Wij vertrekken 5 September naar the USA.
De vlucht is al geboekt, we vliegen op LA en op 23 September terug via SF.
De route zit globaal in mijn hoofd, ook zijn sommige hotels al gereserveerd.
Maar over een paar dingen twijfel ik nog ietwat, ook door het vele verschillende wat ik te horen krijg en gelezen heb.
Vandaar nu zelf maar eens advies vragen...

We zijn niet echte wandelaars we vinden het niet erg en soms wel leuk een stukje te lopen, maar zullen zeker geen lange tochten afleggen.
Vandaar dat in sommige parken we misschien korter blijven als de rest zou doen.
Dag 01: Amsterdam - LA (aankomst 10:25) Hotel geboekt (Best Western Airport Plaza Inn), vond het wel erg moeilijk hier een keuze te maken en twijfel nog steeds of het wel een goede plek is voor te overnachten.
Dag 02: LA (De bekende plekken bezoeken) misschien ook de Warner Bros VIP Tour
Dag 03: LA (Six Flags Magic Mountain) misschien ook wat anders aangezien de vriendin met wie ik ga niets om achtbanen geeft, maar mee wil gaan om mij te plezieren.

Dag 04: LA - San Diego (hotel geboekt: BW Seven Seas)
Dag 05: San Diego (Naar de Zoo)
Dag 06: San Diego - ??? Hier bestaat dus nog volop twijfel, dacht eerst aan Laughlin (golden nugget of ander hotel ?) ook omdat het mij leuk leek om dan bij Kingman een stukje Route 66 mee te pakken en zo via Peach Springs naar de Grand Canyon te rijden.
Of toch Naar Phoenix en een overnachting in bijv. Scottsdale ?
Ook dan kunnen we een stukje Route 66 meepakken, wat is de leukste route?
Dag 07: ??? - Grand Canyon (hotel geboekt: Holiday Inn Express)
Dag 08: Grand Canyon - Page (hotel geboekt: Days Inn and Suites Page/ Lake Powell)
Dag 09: Page - Bryce Canyon (hotel geboekt: Bryce View Lodge)
Dag 10: Bryce Canyon - Zion (overnachting: El Rio Lodge Springdale)
Dag 11: Zion - Las Vegas (hotel ??? deze is extra moeilijk omdat we op een zaterdag aankomen, nu dacht ik er al aan om voor die zaterdag nacht een wat goedkoper hotel te pakken en dan die zo/ma een hotel wat centraal op de strip)
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Las Vegas - Death Valley (hotel ???)
Dag 15: Deatch Valley - Yosemite (hotel ???)
Dag 16: Yosemite - San Francisco (hotel ???)
Dag 17: SF (De bekende plekken bezoeken)
Dag 18: SF (De bekende plekken bezoeken)
Dag 19: SF - Amsterdam (vlucht om 15:10)

Als ik via een routeplanner een route laat berekenen dan gaat die natuurlijk standaard over grote wegen, nu lijkt me dat niet altijd de leukste route.
Er zullen veel stukken zijn waar juist die kleinere wegen mooier zijn om te rijden vanwege bezienswaardigheden of het gebied op zich...
Kan iemand hier wat tips geven waar ik juist van die highway af zou moeten gaan?
Heb je in San Francisco echt een auto nodig om plekken te bezoeken of kun je het ook makkelijk af met openbaar vervoer?
Dit aangezien we anders daar de auto de eerste dag al inleveren, want het is zonde om te betalen voor een auto als die toch niet of nauwelijks gebruikt zal worden, ook gezien het parkeertarief wat over het algemeen erg duur is in SF.
Zoals jullie zien nog best wat vraagtekens hier en daar hopelijk kunnen jullie me bij sommige een beetje op weg helpen..