Inmiddels heb ik al veel topics bekeken en dito info gehaald bij dit forum, heel fijn! Nu ik zelf eindelijk onze reis heb samengesteld, zou ik het erg op prijs stellen wanneer jullie willen meelezen en mij van tips/ suggesties willen voorzien.
Het wordt onze eerste Amerika trip. Onze reis start op 21 juli ’22 (helaas in de heeste periode, daar zien we tegenop, maar we hebben geen andere mogelijkheid). We reizen met onze 15 jarige puberzoon. Met zijn drieën dus. Het wordt een combireis met deels camper en deels autohuur en metg steden en natuur. We eindigen in Los Angeles en blijven daar wat langer i.v.m. familie bezoek.
Ik hoop binnenkort de RV overnachtingen te boeken, heb alle data al in agenda genoteerd.
Reisschema 21 juli t/m 15 augustus:
Dag 1 Amsterdam - New York
Dag 2 New York - New York
Dag 3 New York - New York
Dag 4 New York - Phoenix
Dag 5 Phoenix – Sedona (+ camper ophalen in PH. Qua camping in Sedona twijfel nog over RV park Rancho Sedona of Cononino)
Dag 6 Sedona - Grand Canyon south Rim (ik wil Mather proberen te boeken)
Dag 7 Grand Canyon - Grand Canyon
Dag 8 Grand Canyon – Page/ Lake Powell ( zou het hier te warm zijn, ivm weinig schaduw? ) We denken aan kamperen op strand bij Lone rock beach campground, lijkt ons wel idyllisch. Maar RV park Page of Wahweap zijn ook opties. Tips welkom.)
Dag 9 Page/ Lake Powell - Bryce (ik wil Ruby’s inn boeken)
Dag 10 Bryce – Zion (bij Zion heb ik Watchman op het oog)
Dag 11 Zion - Zion
Dag 12 Zion - Las Vegas (graag tips voor hotel waarbij je gratis je RV kunt parkeren. We boeken dan gewoon nachtje hotel.
Dag 13 Las Vegas - Yosemite; Lee Vining-Tioga Pass (dit wordt onze langste reisdag. Is dit realistisch? Nog tips?
Dag 14 Yosemite - Yosemite
Dag 15 Yosemite - Yosemite
Dag 16 Yosemite - Yosemite
Dag 17 Yosemite - San Francisco (camper inleveren)
Dag 18 SF- SF
Dag 19 SF - Morro Bay (+ auto ophalen in SF en dan via de kust naar LA)
Dag 20 Morro Bay - Los Angeles (Venice beach)
Dag 21 LA - LA
Dag 22 LA - LA
Dag 23 LA - LA
Dag 24 LA - LA
Dag 25 LA - Amsterdam
Dag 26 aankomst Amsterdam
Vraag 1: Weten jullie of de RV-park reserveringen kosteloos te annuleren zijn mocht de reis niet doorgaan? (Covid of anders).
Vraag 2: Bryce hebben we ingevoegd, omdat we denken dat het erg warm is daar bij Page/Lake Powell. We zouden eerst twee nachten bij Page blijven. Is één nacht Bryce/Powell wel goed idee en hebben we dan genoeg tijd voor de bezienswaardigheden?
Vraag 3: We zouden niet naar Las Vegas, niet onze interesse, maar willen er nu toch ‘even kijken’. Onder het mom van: nu we er toch zijn ...
Vraag 4: Alles tussen dag 5 en dag 17 (de hele campertour tussen Phoenix en SF) is nog flexibel in te richten. Ik moet alleen wel binnenkort de RV campings boeken. Hebben jullie nog aanbevelingen, tips of wijzigingssuggesties? We staan overal voor open.
Ik kijk enorm uit naar de reacties!
Hartelijke groet,
Corine de Jong