Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Vuokko: roadtrip Los Angeles - Salt Lake City, advies gevraagd.
Reis Vuokko: roadtrip Los Angeles - Salt Lake City, advies gevraagd.
Hallo allemaal,
In 2023 wil ik met mijn gezin onze eerste roadtrip door Amerika gaan maken. We zijn onze route aan het uitstippelen en dat heel leuk, maar ook best lastig. Daarom graag advies van ervaringsdeskundigen gevraagd!
We willen in de zomer van 2023 (juli/augustus) met een camper een one-way roadtrip maken. Onze kinderen zijn dan 10 en 12. Om aan alle wensen te voldoen willen we op de route: een grote stad, een nationaal park, een pretpark en het liefst ook een wildweststadje. Niet te veel lange reisdagen is ook belangrijk. Liever rustig aan en wat minder zien, dan heel veel kilometers en weinig tijd.
De hitte rond juli/augustus in bepaalde gebieden in het westen schrikt ons een beetje af, daarom heb ik een wat afwijkende route samengesteld. Ik ben nog wel aan het twijfelen of ik vanaf dag 15 een slimme keuze maak om verder landinwaarts te gaan. Is het slimmer/leuker om de westkustroute naar het noorden richting Portland en/of Seattle te volgen. Dan missen we wel het wildwesten-gebied (dat zou ik erg jammer vinden), maar dit is misschien qua temperatuur beter te doen en wat minder toeristisch.
1. Los Angeles aankomst (overnachten in hotel)
2. Los Angeles, Hollywoord (tour filmstudio’s) & Santa Monica pier en Venice beach
3. Los Angeles, Downtown Los Angeles, camper ophalen
4. Los Angeles, Sixflags Magic Mountain of Universal Studios
5. San Simeon, reisdag
6. Santa Cruz reisdag
7. San Francisco, reisdag
8. San Francisco
9. San Francisco
10. Yosemite National Park, reisdag
11. Yosemite National Park
12. Yosemite National Park
13. Lake Tahoe, reisdag
14. Lake Tahoe
15. Elko reisdag
16. Elko
17. Craters of the Moon reisdag
18. Craters of the Moon
19. Yellowstone NP (Wyoming) reisdag
20. Yellowstone NP
21. Yellowstone NP
22. Yellowstone NP
23. Cody, reisdag
24. Cody
25. Jackonshole reisdag
26. Jackonshole
27. Salt Lake City reisdag
28. Salt Lake City, camper inleveren, laatste nacht in hotel
29. Terugvlucht
30. Thuiskomst
Is dit een realistische route? Willen we teveel? En is dit te doen in het hoogseizoen (qua drukte en qua temperaturen)? Ik ben benieuwd naar jullie tips en adviezen.
Groetjes Vuokko
In 2023 wil ik met mijn gezin onze eerste roadtrip door Amerika gaan maken. We zijn onze route aan het uitstippelen en dat heel leuk, maar ook best lastig. Daarom graag advies van ervaringsdeskundigen gevraagd!
We willen in de zomer van 2023 (juli/augustus) met een camper een one-way roadtrip maken. Onze kinderen zijn dan 10 en 12. Om aan alle wensen te voldoen willen we op de route: een grote stad, een nationaal park, een pretpark en het liefst ook een wildweststadje. Niet te veel lange reisdagen is ook belangrijk. Liever rustig aan en wat minder zien, dan heel veel kilometers en weinig tijd.
De hitte rond juli/augustus in bepaalde gebieden in het westen schrikt ons een beetje af, daarom heb ik een wat afwijkende route samengesteld. Ik ben nog wel aan het twijfelen of ik vanaf dag 15 een slimme keuze maak om verder landinwaarts te gaan. Is het slimmer/leuker om de westkustroute naar het noorden richting Portland en/of Seattle te volgen. Dan missen we wel het wildwesten-gebied (dat zou ik erg jammer vinden), maar dit is misschien qua temperatuur beter te doen en wat minder toeristisch.
1. Los Angeles aankomst (overnachten in hotel)
2. Los Angeles, Hollywoord (tour filmstudio’s) & Santa Monica pier en Venice beach
3. Los Angeles, Downtown Los Angeles, camper ophalen
4. Los Angeles, Sixflags Magic Mountain of Universal Studios
5. San Simeon, reisdag
6. Santa Cruz reisdag
7. San Francisco, reisdag
8. San Francisco
9. San Francisco
10. Yosemite National Park, reisdag
11. Yosemite National Park
12. Yosemite National Park
13. Lake Tahoe, reisdag
14. Lake Tahoe
15. Elko reisdag
16. Elko
17. Craters of the Moon reisdag
18. Craters of the Moon
19. Yellowstone NP (Wyoming) reisdag
20. Yellowstone NP
21. Yellowstone NP
22. Yellowstone NP
23. Cody, reisdag
24. Cody
25. Jackonshole reisdag
26. Jackonshole
27. Salt Lake City reisdag
28. Salt Lake City, camper inleveren, laatste nacht in hotel
29. Terugvlucht
30. Thuiskomst
Is dit een realistische route? Willen we teveel? En is dit te doen in het hoogseizoen (qua drukte en qua temperaturen)? Ik ben benieuwd naar jullie tips en adviezen.
Groetjes Vuokko
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Roadtrip Los Angeles - Salt Lake City, advies gevraagd
Welkom op het forum. Mooie route hebben jullie uitgestippeld en m.i. zeker niet gehaast.
In het hoogseizoen (maar ook daarbuiten) is het sowieso overal druk maar mij zou dat in ieder geval niet weerhouden om richting Yellowstone te rijden. Zo prachtig en uniek en dat geldt ook voor Grant Teton NP. Ben je op zoek naar het westernsfeertje dan vind je die bij uitstek in de plaatsen Jackson en Cody. In Cody is een bezoek aan het Buffalo Bill Center of the West zeker een aanrader. Mooi opgezet en interessant museum over de natuur, cultuur en geschiedenis van het gebied. Je kunt er naar de rodeo, (niet zozeer ons ding maar dat terzijde) je hebt er Old Trail Cody en er is iedere avond in de openlucht een wildwest shoot out bij het Irma Hotel.
Ben je bekend met de Beartooth Hyw?. Wij hebben deze weg gereden tussen Yellowstone en Cody. Je rijdt dan noordelijk het park uit via Cooke City en Red Lodge. Schitterende weg waarbij je op het hoogste punt boven de sneeuwgrens rijdt. (3300 meter)
En wat betreft de warmte: Je zit voornamelijk in hoger gelegen gebieden waar de temperatuur best wel meevalt. Alleen in Salt Lake City kan de temperatuur hoog oplopen.
Wat mij wel opvalt is de extra dag in Elko. Wat zijn jullie plannen daar. Op zich lijkt mij dit niet een plek om langere tijd te verblijven maar ik kan het mis hebben want wij zijn daar niet geweest. Persoonlijk zou ik als gezin eerder een extra dag inzetten langs de kust.
In het hoogseizoen (maar ook daarbuiten) is het sowieso overal druk maar mij zou dat in ieder geval niet weerhouden om richting Yellowstone te rijden. Zo prachtig en uniek en dat geldt ook voor Grant Teton NP. Ben je op zoek naar het westernsfeertje dan vind je die bij uitstek in de plaatsen Jackson en Cody. In Cody is een bezoek aan het Buffalo Bill Center of the West zeker een aanrader. Mooi opgezet en interessant museum over de natuur, cultuur en geschiedenis van het gebied. Je kunt er naar de rodeo, (niet zozeer ons ding maar dat terzijde) je hebt er Old Trail Cody en er is iedere avond in de openlucht een wildwest shoot out bij het Irma Hotel.
Ben je bekend met de Beartooth Hyw?. Wij hebben deze weg gereden tussen Yellowstone en Cody. Je rijdt dan noordelijk het park uit via Cooke City en Red Lodge. Schitterende weg waarbij je op het hoogste punt boven de sneeuwgrens rijdt. (3300 meter)
En wat betreft de warmte: Je zit voornamelijk in hoger gelegen gebieden waar de temperatuur best wel meevalt. Alleen in Salt Lake City kan de temperatuur hoog oplopen.
Wat mij wel opvalt is de extra dag in Elko. Wat zijn jullie plannen daar. Op zich lijkt mij dit niet een plek om langere tijd te verblijven maar ik kan het mis hebben want wij zijn daar niet geweest. Persoonlijk zou ik als gezin eerder een extra dag inzetten langs de kust.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Vuokko: roadtrip Los Angeles - Salt Lake City, advies gevraagd.
Hallo, welkom op het forum!
Met de route door Nevada heb je wel een heel heet deel van het zuidwesten uitgezocht, en niet het meest aantrekkelijke stuk. De volle dag Elko zou ik laten vallen. Ook bij Craters of the Moon zal het warm zijn, daar is een volle dag ook wat te veel lijkt me.
Als he daar een dag bespaart heb je tijd om nog een extra stop te doen tussen Yosemite en Lake Tahoe; er is namelijk veel te doen langs de Tioga Road en aan de oostkant van het park, daar heb je nu geen tijd voor. Je zou dan in Lee Vining kunnen staan, of je rijdt een stuk]je naar het zuiden, naar June Lake.
Wat zijn de plannen in Cody? Een overnachting daar is leuk, maar daar kan 1 nacht ook wel voldoende zijn. Zoals Ingrid zegt is de Beartooth Hwy een aanrader, dus niet gek om daar met de keuze van de campings in Yellowstone rekening mee te houden.
Ik zou na Cody weer naar Yellowstone gaan, zodat je ook de route via de east entrance meeneemt. En dan vanuit Yellowstone naar Grand Teton. Is Jackson bedoeld om een bezoek te brengen aan Grand Teton? Waarom dan niet in het park overnachten? Of 1 nacht in het park en 1 nacht in Jackson?
Misschien heb je iets aan ons 2015-verslag voor Yellowstone, Grand Teton en Craters of the Moon.
En in 2008 waren wij er ook, toen namen we ook de route van Yosemite door Nevada naar Yellowstone.
Ik begreep uit een ander topic dat de camperhuur van SLC naar SF goedkoper is dan andersom, misschien ook goed om te kijken of SLC-LA goedkoper is?
Marianne
Met de route door Nevada heb je wel een heel heet deel van het zuidwesten uitgezocht, en niet het meest aantrekkelijke stuk. De volle dag Elko zou ik laten vallen. Ook bij Craters of the Moon zal het warm zijn, daar is een volle dag ook wat te veel lijkt me.
Als he daar een dag bespaart heb je tijd om nog een extra stop te doen tussen Yosemite en Lake Tahoe; er is namelijk veel te doen langs de Tioga Road en aan de oostkant van het park, daar heb je nu geen tijd voor. Je zou dan in Lee Vining kunnen staan, of je rijdt een stuk]je naar het zuiden, naar June Lake.
Wat zijn de plannen in Cody? Een overnachting daar is leuk, maar daar kan 1 nacht ook wel voldoende zijn. Zoals Ingrid zegt is de Beartooth Hwy een aanrader, dus niet gek om daar met de keuze van de campings in Yellowstone rekening mee te houden.
Ik zou na Cody weer naar Yellowstone gaan, zodat je ook de route via de east entrance meeneemt. En dan vanuit Yellowstone naar Grand Teton. Is Jackson bedoeld om een bezoek te brengen aan Grand Teton? Waarom dan niet in het park overnachten? Of 1 nacht in het park en 1 nacht in Jackson?
Misschien heb je iets aan ons 2015-verslag voor Yellowstone, Grand Teton en Craters of the Moon.
En in 2008 waren wij er ook, toen namen we ook de route van Yosemite door Nevada naar Yellowstone.
Ik begreep uit een ander topic dat de camperhuur van SLC naar SF goedkoper is dan andersom, misschien ook goed om te kijken of SLC-LA goedkoper is?
Marianne
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Helemaal eens met Marianne. Alleen zou ik de dag in Cody niet schrappen. Zeker als je besluit via de Beartooth Pass (aanrader!) te rijden, kom je laat aan in Cody en heb je geen tijd voor het Buffalo Bill Center Of The West (aanrader!), want die sluiten om 18.00u. Ik zou best (bijna) een hele dag in die vijf prachtige museums door kunnen brengen.
De dag in Elko zou ik wel schrappen. Het is al 25 jaar geleden dat ik daar in de buurt was en het enige dat ik mij herinner is dat er niets te herinneren is.
Kijk ook eens naar de optie om de eerste negen dagen een auto te huren en pas in San Francisco de camper op te halen. Een auto lijkt me in Los Angeles en San Francisco handiger dan een camper.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
De dag in Elko zou ik wel schrappen. Het is al 25 jaar geleden dat ik daar in de buurt was en het enige dat ik mij herinner is dat er niets te herinneren is.
Kijk ook eens naar de optie om de eerste negen dagen een auto te huren en pas in San Francisco de camper op te halen. Een auto lijkt me in Los Angeles en San Francisco handiger dan een camper.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Bedankt voor jullie reacties. Goed om te lezen dat de route goed te doen is. Ik had me nog niet georiënteerd op de specifieke route in Yellowstone, omdat ik nog aan het twijfelen was of we daarheen zouden rijden. Maar ik denk dat we daar dus gewoon voor moeten gaan. Ik ga de Beartooth Pass zeker bekijken. Bij Yellowstone is het nog even uitzoeken wat er mogelijk is in de tijd dat we hebben. Is het een aanrader om de gehele route te rijden, die 8-vorm zeg maar?
Ik heb 2 dagen in Elko gedaan, omdat het zo een lange route is van Lake Tahoe naar Yellowstone. In Elko dacht ik een rustdag en ook bij Craters of the Moon een extra dag om bij te komen van de reis. Maar als ik jullie zo hoor kunnen we beter doorrijden. Eigenlijk kwam ik dit als enige optie tegen om vanuit het het Westen naar Yellowstone te rijden (of via Las Vegas, maar via dat gebied willen we niet door de extreme hitte in de zomer).
Cody gaat zeker door. Bij Jackson Holen is het inderdaad het idee om vanuit daar Grand Teton te bezoeken. In het park overnachten klinkt ook als een goede optie.
Ik ga bekijken of er prijsverschil is qua ophaal- en inleverpunt.
Groeten Vuokko
Ik heb 2 dagen in Elko gedaan, omdat het zo een lange route is van Lake Tahoe naar Yellowstone. In Elko dacht ik een rustdag en ook bij Craters of the Moon een extra dag om bij te komen van de reis. Maar als ik jullie zo hoor kunnen we beter doorrijden. Eigenlijk kwam ik dit als enige optie tegen om vanuit het het Westen naar Yellowstone te rijden (of via Las Vegas, maar via dat gebied willen we niet door de extreme hitte in de zomer).
Cody gaat zeker door. Bij Jackson Holen is het inderdaad het idee om vanuit daar Grand Teton te bezoeken. In het park overnachten klinkt ook als een goede optie.
Ik ga bekijken of er prijsverschil is qua ophaal- en inleverpunt.
Groeten Vuokko
-
IngridZw
- Amerika-expert
Ik zou Cody ook zo laten. Wij hebben het daar ontzettend leuk gehad en de totale route geeft je ook de tijd om daar een extra dag langer te verblijven.
Tussen Yellowstone Lake en Jackson Lake heb je langs de weg nog 2 watervallen, de Lewis Falls en de Moose Falls. Mooi voor een tussenstop.
Ook een historisch wildweststadje is Virginia City net oostelijk van Lake Tahoe. Je zou het kunnen bezoeken op weg naar Elko.
Tussen Yellowstone Lake en Jackson Lake heb je langs de weg nog 2 watervallen, de Lewis Falls en de Moose Falls. Mooi voor een tussenstop.
Ook een historisch wildweststadje is Virginia City net oostelijk van Lake Tahoe. Je zou het kunnen bezoeken op weg naar Elko.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou inderdaad die rustdag(en) vergeten. En vergis je niet in de hitte daar, dat is echt niet minder dan op de route via Las Vegas.Vuokko schreef: ↑31 dec 2021, 13:08Ik heb 2 dagen in Elko gedaan, omdat het zo een lange route is van Lake Tahoe naar Yellowstone. In Elko dacht ik een rustdag en ook bij Craters of the Moon een extra dag om bij te komen van de reis. Maar als ik jullie zo hoor kunnen we beter doorrijden. Eigenlijk kwam ik dit als enige optie tegen om vanuit het het Westen naar Yellowstone te rijden (of via Las Vegas, maar via dat gebied willen we niet door de extreme hitte in de zomer).
Die twee nachten Cody kan, maar als je aan het eind van de dag naar Yellowstone rijdt, bijvoorbeeld naar Canyon of Bridge Bay, ben je al in ongeveer 2 uur op de camping, en heb je dus nog het grootste deel van de dag voor Cody.
Je hoeft niet de hele 8 te rijden, het stuk tussen Norris en Canyon is niet direct een must. Verder is het afhankelijk van wat je wilt zien. Ik zou zeker twee nachten Madison (of Norris) aanraden voor het geisergebied. En probeer dan zoveel mogelijk gebruik te maken van uren in de vroege ochtend of tegen te avond om de drukkere gedeeltes te bezoeken. Het is schitterend om wat geisers te zien uitbarsten, maar bij sommigen vereist dat wel wat geduld.
Vervolgens zou je bij Mammoth kunnen staan, of rij via Mammoth Hot Springs naar Tower of Pebble Creek. Vandaar kun je via de BT Hwy naar Cody. Dan naar Canyon of Lake, en van daaruit (met een bezoek aan het West Thump basin en een stop bij de Moose en Lewis waterval) naar Grand Teton. Kijk eens in ons 2015-verslag voor onze indeling en planning (zie de aparte pagina) Yellowstone, en ook ons 2017-verslag.
Ik vind de suggestie van@Old Faithful om voor de eerste week een auto te huren niet gek; zeker in SF is het wel zo praktisch om in een hotel te zitten.
Marianne
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Als je toch een rustdag wilt, dan zou je die in Yellowstone in kunnen lassen. Uitrusten in de natuur is nooit slecht en als je dan toch zin hebt, dan kun je een klein stukje van het park gaan verkennen. Of lekker naast de camper zitten met een boek.
Bedankt weer voor alle adviezen. Virginia City voeg ik zeker toe aan onze reis, Ingrid. Erg leuk!
Marianne, ik vind jou tips voor een route door Yellowstone heel interessant. Dan komen we via de West Entrance aan en gaan we vanuit Madison het geisergebied bekijken. Daarna naar het noorden naar o.a. Mammooth Spring en de langere route naar Cody nemen, via de Beartooth highway.
Na het bezoek aan Cody rijden we terug naar Yellowstone via de kortere route (Road 12) en gaan we het park in bij de East entrance om het gebied rond Fishing Bridge, West Thumb en Grand Village te bekijken. Via Google maps krijg ik alleen te zien dat dit allemaal niet mogelijk is. Zou het kunnen dat het nu, in de winter, niet mogelijk is, maar straks in de zomer wel?
Marianne, je geeft aan dat we een heel heet stuk hebben uitgekozen van Nevada en niet het meest aantrekkelijke stuk. Deze route heb ik juist gekozen (en niet zuidelijker) vanwege minder hitte. Maar nu jij zegt dat de route erg heet en niet heel aantrekkelijk is, ben ik aan het kijken wat er nog meer mogelijk is, zonder al te veel kilometers erbij. Heb je een tip?
Dan zijn we ook nog aan het overwegen om de gehele reis in tegenovergestelde richting te doen. Zijn er, behalve het financiële voordeel, andere redenen waarom we dit wel of niet willen doen? Is het bijvoorbeeld mooier om de kustroute van San Francisco naar Los Angeles te rijden in plaats van andersom? Dan rijden we met de kust direct aan onze zijde, terwijl bij de huidige route, van Los Angeles naar San Francisco rijden we aan de ‘verkeerde’ kant van de weg. Weet iemand of dit veel uitmaakt?
Groeten Vuokko
Marianne, ik vind jou tips voor een route door Yellowstone heel interessant. Dan komen we via de West Entrance aan en gaan we vanuit Madison het geisergebied bekijken. Daarna naar het noorden naar o.a. Mammooth Spring en de langere route naar Cody nemen, via de Beartooth highway.
Na het bezoek aan Cody rijden we terug naar Yellowstone via de kortere route (Road 12) en gaan we het park in bij de East entrance om het gebied rond Fishing Bridge, West Thumb en Grand Village te bekijken. Via Google maps krijg ik alleen te zien dat dit allemaal niet mogelijk is. Zou het kunnen dat het nu, in de winter, niet mogelijk is, maar straks in de zomer wel?
Marianne, je geeft aan dat we een heel heet stuk hebben uitgekozen van Nevada en niet het meest aantrekkelijke stuk. Deze route heb ik juist gekozen (en niet zuidelijker) vanwege minder hitte. Maar nu jij zegt dat de route erg heet en niet heel aantrekkelijk is, ben ik aan het kijken wat er nog meer mogelijk is, zonder al te veel kilometers erbij. Heb je een tip?
Dan zijn we ook nog aan het overwegen om de gehele reis in tegenovergestelde richting te doen. Zijn er, behalve het financiële voordeel, andere redenen waarom we dit wel of niet willen doen? Is het bijvoorbeeld mooier om de kustroute van San Francisco naar Los Angeles te rijden in plaats van andersom? Dan rijden we met de kust direct aan onze zijde, terwijl bij de huidige route, van Los Angeles naar San Francisco rijden we aan de ‘verkeerde’ kant van de weg. Weet iemand of dit veel uitmaakt?
Groeten Vuokko
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, als je in Googlemaps bij 'Nu vertrekken' de datum aanpast pakt hij wel de routes door het park (alleen kun je dan niet meerdere stops aangeven).
Ik denk dat de belangrijkste boodschap is dat je je niet te veel van de hitte aan moet trekken. Je hebt airco, dus je merkt er helemaal niets van onderweg. Het zou voor mij geen reden zijn om voor jullie route te kiezen, maar het is in jullie opzet wel de snelste route, dus dat is prima zo.Vuokko schreef: ↑04 jan 2022, 20:29Marianne, je geeft aan dat we een heel heet stuk hebben uitgekozen van Nevada en niet het meest aantrekkelijke stuk. Deze route heb ik juist gekozen (en niet zuidelijker) vanwege minder hitte. Maar nu jij zegt dat de route erg heet en niet heel aantrekkelijk is, ben ik aan het kijken wat er nog meer mogelijk is, zonder al te veel kilometers erbij. Heb je een tip?
Wij zijn er inderdaad vrij snel doorheen gereden, zie hier voor ons verslag.
Wij hadden toen nog Lamoille Canyon genoteerd als tip voor onderweg, maar daar zijn we niet geweest. Misschien wel iets om te overnachten?
Het alternatief via Las Vegas en de I15 is niet aantrekkelijker, dan zou je echt oostelijker moeten gaan (via de Ut12 en dan de 89 bijvoorbeeld). Maar dat is niet alleen veel meer kilometers, maar je moet er dan echt veel meer tijd voor uittrekken omdat daar zoveel te zien is.
Ik zou het niet gek vinden om de route andersom te doen. De kustweg is hoe dan ook mooi, in beide richtingen, maar met een camper is het wellicht wel zo fijn als je de parkeerplaatsen aan je rechterkant hebt.
Het is Grant Village, genoemd naar General Grant.
Leuk om te weten waar de naam Grand vandaan komt. In het geval van de Grand Tetons is dat uit het frans (Tétons). In het zuidwesten zijn het met name de invloeden van het Spaans. De Colorado River heette tot begin 20e eeuw nog Grand. Vandaar ook de vele namen in Colorado en verder stroomafwaarts die daar naar verwijzen (Grand Lake, Grand Junction, Grand View Point, etc).
Marianne
-
IngridZw
- Amerika-expert
Wijze woorden waar ik het mee eens ben. Wij zijn o.a. n de zuidelijke staten en in Florida geweest en daar hadden we meer last van de klamme warmte dan in sommige gebieden in het zuidwesten. Terwijl de temperatuur daar ongeveer gelijk was of zelfs hoger. Dat komt omdat de woestijnwarmte veel droger is.Martin & Marianne schreef: ↑05 jan 2022, 12:40Ik denk dat de belangrijkste boodschap is dat je je niet te veel van de hitte aan moet trekken.
Welke route je ook kiest in het zuidwesten, je hebt altijd wel een gebied waar de temperatuur hoog kan oplopen maar waar je wel doorheen moet om bij de volgende bestemming te komen. Wij hebben dat meer dan eens meegemaakt. In jullie geval kost het je maar 1 of 2 overnachtingen om de hitte te overbruggen. Bovendien is het rijden door woestijngebied ook wel weer een hele bijzondere ervaring. En je hebt inderdaad airco.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wij reden in 1996 van Hawthorne naar Elko en op de eerste 400km tot aan de I-80 zijn we 7 auto's en enkele roofvogels op palen langs de weg tegengekomen. Op de I-80 werd het wat drukker maar de kans op files lijkt me daar niet heel groot.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Haha geen files is inderdaad ook een voordeel. Het lijkt me een mooie ervaring om door woestijngebied te rijden. Zeker ook voor de kinderen. Bedankt voor jullie tips!
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Het is inderdaad heerlijk om geen files te hebben en prachtig om door de woestijn te rijden, maar toen we in 2014 erg zuidelijk waren en we maar niet van de I8 af kwamen, duurde het toch wel erg lang en ging het ook wel vervelen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 2256 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 7 Reacties