Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door Big Al »

Zilver87 schreef:
04 jan 2022, 19:32
Als je een positieve zelftest hebt, zsm een pcr laten doen om dit te bevestigen.
Dat klinkt mij een beetje vreemd in de oren. Bij onze kliniek wordt meteen een PCR-test gedaan bij een negatief resultaat van een antigeen-test als je klachten hebt. Dit omdat de antigeen-test niet betrouwbaar is (65% of zo) bij een negatief resultaat.

Echter, als ik het goed heb dan is een antigeen-test voor meer dan 90% betrouwbaar bij een positief resultaat.

Aan de andere kant, die informatie is alweer enkele weken oud. Of het is Nederlands om een positief antigeen-resultaat te bevestigen met een PCR-test.

Tussen haakjes, er zijn ook plekken waar je de uitslag van een PCR-test al binnen een uur krijgt.
Zilver87
Amerika-ontdekker

Bericht door Zilver87 »

@Big Al Om NL in te mogen reizen nadat je corona hebt opgelopen in de VS heb je een positieve pcr test nodig. Daarna moet je minimaal 11 dagen wachten, je nog een keer laten testen en als dat weer positief is moet je een doktersverklaring aanvragen waarin staat dat je niet meer besmettelijk bent.

Dus als je alleen een zelftest of antigeen hebt dan gaan je 11 dagen nog niet in. Hoe langer je wacht, hoe langer je dus nog in de VS zit.

Zie eerdere geplakte links van de NL overheid.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Aha - een Nederlands idee dus. De Amerikaanse overheid vindt een positief resultaat van een antigeen-test voldoende om een genezingsverklaring aan te vragen. Vandaar mijn verwarring.
Zilver87
Amerika-ontdekker

Bericht door Zilver87 »

Jep, klopt. Ik reageerde volgens mij ook op iemand die naar NL wilde reizen, vandaar :wink:
nathali
Amerika-ontdekker

Bericht door nathali »

brabosontheroad schreef:
04 jan 2022, 19:10
Hier helaas ook een positieve zelftest bij partner. Kinderen in quarantaine, ik niet want booster. Man isolatie. Zaterdag is het 5 dagen, dus vlucht van vrijdag missen wel. Hopelijk blijft het hierbij en vliegen we dus gewoon wat later. Overigens zijn wij voornemens om niet op Amsterdam te vliegen als we dat kunnen regelen. Scheelt dat testgezeik.

Vliegen jullie dan heen als ik vragen mag ik had al gekeken naar België Frankrijk maar volgens mij hebben die dezelfde regels
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

Duitsland kan zonder test, alleen gaat sky airlines alleen via frankrijk en mij is nog niet duidelijk of dat zonder test kan
brabosontheroad
Amerika-ontdekker

Bericht door brabosontheroad »

nathali schreef:
04 jan 2022, 23:24
brabosontheroad schreef:
Hier helaas ook een positieve zelftest bij partner. Kinderen in quarantaine, ik niet want booster. Man isolatie. Zaterdag is het 5 dagen, dus vlucht van vrijdag missen wel. Hopelijk blijft het hierbij en vliegen we dus gewoon wat later. Overigens zijn wij voornemens om niet op Amsterdam te vliegen als we dat kunnen regelen. Scheelt dat testgezeik.

Vliegen jullie dan heen als ik vragen mag ik had al gekeken naar België Frankrijk maar volgens mij hebben die dezelfde regels
Het moet inderdaad Düsseldorf worden zie ik. Zucht. Maar goed. En anders hopen dat er snel negatief wordt getest door manlief. Nu heeft hij amper klachten, dus ik verwacht geen lang bestaan van de antigeentest. Maar.... we zullen zien!

Mbt niet in quarantaine, dat geldt nu alleen voor mensen met volledige vaccinatie EN booster. En ik ga niet doen wat niet hoeft. Niet in quarantaine is niet in quarantaine.
Laatst gewijzigd door brabosontheroad op 05 jan 2022, 06:43, 1 keer totaal gewijzigd.
brabosontheroad
Amerika-ontdekker

Bericht door brabosontheroad »

Martin & Marianne schreef:
04 jan 2022, 19:31
brabosontheroad schreef:
Kinderen in quarantaine, ik niet want booster.
Eeeh, is dat een plaatselijke regel? Ook al ben je geboosterd, je kunt echt nog wel besmet raken en het overdragen aan iemand anders.

Marianne
Nee, is CDC advies. Ik heb er over gebeld. En nee, uiteraard ga ik niet in de kroeg staan. Maar wel handig voor de boodschappen. 🙃
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

En bovenal een hoop gedoe, hoop extra kosten, een hoop onzekerheid. Wij hebben besloten om niet te gaan. Spelen ook nog wat andere zaken mee overigens.

Sterkte allemaal daar voor wie positief getest in de VS zit, hier in NL of een afweging maakt over wel of niet gaan.
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
ElsjeNL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door ElsjeNL »

Groot gelijk. Ik weet ook niet of wij waren gegaan als we dit allemaal hadden geweten. Helaas heeft Covid voor ons een grote schaduw geworpen over deze reis. Volgens reisbureau zouden we al ons geld kwijt zijn, als we annuleerden. Achteraf denk ik dat dit niet zo is: de meeste hotels gaan supercoulant om met annuleren ivm covid. Maar ja.
Pikachu83
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Pikachu83 »

Onze reis staat volgende week zaterdag gepland. Testen heen is geen probleem, maar testen terug benauwd ons. We maken gebruik van de test van toegangsbewijs.nu. En tussendoor testen wij ook nog met onze eigen zelftesten (voor gemoedsrust ;-) De quarantaine in NL is nu voor ons geen probleem. In december hadden we ook de reis al staan, maar toen geannuleerd. We hebben Corona gehad, zijn twee keer gevaccineerd en hebben de booster. Ook onder de 50. Hoe groot is de kans dat je positief test denk je dan, maar met die Omicron weet je het niet. En geen idee welke quarantainehotels er zijn in Miami. En heb je vrije keus? Iemand enig idee? Verder thanks voor alle mensen die hun kennis willen delen op dit forum!
Kevin77
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Kevin77 »

Volgens mij zijn er helemaal geen quarantaine hotels in de VS, laat staan in Florida.
Als je positief test moet je 5 dagen in isolatie, waar en hoe je dat doet moet je zelf weten als je je maar aan de CDC regels houdt.
Wij gaan over een maand, maar met de huidige explosie van besmettingen in de VS en quarantaine bij thuiskomst zie het per dag steeds somberder in.
country
Amerika-ontdekker

Bericht door country »

Is via Belgie reizen nog een optie? Ik had begrepen dat je niet hoeft te testen van te voren maar pas bij aankomst. Zie
https://www.info-coronavirus.be/en/travels/

Of heb ik het verkeerd?
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Kevin77 schreef:
05 jan 2022, 19:48
Wij gaan over een maand, maar met de huidige explosie van besmettingen in de VS en quarantaine bij thuiskomst zie het per dag steeds somberder in.
Hoe sneller het explodeert, hoe sneller het ook weer wegzakt, hoop ik dan maar. :lol:

Zelfs een maand vooruit kijken is al lastig nu.

Dat gezegd hebbende, zelfs met de huidige cijfers zou ik niet twijfelen en gewoon die kant op gaan. Het is niet alsof de kans om naar besmet te raken zoveel groter is dan hier. De quarantaine bij thuiskomst is voor mij geen probleem, maar ik snap dat dat heel erg aan je persoonlijke omstandigheden ligt.
ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

country schreef:
05 jan 2022, 20:39
Is via Belgie reizen nog een optie? Ik had begrepen dat je niet hoeft te testen van te voren maar pas bij aankomst. Zie

Of heb ik het verkeerd?
Als nederlander moet je wel testen. Alleen duitsland zonder testen
mpaauwe
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door mpaauwe »

Als ik het allemaal goed lees, hoef je voor Belgie toch ook niet te testen als je volledig gevaccineerd bent?
ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

Als je niet in belgie woont staat er dit

Are you travelling from a red zone outside the European Union or Schengen area?
You have an EU nationality or main residence?
You have a vaccination certificate?
Get tested before your arrival in Belgium (PCR or RAT)
Get also tested (PCR) on day 1 and 7 after you arrive in Belgium. You have to stay in quarantine until the negative result of your test on day 1.
mblokland
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door mblokland »

Hier (Orlando) de testen van toegangsbewijs.nu gedaan (4 maal) hoewel het in Nederland buiten kantoortijd is hadden we binnen een uur ons certificaat terug. Inmiddels zijn deze geaccepteerd in de united app en zijn we ingecheckt voor onze vlucht morgen (alles groen, na upload van gezondheidsverklaring, quarantaine verklaring en negatieve test van toegangsbewijs.nu).

Deze methode is (nu het gelukt is) ideaal en redelijk vrij van zorgen ofwel wat ons betreft een aanrader.
country
Amerika-ontdekker

Bericht door country »

ONYX666 schreef:
05 jan 2022, 21:43
country schreef:
05 jan 2022, 20:39

Of heb ik het verkeerd?
Als nederlander moet je wel testen. Alleen duitsland zonder testen
Weet je dat zeker? Volgens mij zijn alleen inwoners van Duitsland uitgezonderd van de test eis.
mpaauwe
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door mpaauwe »

Als ik het lees, hoef je naar Belgie niet te testen als je er korter dan 48 uur verblijft en een grensbewoner bent.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer