Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021
Ja ik lees het. Lachwekkend.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Jep maatje van mij is recent in het VK geweest (ook zeer hoogrisico gebied) en is opgebeld door de GGD. Ik geloof op dag 2. Maar zijn vriend waar hij mee samen was is dan weer niet gebeld. Die had wel een apart ticket. Dus geen gezamenlijke boeking. Airline geeft je gegevens inderdaad door. Maar goed er schijnt dus wel wat willekeur te zijn. Al zal mijn verhaal ook weer niet voor iedereen gelden denk 
Het lijkt ook niet te doen om al die vluchten waarvan de reizigers die niet op doorreis zijn in quarantaine moeten te bellen. Hoeveel zijn er dat wel niet? De VS is niet het enige land waar nu een quarantaineplicht voor geldt. En we hebben hier inderdaad 12 a 13K besmettingen per dag die ook allemaal in quarantaine moeten. Recent is daar trouwens ook nauwe contacten bij gekomen.

Het lijkt ook niet te doen om al die vluchten waarvan de reizigers die niet op doorreis zijn in quarantaine moeten te bellen. Hoeveel zijn er dat wel niet? De VS is niet het enige land waar nu een quarantaineplicht voor geldt. En we hebben hier inderdaad 12 a 13K besmettingen per dag die ook allemaal in quarantaine moeten. Recent is daar trouwens ook nauwe contacten bij gekomen.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 30 dec 2021, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
-
- Amerika-expert
Ik zou proberen je reis een dagje te vervroegen als dat kan. Als je namelijk minder dan 12 uur in NL verblijft als je uit een zeer hoog risicogebied komt hoef je niet in quarantaine, ook niet als je transit bent en op de airport blijft. Anders wel en dan wordt het inderdaad tricky met controle enzo.wesUSAtravel schreef: ↑29 dec 2021, 21:05Dit wordt tricky. Weten jullie hoe het met doorreizen zit met een lange overstap (zit ong 24 uur tussen )
Wat checken ze bij het vliegen binnen de EU (Amsterdam - Gran canaria), volgens mij niet zo'n quarantaine ding toch?
Waar komt je vriend vandaan in de VS? Meestal landen de vluchten uit de VS aan het begin van de ochtend. Er gaat 8 januari een vlucht van Transavia naar Gran Canaria om 14:15u. Die zou je moeten kunnen halen als je begin van de ochtend land. Dan blijf je binnen de 12 uur. Wel even pittig voor je vriend. Maar opblijven die dag is voor je jetlag toch het beste

Verreisten zijn verder, volledig gevaccineerd. Omdat je vriend een Amerikaan is (neem ik aan?) kan je niet met een herstelbewijs reizen. Testen kan ook, max 72 uur voor vertrek vanuit NL naar Spanje maar als niet Europeaan kom je NL niet in zonder vaccinatie.

Wat een onzin allemaal. Eerst laten ze vluchten vol met ongeteste mensen binnen uit landen die niet eens een fatsoenlijk zorgstelsel hebben ben nu moeten eigen inwoners in quarantaine als ze gevaccineerd en getest zijn omdat de VS zogenaamd heel hoog risico is.
In Duitsland geld een uitzondering voor eigen inwoners en voor België hoef je niet eens te testen.
Denk erover om het maar om te boeken dan want dit gaat nergens over. Net zoals sportscholen sluiten en winkeltijden verkorten als ze daarvoor nog volle stadions toelieten. Alles word bepaald door een stel ongeleide projectielen
In Duitsland geld een uitzondering voor eigen inwoners en voor België hoef je niet eens te testen.
Denk erover om het maar om te boeken dan want dit gaat nergens over. Net zoals sportscholen sluiten en winkeltijden verkorten als ze daarvoor nog volle stadions toelieten. Alles word bepaald door een stel ongeleide projectielen
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
@country Je moet in België wel testen, twee keer zelfs, alleen moet je dat niet in de VS zelf doen maar mag dat thuis.
Op dag 1 (of 2 indien 1 niet realistisch is/kan), en op dag 7.
Netjes m'n SMS' gehad met de codes in om een testafspraak aan te vragen, herinneringsmails en sms'en op de dag zelf, en als je er je laars aan lapt (wat ik niet gedaan heb, braafjes 2x laten testen) krijg je eerst telefoon en als je je dan nog niet laat testen kan je in principe ook de wijkagent wel eens aan de deur krijgen.
De tests zelf zijn volledig gratis. Men heeft in België absoluut geen intentie om dit momenteel te veranderen. Nederland lijkt me op dit moment op een ongeleid projectiel (strenge lockdown, dergelijke regels, ...) terwijl ze eerder vaak nog minder strenge regels dan ons kenden.
Ik volg het allemaal niet zo goed meer...
Op dag 1 (of 2 indien 1 niet realistisch is/kan), en op dag 7.
Netjes m'n SMS' gehad met de codes in om een testafspraak aan te vragen, herinneringsmails en sms'en op de dag zelf, en als je er je laars aan lapt (wat ik niet gedaan heb, braafjes 2x laten testen) krijg je eerst telefoon en als je je dan nog niet laat testen kan je in principe ook de wijkagent wel eens aan de deur krijgen.
De tests zelf zijn volledig gratis. Men heeft in België absoluut geen intentie om dit momenteel te veranderen. Nederland lijkt me op dit moment op een ongeleid projectiel (strenge lockdown, dergelijke regels, ...) terwijl ze eerder vaak nog minder strenge regels dan ons kenden.
Ik volg het allemaal niet zo goed meer...
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
@country Mag je vinden allemaal maar het is niet voor niets. Er wordt altijd maar negatief gedaan over overheden die zulke besluiten nemen maar het is de mensheid die dit allemaal veroorzaakt. Als we met z'n allen vanaf het begin wat beter ons best hadden gedaan waren veel maatregelen wellicht niet eens nodig geweest. Veel is te wijten aan eigen gedrag.
Roland
Roland
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Deels, maar overheden maken keuzes en daar mag je best kritisch naar kijken. Zeg nu zelf: testen voor je vlucht en na aankomst 10 dagen in Q maar naar Frankrijk kun je zo heen en terug zonder een test en Q; 15000 mensen per dag testen positief hier zonder enige controle of ze daarna wel in Q gaan en dat handje vol reizigers dat al een negatieve test had wordt onder loep genomen alsof ze het grootste gevaar voor het land zijn. Ik vind dat Country het wel mooi zegt als 'ongeleid projectiel'. De Omicron golf valt best mee qua opnames en als je kijkt naar wat Nederland nu voor regels oplegt (niet alleen aan reizigers maar in het algemeen), dan worden die regels met dag moeilijker te verkopen en uit te leggen wat mij betreft. Om nog maar niet beginnen over de niet reis-gerelateerde keuzes en maatregelen.Veel is te wijten aan eigen gedrag.
Maar goed, iedereen zijn of haar mening

Daar ben ik het niet mee eens. En hoe kan je zeggen dat "we" beter ons best moeten doen. Ik en velen zijn gevaccineerd en heb me keurig aan de maatregelen gehouden. Mensen die er lak aan hebben die heb je overal helaas.Coyote schreef: ↑30 dec 2021, 16:37@country Mag je vinden allemaal maar het is niet voor niets. Er wordt altijd maar negatief gedaan over overheden die zulke besluiten nemen maar het is de mensheid die dit allemaal veroorzaakt. Als we met z'n allen vanaf het begin wat beter ons best hadden gedaan waren veel maatregelen wellicht niet eens nodig geweest. Veel is te wijten aan eigen gedrag.
Roland
Ze hebben de regels veel te snel versoepelt en te snel gewijzigd. Neem nou bijvoorbeeld de sportscholen, eerst moeten ze dicht, daarna open met een beperkt per m2, daarna helemaal open, dan weer tot 5 uur smiddags open en dan weer dicht. Het komt op mij allemaal heel ongeorganiseerd over.
Maar goed, om weer ontopic te gaan, eigen inwoners in quarantine laten gaan voor wel 10 dagen als ze gevaccineerd en getest zijn is weer zoiets. Eerst was NL juist soepel, zelfs mensen konden hun partner ongetest laten overkomen, zelfs niet gehuwde.
En volgens mij mag je gewoon met de trein reizen van Schiphol naar huus neem ik aan? Dat is me niet geheel duidelijk en wel een belangrijk ding.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Precies, en helaas zijn er teveel mensen 'die er lak aan hebben' en die zorgen voor de situatie nu. Maar hoor je daar de media over??? Nee, want die zou eens kritisch moeten zijn naar hun eigen kijkers/lezers/luisteraars. Geef de overheid maar lekker overal de schuld van, wel zo makkelijk.
En over jou, mij en alle anderen die zich wel aan de regels heb ik het niet. Maar wel over de mensen die vanaf het begin af aan alles aan hun laars lapten, de mensen nu bijv. Antwerpen of Duitsland bezoeken of de (horeca)bedrijven die niet de moeite namen de CoronaCheck-app goed te controleren van hun bezoekers (heb het zelf meegemaakt in die periode en het was gewoon een lachertje hoe daarmee omgegaan werd).
Roland
-
- Amerika-expert
Kritisch mag zeker, zeker na 2 jaar waarbij nog steeds obv angst en emotie besluiten (lijken te) worden genomen en niet wordt samengewerkt met de landen om ons heen (BE/DE en VK) en een lange termijn visie ontbreekt. Wat overigens niet betekent dat je je niet aan de maatregelen moet houden. Dat heb ik 2 jaar netjes gedaan, gevaccineerd, straks boostershotje en dat zal ik blijven doen.
Maar het is juist zo belangrijk dat er beleid wordt gemaakt op de lange termijn. Iets waar we mee kunnen leven op de lange termijn. Anders zitten we iedere winter zo. Om mensen er weer erachter te krijgen is het wel handig als men logische keuzes maakt. Misschien niet de keuzes die wij hier op het forum zouden maken maar waar we tenminste iets mee kunnen. Niet dat ge jo-jo: open, dicht, half open, wel testen als je uit niet Schengen komt, niet testen als je uit Frankrijk komt met zijn 208.000 besmettingen per 24 uur. Van zulke maatregelen ontgaat me iedere logica. Stel bijvoorbeeld altijd een test verplicht als je met een vliegtuig reist. Zou ik niet leuk vinden maar wel logisch.
Dat mensen Duitsland of Antwerpen bezoeken keur ik niet goed maar is wel het gevolg van dat NL alles dichtgooit en de selectieve verontwaardiging van Hugo de Jonge en alle virologen vind ik wel erg naïef. Wat je er ook van vindt, dat mensen de randjes opzoeken van de mogelijkheden gebeurd de hele coronacrisis al, dat mensen dus uitwijken naar buurlanden waar alles open is, kon je op je klompen aanvoelen.
Of het verstandig is om als sardientjes in een volle trein te stappen is wat anders. Wat dat betreft ben ik het wel eens met @Coyote. Het is ook deels onze eigen gedrag. Wat dat betreft ben ik niet roomser dan de Paus. Wij vertrekken ook volgende week zaterdag. Het is advies is ook om alleen een noodzakelijke reis naar de VS te maken. Houden we ons ook niet aan.
Wat dat betreft hebben ze gewoon veel inschattingsfouten gemaakt. Te vroeg versoepeld, boosters waren niet nodig ect. Dat maken ze nu goed door alles dicht te gooien. Zo van dat gebeurd ons niet nog eens.
Laten we hopen dat omicron de weg uit de crisis is.
Maar het is juist zo belangrijk dat er beleid wordt gemaakt op de lange termijn. Iets waar we mee kunnen leven op de lange termijn. Anders zitten we iedere winter zo. Om mensen er weer erachter te krijgen is het wel handig als men logische keuzes maakt. Misschien niet de keuzes die wij hier op het forum zouden maken maar waar we tenminste iets mee kunnen. Niet dat ge jo-jo: open, dicht, half open, wel testen als je uit niet Schengen komt, niet testen als je uit Frankrijk komt met zijn 208.000 besmettingen per 24 uur. Van zulke maatregelen ontgaat me iedere logica. Stel bijvoorbeeld altijd een test verplicht als je met een vliegtuig reist. Zou ik niet leuk vinden maar wel logisch.
Dat mensen Duitsland of Antwerpen bezoeken keur ik niet goed maar is wel het gevolg van dat NL alles dichtgooit en de selectieve verontwaardiging van Hugo de Jonge en alle virologen vind ik wel erg naïef. Wat je er ook van vindt, dat mensen de randjes opzoeken van de mogelijkheden gebeurd de hele coronacrisis al, dat mensen dus uitwijken naar buurlanden waar alles open is, kon je op je klompen aanvoelen.
Of het verstandig is om als sardientjes in een volle trein te stappen is wat anders. Wat dat betreft ben ik het wel eens met @Coyote. Het is ook deels onze eigen gedrag. Wat dat betreft ben ik niet roomser dan de Paus. Wij vertrekken ook volgende week zaterdag. Het is advies is ook om alleen een noodzakelijke reis naar de VS te maken. Houden we ons ook niet aan.
Wat dat betreft hebben ze gewoon veel inschattingsfouten gemaakt. Te vroeg versoepeld, boosters waren niet nodig ect. Dat maken ze nu goed door alles dicht te gooien. Zo van dat gebeurd ons niet nog eens.
Laten we hopen dat omicron de weg uit de crisis is.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
We hebben hier ALLEMAAL boter op ons hoofd, ook Roland.
Wij zijn in november op vakantie geweest naar Spanje, Roland heeft 2 intercontinentale reizen gemaakt, en veel mensen van het forum maken een reis naar Amerika. Een aantal mensen gaan nu naar België en Duitsland om te winkelen en wat te eten. Is dat allemaal verstandig tijdens een pandemie?, nee natuurlijk niet, is het verboden?, nee ook niet, dus doen we het gewoon.
Op een enkele uitzondering na willen we allemaal weer LEVEN, dit virus gaat nooit meer weg, dus laten we ophouden met het vingertje wijzen naar anderen terwijl we zelf ook de randen van de mogelijkheden opzoeken.
Fijne jaarwisseling allemaal.
Oh ja, dit is

Wij zijn in november op vakantie geweest naar Spanje, Roland heeft 2 intercontinentale reizen gemaakt, en veel mensen van het forum maken een reis naar Amerika. Een aantal mensen gaan nu naar België en Duitsland om te winkelen en wat te eten. Is dat allemaal verstandig tijdens een pandemie?, nee natuurlijk niet, is het verboden?, nee ook niet, dus doen we het gewoon.
Op een enkele uitzondering na willen we allemaal weer LEVEN, dit virus gaat nooit meer weg, dus laten we ophouden met het vingertje wijzen naar anderen terwijl we zelf ook de randen van de mogelijkheden opzoeken.
Fijne jaarwisseling allemaal.

Oh ja, dit is

- bedeve
- Amerika-expert
Dank je wel voor je wijsheid @Harry . Goede jaarwisseling ....een nieuwjaar zonder voornemens etc...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Iemand kort geleden nog gebruik gemaakt van de testen voor toegang manier en werkte het?
Wij hebben zondag in Roermond via testenvoortoegang bij HCC getest, vlot, gratis, en nadat de uitslag kwam probleemloos reiscertificaat kunnen krijgen.
Terug in Texas!
Dank je wel dan ga ik het erop wagen
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Iemand die exact weet wat ik moet doen bij terugkomst naar België, Brussel Zaventem als Belgische inwoner...
Ik wil gewoon zeker zijn dat ik niks over het hoofd zie...
Volgens united travel ready center moet ik ofwel een negatief pcr test 72 uur voor aankomst of een antigeen test 36 uur voor aankomst kunnen voorleggen... Lees wel voor AANKOMST in Brussel...
Ook het PLF ( Passenger locator form ) zal ik moeten invullen...
Nog iets ?
Ik vertrek vrijdag avond 14 januari terug huiswaarts na 3 fantastische weken in de USA te hebben zijn geweest ...
Groetjes vanuit de States!!!
Ik wil gewoon zeker zijn dat ik niks over het hoofd zie...
Volgens united travel ready center moet ik ofwel een negatief pcr test 72 uur voor aankomst of een antigeen test 36 uur voor aankomst kunnen voorleggen... Lees wel voor AANKOMST in Brussel...
Ook het PLF ( Passenger locator form ) zal ik moeten invullen...
Nog iets ?
Ik vertrek vrijdag avond 14 januari terug huiswaarts na 3 fantastische weken in de USA te hebben zijn geweest ...
Groetjes vanuit de States!!!
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Als inwoner van België hoef je je -mits volledig gevaccineerd- volgens mij niet te laten testen. Volgens het Travel Ready Center van United overigens ook niet, zie https://www.united.com/ual/en/US/fly/tr ... l-map.html. Er staat bij exceptions “Passengers whose main residence is located in Belgium.”
Vlieg je direct van de VS naar België? Zo niet, controleer dan ook de vereisten van de landen waar je een tussenstop maakt.
Vlieg je direct van de VS naar België? Zo niet, controleer dan ook de vereisten van de landen waar je een tussenstop maakt.
Een vraag die misschien al tig keer gesteld is.
Ik ga woensdag om 13.35 vliegen naar JFK en ik heb een afspraak om te testen op dinsdag om 10.00.
Dit zou volgens mij goed moeten zijn ivm 1 dag en geen 24 uur.
Iemand dit ook gedaan en deed KLM hier niet lastig over?
Dank je wel alvast
Wat een gedoe allemaal!
Ik ga woensdag om 13.35 vliegen naar JFK en ik heb een afspraak om te testen op dinsdag om 10.00.
Dit zou volgens mij goed moeten zijn ivm 1 dag en geen 24 uur.
Iemand dit ook gedaan en deed KLM hier niet lastig over?
Dank je wel alvast
Wat een gedoe allemaal!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Welkom op het forum @Jbwh, ik zie dat het je 1e post is. Het antwoord staat al in dit draadje inderdaad.
Je kunt ook even op de KLM site kijken, dan krijg je deze link https://klm.traveldoc.aero/
En dan staat daar mbt testen: Ook de andere benodigde documenten vind je daar terug.
Je kunt ook even op de KLM site kijken, dan krijg je deze link https://klm.traveldoc.aero/
En dan staat daar mbt testen: Ook de andere benodigde documenten vind je daar terug.
Hoi ,
Dank je wel voor je welkom.
Ja ik had op de site van de KLM gekeken, maar daar was ik weer in de war met betrekking tot de opmerking binnen 1 dag. Dan lijkt het weer binnen 24 uur.
Vandaar de check.
Dank je wel voor je welkom.
Ja ik had op de site van de KLM gekeken, maar daar was ik weer in de war met betrekking tot de opmerking binnen 1 dag. Dan lijkt het weer binnen 24 uur.
Vandaar de check.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3650 Weergaves
-
Laatste bericht door Denise131
-