Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Volgende maand alleen op reis - 1e keer Amerika
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Re: Volgende maand alleen op reis - 1e keer Amerika
Haha ja dat kan zeker. Komt regelmatig voor. Als ze afkunnen met een kleiner toestel omdat er minder vraag is naar die vlucht. Kunnen ze een groter toestel elders inzetten, waar meer vraag is.
Type vliegtuig dat wijzigt komt voor en ook qua tijdstip, soms met enkele minuten komt regelmatig voor
Type vliegtuig dat wijzigt komt voor en ook qua tijdstip, soms met enkele minuten komt regelmatig voor
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Komt regelmatig voor, ik heb het zelfs een keer gehad na het inchecken en dan is het vervelend omdat je gekozen zitplaats dan ineens verandert. Bv van raamplaats naar ergens in het midden.
De bezetting van de vluchten naar de VS en terug is momenteel erg hoog hoorde ik. Wellicht is er voor jouw vlucht nu een groter vliegtuig ingezet @Ikgaopreis ?
De bezetting van de vluchten naar de VS en terug is momenteel erg hoog hoorde ik. Wellicht is er voor jouw vlucht nu een groter vliegtuig ingezet @Ikgaopreis ?
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Precies dat had ik een paar maanden geleden, vlucht van Amsterdam naar Reykjavik. Vervelend, maar het komt inderdaad voor.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Yep. De meest vervelende was een keer toen ik voor mijn werk van Johannesburg terugvloog met KLM. Ik kon niet online inchecken, dus op het vliegveld gedaan en stoel gekozen. Stap ik vliegtuig in, is het een anders ingedeelde 777 waardoor ik op een middenstoel bleek te zitten ipv gangpad.
KLM had iedereen ff een bericht moeten sturen zodat ik een andere stoel had kunnen kiezen als beschikbaar, of had het in ieder geval kunnen aanpassen voordat ik 2u van tevoren op het vliegveld was, maar niets hoor.
Tientallen mensen stik chagrijnig op het cabine personeel, die er ook niets aan konden doen.
KLM had iedereen ff een bericht moeten sturen zodat ik een andere stoel had kunnen kiezen als beschikbaar, of had het in ieder geval kunnen aanpassen voordat ik 2u van tevoren op het vliegveld was, maar niets hoor.
Tientallen mensen stik chagrijnig op het cabine personeel, die er ook niets aan konden doen.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Off-topic, maar: ons vliegtuig ging van een 2-4-2-indeling (geloof ik) naar een 3-3-indeling. Mijn vriendin en ik zouden dus een persoon naast ons kunnen krijgen. Maar wonder boven wonder bleef die stoel leeg. Volgens mij de enige lege stoel in het hele vliegtuig. Dus onder de streep pakte de wijziging gunstig uit voor ons. 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wat geinig!
Ik had nog een andere vraag. Ik wil voor de zekerheid mijn retourticket uitprinten zodat ik bij CBP bewijs heb dat ik daadwerkelijk terugvlieg naar Nederland. Alleen wat kan ik dan het beste printen? Ik krijg pas een boarding pass voordat de vlucht vertrekt, maar niet zolang van tevoren. Ik dacht zelf aan mijn ticketinformatie uitprinten. Maar alle ticketinfo is in het Nederlands… Ik vlieg met KLM. Hoe pak ik dit goed aan?
Ik had nog een andere vraag. Ik wil voor de zekerheid mijn retourticket uitprinten zodat ik bij CBP bewijs heb dat ik daadwerkelijk terugvlieg naar Nederland. Alleen wat kan ik dan het beste printen? Ik krijg pas een boarding pass voordat de vlucht vertrekt, maar niet zolang van tevoren. Ik dacht zelf aan mijn ticketinformatie uitprinten. Maar alle ticketinfo is in het Nederlands… Ik vlieg met KLM. Hoe pak ik dit goed aan?
Maakt niet uit. Zolang de reis met vluchtnummers erop staat is het goed. En uitprinten is echt niet nodig, de CBP kan die informatie in hun computers zien.
- Nathalie21
- Amerikakenner
Je bent in ieder geval goed voorbereid, wanneer vertrek je precies? Ik hoop snel te lezen dat je zonder problemen bent toegelaten en je eindelijk je vriend kunt zien.
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
-
- Amerika-ontdekker
Ik vertrek morgenmiddag! Zojuist mijn documenten geüpload en een mailtje ontvangen van KLM dat mijn gegevens goedgekeurd zijn! Het enige wat ik nu nog hoef te doen is op het vliegveld een boarding pass aanvragen. Wat een opluchting. Zonder dit forum had ik waarschijnlijk heel wat meer stress gehad. Ik laat jullie morgenavond weten hoe het op het vliegveld ging. Nu ga ik nog even mijn koffers na of ik niks vergeten ben. De trip waar ik eerst een beetje bang voor was, lijkt tot nu toe vlekkeloos te verlopen, maar we hebben hoofdstuk Immigrations nog niet gehad. Ik houd jullie op de hoogte 

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Goede reis!
Je verhaal doet me erg denken aan mijn eerste bezoek aan mijn (inmiddels) man. Wij hadden elkaar online ontmoet, en uiteindelijk vloog ik naar de VS om elkaar in het echt te zien.
De officer stelde wel wat vragen over wat ik kwam doen. Ik zei in eerste instantie dat ik een vriend kwam bezoeken. Hij vroeg: "Boyfriend?" Ik antwoordde dat ik dat nog niet zeker wist omdat we elkaar nog nooit in het echt hadden gezien. Toen ging het gesprek verder vooral over mijn veiligheid: waar woonde hij, wie wisten er allemaal dat ik daarheen onderweg was, wat als het tegen zou vallen? Hij was blij om te horen dat ik een plan B had: een lijst met hotels en telefoonnummers van taxibedrijven voor als ik wilde vertrekken. Hij waardeerde het ook dat ik met mijn beste vriendin in Nederland had afgesproken dat ik voor een bepaald tijdstip contact met haar zou opnemen om te laten weten dat alles goed was.
Uiteindelijk bleek alles gewoon helemaal goed te zitten, een paar jaar later verhuisde ik naar de VS, en inmiddels zijn we bijna 5 jaar getrouwd.
Wees eerlijk over je intenties, maar deel niet teveel als er niet om gevraagd wordt. Zorg voor een plan B, en het allerbelangrijkste: zorg dat je veilig bent. Je lijkt zijn familie al vrij goed te kennen, dus ik denk dat je je niet echt zorgen hoeft te maken. Maar houd contact met het thuisfront, voor hen is het ook eng. Dus spreek af dat je regelmatig berichtjes stuurt, zodat zij ook weten dat alles goed gaat met je.
Je verhaal doet me erg denken aan mijn eerste bezoek aan mijn (inmiddels) man. Wij hadden elkaar online ontmoet, en uiteindelijk vloog ik naar de VS om elkaar in het echt te zien.
De officer stelde wel wat vragen over wat ik kwam doen. Ik zei in eerste instantie dat ik een vriend kwam bezoeken. Hij vroeg: "Boyfriend?" Ik antwoordde dat ik dat nog niet zeker wist omdat we elkaar nog nooit in het echt hadden gezien. Toen ging het gesprek verder vooral over mijn veiligheid: waar woonde hij, wie wisten er allemaal dat ik daarheen onderweg was, wat als het tegen zou vallen? Hij was blij om te horen dat ik een plan B had: een lijst met hotels en telefoonnummers van taxibedrijven voor als ik wilde vertrekken. Hij waardeerde het ook dat ik met mijn beste vriendin in Nederland had afgesproken dat ik voor een bepaald tijdstip contact met haar zou opnemen om te laten weten dat alles goed was.
Uiteindelijk bleek alles gewoon helemaal goed te zitten, een paar jaar later verhuisde ik naar de VS, en inmiddels zijn we bijna 5 jaar getrouwd.
Wees eerlijk over je intenties, maar deel niet teveel als er niet om gevraagd wordt. Zorg voor een plan B, en het allerbelangrijkste: zorg dat je veilig bent. Je lijkt zijn familie al vrij goed te kennen, dus ik denk dat je je niet echt zorgen hoeft te maken. Maar houd contact met het thuisfront, voor hen is het ook eng. Dus spreek af dat je regelmatig berichtjes stuurt, zodat zij ook weten dat alles goed gaat met je.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Een hele goede reis en geniet ervan!

Roland
Veel plezier en geniet ervan! De eerste keer VS zal altijd speciaal blijven...
I left my heart in LA
- Nathalie21
- Amerikakenner
Zeer benieuwd hoe de reis is gegaan en hoe het nu met je gaat

2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Ik ben ook benieuwd hoe het is gegaan...!
-
- Amerika-ontdekker
Hallo iedereen! Alles is helemaal goed gedaan. Ik zit nu in de US. En het is hier echt anders
Waar ik van schrik is de hoeveelheid suiker in drankjes en lekkernijen. Bizar veel! Maar ik heb het tot nu toe naar mijn zin. Het was even spannend of het zou lukken bij immigrations, maar het was heel druk dus er werd eigenlijk alleen gevraagd of ik mijn mask af wilde doen, mijn vingers wilde scannen en waarom ik de US was. Ik was binnen 1 minuut klaar. Ik heb me voor niks lopen drukmaken! Ook heb ik op mijn KLM vlucht een gratis upgrade gekregen van Economy naar Economy comfort omdat er achter mij een kind tegen mijn stoel aan het schoppen was. Heel attent! In de US werd verder niet naar mijn COVID formulieren gevraagd, wel gaf KLM aan dat het handig zou zijn als ik ze alvast bij de hand zou hebben. Achteraf dus niet nodig geweest. Heel erg bedankt iedereen voor de tips. Dankzij het forum kon ik een stuk geruster op reis!

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Goed om te lezen!! Veel plezier daar
2018: Rondreis Zuid West-SF
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Welcome to the US!
Wat niet weet, wat niet deert...
Die informatie op het etiket wordt vermeld in grammen en Amerikanen kunnen daar absoluut niets mee. Vrijwel niemand hier weet dat 12 gram suiker een eetlepel is... Je ziet ook dat de aangeraden porties verkleind worden om zo het suikergehalte lager te doen lijken. Maar wie eet er nu slechts 30 gram cereal? Da's nog niet eens het gewicht van een half ei.Ikgaopreis schreef: ↑20 dec 2021, 00:47Waar ik van schrik is de hoeveelheid suiker in drankjes en lekkernijen. Bizar veel!
Wat niet weet, wat niet deert...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 89 Reacties
- 12347 Weergaves
-
Laatste bericht door Coyote
-