vertrekken of ik zou gaan voor 2 nachten Sedona ten koste van de extra dag GC. De rit naar GC Village is vrij kort dus heb je nog een groot gedeelte van de dag te besteden in het park.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

In Sedona hebben we een hele leuke jeep tour gedaan door prachtig gebied. We gingen met Pink Jeep Tours (in 2006 maar ze doen het nog steeds). https://www.pinkadventuretours.com/tours/sedona-tours
We hebben de Broken Arrow Tour gedaan, omdat daar de mooiste hobbels in zouden zitten, een tour van 2 uur. En het was inderdaad geweldig.

We hebben overnacht in Oak Creek Canyon op de Cave Springs National Forest Camping.
Corine@deJong
Amerika-newbie

Die cave springs camping had ik ook op het oog inderdaad! En leuk die Jeeptip!
Ik ga me nog even wat extra verdiepen in Sedona en eventueel extra te spenderen extra tijd. Pas later op de dag richting GC is sowieso wel een goed idee. Een extra nacht in Sedona gaat weer van de GC tijd af, dat lijkt me ook zonde, of zeggen jullie dat Sedona eigenlijk specialer is? (lastig al die keuzemogelijkheden ;-)
Misschien kies ik ook wel voor extra Sedona en later in het programma een nacht minder in yosemite......

De reis ziet er nu zo uit:
Dag 5 Phoenix – Sedona: camping Cave Springs National Forest Camping
Dag 6 Sedona - Grand Canyon south Rim: Camping Mather
Dag 7 Grand Canyon - Grand Canyon: Mather
Dag 8 Grand Canyon – Page/ Lake Powell: RV park Page of Wahweap
Dag 9 Page/ Lake Powell – Bryce: Ruby’s Inn
Dag 10 Bryce - Zion: Watchman
Dag 11 Zion - Zion: Watchman
Dag 12 Zion - Las Vegas: nachtje hotel
Dag 13 Las Vegas - Lee Vinin: Mono Visto RV park
Dag 14 Lee Vining - Yosemite: hopelijk ergens in de valei
Dag 15 Yosemite - Yosemite: Valei
Dag 16 Yosemite - Yosemite: valei
Dag 17 Yosemite - San Francisco (camper inleveren)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voor de Grand Canyon is een volle dag wel mooi, maar als je geen lange wandelingen gaat maken niet echt noodzakelijk. Twee keer een zonsondergang/zonsopkomst meemaken is wel mooi, je zou op dag 6 laat kunnen aankomen in het park. Maar twee nachten Sedona en dan op tijd naar de GC kan ook.
Een nacht minder Yosemite zou ik niet doen; dan heb je maar 1 volle dag en ik neem aan dat je de laatste dag op tijd moet vertrekken? Je voor de laatste nacht ook naar Wawona kunnen kijken. Dan zit je vlak bij de Mariposa grove.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer