Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door Ing »

Hoi allemaal,

ik heb in verschillende topics vragen voorbij zien komen over overstappen op Londen Heathrow met BA. Ik ben zaterdag/zondag vanuit LAX teruggevlogen via Londen en ik wil graag mijn ervaringen met jullie delen hierover. Het leek me even handiger om een los topic te starten, omdat ik het in verschillende subtopics voorbij heb zien komen.

Mijn heenweg was Amsterdam - Dallas - LAX (zie ook hier: ), dus niet via Londen, dus daar kan ik geen ervaringen over deken.
Terugweg was LAX - Heathrow - AMS, op 20-21 november.

Op de heenweg naar tevredenheid de Verifly gebruikt en daar alles benodigde documenten geüpload en zonder issues kunnen vliegen naar LAX met American Airways. Van tevoren ook alles uitgezocht voor de overstap terug.

Op basis van deze websites:
https://apply.joinsherpa.com/travel-res ... equirement (door BA aangeraden) en https://reizentijdenscorona.rijksoverhe ... bestemming vastgesteld dat ik voor de terugweg nodig zou hebben:

- een vaccinatiebewijs (voor beide vluchten)
- een passenger locator form (voor UK)
- een ingevulde quarantaineverklaring (voor NL)
- een ingevuld NL gezondheidsverklaring (voor NL)
- GEEN Covid-test, want omdat ik minder dan 12 uur zou overstappen op Heathrow, telde het niet alsof ik in zeer hoog risico UK was geweest, maar alleen hoogrisico VS.

Ik had al op tijd in de Verifly app de terugweg toegevoegd, kon alleen voor het eerste stuk (LAX - Londen) en daar mijn vaccinatiebewijs geüpload. Daarmee werd automatisch het vinkje gezet bij COVID-test, dat dit niet nodig was. 48 uur vantevoren ook het Passenger Locator Form ingevuld en de QR gescand in de Verifly app. Ready to go voor LAX - Heathrow dus! Ik kreeg overigens erg veel reminders van zowel AA als BA hiervoor. Ik las hier op het forum dat vanaf 16 nov het is afgeschaft om het formulier in te vullen bij een transit, ik moest het echter wel echt invullen in de Verifly app!

Vervolgens kreeg ik van BA een smsje en meerdere mails dat ik alle documenten moest uploaden voor de vlucht Heathrow - AMS. Een makkie, dacht ik... Helaas heeft het systeem van BA niks begrepen van overstappen in de UK en ik moest een COVID-test uploaden. Die had ik alleen niet, want ik hoefde niet te testen (en waarom onnodig veel dollars uitgeven + kans op positieve test als het niet moet). Daarom bij het uploaden aangevinkt dat ik een 'exception' was (eigenlijk voor 12minners) en gehoopt op goedkeuring. Na 24 uur kwam echter het bericht van BA: nee, dit is niet volledig, u kunt niet inchecken...

Vervolgens wij met toch aardig wat stress richting het vliegveld en daar bij de BA balie werd opnieuw gevraagd naar mij COVID-test. Toen opnieuw uitgelegd dat ik als transit passagier een uitzondering vorm op die regel, inclusief geprinte papieren van hierboven genoemde websites. Vervolgens mocht ik meekijken op het scherm van de dame van BA. Daar stond een groot stuk over de Londen - Amsterdam regels, inclusief helemaal onderaan een hele kleine uitzondering voor transit reizigers vanuit de VS. Daarbij stond dat je wel het gezondheidsverklaring document moest ingevuld hebben (deze; https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... nederlands). Die had ik gelukkig uitgeprint en ingevuld en met dat vodje mocht ik dan toch vliegen.. De dame van BA gaf aan dat er zoveel uitzonderingen zijn, dat hun systeem het niet meer kon bijhouden. Als ik echter niet alles zo gedetailleerd had uitgezocht, had ze me toch echt niet laten boarden en had ik gewoon een COVID-test moeten doen.

Daarna op Heathrow nog 2-maal moeilijk gezichten bij het scannen van mijn boardingpass, maar gelukkig mochten we beide keren doorgaan. Belangrijk dus om je goed voor te bereiden met alle benodigde documenten voor je terugreis, en niet schrikken als de BA website aangeeft dat je een COVID-test nodig hebt. Sta je mannetje bij de incheckbalie en neem alles mee waarop staat dat je niet hoeft te testen.... Of gooi alsnog wat dollars door het toilet en test wel ;-) Let wel op: antigeen test moet max 24 uur oud zijn!
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door Coyote »

Bedankt voor je uitgebreide uitleg! :thumbup:

Komende dagen alles nog maar eens goed uitpluizen dus en zorgen dat ik ook alvast documentatie voor de terugweg heb.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Resi_70
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Resi_70 »

Bedankt voor de uitgebreide samenvatting.

Ik had het het vermoeden dat de VeriFly App niks van een transit vlucht zou snappen. Wij vertrekken 2 Dec naar Las Vegas via Londen en komen landen 12 Dec weer in Amsterdam ook via Londen.

Onderstaande overigens een directe link van de UK government waar de regels voor Transit passagiers in uitgelegd worden.

https://www.gov.uk/guidance/coronavirus ... gh-england.

We zullen hier straks als we de heenreis erop hebben zitten ook een update plaatsen :)

Edit:11:45
De link hierboven is natuurlijk alleen voor het UK gedeelte. Ik zie en begrijp nu dat ze voor het Boarden in Amerika ook al naar de reis van LHR- AMS kijken. Ik ga er eens in duiken :)
Laatst gewijzigd door Resi_70 op 23 nov 2021, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Favorite stad Las Vegas: 2006,2007,2009,2011,2013,2017,2019(2x),2021,2022, 2023,(2025 April-02<>April-14)
Inmiddels 142 dagen in Vegas doorgebracht :)
tddft_
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door tddft_ »

Ing schreef:
22 nov 2021, 22:26
Vervolgens mocht ik meekijken op het scherm van de dame van BA. Daar stond een groot stuk over de Londen - Amsterdam regels, inclusief helemaal onderaan een hele kleine uitzondering voor transit reizigers vanuit de VS. Daarbij stond dat je wel het gezondheidsverklaring document moest ingevuld hebben
Weet je nog toevallig welke site zij hiervoor gebruikten? Gebruiken zij hun officiële site of gewoon van de Rijksoverheid?
I left my heart in LA
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Timothy555 »

Eigenlijk ontoelaatbaar vind ik dat ze de regels niet kennen...
Resi_70
Amerika-ontdekker

Bericht door Resi_70 »

Het blijft Tricky. Ik denk dat we straks overgeleverd zijn aan de hoe diegene over op de Airport mee omgaan.

Ik vraag me af hoe Nederland het ziet. Komen we nu vanuit de UK of zien ze het toch als de VS. De UK is op dit moment voor Nederland een zeer hoog risico gebied. en valt dus onder deze 18 Landen. Met de bijbehorende onderstaande regels:
Travelers arriving from (see 18 additional countries) must have a negative NAAT test result. The test must be taken a maximum of 48 hours before departure to the Netherlands. Tests accepted are PCR, RT PCR, LAMP, TMA, or mPOCT. Alternatively, antigen tests taken a maximum of 24 hours before departure are also accepted.

Travelers have the option to present proof via EU Digital Certificate. The negative test result must be in one of the following languages: Dutch, English, German, French, Italian, Portuguese, Spanish.

Als het goed is zou het onder deze uitzondering moeten vallen https://www.government.nl/topics/corona ... ing-planes

You are starting your journey in a country/region outside the EU/Schengen area that is not on the safe list. You are changing planes in a country/region outside the EU/Schengen area that is not on the safe list.

If you do not leave the airport, you are not required to show a negative test result.

Dit lijkt voldoende te zijn. Maar is dat ook zo?

De onderstaande website spreekt zichzelf tegen.
https://apply.joinsherpa.com/travel-res ... liateId=ba

Bij Restrictions for your final destination staat een lijst met 182 landen staan de US en de UK bij als geen vaccinatie nodig. Maar bij Forms and documents staat de UK onder de 18 landen.

Dan weer trip deze check.
https://reizentijdenscorona.rijksoverhe ... koninkrijk

die bevestigd het toch? Als ik op de bijbehorende link onder deze tekst klik

Return trip to the Netherlands via United Kingdom
United Kingdom is currently a very high corona risk area.
All details about travelling to United Kingdom during corona can be found in the detailed travel advice (information in Dutch) https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... oronavirus

Dan linkt ie naar de United states page en kom je eigenlijk in een loop.
Favorite stad Las Vegas: 2006,2007,2009,2011,2013,2017,2019(2x),2021,2022, 2023,(2025 April-02<>April-14)
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Als je nog keus hebt: Beter geen vluchten via de UK boeken...
Ing
Amerikakenner

Bericht door Ing »

tddft_ schreef:
23 nov 2021, 10:30
Ing schreef:
22 nov 2021, 22:26
Vervolgens mocht ik meekijken op het scherm van de dame van BA. Daar stond een groot stuk over de Londen - Amsterdam regels, inclusief helemaal onderaan een hele kleine uitzondering voor transit reizigers vanuit de VS. Daarbij stond dat je wel het gezondheidsverklaring document moest ingevuld hebben
Weet je nog toevallig welke site zij hiervoor gebruikten? Gebruiken zij hun officiële site of gewoon van de Rijksoverheid?
Dit was geen site, maar een soort lap tekst in een eigen systeem.

Al die regels/websites die jij hebt gezien en hier had vermeld, had ik ook gevonden @Resi_70. Uiteindelijk was mijn conclusie dat het zonder coronatest zou mogen, maar eens; je bent mega afhankelijk van de airport medewerker...

Eens ook met @harryh, liever niet via Londen boeken!

Ik hoop dat jullie in ieder geval wat hebben aan mijn ervaringen. Succes!
Maxmannl
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Maxmannl »

Thanks voor deze ervaring. Heb op zowel heen als terugvlucht een overstap op Heathrow. Vertrek volgende week zondag (als er hopelijk sneeuw ligt in Park City :) anders niet) . Als er dan nog niemand een heenreis ervaring heeft gedeeld zal ik het hier ook even melden.

Dat je op terugreis nog problemen kreeg had ik echt niet verwacht lijkt allemaal vrij duidelijk te zijn.

Het is denk ik verstandig om dus deze link te printen https://www.government.nl/topics/c/coro ... ing-planes

Heb je in ieder geval de regels zwart op wit mochten ze moeilijk gaan doen.

Joepie nog meer papieren haha
De enige echte Ticketbaas
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Ook eens met @harryh Niet via UK reizen. Oostenrijk zou ik ook even mijden met hun lockdown, als je de keuze hebt.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 24 nov 2021, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Timothy555 schreef:
23 nov 2021, 10:37
Eigenlijk ontoelaatbaar vind ik dat ze de regels niet kennen...
Klopt. Maar bijna elk land heeft z'n eigen regels. VK is niet-Schengen en dus mogen ze daar zelf de regels voor bepalen. Hetzelfde geldt voor terugkomst in Nederland/België. Maakt het er allemaal niet makkelijker op.

Alleen ben je zo wel overgeleverd aan de willekeur van de betreffende baliemedewerker die je tegenover je hebt. Voor mij overigens DE reden om niet via een derde land naar de VS te reizen en al helemaal niet via het VK.

Hebben de mensen die geboekt hebben via LHR natuurlijk niks aan :thumbup: , daarom fijn dat je je ervaringen deelt @Ing en goed dat je standvastig gebleven bent :thumbup:

Gedoe mensen, reizen in coronatijd. Gelukkig maakt de vakantie, of dat je na 1,5 jaar je familie/geliefde/vrienden weer kunt zien dan veel goed.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Timothy555 »

@d_vdploeg Moet zeggen dat ik, vertrekkende uit België en met tussenstop in Nederland, me weinig zorgen maak.
De regels zijn vrij duidelijk. Ik heb inderdaad wel het VK gemeden, zelfs al waren er op die moment relatief goedkope tickets met BA te vinden.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@Timothy555 Mwah vanaf België en dan via Nederland naar de VS moet nog wel kunnen. Ik verwacht dat de regels in de EU wel ongeveer hetzelfde blijven. Daar zijn immers afspraken over gemaakt met het coronacertificaat.

Het wordt echt anders als jij via een niet-Schengenland naar de VS vliegt. (en terug). Maar goed ik kan mij ook voorstellen dat er voor sommige mensen een kostenplaatje meeweegt. Zeker als de tickets via BA via LHR voordelig zijn.
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

Daar ben ik er 1 van.

Vlieg 16 december AMS - LHR - LAS en terug via dezelfde route.

Ik heb de tickets in februari 2021 al gekocht (voor een mooie prijs).
Wist ik veel dat je 10 maanden later bepaalde voorwaarden gaat krijgen.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Nou, ik laat het mooi allemaal op mij afkomen. :mrgreen:

LHR was ook niet mijn eerste keuze maar aangezien ik nog een voucher van BA had en net een (dure) Canada trip heb gemaakt, toch maar voor LHR gekozen. Ondanks dat mijn voucher tot eind september 2023 geldig is. Je weet nooit wat er voor die tijd gebeurt dus dan maar beter gelijk besteden.

Met alle info die we hier met elkaar delen, oa ook de VeriFLY app en dit topic maak ik me niet druk. 8)

Roland

Resi_70
Amerika-ontdekker

Bericht door Resi_70 »

Wij hebben altijd bij voorkeur via Londen gevlogen als we geen rechtstreekse vlucht naar Las Vegas hadden. Toen we dus Amerika weer binnen mochten zijn we direct naar vluchten gaan zoeken en inderdaad via Londen was een stuk goedkoper :mrgreen: . Helemaal verder niet meer na gedacht aan de eventuele Covid-19 gevolgen. We waren zo blij dat we weer mochten boeken :D .

Vooralsnog gaan we er vanuit dat alles goed gaat. We hebben alle document buiten onze Covid-19 test al gereed.
Ing
Amerikakenner

Bericht door Ing »

Maxmannl schreef:
23 nov 2021, 21:50
Het is denk ik verstandig om dus deze link te printen https://www.government.nl/topics/c/coro ... ing-planes

Heb je in ieder geval de regels zwart op wit mochten ze moeilijk gaan doen.

Joepie nog meer papieren haha
Ik had ook best veel van zulke regels en documenten van rijksoverheid geprint mee, maar merkte dat ze toch vooral standvastig bij hun eigen systeem bleven. Het kan in ieder geval zeker geen kwaad om het uit te printen. En ja; flinke boom aan papier zat er ook in mijn tas haha.

En @d_vdploeg ik voelde me een soort pitbull daar op dat vliegveld. Ik moest en zou die lui overtuigen van mijn gelijk met de regels haha. M'n moeder had eigenlijk de handdoek al zo ongeveer in de ring gegooid. Wel altijd netjes gebleven en hartelijk bedankt na afloop. Die baliemedewerkers doen ook maar hun werk...

Ik had overigens eigenlijk AA tickets via Dallas voor oktober, maar moest herboeken naar november en er zijn een paar weken in november dat AA niet vliegt vanaf Amsterdam...
Jethz
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Jethz »

Hebben verleden dinsdag de trip in omgekeerde richting gedaan(Brussel naar Seattle).Wij hadden onze vluchten (BRU -> LHR en LHR -> SEA) in Verifly gezet ondanks het feit dat BA in hun mail gezegd had om enkel de laaste vlucht in te geven. Ik raad aan om zoveel mogelijk al je vluchten in verifly te zetten, want dat maakte de check-in super gemakkelijk. De dame aan de check-in was zeer blij dat wij via Verifly onze ready to fly pass konden tonen (Vaccinatie gegevens, Covid test resultaat, passengers attestation en checklist completed). Kregen alle boarding passes mee voor onze ganse trip. Op Heathrow zelf hebben we gewoon connecting flights gevolgd, boarding pass naar de US daar gescand om door de poortjes te kunnen, vervolgens door security en dan wachten op de vlucht, geen speciale checks en geen problemen. Ik denk dat ze dus gewoon alles checken aan het punt van vertrek en als je daar een boarding pass meekrijgt, ben je good to go.

Dat was onze ervaring, maar al bij al geen problemen en als je een fit to fly hebt in VErifly lijkt alles heel vlot te gaan. (Wij hadden wel al ons afgeprint papierwerk ook mee in geval van nood, dat is altijd een goed idee.)
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@Jethz Goed om te lezen dat alles vlot verlopen is bij jullie. :thumbup:

Hopelijk gaat het bij mij volgende week net zo.

Roland

Jethz
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Jethz »

Volgens alle informatie hebben wij geen covid test nodig om via London terug te geraken in Brussel als we we een test doen op dag 1 in Belgie. Dus we hebben onze tests geboekt bij aankomst op Zaventem. Nu maar hopen dat BA ons aan boord laat in de VS. Mentaal ben ik wel klaar voor een last minute fast covid test op de luchthaven indien ze moeilijk doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer